Nainen ei yhtäkkiä haluakaan vihkisormusta...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopajoo.."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja vielä, jos päädytte ostamaan 600 euron sormuksen, muista koko loppuikäsi pitää turpaasi kiinni sormuksen hinnasta. Ei koskaan eikä milloinkaan saa ottaa sitä puheeksi riidankaan aikana!

Jos sinulla oli tarkka budjetti mietittynä, niin miksi ihmeessä halusit kiusata tulevaa vaimoasi viemällä hänet katselemaan sormuksia ja antamalla valikoida koko kaupan sormusvalikoimasta.

varmaankin tiesit, että tuo 500 arvio, jonka olit valmis maksamaan ei riittänyt kuin murto osaan kaupan sormuksista ja nekin tuota mallia (teini juttuja), jonka linkin laitoit tänne.

Mutta älä missään nimessä enää mene naiselle sanomaan, että mennään sitten ostamaan se 600 sormus, sehän olisi naisen silmissä sinulta ele, että otetaan sitten, niin pysyy pikkurouva tyytyväisenä.

ei, jos olet järkevä, niin menet yksin kultasepän liikkeeseen. Etsit sieltä valikoiman sormuksia, joihin sinulla varaa.
sanot myyjälle, että tulette katsomaan sormuksia ja pyydät myyjän esittelemään valitsemasi sormukset.

Mun mielestä taas kuulostaa ihan sairaan ärsyttävälle, jos mies ilmoittaa, että tarkkaan harkittuani sinä nyt sitten saat sen mitä halusit. Ihankuin se mies olisi joku vitun jumala, jolla on kaikki päätäntävalta.
Ainut tapa tolla kundilla selvitä tilanteesta kunnialla, on sanoa, että mä olin todella, todella tyhmä, enkä tajunnut, miten paljon sormuksesta tykkäsit.

Juuri näin. Naisen pitää kokea, että hän on sormuksen arvoinen ILMAN MUUTA ja saa sen, koska HALUAA. Ei mitään miehen pitkää harkintaa, ei missään nimessä!!!

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Osta Se sormus,minkä naisesi haluaa. Hän ihastui kyseiseen sormukseen ja loukkaantui sulle kun et halunut sitä ostaa. Se 600€ sormus on vissiin hänelle just Se oikea sormus.

Mä näytin omalle avomiehelle kuvan sormuksesta josta olen haaveillut jo vuosia vihkisormuksena. Siis haaveillut jo vuosia ennen tätä parisuhdettakaan. Mies kun näki hinnan niin naurahti ja sanoi, että no sä et sitten pääse ikinä naimisiin. Emme ole vielä edes kihloissa, mutta kyllä siitä ja naimisiin menemisestä on puhuttu. Mietin jo sitäkin vaihtoehtoa, että säästän rahat haluamaani vihkisormukseen itse. En haluaisi luopua unelmastani.

Sormus on siis tämä. Hinta 895€.
http://www.kalevalakoru.fi/fi/filigraani-sormus

Pliis ole provo, olethan? :D
Nojoo, nainen on selvästi loukkaantunut. Hyvin kohtuullinen hinta, vaikka olisi pienituloinenkin, on hänelle mieluisella sormuksella. Olisikohan tuossa tilanteessa voinut todeta, että pistää sen uupuvan satasen itse siihen lisäksi niin saisi sen sormuksen? Kompromisseja olisi hyvä alkaa harjoitella.. Vielä ehtisi ehdottaa sitä?

Itse en kyllä menisi naimisiin jos tuollaisissa asioissa näkemykset eroaisi noin paljon. Taidat olla aika pihi? Mikä on hyvä piirre yleisesti mutta on asioita, joita ei pelkästää rahassa voi mitata. Vihkisormus kuuluu niihin joillakin. Vähän huolestuttaa jos nainen ei voi edes tuollaisesta asiasta suoraan puhua vaan tyytyy olemaan hiljaa ja leikkii ettei asia haittaisi. On jo lipsauttanut tuon, että itse sitten säästää koko summan ja ostaa myöhemmin mieleisen. :(

Mulla on tapana ostaa täysin itse joku asia, jos ukolle tekee tiukkaa aujatustasolla. Mutta yleensä ymmärretään molemmilla olevan juttuja, joita haluaa ja mielestään tarvitsee. Joten minä en arvostele sitä tonnin työkalupakkia eikä ukko ihmettele jos puutarhaliikkeeseen menee samoin tonni keväällä. ;)

Mutta Te olette vasta menossa naimisiin ja mieluinen sormus on useimmille naisille tärkeä. Ei se hinta niinkään siinä vaan se ajatus olevansa arvokas miehelleen! Monet ostaakin yhdessä sen vihkisormuksen jos talous ei anna periksi ostaa yksin sitä. Oma sormukseni maksoi noh, taisi olla tonnin kieppeillä. Vaikka näyttää monen silmään paljon edullisemmalta. On kuitenkin kestävä ja sopii minun tyyliini..

Mä tiesin jo ennen kuin sormuksia lähdettiin katsomaan et munkin mies on äärimmäisen pihi. Sanoin että maksan sormuksen itse niin saan sellaisen kuin haluan ilman kitinöitä. Maksoi muuten 600€ vaikka oli rajaton budjetti ja mielestäni erittäin halvalla pääsin.

Ihmettelen tässä lähinnä sitä etteikö tuleva vaimosi tunne sua paremmin? Sitäkin kyllä että miten joku voi olla noin tökerö että alkaa satasesta kitistä.

Musta kans naisena vaikuttaa et naisesi on todella pettynyt ja kokee ettet arvosta häntä tai hänen toiveitaan yhtään. Mun kaveripiirissä ihmisillä on kyllä useimmiten tonnin luokkaa maksanu sormukset.

Mun vihkisormus maksoi alle 30 euroa, en tykkää kullasta, ja hopeisen kivan löysin alesta. MUTTA, en tunne ketään muuta naista, joka olisi kokemut että muutaman kympin sormus on ok.
Ja kun kyse on kerran elämästä jutusta, ei se musta sais olla pihistelyn kohde. Todettakoon et mun mies olisi antanut mun valita vaikka minkä hintaisen sormuksen (johon nyt velkaa ottamatta olisi ollut varaa) ja toisaalta, mun miehen sormus oli huomattavasti kalliimpi kuin mun, eli valintoja ei näissä tehty pihiydestä.

Kyllä mäkin suositelisin pyytämään anteeksi naiselta, sanomaan ettei ymmärtänyt että se oli just se sormus joka oli naisen unelma ja kertomaan et "rakas, haluan että saat sen unelmasormuksesi".

Nyt ap, olette menossa naimisiin ja ostat (ainakin lähtökohtaisesti) KERRAN ELÄMÄSSÄSI vihkisormuksen. Ja alat nillittää satasesta ja vielä kerrot tulevalle vaimollesi tästä. Et ole tulevan puolisosi isä vaan puoliso. Mun mielestä 600€ on vieläpä edullinen sormus, monet maksaa reilusti yli tonnin. Se sormus on vaimosi sormessa loppuiän, joten onko oikea paikka säästää?

Eikö se vanha "ajatus" mee niin että vihkisormus saa maksaa miehen kk-palkan verran..?

Nyt järki käteen ja sanot vaimollesi olleesi typerä ja käyt ostamassa sen sormuksen. Tosi ruma tuo yksi minkä linkitit, ei ihme ettei puolisosi sellaista huoli. Etkö yhtään tiedä mistä hän pitää? Vihkisormuksen pitää olla "oikea" koska sitä on tarkoitus käyttää koko ajan.
Tottakai häntä harmittaa että et koe häntä sormuksen arvoiseksi (niin hän tuon tulkitsee). Mieluummin ilman sormusta kuin ruma, tulkitsi vaimosi.

Ap mokasit siinä, että sormus on tunneostos. Esim. autoa ostaessa on hyvä vertailla kuntoa ja kulutusta ja ja ja järkiperusteita mutta vihkisormus on teidän rakkauden ja liiton symboli. Siinä ei pidä miettiä hintaa liikaa (kuten nyt teit, 600€ on edullinen) vaan mennä tunnepohjalta. En tuhansia euroja itsekään maksaisi mutta reilu tonni olisi vielä ihan ok.

Muualla mualimassa vihkisormuksen(tai oikeastaan kihlasormuksen) tulisi maksaa puolitoista kertaa miehen liksa. Jotta revi siitä! Itse sanoin kyllä miehelle että ei missään nimessä kallista sormusta, mutta 600e ei minusta ole vielä niin kallis. Mulle hinnalla ei ole väliä, mutta ehdottomasti haluan sellaisen sormuksen josta tykkään. En haluaisi kallistakaan sormusta, jos se ei ole mieleinen. Ap, tässä ei ehkä kannata pihistellä enempää, jos sormukseen oikeasti on varaa.

Se on muuten sitten todellakin ihan varma, että naiseni loukkaantui, koska se paljastui kohdasta, jossa nainen sanoi ostavansa sormuksen sitten myöhemmin itse.

Mä tulisin teidän häihin sanomaan siihen onko kellään vastaväitteitä liittoon -kohtaan et ON! Jos et siis osta sitä naisen unelmasormusta. Itkettää jo naisesi puolesta ;(

Mä näytin omalle avomiehelle kuvan sormuksesta josta olen haaveillut jo vuosia vihkisormuksena. Siis haaveillut jo vuosia ennen tätä parisuhdettakaan. Mies kun näki hinnan niin naurahti ja sanoi, että no sä et sitten pääse ikinä naimisiin. Emme ole vielä edes kihloissa, mutta kyllä siitä ja naimisiin menemisestä on puhuttu. Mietin jo sitäkin vaihtoehtoa, että säästän rahat haluamaani vihkisormukseen itse. En haluaisi luopua unelmastani.

Sormus on siis tämä. Hinta 895€.
Filigraani-sormus - Sormukset - Verkkokauppa

Mietin muuten ihan samaa sormusta, mutta myyjä sanoi, ettei tuollainen kestäisi joka päiväistä käyttöä :/

Voi Ap, sä olet kyllä nyt mokannut!

Vihkisormus on tosiaankin tunneostos ja se pitää olla juuri sellainen, kun morsian itse haluaa. 600e on tosiaan edullinen hinta ja jos lasket päivähinnan vaikka 40 vuodelle, ei varmaan sunkaan päätäs enää huimaa :)

Itse kun menin naimisiin, tiesin aika nopeasti, millaisen sormuksen haluan. Miehen kanssa mentiin sitten kutasepänliikkeeseen katsomaan juuri sen tietyn kotimaisen valmistajan sormuksia ja kuinkas kävikään, päädyinkin ihan eri sormukseen. Rakastuin omaani ihan heti, tiesin, että "tämä se on!". Mies nikotteli ensin hintaa, 800e, mutta ilmoitin, että olen itsekin säästänyt häitä varten ja tempaisin omalta tililtä sormusrahat sen enempää asiaa miettimättä. Mies oli kovin tyytyväinen :D
Ja on todennut monta kertaa jälkikäteen, että sormus on tosi kaunis ja istuu täydellisesti kihlasormukseni kanssa. Ja että oli hyvä ostos, siitä ensiminuuttien nikottelusta huolimatta. Ja mikä tärkeintä, joka kerta, kun itse katson sormuksiani, hymy nousee huulille

Ei todellakaan kannata tuollaisesta asiasta ruveta kinaamaan, eikä senttejä venyttämään. Se on kertaostos, once in a lifetime ja se pitää olla just, eikä melkein oikea.

Huh kun olet nyt ollut pikkasen tökerö! Ekaksi naisen tulee itse tykätä sormuksesta jota pitää. Toiseksi minusta 600 ei ole todellakaan paha hinta VIHKISORMUKSESTA! Toi kuva jonka laitoit ei mielestäni ole edes vihkisormus. Itse kysyin mieheltä paljonko sormus saa maksimissaan maksaa; vastaus 1500 €. Sormus johon ihastuin ja haluain maksoi 499€. Tämä ikäväkyllä oli sellainen malli että reunakivet irtosi jatkuvasti viereisten sormusten hankauksesta. Päätettiin vaihtaa myyjän sekä meidän yhteisestä päätöksestä kun 3. sormus oli jo käytössä. Tämä uusi malli maksoi 699€. Ja kerroithan että varaa on, joten unohda järkevyys edes kerran.

AP haloo eihän tuo sun linkkaamasi sormus edes ollut VIHKIsormus vaan pikemminki semmonen ystävänpäivälahja tyttikselle.. Jos tuolla pitäs naimisiin mennä ni kyllä itseki olisin mieluummin ilman. :O

Samoin 600 kuulostaa halvalta vihkiksi, minkä hintainen kihla teillä sit on, joku 20e hopeerinkula??

Meikäläisen kihla maksoi kaksi tonnia. Ja saakin maksaa, katson ja ihailen sitä joka päivä.

Ettei tässä miesparkaa liikaa lytättäisi, korostan vielä, että mies ei oikeastaan voi tällaista tietää, jos nainen ei kerro tai ei ole aiempaa kokemusta naisten ajatusmaailmasta. Näissä asioissa miehet ja naiset toimivat hyvin eri tavoin: Mies sanoo suoraan ja nainen vihjaa. Ongelma on, että mies ei ymmärrä vihjeitä, vaan olettaa että voidaan puhua suoraan. Nää asiat on hyvä tiedostaa ja hioa, että liitto onnistuu sen sormuksenoston jälkeenkin ;) Miehen velvollisuus on yrittää huomioida tunteet ja vihjeet, naisen velvollisuus on pyrkiä puhumaan suoraan.

Nainen loukkaantui ja syystä. Mieluinen sormus löytyi ja silti sanoit, että katsellaan vielä. Vaimosi on itse aikonut nyt sormuksen ostaa ja sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyvitellä vaimoa ja paljon. Kysyt minne vaimoke haluaa häämatkalle ja salaa tiedustelet vaimon ystäviltä mistä muusta korusta vaimo tykkää, jotta huomenlahja on mieluinen ja siis Budjettiahan näillä ei ole, vaan nyt hyvittelet vaimoa ja näytät ettet ole mikään pihi juntti. Nuo asiat tulee eteen toivottavasti kerran elämässä ja ne tehdään kunnolla!

Ihmeellinen asenne ihmisillä täällä. Miksi vihkisormuksen PITÄISI maksaa paljon? Ymmärrän kyllä, että monet ovat valmiita maksamaan mieluisesta sormuksesta vaikkapa useampia tuhansia, kun se optimaalitilanteessa loppuiän tulee sormessa pysymään.. mutta miksi ihmeessä sormuksen pitäisi välttämättä olla kallis? Jotenkin kuulostaa ihan oksettavalta tuollainen asenne mun korvaan, eikö avioliiton solmimisessa pitäis olla tärkeintä se rakkaus toista ihmistä kohtaan, ei jonkun metallirinkulan hintalappu.

Ja miksi kaikki ovat hyökänneet niin kärkkäästi ap:ta vastaan? Ajatustenlukijoita tässä ei olla kukaan, eiköhän morsiamen pitäisi isona ihmisenä avata suunsa ja ilmaista mielipiteensä?

No mutta! Ainakin liitto alkaa lupaavissa merkeissä, kun jo tämänkaltaisesta pikkuasiasta keskusteleminen tuottaa morsiamelle ongelmia. :D

Sormuksen ei pidä maksaa, mutta mieluinen pitää olla ja yleensä ne kalliit on niitä upeita. On heitäkin, jotka haluavat vain kultaisen tai jopa hopeisen renkaan, mutta kauniit kivet maksaa. Tuo ap: mainitsema 600 euroa ei oikeasti ole oikeasta vihkisormuksesta paljon.

Oma sormukseni ostettiin markka-aikana ja se maksoi 800 mk. Budjettia ei ollut, mutta tykästyin kauniiseen sormukseen ja se sattui oleen edullinen, kun timantti oli niin pieni. Tosin tuollainen sormuskin tuolla kivellä taitaa maksaa nykyisin jo jotain 300-400 euroa.

[QUOTE="hanni";30767930]Ihmeellinen asenne ihmisillä täällä. Miksi vihkisormuksen PITÄISI maksaa paljon? Ymmärrän kyllä, että monet ovat valmiita maksamaan mieluisesta sormuksesta vaikkapa useampia tuhansia, kun se optimaalitilanteessa loppuiän tulee sormessa pysymään.. mutta miksi ihmeessä sormuksen pitäisi välttämättä olla kallis? Jotenkin kuulostaa ihan oksettavalta tuollainen asenne mun korvaan, eikö avioliiton solmimisessa pitäis olla tärkeintä se rakkaus toista ihmistä kohtaan, ei jonkun metallirinkulan hintalappu.

Ja miksi kaikki ovat hyökänneet niin kärkkäästi ap:ta vastaan? Ajatustenlukijoita tässä ei olla kukaan, eiköhän morsiamen pitäisi isona ihmisenä avata suunsa ja ilmaista mielipiteensä?

No mutta! Ainakin liitto alkaa lupaavissa merkeissä, kun jo tämänkaltaisesta pikkuasiasta keskusteleminen tuottaa morsiamelle ongelmia. :D[/QUOTE]

Itse asiassa sen vanhan (ehkä amerikkalaisen?) perinteen mukaan naisen sormuksen pitäisi maksaa jopa miehen kolmen kuukauden palkan verran. No, ymmärrän, ettei hinnan pitäisi olla se ykkösasia, kun sormusta ostetaan. Ei kaikilla tietenkään ole varaa ostaa monen tonnin sormusta, ja vaikka olisi varaakin, onko järkevää ostaa kymppitonnien sormusta?

Mutta mies mokasi kyllä ja pahasti. 600 euron sormus ei ole ökyhintainen, jostain satasesta nillittäminen tuntuu inhottavalta (oletko muutenkin todella pihi, etenkin naisen suhteen?), tuo ap:n linkittämä sormus oli aivan järkyttävä ja suoraan ysäriltä, lisäksi ap sanoi, ettei se vastaa naisen sormusmakua ollenkaan. Miksi ihmeessä siis edes esittelit tuota kammotusta naisellesi?

Joo en mäkään haluaisi sormusta, jos pitäisi ottaa joku miehen valitsema, ruma rinkula, jonka valitsemisessa hinta olisi ykkösasia (eli mahdollisimman halpa pitäisi olla). Ja tosi masentavaa, jos morsian joutuu itse ostamaan itselleen haluamansa sormuksen. Etenkin kun toivesormuksen hinta oli erittäin kohtuullinen. Ole tosiaan onnellinen, ettei häitä ole vielä peruttu.

[QUOTE="hanni";30767930]Ihmeellinen asenne ihmisillä täällä. Miksi vihkisormuksen PITÄISI maksaa paljon? Ymmärrän kyllä, että monet ovat valmiita maksamaan mieluisesta sormuksesta vaikkapa useampia tuhansia, kun se optimaalitilanteessa loppuiän tulee sormessa pysymään.. mutta miksi ihmeessä sormuksen pitäisi välttämättä olla kallis? Jotenkin kuulostaa ihan oksettavalta tuollainen asenne mun korvaan, eikö avioliiton solmimisessa pitäis olla tärkeintä se rakkaus toista ihmistä kohtaan, ei jonkun metallirinkulan hintalappu.

No mutta! Ainakin liitto alkaa lupaavissa merkeissä, kun jo tämänkaltaisesta pikkuasiasta keskusteleminen tuottaa morsiamelle ongelmia. :D[/QUOTE]

Ei sormuksen ole pakko maksaa älyttömyyksiä,mutta siitä pitää tykätä ja sen pittää mielyttää kantajansa silmää ja tuntua oikealta.

Jep. Ihan saa hävetä taas joitakin naisia(?), jotka täällä ovat valmiit haukkumaan miehen idiootiksi, kun ei osannut ajatuksia lukea. Ihanko totta itse luette miesten ajatukset? ;)

Niin se vaan menee, että ajatuksia ei lue kukaan. Nyt ap:n osalta on pelastettavissa vielä paljon. Jos hän nyt kohtaa morsiamensa tässä sormusasiassa ja asiasta päästään sopuun, on erittäin hyvä sauma puhua siitäkin, että pitää puhua. Itse olen tämän taidon oppinut vasta toisessa liitossani ja voin kertoa, että se ehdottomasti kannattaa opetella heti ensimmäisessä :) Naiset aivan liian usein luulevat, että miehen pitäisi jotenkin itsestäänselvästi hoksata jotakin, kuten tässä ketjussa on käynyt ilmi. Mutta ei kukaan voi johtaa toimintaansa muutoin kuin opettelemalla tai itsestään käsin; miltä minusta tuntuisi, jos. Ja miehestä tuskin tuntuisi kamalasti miltään, jos nainen laittaisi rajat sormusbudjetille. Sen sijaan miestä saattaisi ärsyttää, jos nainen asettaisi budjettirajoja vaikkapa auton hankinnalle. Eläköön se pieni ero.

Yhteistyössä