Nalka koko ajan....

Olen yrittanyt laihduttaa ja kirjotan kalorit aina kiloklubiin mutta koko ajan on nykyisin nalka :( Tuntuu etta kahta kauheemmin on vaan nalka kun pitaisi laihduttaa. Inhoan nalantunnetta, jos sita ei olis niin olis taakin ehka vahan helpompaa : p
 
Ja jos vedestä ei ole apua niin miten ois muut vatsanhuijaukset, kuituvalmisteet ym? Itse olen ainakin huomannut että kun sekoittaa esim. jugurttiin 1-2 rkl vehnän- tai kauranleseitä ja antaa turvota 5-10 min ennen syöntiä, niin pitää nälkää paljon pitempään kuin pelkkä jugurtti. Ja kuiduthan on terveellisiäkin =)
 
Jep. Kuituvalmisteista voi olla apua (esim. kuitutabletit maksaa n. 9?/120kpl).


Ja sitten oma pointtini asiaan.

On tavanomaista, että laihduttajat miettivät ruokaa liikaa ja jotkut jopa koko ajan, silloin tuntuu, että on nälkä myös jatkuvasti.

Muistathan syödä säännöllisesti ja miettiä aina jääkaapilla onko masulla vai mielellä nälkä.

Joskus näläntunne voi ollakin nesteen puutetta. Kannattaa muistaa kasvikset, niissä pääosin niin vähän kaloreita, että esimerkiksi, porkkanoita tai salaattia voit syödä huoletta nälkään. (siis pelkkää: kaalia, tomaattia, kurkkua, paprikaa jne. siis sekaan EI mitään salaattikastikkeita, tai muita "lisukkeita" tonnikala, lohi, katkaravut, kananmuna, pasta).

Kananmunan valkuaiset ovat myös "kalorittomia".

Muista tarkkailla proteiinin määrää syömisissäsi. Proteiini lisää kylläisyyden tunnetta.

Ja pelkkä hiilihydraattien vähentäminen (vaikka 1/4:lla) voi vähentää nälän tunnetta.

Muista välipalat. Esim. hedelmä tai yksi pala näkkileipää kevytlevitteellä ja kalkkuna siivulla.

Syö myös mahdollisimman paljon "pureskeltavaa" ruokaa. Nestemäiset kalorit eivät juurikaan pidä nälkää. (Jos haluaa syödä jogurttia, niin valitse tietenkin normaali jogurtti, ei juotava, vaikka ne käteviä välipaloja ovatkin).


Tsemppiä paljon.


Laihdutukseen omana vinkkinä. Liikunta. Treeni auttaa minua syömään terveellisesti ja jopa himoitsemaan nimenomaan terveellistä ruokaa.
 
Mulla meni toi näläntunne ajan kanssa ohi kun vaan sinnikkäästi totuuttelin! Ja liian vähäinen juominen kanssa tekee tota. Ite oon juonut jopa viis-kuus litraa nesteitä päivässä, suurimmaksi osaksi vettä. Loput on sitten kahvia tai maitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Selis:
Ite oon juonut jopa viis-kuus litraa nesteitä päivässä, suurimmaksi osaksi vettä. Loput on sitten kahvia tai maitoa.
Noilla vesi määrillä, kannattaa jo korvata osa mineraalivesillä. Vesi huuhtoo mineraaleja ja niiden puutoksesta seuraa usein oirehdintaa. Vinkkinä siis tämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ljusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Selis:
Ite oon juonut jopa viis-kuus litraa nesteitä päivässä, suurimmaksi osaksi vettä. Loput on sitten kahvia tai maitoa.
Noilla vesi määrillä, kannattaa jo korvata osa mineraalivesillä. Vesi huuhtoo mineraaleja ja niiden puutoksesta seuraa usein oirehdintaa. Vinkkinä siis tämä.
Juu, siis mä juon kahvia about kolme-neljä mukillista päivässä elis siit tulee melkeen litra ja maitoa menee kanssa joku neljä mukii. Ei tollasta määrää vettä kyllä pystyis juomaan, en mä ainakaan :D . Eli vettä noin reilu kolme litraa max/päivä menee mulla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Selis:
Juu, siis mä juon kahvia about kolme-neljä mukillista päivässä elis siit tulee melkeen litra ja maitoa menee kanssa joku neljä mukii. Ei tollasta määrää vettä kyllä pystyis juomaan, en mä ainakaan :D . Eli vettä noin reilu kolme litraa max/päivä menee mulla!
Mä juon yleensä "vettä" fun lightin mukana aba 1,5l päivässä. Maitoa kannattaa juoda - saa helposti proteiineja.
:)
 

Yhteistyössä