Näkisittekö, että minulla olisi mitään syytä vältellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiii

Vieras
paikkoja josta lapseni saisivat mahd. vesirokkoa?
tiedän,että vesirokko voi tulla vaikka kauppareissulta,mutta esim. lapsen kerhossa on ollut liikkeellä hieman vesirokkoa,joten veisittekö lapsen kerhoon vai ette kun mahdollisuus saada vesirokko tartunta on...

syy miksi epäröin on se, että olen itse raskaana (alussa vielä)...olen itse sairastanut kyllä vesirokon...

näkisittekö olevan jotain riskiä minulla tai sikiöllä jos vanhemmat lapset sairastuu vesirokkoon?

Näen riskin niillä isommilla lapsilla jopa kuolla jos sairastuvat vesirokkoon.
Rokotuta hyvä ihminen lapsesi äläkä leiki turhaan hengenvaarallisella taudilla!

Itse en välttelisi, jos olisin varmasti sen sairastanut.

Ja lapsille vesirokko ei ole mikään hengenvaarallinen tauti. Joo toki siihenkin muutamia lapsia kuolee, kuten ihan flunssaan, influenssaan ja mahatautiinkin. Ja liikenneonnettomuuksiin ja muihin onnettomuuksiin.

[QUOTE="vieras";25952669]Osa ihmisistä voi sairastaa vesirokon uudestaan, vaikka se on kerran jo ollut. En ottaisi riskiä.[/QUOTE]

Käsittääkseni tällöin ei myöskään verestä löydy merkkiä sairastetusta taudista, eli vasta-aineita ei ole vaikka rokon olisi sairastanut.

Mä olin raskaana, kun esikoiseen tuli vesirokko. Lääkärin mukaan syytä huoleen ei ollut, koska olin itse sairastanut ko. taudin. Eikä siitä mitään tullutkaan, paitsi esikoiselle joka oli todella kipeä. Viheliäinen tauti!

Minusta ei ole syytä. Vesirokko ei ole kiva tauti ja joillakin se voi tulla pahanakin mutta sen sairastaa vaan kerran. Joskus olen kuullut että jos vesirokon sairastaa hyvin lievänä tai alle vuoden ikäisenä, sen voi sairastaa uudelleen.

Esim. enterorokko voi olla pahempi ja kivuliaampi ja sen voi sairastaa vaikka joka vuosi, koska sen kanta vaihtelee niin immuunia sille ei saa.

Yhteistyössä