naksahdukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Heips!
Ihmettelen tässä, että mitähän tuollaiset naks-äänet ovat jotka kuuluvat lantiosta(kaiketi)? Eivät satu, naksuu vaan pisin päivää samalla lailla kuin joillakin sormet ja nilkat. Mulla lantio naksunut vajaan viikon eikä siis tunnu mitenkään, kuulen vaan. Onko muilla samalaisia? rv 37+2

mulla naksu kans raskaana ollessani. EI mielestäni kuulunu kyl lantiosta vaan vatsasta (vaavi?!) ja aika harvoin, mutta kuulu kuitenkin.
Kysyin sitä neuvolassa ja sielä oli yks tätönen (ollu alalla yli 25v) ja se oli joskus kysyny naistenklinikan ylilääkäriltä, et mistä johtuu naksuminen.
No, ei sitä sillon kukaan tienny varmaks, mut ihan normaalia kuulemma on. Todella harvinaista vaan.
Ja terve lapsi meillekin synty!! =)

Mulla myös naksu, mutta mulla se myös kuului vatsasta ja kun kysyin lääkäreiltä ja neuvolassa niin kukaan ei ikinä ollut kuullutkaan. Terve tyttö syntyi, joka oli kova naksuttelemaan myös suulla syntymän jälkeenkin, aina kun oli nälissään.

kyllähän vesi kantaa äänet,eli ihan hyvin voi olla vauvan nivelet tai suu joka napsaa!!Oli sama peli täällä ja terve tyttönen tuli.Ehkä hän leikki napanuoralla ja heitteli sitä päin seiniä!!=)

Hei! Eilen illalla mietin samaa asiaa, että mistä naksahdukset kuuluvat!?On kuulunut jonkin aikaa ja tulin siihen tulokseen,että vatsasta ne kuuluvat... Ja kun eivät tunnu missään kohdin vartaloani.
Hassua! : ) rv 33

Minulla esikoinen ""naksui"" mahassa etenkin raskauden lopulla, itse tulkitsin äänet vauvan nivelien naksumiseksi, etenkin kun ne naksuivat vielä pari kuukautta syntymän jälkeenkin. Toinen lapsi ei naksunut, ei mahassa eikä ulkopuolella.

Kiitos kauheasti kaikille! :) Olipas hauskaa huomata, että muutkin naksuilevat;)
Juu, en osaa sanoa, että onko se lantio vai maha, nyt kun tarkemmin mietin. Ei tosiaan tunnu missään(ei niin missään) kohtaa kehoa, että ehkä se on salamtkustaja joka ei enää halua olla salainen äänensäkään puolesta;)

Yhteistyössä