Nämä asiat mies minulta kieltää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minun elämääni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valitettavasti nämä kontrollifriikit, sairaalloisen mustasukkaiset ihmiset harvoin muuttuvat. Kokemusta on samankaltaisesta suhteesta... Silloinen poikaystäväni eristi mut ystävistäni, valitsi mun vaatteeni ja tappelu seurasi joka kerta kun halusin lähteä jonnekin muualle kuin kouluun, töihin tai sen tietyn jollakin tavalla hyväksytyn kaverini kanssa lenkille. Mies luki mun päiväkirjat, tutki puhelinta, kyttäsi joka liikettä. Koetin puhua ihmisten je enkelien kielillä asiasta eikä mikään muuttunut, päinvastoin.

Voittehan sitä terapiaa toki kokeilla, mutta jos/kun siitä ei ole merkittävää apua, pelasti itsesi ja lapsesi ja lähde suhteesta.

mutta mistä ja siis milloin tiedän ettei terapiasta ole apua? kuinka monen kerran jälkeen?
mietin että jos siinä menee vaikka vuosi, miten jaksan, se on pitkä aika... :( että pitääkö minun odottaa niin kauan vai miten...
ehkä pitää kysyä siltä terapeutilta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja not.:
Alkuperäinen kirjoittaja minun elämääni:
pakko tehä listaa mitä en saa tehdä, mitä mies siis multa kieltää...
ehkäpä mulla sitten tätä listaa lukiessa tulis järkeä päähän...

Minulla ei saa olla miespuolisia ystäviä.
Minulla ei saa olla esim facebookissa profiilia.
En saa tupakoida.
En saa käydä ystävieni kanssa baarissa/festareilla.
En saa nauttia alkoholia siis kenenkään muun seurassa kuin miehen.
En saa ikinä puhua meidän perheen asioista ulkopuolisille.
En saa meikata paljoa, jos sen teen niin saan haukut.

Hhhmmm...olisiko vielä jotain muuta, varmasti onkin, mutten nyt muista!

Aina kun mies tulee töistä minun pitäisi antaa koko aika hänelle, pahoittaa mielensä jos teen jotain muuta, esim luen lehteä.
Koneelle en missään nimessä saa tulla kun mies on kotona, muuten saa raivarit ja lähtee pihalle. Seksiä pitäisi olla, vaikka minulla olisi paha mieli.

Helkkari, missä suhteessa elän :( Huomasin sen äskettäin ja sanoin tästä miehelle että nyt nyt, tämä menee liian pitkälle.
Jos hän ei muutu, joissain asioissa, minä lähden!

mulla sama juttu,en saa tehdä noista mitään. :( ja silti minä tyhmä rakastan miestäni. tosin miehenikään ei tee noita:) miksi juoda kun hauskaa voi pitää ilman alkoakin?

Pointti ei olekaan siinä, että juodako vai eikö. Vaan siinä, että päätätkö siitä itse vai saneleeko miehesi sinulle säännöt. Minäkin pidän hauskaa usein ihan selvinpäin. Mutta en kauaa katselisi miestä, joka yrittäisi kieltää minulta juomisen. Olen aikuinen ihminen ja päätös on yksin minun. En kaipaa holhoajaa.

Jes, taas joku palstamamma huonossa suhteessa... näit ei näekään joka päivä täällä! :/ Ja samat virret joka kerta, älkää kertoko asioita palstalla vaan tehkää jotain oikeesti sille, niinku siel tosielämässä... Huoh. "mutku määä rakastan sitä ja on se oikeesti hyvä mies mitä nyt vähän on tollainen mut ei se aina oo mää mää mää..." huh huh. No jos haluatte olla rakkaanne kans niin olkaa, aikuisia kun ootte niin omasta elämästä ootte vastuussa itse. Täältä on turha hakea tukea päätöksiinne, oli ne mitä oli.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Jes, taas joku palstamamma huonossa suhteessa... näit ei näekään joka päivä täällä! :/ Ja samat virret joka kerta, älkää kertoko asioita palstalla vaan tehkää jotain oikeesti sille, niinku siel tosielämässä... Huoh. "mutku määä rakastan sitä ja on se oikeesti hyvä mies mitä nyt vähän on tollainen mut ei se aina oo mää mää mää..." huh huh. No jos haluatte olla rakkaanne kans niin olkaa, aikuisia kun ootte niin omasta elämästä ootte vastuussa itse. Täältä on turha hakea tukea päätöksiinne, oli ne mitä oli.

Se ei vaan aina ole niin helppoa. Siinä kahden ihmisen todellisuudessa asiat saattavat vääristyä ja sitä unohtaa, mikä on normaalia j amikä ei. Musta on hyvä, että voi netissä nimettömänä kysellä toisten kokemuksia. Ja saada ehkä vinkkejä ja jopa rohkeutta muuttaa omaa elämäänsä. Jos se ärsyttää sinua, niin älä avaa näitä ketjuja.

Alkuperäinen kirjoittaja feministi:

Se ei vaan aina ole niin helppoa. Siinä kahden ihmisen todellisuudessa asiat saattavat vääristyä ja sitä unohtaa, mikä on normaalia j amikä ei. Musta on hyvä, että voi netissä nimettömänä kysellä toisten kokemuksia. Ja saada ehkä vinkkejä ja jopa rohkeutta muuttaa omaa elämäänsä. Jos se ärsyttää sinua, niin älä avaa näitä ketjuja.

Joskus kun on vaan helpompi puida asioita myös ulkopuolisten kanssa ja nimettömänä. Mua taas ihmetyttää nää ainaset kritisoijat että puhu miehelle tai lapsia koskevissa ongelmissa että mitäs olet tehny lapsia. Tää nyt kuienkin on keskustelu foorumi.

Joo kokemuksia on hyvä hakea, mutta kun se menee aina siihen, että joku antaa neuvon: "jätähön se nyt", jolloin ap puolustautuu, että "mut ei se nyt niin paha ole ja en mä halua sitä jättää ku osaa se olla hyväki"... aina sama kaava.

Ja koska olen oikeasti sitä mieltä, että aikuiset osaavat jo päätökset tehdä itse ja pitää osata pitää itsestä huolta. En vaan jaksa valittajia, jotka osaa vain inistä eikä tehdä asian eteen mitään... sellaisen kuvan täällä saa näistä tyypeistä, ei uskalleta tehdä sitten mitään ja arvostetaan omaa elämää ilmeisesti niin vähän, että sääli käy.

Joo kokemuksia on hyvä hakea, mutta kun se menee aina siihen, että joku antaa neuvon: "jätähön se nyt", jolloin ap puolustautuu, että "mut ei se nyt niin paha ole ja en mä halua sitä jättää ku osaa se olla hyväki"... aina sama kaava.

Ja koska olen oikeasti sitä mieltä, että aikuiset osaavat jo päätökset tehdä itse ja pitää osata pitää itsestä huolta. En vaan jaksa valittajia, jotka osaa vain inistä eikä tehdä asian eteen mitään... sellaisen kuvan täällä saa näistä tyypeistä, ei uskalleta tehdä sitten mitään ja arvostetaan omaa elämää ilmeisesti niin vähän, että sääli käy.

Mutta siinä puolustautuessaan ap ehkä tajuaa suhteensa hyviä puolia. Tai pysähtyy katsomaan omaa puolusteluaan ja tajuaa, että se on naurettavaa. Tai ymmärtää jotain muuta. Ja vaikka näitä tekstejä olis joka päivä, niin aina tulee uusia ihmisiä, jotka eivät koskaan ole puhuneet aiheesta kenenkään kanssa. Ja heille voi olla äärimmäisen tärkeää päästä purkamaan asiaa.

Jos et jaksa asioista puhuvia, niin miksi ihmeessä avaat tällaisen ketjun? Jos otsikosta ei selviä aihe niin viimeistään ensimmäisen viestin luettuasi voisit sulkea ketjun ja jättää vastaamisen niille, joita aihe kiinnostaa.

Mutta siinä puolustautuessaan ap ehkä tajuaa suhteensa hyviä puolia. Tai pysähtyy katsomaan omaa puolusteluaan ja tajuaa, että se on naurettavaa. Tai ymmärtää jotain muuta. Ja vaikka näitä tekstejä olis joka päivä, niin aina tulee uusia ihmisiä, jotka eivät koskaan ole puhuneet aiheesta kenenkään kanssa. Ja heille voi olla äärimmäisen tärkeää päästä purkamaan asiaa.

Jos et jaksa asioista puhuvia, niin miksi ihmeessä avaat tällaisen ketjun? Jos otsikosta ei selviä aihe niin viimeistään ensimmäisen viestin luettuasi voisit sulkea ketjun ja jättää vastaamisen niille, joita aihe kiinnostaa.

En tiiä miks avaan, mutta suljen ja poistun nyt :)

siis sanoinhan että aina rakkaus ei vain riitä, jos mies ei muutu en todellakaan aio jäädä tähän kituuttamaan, vaan lähen. annan kuitenkin vielä yhden mahdollisuuden, sen juuri että aletaan käydä terapiassa, sitten jos sekään ei auta niin lähden. mulla on tosiaan ollut se etten tiedä mikä on oikein ja mikä väärin, siis parisuhteessa. ensin luulin että toista voi rajoittaa enkä huomannut että tämähän menee ihan väärin, nyt sen tiedän kun olen puhunut joidenkin ulkopuolisten kanssa, esim täällä palstalla, kiitos niille :)

Ja se on totta, olen säälittävä, en arvosta itseäni, on huono itsetunto joten vaikeaa tulisi tästä vain lähteä, en tiedä miten pärjäisin yksin ja miettisin joutuisinko olemaan koko loppuelämän yksin, vaikka ihan tyhmää ajatella niin, mutta kun olo on vaan niin paska, että kuka tämmöstä huolis. mutta aika parantaa haavat ja tulen varmasti vahvaksi kun se aika tulee että täytyy vain lähteä ja jatkaa elämää, jos niin käy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja se on totta, olen säälittävä, en arvosta itseäni, on huono itsetunto joten vaikeaa tulisi tästä vain lähteä, en tiedä miten pärjäisin yksin ja miettisin joutuisinko olemaan koko loppuelämän yksin, vaikka ihan tyhmää ajatella niin, mutta kun olo on vaan niin paska, että kuka tämmöstä huolis. mutta aika parantaa haavat ja tulen varmasti vahvaksi kun se aika tulee että täytyy vain lähteä ja jatkaa elämää, jos niin käy.

Älä nyt vaivu itsesääliin! Varmasti löydät jonkun arvoisesi ja tulet huomaanmaan minkälaista oikea parisuhde ja oikea rakkaus on!

En osaa sanoa kauanko sinun kuuluu vielä odottaa ja antaa miehellesi aikaa. Tilanne tuntuu kyllä aivan kestämättömältä :( Lapsikin varmasti kärsii tuollaisesta suhteesta.

Voimia sinulle ja usko itseesi!! Kyllä sinä pärjäät lapsesi kanssa! Aivan varmasti :hug:

tossa on hyvä syy mennä turvakotiin, elät narsismin kanssa ja tuo on henkistäpahoinpitelyä.
avo/avioliittosaa olllaan yhdessä siksi että pidetään toisesta siksi että hän on mikä on ei siksi että kielletään toisilta asioita.

"Täytyy vain lähteä ja jatkaa elämää..." Miksipä et aloittaisi sitä elämistä nyt?! Mitä odotat? Miksi tuhlaat itseäsi tuohon? Tarkoitan siis, vaikka oletkin "miehesi" kanssa, ELÄ tavallista elämää jo nyt eikä "sitten joskus jos jaksan"! Hyväksy ensin itsesi, ei muiden mielipiteillä ole väliä jos et itse pysty katsomaan peiliin.

Elämä on lyhyt. Haluatko tosiaan tuhlata siitä enää yhtään enempää tuollaisen ihmisen kanssa? Vai kenties elää omaa elämääsi ja päättää itse omista asioistasi? Ihan oikeasti, mieti mitä haluat ja toimi sen mukaan.

Et sinä ole säälittävä, vaan aviomiehesi, joka yrittää sua tuhota vahvistaakseen huonoa itsetuntoaan. Se ei ole sun syy, vain hänen.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
mies ei ite käy baareissa, sais minun puolesta käydäkin. eikä hänellä ole naisia ystävinä, hetkinen, onpas, mutta hän ei ikinä kirjoittele sen naisen kanssa, olivat jotain lapsuudenystäviä mutta välit katkenneet.
Välillä mietin tosissani, itsekin että miten kestän tätä! en tiedä...

Niih. Siinäpä se. Kun mies on itse täydellisyys, omistautuu perheelle ja vaimolle ja...

Mä olin vain kotona. Kymmenen vuotta. Hoidin kodin ja lapset ja laitoin sapuskan pöytään sikseen kun mies tuli töistä.

Ja sit kun halusin edes alkeellisen sosiaalisen elämän, alkoi se painajainen.

Punaisen tuvan ja perunamaan unelmasta tuli vankiloista ahtain.

Minä muistan nuo ajat, jolloin sinusta sai kuvan että baarissa käyvät naiset vain metästävät muita (että kotona on kaiken paras aina), tai että meikkaavat naiset meikkaavat vain muita miehiä varten ym. ym. Sävy usein oli syyllistävä, vaikka ehket sinä sitä sillä tavalla tarkoittanutkaan. Mietin jo silloin, että taidat asua henkisessä vankilassa, mutta pidin mölyt ja pölyt mahassani.

Yhteistyössä