Naisen suhde naiseen; miten kertoa ex-miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysynpä nyt vaan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysynpä nyt vaan.

Vieras
Erosin avomiehestäni syksyllä ja olen nyt seurustelusuhteessa naisen kanssa. Olemme exäni kanssa edelleen hyvissä ja ystävällisissä väleissä, mutta en ole saanut kerrottua suhteesta. En kuitenkaan haluaisi, että hän kuulee asiasta joltain yhteiseltä ystävältä tai tuttavalta, koska haluaisin, että hän voi varautua tilanteeseen tai ainakin ennakoida juttujen kuulemisen. Asumme eri kaupungeissa, mutta tuttavapiirimme on edelleen osin yhteinen.

Miten kertoa? Myös miehet (jos täällä sellaisia on) voivat ottaa kantaa.

miehen kantaa kysyit, niin ei sinun pidä mitään tekemisiäsi enää ex:lle selvittää . Miksi pitäisi, eikö hän ole menneen talven lumia?

Ilmeisesti et ole täysin irtaantunut ex:stä

Siis tarkennukseksi: yritän kaiketi säästää exääni (jonka kanssa siis olemme edelleen väleissä ja jolle en halua pahaa mieltä/nolostumista/turhaa tuskaa) tilanteelta, jossa hän joutuu kuulemaan joltain muulta kuin minulta, esim. "että sunki ex-muijas on nyt sit lesbo".

Olen irtaantunut. Hän on silti minulle tärkeä ihminen vuosien suhteen jälkeen.

Jos ihan pakosta haluat häntä informoida, niin lähetä sitten vaikka viesti, voi ottaa vitsinä:)

Kyllä sä jotakin keksit ; älä pistä pullopostia, se menee niin hitaasti:)

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki.:
^ylläoleva äijä ei taida uskoa että voi olla kaveri suhteen jälkeen. toivotaan että oma muija rupee lespoks ni menee luu kurkkuun....

Ilmeisesti viestin lähettäjä on Bddt , joka tuntee nää asiat.

Aloitko palstan häiriköksi?

Kun nyt ei vielä muita vastauksia ole tullut, niin kysyisin vastanneelta mieheltä, että jos olisit ystävä exäsi kanssa ja yhtäkkiä kuulisit, että hän on naisen kanssa suhteessa, niin eikö se hetkauttaisi yhtään sen enempää kuin tieto miessuhteesta? En usko, että se kaikille olisi vaikea asia, mutta voin kuvitella, että se toisille on. Uskon myös, etteivät ympäristön reaktiot ole mitään helppoja käsitellä.

Tämä tietenkin edellyttää, että ihmissuhde on ollut vakava, siihen on suhtauduttu vakavasti, siitä on erottu kypsästi ja molemmat pyrkivät elämään toista loukkaamatta. Vähättelevä sävysi hiukan kertoo siitä, etteivät ainakaan kaikki nämä edellytykset ole tuttuja...

Monessa ihmisessä on piirteitä homoseksuaalisuudesta, vaikka pääsääntöisesti käytös olisikin heteroseksuaalista. Esimerkiksi olen itse (=nainen) aina elänyt miehen kanssa ja olen aina harrastanut seksiä vain miesten kanssa, mutta silti en pidä mahdottomana ajatuksena, että joskus seksikumppani tai rakas olisikin nainen. Elän vain niin heteromaailmassa, että olisi aika epätodennäköistä törmätä naiseen eroottisessa tai seurustelumielessä.

Mikset ota suoraan asiaa puheeksi? Kerro, että seurustelet, niin kyllä mies siitä alkaa kyselemään. Siten saat totuuden kerrottua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:
Kun nyt ei vielä muita vastauksia ole tullut, niin kysyisin vastanneelta mieheltä, että jos olisit ystävä exäsi kanssa ja yhtäkkiä kuulisit, että hän on naisen kanssa suhteessa, niin eikö se hetkauttaisi yhtään sen enempää kuin tieto miessuhteesta? En usko, että se kaikille olisi vaikea asia, mutta voin kuvitella, että se toisille on. Uskon myös, etteivät ympäristön reaktiot ole mitään helppoja käsitellä.

Tämä tietenkin edellyttää, että ihmissuhde on ollut vakava, siihen on suhtauduttu vakavasti, siitä on erottu kypsästi ja molemmat pyrkivät elämään toista loukkaamatta. Vähättelevä sävysi hiukan kertoo siitä, etteivät ainakaan kaikki nämä edellytykset ole tuttuja...

Minä olen varmasti väärä ihminen vastaamaan teidän suhteeseenne, minun ex saisi olla vaikka naisen kanssa ja se vain tekisi eron entistäkin viisaammaksi ratkaisuksi. Minua ei se liikuta enää ja en oikeastaan haluaisi edes tietää. Uskoisin, että suurin osa miehistä ajattelee näin, jos erosta on aikaa jo vaikka vuosia. Jos ero on tuore, niin voipi lisätä vain miehen järkytystä. En tiedä.

ja suunnilleen juuri niin kuin tännekin. Että haluat hänen kuulevan tämän asian häneltä etkä muilta, koska hän on edelleen sinulle tärkeä ihminen ja ystävä, jonka haluat säilyttää.

Aloitat ehkä niin, että kerrot elämän tuonen sinulle uusia asioita, joista haluat kertoa. Että toivot hänen ymmärtävän. Että luotat häneen ihmisenä.

Jos exäsi on fuksu ja kypsä ihminen, hän tuskin järkyttyy suurestikaan. Voipa jopa olla, että hän sisimmässään on ehkä aavistanut jotain sen suuntaista. Eihän tämä todellakaan ole loukkaus häntä kohtaan.

Ihminen on tässä suhteessa sitä mitä on alusta alkaen, ei kukaan pysty suuntaustaan itse valitsemaan. Sinä rakastut ihmiseen ja nyt se ihminen onkin nainen.

Mun exä (siis mies) alkoi seurustelusuhteen miehen kanssa sen jälkeen kun oli erottu. Kertoi mulle suoraan ja itse asiassa en edes hämmästynyt asiasta. Jotenkin olin kai kaiken aikaa takaraivossani tajunnut, että mies on bi-seksuaali. Edelleen ollaan ystäviä ja mies on onnellisesti avoliitossa toisen miehen kanssa.