No eikö koulussa ole opetettu lukemaan? Syytön mä siihen olen, otsikon ja kuvatekstin tavaaminen ei ole uutisten lukemista.
Näytä mulle se kohta missä väitetään tekijän olevan kantaenglantilainen, kun sitä väitit ketjussa.
Mun isovanhemmatkin olivat suomalaisia, vaikka ovat syntyneet muualla, taistelleet sodassa ja saaneet vasta sen jälkeen kansalaisuuden, kukaan ei vaan kyseenalaista meidän suomalaisuutta koska ulkonäöltä sovitaan sekaan.
Lehdet kirjoittaa huomiohakuisesti, sillähän ne niitä lehtiään myy, se ei varmaankaan ole kellekkään yllätys, ihan yhtälailla ketjun ap syyllistyy vääristelyyn väittäessään että IL valehtelee, vaikka näin ei tee.
En ole kertaakaan väittänyt, että uutisessa olisi puhuttu kantaenglantilaisesta.
Kyse ei ole siitä, ettäkö uutisten pikainen plärääminen olisi kenenkään vika. Useat ihmiset ovat sellaisia ja sitä osataan käyttää hyväksi. Kyllä se on yksi valehtelun muoto, kun annetaan ymmärtää jotakin, joka ei ole kuten annetaan ymmärtää. Olet sinä siitä mitä mieltä tahansa.
Ulkonäkö ei liity suomalaisuuteen sai suomalaiseksi kokemiseen. Kyse on kultuuriin sopeutumisesta ja kykeneekö sisäistämään suomessa yleisesti vallalla olevat arvot ja normit. On ehkä sinulta hieman rasistista ja pinnallista olettaa kaiken liittyvän ulkonäköön. Luonnollisesti on selkeää, että venäläisen tai ruotsalaisen on helpompi suomalaistua kuin esim. Ugandasta kotoisin olevan ja kyse ei ole ihonväristä, vaikka sinä rasistisesti niin kuvitteletkin. Kyse on asenteesta ja moraalikäsityksistä, joita on vaikea muuttaa. Ne muovautuvat jo hyvin nuorena lähiympäristön asenteiden mukaan. Toki on poikkeuksia, sitä tuskin tarvitsee mainita.