Naistenklinikan ultraäänitutkimukset mahdollisen työtaistelun aikana

Mietin tässä että miten lienee käy ultrien mahdollisen tulevan työtaistelun aikana.. ? Mulla olisi parin viikon päästä Naistenklinikalla rakenneultra.. olen buukannut myös yksityiselle 4D-ultraan sitä seuraavalle viikolle, joten en ole omasta puolestani huolissani. Mutta voiko olla että joltakulta jää seulontaultrat väliin? hmm.

Täytyy kyllä silti sanoa että olen sataprosenttisesti työtaistelun puolesta, Tehyläisiä on kusetettu vuosien varrella jo niin monta kertaa näissä palkka-asioissa että nyt olisi vihdoin aika laittaa kova kovaa vastaan !!
 
Olen itse pohdiskellut myös mahdollisten joukkoirtisanoutumisten vaikutusta Hus:n toimintaan raskauteen liittyvissä asioissa. Itse olen tosin jo rakenneultrani käynyt ja synnyttämään menen Kättärille, mutta joka tapauksessa... Luin Hesarista eilen (?), tais olla joku Hus:n pomo kun sanoi, että kriittisimpiä alueita ovat ensihoito, syöpähoidot, lastenklinikka ja synnytys. Eli nämä toimet turvataan ensin, ja ns. ei kiireelliset leikkaukset ja tutkimukset jne. kärsii. En sitten tiedä lasketaanko raskausajan seuranta ei-kiireellisiin. Luulisin, että lasketaan, kun eihän tota rakenneultraa tarjota edes kaikilla paikkakunnilla kunnalliselta sektorilta.

Tossa Tehyn linjauksessa pelata kovilla, mä en oo Tehyn kannalla. Olen samaa mieltä, että heille, kuten monille muillekin kuuluisi työn vaativuuteen nähden paljon parempi palkka. Mielestäni yksi ryhmä ei voi kuitenkaan olla röyhkeä ja ajaa vain omia etujaan aivan kuin koko kakusta kuuluisi heille isompi siivu. Kymmenien vuosien aikana syntynyttä palkkakuoppaa ei voi täyttää yhdellä kertaa. Kuulun itsekin noihin koulutettuihin, matalapalkkaisiin kuntatyöntekijöihin, ja ottaisin itsekin mielelläni 500 egeä lisää/ kk korvaukseksi vaativasta ja vastuullisesta työstäni. Pitää kuitenkin ymmärtää, millä palkat maksetaan ja mistä se on sitten pois... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Eiköhän ne lääkärit nuo ultrat tee, ei hoitajat. Mulle ainakin on aina 4d-ultrat tehnyt alan lääkäri.
Jep, 4d:Nn yksityisellä varmaan tekeekin, mutta tavallisen rakenneultran tekee ainakin Helsingissä kätilö ja tarvittaessa paikalle kutsutaan lääkäri. Tai jos tiedetään jo etukäteen, että on jotain erityistä, niin silloin lääkäri ultraa.
 

Yhteistyössä