Naisen oma aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Mä tässä suunnittelen kesän harrastuksia (vauva syntyy helmikuussa) ja ihan ihmetellen luen teidän muiden kommentteja, että kuka tulisi katsomaan lapsia sillä aikaa että äiti pääsee yksin lenkille/kuntosalille/uimaan/minne vaan.

Mun miehelle se on itsestäänselvyys, että kun mulla on oma meno, hän on lapsen kanssa kotona. Tai ulkona tai mummolassa. Mutta kuitenkin lapsen kanssa.

Mitä teidän miehet tekee kaikki illat ja viikonloput?

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
no noin meilläkin puhuttiin ENNEN lapsen syntymää.. Yllättävän rankkaa ja sitovaa se vauvan hoito, etenkin jos äiti imettää eikä vauvalle kelpaa pullo.

No, entäs jos lapset ei enää pullolla/rinnalla ole?

ja siis meillä vielä se että mies tekee vuorotyötä 16 tuntisia vuoroja ja on lähes kaikki illat, yöt ja viikonloput töissä ja päivät ja vapaapäivät lähinnä nukkuu..

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
no noin meilläkin puhuttiin ENNEN lapsen syntymää.. Yllättävän rankkaa ja sitovaa se vauvan hoito, etenkin jos äiti imettää eikä vauvalle kelpaa pullo.

No, entäs jos lapset ei enää pullolla/rinnalla ole?

En tiedä, kun on vasta yksi 9 kk lapsi, jota yhä imetän.

Ei meidänkään vauvalle kelpaa muu kuin tissi mutta kyllä mä sen kanssa pärjään. Ei se itseään nälkään näännytä ja jos tuttipullo ei kelpaa niin ainahan on lusikka ja hörpyttäminen.

täällä eilen väitettiin että äiti välittää vaan itsestään jos käy salilla...ja köytänkö lapseni patteriin siksi aikaa :o
yhteine aika on kuulema kortilla jos haluan huolehtia omasta terveydestäni ja liikkua.
huoltaja se on mieskin.Ja varsinkin ku täs kotiäitinä ei ole muutakun aikaa ni on se oma aikakin mukavaa.
ja tänään olin salila 6.30-7.30 muksut nukku miehen kans ja heräsivät tos 10aikaan tosi paljo ny menetettii yhteistä aikaa
ja sohvaperuoilta tulee itsestään huolehtivalle äidille paskaa niskaan...kateutta :/

Ja samalla voitasi kysä mikä on sitä omaa aikaa?
Kun tuntuu tätä palstaa lukiessa ettei se kapassa käynti voi olla omaa aikaa jos sinne ilman lapsia menet.
Sama jos pidät siivoamisesta ja heität porukat pihalle että saat siivota,
ei se ole omaa aikaa
ainakaan palstalaisten mukaan
no jos joku tulee kertomaan kuinka lähtee tyttöjen kesken dokaamaan niin se on kyllä hyväksyttävää
ja sitä omaa aikaa
kehutaan muidenkin toimesta kuinka onkin hyvä kun saat omaa aikaa.
Eli yhteenvetona minun on pakko sanoa että
sen mitä tällä palstalla olen vieraillut on
oma aika vain ryyppäämistä
ja jos nautit jostain muusta niin
sinun pitää hyväksyä tosiasiat ja todeta että sinulla ei ole omaa aikaa.

meillä mies reeneissä melkein joka ilta,viikonloput peleissä..ei toivoakaan et pääsis salille tai johonkin viettämään omaa aikaa.tyydyn osaani.pääsishän sitä lenkille lapsenkin kanssa mut se on sit toinen juttu. :)

Niin meilläkin mies on töissä pitkiä päiviä eikä edes viikonloppuisin kotona, tekee kahta työtä omasta halustaan eikä esim. että ois pakko. Mulla ei ole koskaan omaa aikaa. Ehdotin töihin menoa niin ei halua että menen. Kavereita en näe juuri koskaan kun kolmen lapsen kanssa siitä ei tule muuta kuin koko aikaista komentamista, eikä voi jutella omia asioitaan. Kaikki harrastukset on jääneet vaikka kuinka oli ENNEN lapsia puhetta että minäkin voin tehdä jotain muuta kuin hoitaa kotia ja lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja kröhöm:
Kun tuntuu tätä palstaa lukiessa ettei se kapassa käynti voi olla omaa aikaa jos sinne ilman lapsia menet.
ei se ole omaa aikaa
no jos joku tulee kertomaan kuinka lähtee tyttöjen kesken dokaamaan niin se on kyllä hyväksyttävää
ja sitä omaa aikaa

Okei. No, mulla oli tuossa ekassa viestissä jotain osviittaa siihen että mistä puhutaan. Jos joku haluaa tuoda esiin oman aikansa käytön niin kiva. Mutta mä kysyin että missä ne miehet sitten on?

Jos kerran ei ole lapselle hoitajaa, että nainen saisi omaa aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Hentsu84:
meillä mies reeneissä melkein joka ilta,viikonloput peleissä..ei toivoakaan et pääsis salille tai johonkin viettämään omaa aikaa.tyydyn osaani.pääsishän sitä lenkille lapsenkin kanssa mut se on sit toinen juttu. :)

Miksi tyydyt?

ei se ole omaa aikaa
ja sitä omaa aikaa

Miks musta tuntuu että tää on tuosta toisesta ketjusta? Jos mua tarkoitat, niin mä en kertaakaan puhunut ryyppäämisestä mitään!!!!!! Mulle vaan ei omaa aikaa todellakaan ole mikään kaupassa käynti ja vielä vähemmän siivoaminen.

Mitä teidän miehet tekee kaikki illat ja viikonloput?

Meillä mies on kotona meidän kanssa. Miehellä on masennusta ja en halua vaivata miestä tuon känkkä-ränkän hoitamisella. Odotan, että miehen olotila parenee (ei ole mitään muutosta tullut sitten viime kesän :( ) .
Ehkä vielä joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Niin meilläkin mies on töissä pitkiä päiviä eikä edes viikonloppuisin kotona, tekee kahta työtä omasta halustaan eikä esim. että ois pakko. Mulla ei ole koskaan omaa aikaa. Ehdotin töihin menoa niin ei halua että menen. Kavereita en näe juuri koskaan kun kolmen lapsen kanssa siitä ei tule muuta kuin koko aikaista komentamista, eikä voi jutella omia asioitaan. Kaikki harrastukset on jääneet vaikka kuinka oli ENNEN lapsia puhetta että minäkin voin tehdä jotain muuta kuin hoitaa kotia ja lapsia.

No miksi ette pitäneet siitä kiinni? Siitä mitä puhuitte ennen lapsia? Teillä on niitä jo kolme, ja jos puhetta oli jo ennen ensimmäistä että omista harrastuksistaan tulee pitää kiinni niin miksi ette pitäneet?

Ja jos haluat mennä töihin niin mikä mies on sanomaan että älä mene?

Töitähän tuo tekee... tässäkään kuussa ei ollut yhtään kokonaista vapaapäivää miehellä. Työskentelee ma-pe aamuvuorossa isänsä firmassa ja sen lisäksi pyörittää omaa ravintola-alan yritystä joten töitä riittää. Ja sitten siihen kiekkoreenit ja ne vähät omat menot päälle. On kyllä pojan kanssa aina kun pystyy.

Meillä onneksi molemmat mummulat on kolmen kilometrin säteellä ja molemmat mummut kotona ja mielellään ottavat poikaa hoitoon

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mies on varmasti lapsen kanssa kun minulla on menoa. Samoin hän saa vapaasti käydä harrastuksissaan ja tehdä omia juttuja. Meillä toimii tasapuolisuus.
Mies lupasi hoitaa lasta kanssani kun ruvettiin vauvaa yrittämään ja on lunastanut lupauksensa.

=) Sulla on hyvä mies!

Mä vähän pelkäsin, että tähän tulee kommentteja että niin mekin ennen lapsia ja odotahan vaan kun vauva ei suostukaan muuhun kuin rinnalle jne.

Mä väitän että se on omasta halusta kiinni harrastaako, ja miehestä kiinni hoitaako oman osuutensa. Kummallista on se, että niin moni tyytyy siihen tilanteeseen.

Sama käsitys ja sopimus oli mun kaverilla miehensä kanssa. No mies ite oli illat salilla tms. Tai sit lähti hakeen tupakkaa ja viipyi reissuillaa, kunnes muksu nukkui... Eivät ole vieläkään eronneet, mutta kaverilla ei ole YHTÄÄN omaa aikaa... Kun ne kaikki miehet eivät sanojaan pidä, vaikka omaa aikaa sulle lupaisivatkin.

Ja sit kun eroat niin sit niitä mummuja, pappoja ja kummeja on pakko viimeistään käyttää siihen omaan aikaan.

Mulla on omaa aikaa 24h vuorokaudessa :)
Mutta ei mua oikein halutakaan lähteä sinne salille 3x viikossa. Reissuun menee aina 2h kerrallaan ja mieskin käy urheilemassa. Jos me molemmat käytäisi 3x vikossa harrastuksissa, ei oltais kotona samaan aikaan yhdessä perheen kanssa kuin yhtenä päivänä... muina päivinä vaan 1-2h. Siksi vietän sitä omaa aikaa mieluummin perheen kanssa ulkoillen ja vaikka pyöräillen kuin spinningissä... Käydään miehen kanssa molemmat yhtenä iltana salilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras toisesta ketjusta:
ei se ole omaa aikaa
ja sitä omaa aikaa

Miks musta tuntuu että tää on tuosta toisesta ketjusta? Jos mua tarkoitat, niin mä en kertaakaan puhunut ryyppäämisestä mitään!!!!!! Mulle vaan ei omaa aikaa todellakaan ole mikään kaupassa käynti ja vielä vähemmän siivoaminen.

Mä ymmärrän sua täysin. Ei kotityöt (kaupassakäynti ja siivoaminen) ole sellaista rentouttavaa omaa aikaa kuin vaikkapa kävelylenkki ilman lapsia, jumppatunti, juttelu ystävien kanssa tms. Jos mieskin saa käydä harrastuksissaan (ja olla ilman lapsia), niin miksi naisen oma aika olisi sitten vain siivousta ja kaupassakäyntiä ja ruualaittoa ja lasten kanssa puuhastelua? Jos luulisi että mies haluisi olla lasten kanssa edes silloin kun äiti harrastaa jos kerran on paljon töissä eikä silloin näe lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Sama käsitys ja sopimus oli mun kaverilla miehensä kanssa. No mies ite oli illat salilla tms. Tai sit lähti hakeen tupakkaa ja viipyi reissuillaa, kunnes muksu nukkui... Eivät ole vieläkään eronneet, mutta kaverilla ei ole YHTÄÄN omaa aikaa... Kun ne kaikki miehet eivät sanojaan pidä, vaikka omaa aikaa sulle lupaisivatkin.

Ja sit kun eroat niin sit niitä mummuja, pappoja ja kummeja on pakko viimeistään käyttää siihen omaan aikaan.

No sillä kaverilla oli kökkö mies. Mä taas omastani voin sanoa, että se on pysynyt sanojensa takana muutoinkin, muillekin kuin vain mulle, etten näe mitään syytä miksi ei olisi nytkin lupaustaan pitämässä. Jotkut miehet katsos ovat luotettavampia kuin toisen.

Ja miten niin "sitten kun eroat"?

Mä väitän että se on omasta halusta kiinni harrastaako, ja miehestä kiinni hoitaako oman osuutensa. Kummallista on se, että niin moni tyytyy siihen tilanteeseen.

Niinpä, omasta halustahan se onkin kiinni. Entäs jos ei halua?

Mutta ihan tosi, mielipiteitä saa aina esittää, mutta painoarvoa niillä on vasta sitten kun perustuvat kokemukseen. Älä siis sano noita samoja juttuja kavereillesi, joilla on pieniä lapsia ;)

Yhteistyössä