V
Vieras
Vieras
Kuulun niihin, jotka eivät ole uskoneet mitään sairautta nimeltä masennus olevan olemassakaan. Nyt kuitenkin, vauvan ollessa reilun kuukauden ikäinen, huomaan tietyn, melkein vuoden verran kyteneen, alakulon voimistuneen. Se on voimistunut hiljalleen.
En saa iloa irti enää mistään, paitsi lapsista. Mikään ei tunnu miltään. ONNEKSI sentään lapset tuottavat iloa. He ovatkin mulle kaikki kaikessa. Kaikki muu on niin yhdentekevää, että...
En halua tehdä mitään. En nähdä ketään (en ole kyllä ollut yltiösosiaalinen aiemminkaan, mutta nyt en halua todellakaan nähdä ketään ja ihmissuhteiden ylläpitäminen tuntuu rasitteelta, eikä anna mitään). En saa hyvää oloa onnistumisistani. Olen pitänyt rimaa korkealla opiskeluissani, mutta nyt kun asiat etenevät suorastaan loistavasti sillä saralla, se menestys ei tunnukaan enää miltään.
MIKÄÄN ei tunnu enää yhtään miltään. Vaikkakin kyllä mulla jotain negatiivisia tunteita vielä on... Ärsyynnyn erittäin helposti. Muut hetket olenkin sitten vain alakuloinen.
Eilen se tuli. Itsetuhoajatus. Ihan puun takaa ja tuosta vain.
Kohta on neuvola. Jälkitarkastus. Enkä mä uskalla jutella siellä. En uskalla. Terveydenhoitaja ehdottaa varmaankin terapiaa. Tai lääkitystä. Ja lääkitystä EN halua turruttamaan näitä vihonviimeisiäkin tuntemuksia.
Haluaisin vielä kokeilla, menisikö tämä ohi normaaleilla keinoilla. Liikkumalla. Mielikuvaharjoituksilla... Jollain.
Jos sitä jollain keinoin vielä saisi elämänilonsa takaisin ja voisi nauttia asioista.
Kuulostaako tämä masennukselta, asiasta tietävät?
En saa iloa irti enää mistään, paitsi lapsista. Mikään ei tunnu miltään. ONNEKSI sentään lapset tuottavat iloa. He ovatkin mulle kaikki kaikessa. Kaikki muu on niin yhdentekevää, että...
En halua tehdä mitään. En nähdä ketään (en ole kyllä ollut yltiösosiaalinen aiemminkaan, mutta nyt en halua todellakaan nähdä ketään ja ihmissuhteiden ylläpitäminen tuntuu rasitteelta, eikä anna mitään). En saa hyvää oloa onnistumisistani. Olen pitänyt rimaa korkealla opiskeluissani, mutta nyt kun asiat etenevät suorastaan loistavasti sillä saralla, se menestys ei tunnukaan enää miltään.
MIKÄÄN ei tunnu enää yhtään miltään. Vaikkakin kyllä mulla jotain negatiivisia tunteita vielä on... Ärsyynnyn erittäin helposti. Muut hetket olenkin sitten vain alakuloinen.
Eilen se tuli. Itsetuhoajatus. Ihan puun takaa ja tuosta vain.
Kohta on neuvola. Jälkitarkastus. Enkä mä uskalla jutella siellä. En uskalla. Terveydenhoitaja ehdottaa varmaankin terapiaa. Tai lääkitystä. Ja lääkitystä EN halua turruttamaan näitä vihonviimeisiäkin tuntemuksia.
Haluaisin vielä kokeilla, menisikö tämä ohi normaaleilla keinoilla. Liikkumalla. Mielikuvaharjoituksilla... Jollain.
Jos sitä jollain keinoin vielä saisi elämänilonsa takaisin ja voisi nauttia asioista.
Kuulostaako tämä masennukselta, asiasta tietävät?