Näinkö rakkaus kuolee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AWWU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AWWU

Vieras
Olen miettinyt tässä että onkohan arki kuihduttanut osan (kaikki?) rakkaudestani miestäni kohtaan pois. Hänen läheisyytensä ei tunnu enää juuri miltään, en kaipaa seuraa tai hänen hyväilyjäkään. Vai olisiko kysessä vain ohi menevä vaihe?
Sen olen tajunnut että kaipaisin suhteessa kovasti arvostusta tai oikeammin kunnioitusta sekä naisena että ajattelevana ihmisenä, en tunne saavani kumpaakaan. Uskon että miehenikin tunteet ovat laimenneet, mutta hänelle tämä nykytilanne on sopiva/käytännöllinen.

Seksi yleensä:
työntää käden jalkojeni väliin ja katsoo silmiin kysyvästi sekä hankaa elintään jalkaani vasten "mennääkö vessaan?" 2min aktin jälkeen, peseytyy ja lähtee laittamaan harraste-autoaan.

Arki:
Kotona mies istuu tietokoneella tai lukee lehteä (joskus laittaa astiat astianpesukoneeseen :) ), osaa olla kyllä lastenkin kanssa ja rakastaa heitä.
Minä hoidan muun kodin ylläpidon (siivouksen, ruuat, pienet korjaukset tms.), maksan puolet vuokrasta, ostan lasten vaatteet. hoidan lasten neuvolat, lääkärit yms. mutta kyllä mies auttaa jos erikseen pyydän ja sopii hänen aikatauluunsa, 3/4 muista peruslaskuista maksaa mies ja ruokaostokset menee suunnilleen puoliksi. Yhdessä liikutaan vain koko perheenä, anopin ja apen luona yms. sukulaisvierailut ja joskus (n.1krt kk) jäätelöllä tms.

Mikä nyppii?:
Se ettei hän anna minkäänlaista arvostusta sille mitä teen meidän kodin ja perheen eteen. Huomioi minut vain kun haluaa seksiä, muutoin tunnen olevani hänelle vain rasite. Kun jollain lapsella sattuu olemaan huonompi päivä niin kiukkuamisen on kuulema perinyt minulta, kun taas lapset osoittavat taitavuutta jossakin on se häneltä perittyä. Kommentit kuinka hänelle on kasvatettu hyviä tapoja mutta minulle ei.

Olen yrittänyt joskus keskutella asiasta: sanoa kiertäen, sanoa suoraan, sanoa juttuja pienissä erissä vähin äänin...turhaan. Nyt olen lopulta siinä pisteessä että enää välitä hänen huomaituksistaan mutta olen tukena kun hän sitä kaipaa. Jos hän ei kuulema minulta saa seksiä (siis jos hänen mielestään alan pihtaamaan) niin hän saattaa vaihtaa naista...ja juuri nyt minusta tuntuu etten taitaisi edes välittää, mutta lapsia tulisi surku kun hän on kuitenkin hyvä isä ja meillä yhteistä taivalta melkein 10 vuotta takana.

Ehkä joku osaisi sanoa on tämä tällainen vain joku kriisivaihe parisuhteessa jonka ylitse voisi päästä? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia?

Musta tuntuu että olet vähän kyllästynyt. Noissa syissä ei ole mitään sellaista syytä että nyt heti pitäisi erota. Jähinnä noi asiat tuntuu sinua ärsyttävän.

Anna ajan kulua vähän, koita muuttaa asennettasi ettet ärsyyntyisi kaikesta heti. Miehellesikin voit vihjaista että sinulla nyt vähän vaikea kausi ja olisi mukava jos hän kiinnittäisi siihen huomiota. Voit myös tekemällä tehdä kivoja juttuja miehesi kanssa vaikkei niin kiinnostaisikaan. Älä ota miestäsi itsestäänselvyytenä ja pyydä että hän huomioisi sinuakin. Voitte oikein sopia että miten sen toteutatte. Jos nämä kaikki tette hyvin, ja muutenkin panostatte kaikkenne syhteeseen ja silti tuntuu samalta niin sitten on aika erota.

Tsemppiä!! :hug:

Tutulta kuulostaa, rakkaus on hävinnyt. Minä erosin tuollaisesta tapauksesta 4 vuotta sitten. Vieläkin v*tuttaa, että lähes kymmenen vuotta tuhlasin tuollaiseen.

Heippa. Uskon, että aika ajoin kaikilla on samanlaista. Ainakin meillä. Elämä tulee tasaiseksi ja sitä alkaa pitää itsestään selvyytenä. Mikään ei tunnu miltään. Entä jos se kaikki otetaan pois, kyllä alkaa ikävä tulla ja rakkauskin tulla esiin. Lähtekää matkalle kaksin? Lapset ja autonrassaukset pois ja viikoksi kahden minne tahansa. Sinne, missä ei ole nettiäkään.

Minäkin kärsin huomionpuutteesta, ehkä kuitenkin hieman eri näkökulmasta ja eri syistä. Vaikeuksia on... Silti koetan ajatella perheen yhdessä pysymistä tärkeimpänä ja uskon, että jossain vaiheessa koettaa taas nousukausi parisuhteessakin :)

kiitos vastauksista!

Olen puhunut ja varannut rahaa että lähdetään tänä kesänä reissuun (listannut paikkoja ja kysellyt minne hän haluaisi lähteä kanssani tai koko perheellä), mutta ei hän ehdi kun pitää kuulema sitä autoa laittaa. Myöhemmin en itse voi, juuri nyt olen kesälomalla.
Olen sitten ollut auton laitossa mukana, pessyt, hionut yms. kuunneltelen tietysti aina miten laittaminen edistyy jne.
Nytkin hän on kaveireidensa kanssa kaupungin iltaelämässä kuten yleensä muinakin viikoloppuina ja minä olen kotona lasten kanssa.

Olen tosiaan yrittänyt miettiä että ajattelenko asiaa vain liian itsekeskeisesti ja mitä oikestaan voin vaatia mieheltäni, olenko vain älytön?

Alkuperäinen kirjoittaja huilu:
kuinka kauan tuollasta vaihetta on kestäny? Siinnä vastaus kysymykseesi onko se kriisi vai onko se rakkaus tosiaan (miehesi puolelta) kuollut.

Tätäkin olen miettinyt, enkä oikestaan tiedä, ehkä näin olllut aina. Olen vain saanut lapset niin pienellä ikäeroilla että päivät olen elänyt yksi kerrallaan ja pistänyt ikävät ajatukset hormoonien ja väsymysen piikkiin.

en ole ap...oli vahinko!
ja selvisihän se tekstistä että on usein vkonloppusin menossa..

Miltä itsestäsi tuntuu?se on tärkein,pystytkö elämään arkea hyvin vai vaivaako sinua koko ajan se teidän tilanne?
Voisiko tilannetta auttaa tai muuttaa mitenkään parempaan päin vai tuntuuko että tilanne on toivoton ja lähenee loppuaan?
itsekin eroa mietin.

Alkuperäinen kirjoittaja AWWU:
Alkuperäinen kirjoittaja huilu:
kuinka kauan tuollasta vaihetta on kestäny? Siinnä vastaus kysymykseesi onko se kriisi vai onko se rakkaus tosiaan (miehesi puolelta) kuollut.

Tätäkin olen miettinyt, enkä oikestaan tiedä, ehkä näin olllut aina. Olen vain saanut lapset niin pienellä ikäeroilla että päivät olen elänyt yksi kerrallaan ja pistänyt ikävät ajatukset hormoonien ja väsymysen piikkiin.

Tuo arvostuksen puute on niiiiin tutun kuulosta exästä (nyt vuosien jälkeen näen sen hänen omanarvontuntonsa heijasteena), mutta vaihtamalla parani. Nykyinen mies arvostaa minua ja tekemisiäni, huomioi ja elää kanssamme perhe-elämää.

Ei voi sanoa, että olisit älytön tai itsekeskeinen. On aivan normaalia, että olet huolestunut kun tilanne on tuollainen. Meillä kaikilla on oikeus tunteisiimme. Voitte luultavasti muuttaa suhdettanne parempaan suuntaan jos molemmat haluavat ja ovat valmiita tekemään töitä sen eteen. Usein vain on niin, ettei tahtoa löydy tarpeeksi tai löytyy vain toiselta. Ainakin olet jo pohtinut tilannetta ja jatkossa pystyt varmasti tekemään tarvittavat ratkaisut.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
en ole ap...oli vahinko!
ja selvisihän se tekstistä että on usein vkonloppusin menossa..

Miltä itsestäsi tuntuu?se on tärkein,pystytkö elämään arkea hyvin vai vaivaako sinua koko ajan se teidän tilanne?
Voisiko tilannetta auttaa tai muuttaa mitenkään parempaan päin vai tuntuuko että tilanne on toivoton ja lähenee loppuaan?
itsekin eroa mietin.

Jos mies on kotona niin hän yleensä istuu tässä tietokoneella ihan heti aamusta lähtien. Mie sitten keskityn arkipuuhiin, ruuat ja välipalat, siivoukset, lasten ulkoilutukset, pyykit yms. ja joka toinen päivä käyn 1h kävelylenkillä itsestään. Mies huutelee välillä että "keitä kahvia","laita ruokaa, mulla on nälkä","katoin netistä uutiset, tule katsoo tää juttu..", "hei täällä ois kivan näköin ford...","mee nyt kahtoo noita lapsia ja käske niiden olla hiljempaa". Siinäpä meidän keskustelut.
Joten juu, kyllä mä arkipuuhiin osaan keskittyä koska se vie multa melkein kaikein ajan normaalisti.

Minulla vaan on sellainen neuvoton olo, että kaikki ei varmaan olisi menetetty jos vain osaisin ratkaista tämän tilanteen jotenkin toisaalta taas olen niin väsynyt enää yrittämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Musta tuntuu että olet vähän kyllästynyt. Noissa syissä ei ole mitään sellaista syytä että nyt heti pitäisi erota. Jähinnä noi asiat tuntuu sinua ärsyttävän.

Anna ajan kulua vähän, koita muuttaa asennettasi ettet ärsyyntyisi kaikesta heti. Miehellesikin voit vihjaista että sinulla nyt vähän vaikea kausi ja olisi mukava jos hän kiinnittäisi siihen huomiota. Voit myös tekemällä tehdä kivoja juttuja miehesi kanssa vaikkei niin kiinnostaisikaan. Älä ota miestäsi itsestäänselvyytenä ja pyydä että hän huomioisi sinuakin. Voitte oikein sopia että miten sen toteutatte. Jos nämä kaikki tette hyvin, ja muutenkin panostatte kaikkenne syhteeseen ja silti tuntuu samalta niin sitten on aika erota.

Tsemppiä!! :hug:

Siinä olet oikeassa että aina kun noita tapahtuu niin ne ärsyttää. Se että aina pettyy kun luulee tehneensä toiselle jotain hyvää tai tehneensä kovasti töitä perheen jonkin ongelman ratkaisemiseksi, eikä kertaakaan sillä ole mitään arvoa. Kuinka hän olisi kaikki ne hoitanut (tai jokin tuttu) paremmin. Kun olen yrittänyt kertoa hänelle tunteistani hän pitää minua hulluna tai sitten suuttuu ennen kuin ehdin aloittaakaan ettei hän jaksa minun huolia kuunnella koska omien kavereiden ja sukulaisten ongelmissa on jo ihan tarpeeksi ollut kuunneltavaa.

Suoraan sanottuna: jos joku joskus kysyisi minulta että "Mikä on miehesi mielestä parasta sinussa?" en osaisi vastata, koska en tiedä yhtäkään asiaa jonka hänen mielestään osaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko mies usein viikonloppuisin ottamassa?

2-3 olutta ottaa korkeintaan per viikoloppu, mutta tulee yleensä kotiin klo 04-05, kerran lähempänä klo 07

Hetkonen... ei ole perheenisän hommaa. Onko hänellä toinen nainen? Vai onko hän niin nuori, että kavereilla ei ole perheitä ja on pakko jatkaa teinimeininkiä olemalla esim. kuskina? Toinen nainen ainakin viilentää tunteet, se on selvä.

Kiitos nyt joka tapauksessa kaikille jotka on jaksaneet kirjoittaa.

Olo on vähän epätodellinen, olen VIHAINEN ITSELLENI että tunnen tuskaa siitä etten tiedä merkitsenko miehelleni oikeasti mitään enempää kuin hänen lastensa ja kodin hoitajaa...onko minulla edes oikeutta tuntea näin?
Olen VIHAINEN ITSELLENI TYHMYYDESTÄNI koska en vaatinut silloin seurusteluaikana kunnioitusta vaan seurasin rakkauden huumassa kuin lauhkea lammas ja pidin itseäni onnekkaana kun hän oli kanssani, entä sitten vaikka olin 16 hän minua 13 vuotta vanhempi.
Ehkäpä minun sitten ei tarvitsisi nyt miettiä näitä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsi:

2-3 olutta ottaa korkeintaan per viikoloppu, mutta tulee yleensä kotiin klo 04-05, kerran lähempänä klo 07

Hetkonen... ei ole perheenisän hommaa. Onko hänellä toinen nainen? Vai onko hän niin nuori, että kavereilla ei ole perheitä ja on pakko jatkaa teinimeininkiä olemalla esim. kuskina? Toinen nainen ainakin viilentää tunteet, se on selvä.

Olen miettinyt tätäkin toisen naisen mahdollisuutta, yleensä ottaen sanoisin että en koskaan uskoisi sitä hänestä kun hänellä on kuitenkin yleensä ottaen tuon suhteen tiukka moraali mutta on hänen mielipiteensä joskus yllättäneet minut aiemminkin ihan täysin joten pidän sitä mahdollisena varsinkin kun hän ei enää pidä sormusta koska se kuulema puristaa ja aiheuttaa pistelyä sormessa.
Miehen kavereista 2 on poikamiehiä ja 2 eronnut.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsi:

Olen miettinyt tätäkin toisen naisen mahdollisuutta, yleensä ottaen sanoisin että en koskaan uskoisi sitä hänestä kun hänellä on kuitenkin yleensä ottaen tuon suhteen tiukka moraali mutta on hänen mielipiteensä joskus yllättäneet minut aiemminkin ihan täysin joten pidän sitä mahdollisena varsinkin kun hän ei enää pidä sormusta koska se kuulema puristaa ja aiheuttaa pistelyä sormessa.Miehen kavereista 2 on poikamiehiä ja 2 eronnut.

Tämä kuulostaa naurettavalta, ettet vain olisi taas yksi "uskovainen"?!

nosto, jos joku vaikka osaisi jotain sanoa...

Kyllä varmasti tuon vaiheen yli voi päästä. En jaksa sepostaa tähän omaa elämääni, mutta paljon oli tuttua asiaa. Minulla mies eli pitkään oman tahtonsa mukaan, ja koin ettei tarpeeksi huomioinut minua ja lapsia. Työ ja kaverit tulivat liian tärkeiksi. En tänä päivänäkään tiedä, mikä sai aikaan muutoksen miehessäni, mutta nyt hän on kuin eri ihminen. osallistuu kotitöihin paremmin kuin ikinä, viettää aikaa kotona lasten kanssa tosi paljon jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Hair Of The Dog:
ei enää pidä sormusta koska se kuulema puristaa ja aiheuttaa pistelyä sormessa.Miehen kavereista 2 on poikamiehiä ja 2 eronnut.

Tämä kuulostaa naurettavalta, ettet vain olisi taas yksi "uskovainen"?!

mitä tarkoitat? väännätkö rautalangasta mulle...

Uusimmat

Yhteistyössä