Naistenklinikka

  • Viestiketjun aloittaja Munaton
  • Ensimmäinen viesti
ding
jonot ovat varmaankin pitkät...olimme vielä viime kesänä nkl:n asiakkaina ja törmäsimme jatkuvasti siihen että jos onnitui saamaan hoitoajan niin sitten se nkl:n odotustiloissa vietettävä aika oli aivan kohtuuton...parhaimmillaan istuimme 50 min kun lekurilla oli ilmeisesti aikataulu pettänyt...
Eniten häiritsi se kun odotustilan yhteydessä oli henkilökunnan kahvitilan kulkureitti ja siinä odotellessamme saimme moneen kertaan todeta että aina ne "lääkärin myöhästymiset" eivät olleet enää kovin inhimmillisiä...vaan juuri niitä tolkuttomia kahvitaukoja...
Nyt olemme onneksi väestöliiton asiakkaina.
Mutta toivotan sinulle ja miehellesi parempaa onnea nkl:n kanssa kuin meillä oli.
 
Inseminaatiosta tai muista jonoista en osaa sanoa(onhan ne lasta toivovalle pitkät), mut mä olen kyllä ollu enemmän kuin tyytyväinen naikkarin palveluun. Vaikka usein lääkäri saattaa vaihtua niin en ole törmännyt vastenmielisiin lääkäreihin.
 
Mei ollaan IVF-jonossa, joka on lääkärin mukaan 6kk-1vuosi joten menisköhän samaan satsiin toi inseminaatio?en osaa varmaks sanoa. Mä olen ite ollu tosi tyytyväinen naistenklinikan hoitoon, aina ollaan päästy ajoissa ja lääkäri on ollu mukava! Jonoa olis vielä ainakin 4kk jäljellä eli ollaan oltu jonossa vasta 2kk. Joten syksyä odotellessa! :)
 
Nat
Moi kaikille!

Onko joilakuilla muilla poisitivisia kokemuksia helsingin naistenklinikasta, se mikä on Haartmaninkadulla. Kertoka, hävitäkää minun epäilyksiä.
Oma tarina
Minulla on menossa toinen IVF hoito kierros.
Tänään oli yltraäänitutkimus enne pistoksia.
Semmoinen tunne että lääkäri ei välitä yhtään mistään, ymmärrän että siellä niin kuin tehtaalla, mutta kuitenkin, toivoisin pikkusen enemmän huomiota potilaalle...


Mulla ensimmäisessä hoidossa lääkärit vaihtuivat joka kertaa, ja vimeisen alkionsiirrossa osallistui joku harjoittelija, joka ei tunnistanut ultraäänimonitorilla katetteria, ja sitten se kesti ja ksetii, ja mä olin kuin koekani, vaikka ei kuka kysynyt oliko minulla jotakin vastaan.
voi itku. :(
löytyykö tässä jotakin rauhoittavia tarinoita positiivisista kokemuksista helsingin naistenklinikasta?
kiitos

 
En tiedä noista jonoista ja tämä tosiaan kiinnostaa minuakin!!

Soitin juuri kättärille (missä ollaan hoidossa) ja sieltä annettiin alustavaa inssiohjeistusta:
Purkki haetaan heiltä, ovisplussan aamuna simpat purkissa Naistenklinikalle ja samana päivänä inssiin sinne... Onko tällänen edes mahdollista??

 
Nat
poistin edellisesta viestistani turhia kauhutarinoita. liian synkkiä ajatuksia ...

itse kysyn, itse vastaan :)
luulen että siellä klinikassa on todella kova ruuhka. ja vaikka vastaanottoni ei mennyt ihan täydellisesti, se on tietenkin minun oma mielipide, mutta lääkärin apulainen soiti pari tunnin päästää ja varmisti että kaikki tarvittavat tiedot ja ohjeet oli annettu. on siellä kyllä ammattilaisia. ja kiitos niille.
Silti suosittelen kaikkille tämän paikan potilaille olla aktiivisempi, koska tämmöisessä ruuhkassa helposti voi unohtua jotakin.
Ja lisää hoitoon ilmoittamiseen meni kuukausi, koska ekä kaikki ajat olivat varattu, tai kuukauden päästä en millään voinut saada kiini varausnumerosta ketään. Joko varattu, tai keskuksessa ei laiteta jonoon, koska oli jotakin tekniset ongelmat. Sain aikaa varattuna yhtenä päivänä kun soitin peräkkäin satoja kertoja tunnin aikana. tarinani IVF hoidosta, muista en tiedä, mutta toisalta onhan se sama firma?...
 
mullakin on ihan positiivinen kokemus naikkarista. Meille tehtiin siellä kaks inseminaatiota ja loputla ekalla ivf:llä tärppäs ja nyt on menossa 10+1. Meillä oli vain kaksi lääkäriä, pääasiassa yksi, mutta tämä toinen tuurasi lomalla.

Lähete kun oltiin saatu soittelin sen perään pari kk sen jälkeen ja aika pian saatiin aika ekalle käynnille. kun kaksi inssiä oli tehty melkein peräkanaa jouduttiin siihen ivf jonoon joka oli sen 6kk. Mutta en kokenut noita jonotusaikoja pahoiksi, ehti aina pääkoppakin mukaan hommaan. Ja paljon painoi myös hinta.. hoidot julkisella on paljon halvempia.

 
Hyvinkäältä lähete naikkarille joulukuussa, eka aika toukokuussa, juhannuksen aikaan eka inssi, yksi kierto väliä elokuussa toinen inssi. Ei onnistunut, nyt IVF-jonossa, syyskuussa laitettu jonoon, aika tammikuun alussa.
Itse tyytyväinen olen toimintaan. Ja nopeaa mun mielestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja napsuneiti:
mullakin on ihan positiivinen kokemus naikkarista. Meille tehtiin siellä kaks inseminaatiota ja loputla ekalla ivf:llä tärppäs ja nyt on menossa 10+1. Meillä oli vain kaksi lääkäriä, pääasiassa yksi, mutta tämä toinen tuurasi lomalla.

Lähete kun oltiin saatu soittelin sen perään pari kk sen jälkeen ja aika pian saatiin aika ekalle käynnille. kun kaksi inssiä oli tehty melkein peräkanaa jouduttiin siihen ivf jonoon joka oli sen 6kk. Mutta en kokenut noita jonotusaikoja pahoiksi, ehti aina pääkoppakin mukaan hommaan. Ja paljon painoi myös hinta.. hoidot julkisella on paljon halvempia.
 
Naikkarilla ollaan mekin. Alkuun oltiin yksityisellä, missä tehtiin tutkimukset ja yksi inssi. Oliha se toki paljon henkilökohtaisempaa ja kerrassaan sööttiä, kun inssissä lääkäri toimenpiteen päätteeksi himmensi valot, peitteli minut ja pyysi miestäni pitämään kädestäni kiinni reilun vartin ajan, kun annoimme simpoille aikaa uiskennella oikeisiin paikkoihin. Naikkarilla ollaan tehty kolme kertaa sama toimenpide, joka kestää tasan minuutin ja saman tien puetaan päälle ja lähdetään odottelemaan tätiä tulevaksi. Joka kerran on ollut eri lääkäri (yhteensä 5 kertaa) ja joka kerta mukana opiskelija. Vain yksi lääkäri on ollut vähemmän mukava. Mielestäni väki siellä on asiantuntevaa ja asiakeskeistä, ei turhan "hömpöttelijöitä". Vointiakin usein kysytään ja kun kerron olevani henkisesti aika lyöty, toteavat vain, ettei heillä ole resursseja paneutua siihen puoleen. Kyllä siellä kuitenkin on mielestäni niin hyvin hinta-laatusuhde kohdallaan, etten vaihtaisi (ellen voittaisi lotossa). Hoitajat ansaitsevat erityiskiitoksen! Ainoa asia, mikä tällä hetkellä rassaa mieltä on se puolen vuoden IFV-jono, jonka aikana ei muita hoitoja tehdä.
 
Mizze77: Jep, kyllä se niin on et aamulla viedään simpat ja iltapäiväl on inssi. Mulle tehty viisi inssiä siellä, joista ei kyl mitään tulosta saatu. Nyt oon siinä puolen vuoden IVF-jonossa, marraskuussa aikasintaan päästään jatkamaan hoitoja siis... Tsemppiä sinulle hoitoihin!
 
Kiitos valaistuksesta Linnia =) Tuntuu niin hassulta, että toi onnistuu heti, kun muihin jonotetaan ikuisuus... En tosin vielä ole varma, onko meillä jo tässä kierrossa inssi edessä, mutta turha kai sitä on odotellakaan, kun on jo neljäs ja viimeinen clomisatsi menossa!!

Mikä on sitten seuraava vaihe, kun clomit on syöty ja jos ei tärppää, siirrytäänkö pistoksiin? Taas on ihan hirmusesti ihmeteltävää, joten turvaudun teihin viisaampiin :heart:
 
Inssin jälkeen on sitten tosiaankin IVF/ICSI. Ne on pistoshoitoja, mutta ei kannata yhtään jännittää. :)
Mulla kanssa naikkarista hyviä kokemuksia. Meille tehtiin 4 inseminaatiota siellä ja ei yhtään plussaa saatu testiin. Hoidot tehtiin ihan peräkkäin kaikki. Tosi nopealla aikataululla. kesäkuussa 08 meidät laitettiin IVF jonoon. Marraskuussa 08 oli suunnittelukäynti ja heti kun seuraavat menkat alkoi, niin piti soitella aikaa. Meille kävi sitten niin, että silloin joulukuussa oli naikkarilla kauheat jonot, niin saatiin maksusitoumuslappu väestöliittoon. Siellä tehtiin heti eka hoito helmikuussa ja plussa tuli sitten huhtikuussa 1. IVF 1. PAS:ista. Väestöliitossa oli lääkäreillä aikaa selkeästi enempi jutella ja selittivät asiat mun mielestä paremin kun naikkarilla. Ja aina oli sama lääkäri.
 

Yhteistyössä