naisen menneisyys, ex hoito eron syynä hyväksytkö vai et?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku mies ( kö? )
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku mies ( kö? )

Vieras
meillä menee kohtuullisen huonosti, varsinkin sen jälkeen kun olemme baarissa tavanneet naiseni ex hoidon ja ystävän samassa paketissa. Minä en oikein osaa hyväksyä häntä seuraani, johtuneesta syystä ja naiseni taasen ei sitten ymmärrä miltä minusta tuntuu, tai ymmärtää sen siten että "mitä vittun väliä sillä on, se on mennyttä jo".

Tietysti ette tiedä tämän perusteella sitä kuinka meillä menee, hyvin olemme suunnittelemassa tulevaisuutta lapsineen päivineen, nyt kumminkin taasen tapasin tuon ex-hoidon ja tuntuu rinnassa siltä että taidan heittää naiseni ulos, vittuako minä miettimään päätäni puhki sen takia että seliväisi mitä tuosta pitäisi olla mieltä?

Toisaalta olen valmis viemään naisen vihille ja tekemään hänestä vaimoni ja lasteni äidin toisaalta haluaisin kenkästä pihalle tämän hoidon syystä... Olen patti-tilanteessa itseni kanssa, en osaa oikein kanavoida tunteitani osaksi rakastan naistani, osaksi vihaan häntä.

Miten edetä? tai mistä nainen joka on muuttanut paikkakunnalle muualta eikä omaa vastaavaa tilannetta.. .Baarista kai :P

Entäpä, miten miehet suhtautuvat naisiin, joilla on takana monia exiä? Voi olla niinkin, että paikkakunnan "koko kerma" on käyty läpi. Ja silti löytyy aina uusi suhde ja puoliso. Uusi mies on vain tyytyväinen, että on saanut Sen naisen! Joko miesten ajatusmaailmassa on eroja, tai sitten se ero on naisessa. Miten lie?

Varmaan miestä voi vaivata ajatus näistä hyvistä ystävistä, existä, jotka tulevat tuttavallisesti juttelemaan ja kyselemään kuulumisia. Sivukommenttina sitten naiselle: "Ai tämä on se sun uusin ;)!"

Tämä onkin yksi niistä seurustelukuvioista, joista on kovasti erilaisia näkemyksi. Eli voiko/kannattaako edes olla hyvissä väleissä exien kanssa. Joillekin naisillehan on eräänlainen ylpeilyn aihe se, että tulee niin hyvin edelleenkin toimeen kaikkien entisten kanssa - suhteet kun on muuttuneet ystävyydeksi. Ja kattia kanssa tekisi mieleni sanoa! Ei siinä yleensä ole kyse muusta kuin naisen omasta huomion ja suosion hakemisen tarpeesta. Siitä kertoo jo se, että pitää mainostaa ystävyyttään kaikkiin.

Varmaan sinä ap osaat silti itse päätellä, mistä siinä teidän tilanteessa oli kyse. Miltä tuntui tapaaminen naisen exän kanssa? Joskus on hyvä nähdä itselle tuttu, läheinen ihminen erilaisissa sosiaalississa tilanteissa. Kahdenkeskiset keskustelut ja yhdessä suunnittelu on ihan erilainen tilanne, kuin nähdä ja tavata toinen muiden tuttujen ja tuntemattomien seurassa. Paljon saattaa kertoa jo se, muuttuuko ihmisen käytös ja olemus "vieraassa" seurassa. Exän tapaminen olisi voinut toisaalta vahvistaa ja varmentaa suhdettanne, antaa tunteen, että olet itse tärkeä ja ensisjainen. Toisaalta voi jäädä tunne, että exä saikin hehkutusta enemmän, kuin olisi olluttarpeen.

Tuo naisen ärtynyt kommentti : "Mitä vitun väliä..." ei kieltämättä ollut sinua kohtaan kovin ymmärtäväinen eikä empaattinen. Ehkäpä naisesi on vain tunneköyhä ymmärtääkseen toisen tunteita.

En ihan ymmärä, mitä tarkoitat.

Tarkotatko, että olet joutunut tämän baarissa tapaamasi miehen(?) tiimoilta joutunut kohtaamaan naisesi petollisuuden? Sen, että hän on tämän kyseisen henkilön kanssa pettänyt edellisessä suhteessaan?

Siis tavallaan hän on naisesi exä, mutta hoito vain - sellainen väliin tullut juttu, joka nyt kertoo sen, että naisesi on ollut petollinen. Panee tietty miettimään yhteistä tulevaisuutta.

Juuri näin kuten ymmärsit, eli nainen on edellisessä parisuhteessaan pettänyt tämän kyseisen ystävän kanssa silloista miestään.
Toisaalta mennyt on mennyttä, minulle on ainakin kerrottu rehellisesti kuinka asiat ovat olleet, onpa vaikea saada tätä selväksi itselleenkään...

"Toisaalta mennyt on mennyttä, minulle on ainakin kerrottu rehellisesti kuinka asiat ovat olleet, onpa vaikea saada tätä selväksi itselleenkään..."

Varmasti ristiriitaista. Olen monesti ihmetellytkin rehellisyyden mittana sitä, kun ihmiset kertovat ns. rehellisesti toiselle pettämiset ja pahat tekonsa. Onko ihminen perusluonteeltaan silloin rehellinen, vai onko hän vain turhankin avoin? Joidenkin tapanahan on shokeerta kertomalla kakki elämästään. Saattaa olla aluksi jopa vaikutuksen tekemistä. Olen näin hurja mimmi, uskallan ja olen rohkea - ota minut.

Mutta kyllä sinä ap itse tiedät, mikä naisesi on. Yleensä vain on vaikeaa kestää omia ristiriitaisia tunteitaan sen jälkeen, kun on ihastunut ja lupautunut toiselle, on suunniteltu yhteistä elämää, jossa lähtökohtana on tietenkin luottamus ja uskollisuus.

Ehkäpä tiedän on hyvä vielä katsoa, missä mennään. Epäluottamus joko haihtuu tai kasvaa siihen mittaan, että päädytte erilleen.

Mitä järkeä on suhteessa, jossa ei ole luottamusta? Lopputulos on sama onpa mustasukkaisuuteesi aiheellista tai ei. Ehkäpä sinulle sopisi paremmin ujo ja arka nainen ilman kummempaa seurusteluhistoriaa. Sekin saattaa tosin tuoda mukanaan muita ongelmia. Tiedä sitten, pystyisitkö paremmin elämään niiden kanssa kuin tuon nykyisesi menneisyyden varjossa.

Enpä usko että tässä on kyse inhorealist1n väittämästä mustasukkaisuudesta, vaan siitä joutuuko hyväksymään naisen ystävyyden. Pulmallinen tilanne, ei voi sanoa ettei saa olla yhteydessä ystäväänsä ja miten nähdä tämä suhde kokonaisuutena. Neuvoisin ap:ta jarruttelemaan ja kuuntelemaan itseään, sen jälkeen on helpompi sitoutua liittoon. Näitä huonoja liittoja on meidän maa täynnä, joten mieti!

Ymmärrän hyvin ap:n tuntemukset, onhan naisellasi tämän miehen kanssa takana kevytmielinen, "likainen" historia, nyt epäilet toistuuko se sinun kanssasi.
Kohtuullisen ylimielisesti vastattu tuo "mitä vitun väliä", olisi edes jotenkin yrittänyt saada sinut vakuuttuneeksi teidän suhteenne ainutlaatuisuudesta.

Itse olen entisessä liitossani pettänyt miestäni, kuten hänkin minua. En ole nykyiselle miehelleni kertonut ihan kaikkea, mutta tiedän olevani nyt liikkeellä ihan toisella mielellä, tosissani. Se ensimmäinen oli vain jotain nuoruuden jatkumoa, kotileikkiä.

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, mutta kerro ihmeessä naisellesi miltä sinusta oikeasti tuntuu. Älä uhoa, järjestä mustasukkaisuuskohtausta tms. vain kerrot. Hänen reaktioistaan sitten voit tehdä lopulliset johtopäätökset. Jos ylimielisyys ja vähättely jatkuu, suhde ei varmaankaan ole kovin vakavalla pohjalla hänen kannaltaan.

Ehkä teidän kannattaisi yrittää jutella asia selväksi, sillä jos tämä on suhteenne ensimmäinen iso koetinkivi, niin aika surkeaa on, jos heti ekaan ongelmaan teidän suhteenne kaatuu. Minusta et menetä mitään, jos kerrot, miten mustasukkaisuus raastaa ja pelkäät, että nainen pettää uudelleen. Naisen reaktio ei saisi olla vähättely tai mitätöinti, vaan kyllähän häneltäkin pitäisi löytyä ymmärrystä sille, että vaikka mustasukkaisuutesi ei olisikaan oikeutettua, niin hänen pitäisi silti pystyä selittämään esim. syitä, miksi hän aikoinaan petti. Jos nainen vain vähättelee tapahtunutta eikä halua selittää, niin mitenköhän jatkossakin sitten ongelmat hoidetaan? Haluaako hän jatkossa myös hoitaa ongelmien ratkaisun sillä, että unohdetaan ja haudataan maton alle?

Toisaalta on hienoa, että hän on avautunut sinulle ja kertonut pettämisestä, sillä useinhan sitä haluaa unohtaa ja pimittää niitä asioita, joista ei ehkä ole niin kovin ylpeä. Se, että pettää kerran, ei tarkoita sitä, että sitä tapahtuu koko ajan jatkossakin. Kuten "Nina" äsken kertoi, ihminen voi myös muuttaa käytöstään. Valitettavasti joillakin ihmisillä ei ole kykyä puhua asioita selväksi, vaan helpotusta parisuhteen ongelmiin haetaan vieraasta sängystä.

Yhteistyössä