Näkyykö vatsa nopeammin toisella kerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PK

Vieras
Siinäpä se kysymys oikeastaan tulikin. Olen vasta viikolla 5+ ja vatsa on ihan järkyttävän turvonnut. En meinaa enää mahtua vanhoihin farkkuihin :( Jotenkin en vaan voi mitenkään uskoa, että pitäisi jo nyt vaihtaa äitiysvaatteisiin, mutta pakko alkaa etsimään kaapista löysempiä vaatteita. Olen normaalipainoinen ja liikun paljon, joten en usko, että olisin yhtäkkiä vain lihonut vatsan kohdalta :)

Viimeksi ei ollut turvotusta ollenkaan ja vatsa alkoi näkyä selvästi vasta joskus viidennellä kuulla. Voiko raskaudet vain olla näin erilaisia vai onkohan tuolla kaksoset tai jotain, joka erityisesti turvottaa?

Mulla oli tokassa raskaudessa alussa tosi paljon turvotusta, sen takia maha tuntui isolta. Se varsinainen maha tuli esiin kylla samoihin aikoihin molemmissa raskauksissa, mutta tokan kanssa ei omat farkut meinannu alusta asti menna jalkaan juuri hirveen turvonneen pallomahan takia.

KYLLÄ! Mulla näkyi eka raskaus vasta puolenvälin tienoilla, toisessa piti laittaa äitiysfarkut päälle jo viikolla 11. Valtava ero, pelkäsin että tulee jättimaha ja jättivauva, mutta tulikin sitten pienempi:)

Mulla kanssa tässä tokassa raskaudessa alussa oli ihan todella järkky turvotus, ja kaivoin kaapista rv:lla 6 kapeimmat ja pienimmät mammafarkut jalkaan, kun piti olla mukavat housut. Nyt menossa rv 21, ja masu on minun ja läheisteni mielestä pienempi kuin viime kerralla. Don't worry!

Mulla ei maha näkynyt yhtään sen aiemmin kuin ekassakaan raskaudessa. Töissäkin kerroin vasta rv 20 eikä kukaan ollut arvannut mitään. Toki olin käyttäny paljon tummia vaatteita ja maha kyllä näkyi, jos osasi katsoa.