Kun ei ovuloi, niin ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmi

Vieras
Eli onko muita saman ongelman kanssa painivia, ja miten sitä pyritään hoitamaan? Kierto on hyvin epäsäännöllinen, pillerit lopetettu jo aikapäiviä sitten. Lähete menossa gynikselle, mutta jonot on pitkät meilläpäin. Mitä yksityinen maksaa?

Miten sinulla on todettu se ettet ovuloi? Tein ovulaatiotestejä viime kierrossa, ja viivan vahvuus vaihteli kyllä, mutta ei muuttunut yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva, kuten ohjeessa neuvotaan. Nyt otettiin myös verikoe hormoneista, pystytäänkö siitä toteamaan, ovuloiko vaiko eikö? Se jäi epäselväksi.

Joo sama juttu mullakin. Itse lopetin pillerit aika tasan vuosi sitten. Meni jotain kolme kuukautta ja menkkoja vaan ei alkanut kuulua. Menin sitten yksityiselle gynelle, joka tarkasteli paikat ja teki ultrauksen. Kirjoitti minulle terolut reseptin ja sitten vasta toisella kuurilla menkat lopulta tulivat. En muista paljonko se tarkalleen maksoi, mutta jotain välille 50-100 euroa. Sittenpä elettiinkin jo jotain helmikuuta kun sain toiset menkat aikaiseksi ja nekin niillä teroilla. Sitten oli taas menossa joku kierron päivä 80 kun hakeuduin taas sille samalle yksityiselle gynelle, kun ei niitä menkkoja vaan kuulunut. Tehtiin taas se ultraus ja sittenpä sieltä löytyikin rakkuloita munasarjoista ja siinähän se syy olikin ovuloimattomuuteen. Gyne kirjoitti lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle (sitä ennen tutkittiin vielä miehen sperma) jonne päästiin jossakin vaiheessa huhtikuuta. Siellä lääkäri taas tutki sain sitten clomit auttamaan ovulointia. Syksyllä sitten edessä ssg. Nuo clomit auttoivat hyvin ekassa kierrossa, ovulaatio oli jo kp12 ja kiertokin siten vain 28 päivää. Nyt menossa toinen clomikierto ja ovulaatio oli kaiketi kp24, eli tästä tuleekin sitten vähän pitempi kierto. Mutta pääasia, että ainakin ovulointiin on ollut apua, helpottaa vähän tuota raskaaksi tuloa ja sitä on huomattavasti mukavampi yrittääkkin, kun on edes jotain toivoa.. :) :)

Mulla on todettu pco, eli monirakkulaiset munasarjat. Ovulaatiota ei nyt yli vuoden yrityksen jälkeen ole ollut kun 2 kertaa clomifenilla. (joita söin siis 5 kk) Hssg tehtiin ja mitään ongelmaa ei siellä. Syksyllä aloitetaan piikitys, jahka jaksan... Nyt on kp ties mitä ja teroja en vielä viiti alottaa, kun ollaan menossa lomareissuun ja mökeille... Ja uudessa työpaikassakin aloitan elokuussa... :/

Minullakin ovulaatio-ongelmia silloin tällöin. Eli joskus ovuloin, joskus en. Yksi lapsi on tullut luomuna, toista yritetty yli viisi vuotta, takana on inseminaatiota ja koeputkihedelmöitystä. Nyt olisi tehty pakastealkion siirto, mutta eipä voitu tehdä, kun ei ollut munarakkulaa kasvamassa. Olen syönyt clomeja pariin otteeseen ilman tulosta. Viimeksi sitten lääkäri totesi, että minulla clomit ohentavat limakalvoa. Tämä on kuulemma aika yleinen oire niistä. Samanaikainen terolut voi auttaa siihen. Enää en kuitenkaan clomeja voi syödä, koska ohut limakalvo ei tuota raskautta. Nyt sitten vähän ihmetellään... \|O

Minulla ovulaatio tulee ja ei tule. Terolutit annettiin kuukautiskierron tasaamiseksi - oli liian pitkä pääsääntöisesti. Ovulaatiotikkuun en saanut oikeanlaista vahvaa plussaa koskaan. Clomifenit annettiin samaan syssyyn kuin Terot ja niiden pitäisi aiheuttaa ovulaatio.

Terolutit maksoivat ainakin minulla alle 20 euroa/3 kk paketti (30kpl/paketissa). Clomifenit vajaat 60 euroa/20 kappaleen paketti, josta riittää yhden napin syöjälle 4 kuukaudeksi.

Yksityisen hinnoista minulla ei ole tietoa, mutta miehen sperma-analyysin tekeminen jo maksoi 111 euroa, josta Kela korvaa noin 40 euroa.

Yhteistyössä