Naisille kysymys! miten reagoisitte jos miehenne sanoisi näin teille..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tiedä mitä ajatella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tiedä mitä ajatella

Vieras
teillä olisi yhteinen säästöpossu, vain miehellä avain siihen. mies laittaa rahaa 150e säästöön possuun viinatilausta varten. Sanoo että varokkin jos kosket noihin rahoihin! Vaikka lapset tarvisi yhtä sun toista, en saa sieltä ottaa niihin. itsellä on pienet tulot,sillä olen kuntouttavassa työssä. miehellä suht hyvä palkka,vakituinen työ.

Pulloja/tölkkejä kielsi mun viemästä kauppaan,vaan hän vie sitten kun menee kauppaan.

No en kyllä kuuntelis, meillä menee lapsen tarpeet viinin edelle ! Mutta jos et meinaa koskee, niin mies ostaa sit kaikki muunkin tarvittavan ! Eikös sen muutenkin kuulu mennä niin että molemmat osallistuu lasten hankintoihin tai sitten se jolla on enempi rahaa`?

Puhukaa.
Miehen mielestä ostat lapsille liikaa.
En nyt halua puuttua siihen onko miehen viinakassa turha.

no en usko että kyse siitä että ostan lapsille liikaa. mistä ostaisin kun ei mulle ole juuri rahaa. miehellä on omatili johon en pääse. lasten vaatteet,kengät ja lelut ostan pääosin minä ja kirpparilta. aina ei löydy sopivia kokoja meidän lapsille ja sitä mitä tarvitsevat joten joudun monta kertaa ja monia kirppiksiä koluamaan. ei sillä ettenkö sitä mielellään tekisi,mutta että olisi riittävät rahat siihen..

Hajottasin säästöpossun ja ottasin ne rahat. Ostasin lapsille vaatteita tms tarpeellista. Ja palauttasin ne pullotkin. Alkaisin myös varautumaan eroon, jos alkaisi siitä skitsoamaan.

Viinatilaus? Enpä ole ennen kuullut.
Tilaako pimeesti joltakin vai mikä juttu?
Jos lapsilla ei ole kunnon vaatteita niin viinat saa odottaa .
PUHUKAA nyt hyvät ihmiset keskenänne.

mä en vi ymmärtää perhettä, jossa ei ole yhteisiä rahoja..
onko ne lapset sitten vain sinun, kun kerran mies ei elatukseen osallistu?
jos te eroaisitte, niin mies joutuisi maksamaan lapsista elareita, voithan ehdottaa tätäkin vaihtoehtoa..itse en tuollaista äijää kyllä kattelisi, joka ei lapsilleen vaatetta osta.

[QUOTE="vieras";24808046]Sanoisin että sen verran kuin laittaa viinaan, saman verran antaa lapsille.[/QUOTE]

Aika outo neuvo. Ite en ainakaan suostuis sellaseen, että saman verran viinaan ku muihin menoihin. Ois siinä vaiheessa mies jo aika juoppo. :D

Alkuperäinen kirjoittaja sairasäijä;24808117:
jos te eroaisitte, niin mies joutuisi maksamaan lapsista elareita, voithan ehdottaa tätäkin vaihtoehtoa..itse en tuollaista äijää kyllä kattelisi, joka ei lapsilleen vaatetta osta.

mies on lasten biologinen isä kyllä.muutama vuosi sitten oltiin kyllä asumuserossa ja siitä on niin tuskaiset muistot mulla etten millään haluaisi sitä enää kokea. kauheaa syyllistämistä (minä tein päätöksen), painostamista, mielenosoittamista myös lapsille, maksoi elatusta lapsista (3) vain n.100e, sain jatkuvasti kuulla kuinka hajalla MIES on, kuinka hänellä on niin vaikeaa ja tiukkaa rahallisesti VAIKKA minä olin 3 lapsen yh, elin kotihoidontuella ja asumustuella. ilman minkäänlaista tukiverkkoa.

[QUOTE="alkup.";24808061]no en usko että kyse siitä että ostan lapsille liikaa. mistä ostaisin kun ei mulle ole juuri rahaa. miehellä on omatili johon en pääse. lasten vaatteet,kengät ja lelut ostan pääosin minä ja kirpparilta. aina ei löydy sopivia kokoja meidän lapsille ja sitä mitä tarvitsevat joten joudun monta kertaa ja monia kirppiksiä koluamaan. ei sillä ettenkö sitä mielellään tekisi,mutta että olisi riittävät rahat siihen..[/QUOTE]

Ok. Et selvästikään ole niitä jotka ostelevat huvikseen lapsille kivoja juttuja. Yritä vääntää mihelle rautalangasta mitä lapset tarvii ja miksi ja mitä sinä tarvit. Ehkä se ei vaan ymmärrä.

Kuulostaa kyllä siltä että koko tarinaa et ole aikeissa kertoa edes meille?

Miksi ei voi vaan sanoa suoraan että "olen vihainen, haukkukaa minun mies ja tukekaa minua"

Varmaan löytyy historiasta muutakin kivaa millä voit mustamaalata miestäsi, miksi tyytyä kolmenvuoden takaiseen tarinaan.

Entäs näin.
Sinä sanoit miehellesi että "ei ole rahaa ja pitäisi saada tavaroita lapsille" sitten kerrot mitä miehesi vastasi siihen... ? oisko tuo mitään?

Nyt kuulostaa siltä että sinä olet omassa päässäsi kelannut juttuja etkä ole miehesi kanssa oikeasti asiasta keskustellut.

Hän _varoitti_ sinua koskemasta rahoihin? oliko hän mitenkä uhkaava, tarkoitan nimenomaan että koitko sen suoraksi uhkaukseksi? Sillä mitenkä joku tuntematon olisi reagoinut hänen sanoihin on merkityksetöntä (ihan vinkkinä )

JNe jne... kerro koko tarina niin ei tarttee arvailla ihmisten, siis niiden joita sinun tapaus kiinnostaa oikeasti =)

Kuulostaa kyllä siltä että koko tarinaa et ole aikeissa kertoa edes meille?

Miksi ei voi vaan sanoa suoraan että "olen vihainen, haukkukaa minun mies ja tukekaa minua"

Varmaan löytyy historiasta muutakin kivaa millä voit mustamaalata miestäsi, miksi tyytyä kolmenvuoden takaiseen tarinaan.

Entäs näin.
Sinä sanoit miehellesi että "ei ole rahaa ja pitäisi saada tavaroita lapsille" sitten kerrot mitä miehesi vastasi siihen... ? oisko tuo mitään?

Nyt kuulostaa siltä että sinä olet omassa päässäsi kelannut juttuja etkä ole miehesi kanssa oikeasti asiasta keskustellut.

Hän _varoitti_ sinua koskemasta rahoihin? oliko hän mitenkä uhkaava, tarkoitan nimenomaan että koitko sen suoraksi uhkaukseksi? Sillä mitenkä joku tuntematon olisi reagoinut hänen sanoihin on merkityksetöntä (ihan vinkkinä )

JNe jne... kerro koko tarina niin ei tarttee arvailla ihmisten, siis niiden joita sinun tapaus kiinnostaa oikeasti =)

ymmärrän, mun pitää sanoa suoraan miehelleni eikä vihjailla,sitä ilmeisesti tarkoitat? koko "tarinaa" en millään voi tähän kirjoittaa, loppuisi sivut kesken.

kyllä "varoitti" sanoin :"Varokkin koskemasta näihin rahoihin!" eikö se ole varoitus.. ei ehkä sitten. se on vähän niin että mies sanoo / päättää, ja mä "tottelen"..

kyllä mä olen monastikin sanonut miehelle mitä lapset tarvitsee, pyytänyt että yhdessä mentäisiin lasten vaatekaapille katsomaan vaatetilanne mutta mies ei suostu katsomaan. mä kuulemma tiedän paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja En tiedä mitä ajatella;24808017:
teillä olisi yhteinen säästöpossu, vain miehellä avain siihen. mies laittaa rahaa 150e säästöön possuun viinatilausta varten. Sanoo että varokkin jos kosket noihin rahoihin! Vaikka lapset tarvisi yhtä sun toista, en saa sieltä ottaa niihin. itsellä on pienet tulot,sillä olen kuntouttavassa työssä. miehellä suht hyvä palkka,vakituinen työ.

Pulloja/tölkkejä kielsi mun viemästä kauppaan,vaan hän vie sitten kun menee kauppaan.

Minä ajattelisin, että mies haluaa säästää tuota nimenomaista tarkoitusta varten, enkä koskisi niihin rahoihin. Sen sijaan pyytäisin mieheltä rahaa, jos tarvitsisin sitä johonkin. Minulla on pieni palkka, miehellä vähän isompi, mutta kädestä suuhun eletään koko ajan. Minä hoidan normaalisti lapsen menot, mutta jos rahani loppuvat, mies antaa. Joskus pyydän omiinkin tarkoituksiin ja mies saattaa valittaa, että minä kuppaan kaikki hänen rahansa, mutta en ota sitä vakavasti:) Mieheni ei ole yhtä tarkka raha-asioissa kuin minä, joten aloin pari vuotta sitten hoitaa hänen laskunsa ja muut menonsa verkkopankissa. Ilmoitan vain kuinka paljon hänen tililleen jäi käyttörahaa eli sellaista mikä ei ole varattu mihinkään laskuihin ja kerron jos aion siirtää rahaa omalle tililleni. Nyt ei enää tipu karhulaskuja postiluukusta ja minä tiedän muutenkin koko ajan missä mennään. Se on suuri helpotus. Minusta perheen raha-asioita kuuluu hoitaa sen henkilön, joka osaa sen homman parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja sairasäijä;24808117:

Peesi tälle, enkä ymmärrä niitä naisiakaan jotke tuollaiseen suostuu. Meillä on ollut yhteiset rahat, alusta asti, ja jopa ennen lapsia. Ja nykyään vaikka mun tulot on viidesosa miehen tuloista, rahat on yhteiset, ja sen lisäks vielä niistä yhteisistä rahoista säästetään sekä lapsille että meidän häihin. Mies jopa itse toivoo että mä pysyn kotona hoitamassa lapsia ja taloutta, ja maksaa mielellään meidän elämisen siitä hyvästä.

[QUOTE="alkup.";24808218]
kyllä "varoitti" sanoin :"Varokkin koskemasta näihin rahoihin!" eikö se ole varoitus.. ei ehkä sitten. se on vähän niin että mies sanoo / päättää, ja mä "tottelen"..

kyllä mä olen monastikin sanonut miehelle mitä lapset tarvitsee, pyytänyt että yhdessä mentäisiin lasten vaatekaapille katsomaan vaatetilanne mutta mies ei suostu katsomaan. mä kuulemma tiedän paremmin.[/QUOTE]

Niin totta on se että sinä tiedät paremmin, en tiedä miksi pyydät häntä _katsomaan_ vaatteita kun raha on se mitä oikeasti olet vailla, oikeutetusti niin.

Ei se ole varoitus tai uhkaus jos et koe oloasi uhatuksi.
Parisuhteessa kun voidaan käyttää aika kovaakin kieltä joka ulkopuoliselta saattaa kuulostaa 'äärimmäiseltä' ja sitten kun sitä asiaa puidaan ulkopuolisten kanssa niin kumppani näyttää todellista pahemmalta....

tyyliin, toinen huikkaa ovelta töihin lähtiessään "varokkin koskemasta mun viinarahoihin! "
Ja toinen vastaa siihen "Joo joo joo..."

Eihän se mikään yhteinen säästöpossu ole, jos vaan mies saa sieltä ottaa vaikka molemmat laittaa sinne rahaa? Tai mie en ainakaan sitä semmoisena näe.
Ja tuo alkoholi..mihin se mies tarvii noin paljolla viinaa?
Vähän huolestuisin jos oma mies alkais noin "uhkailemaan", ei tuntus kivalta.: /

Yhteistyössä