Näin Kelalta huijataan rahaa!!! - Härskeimmät kikat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja ep:
Mitä huijaamista on ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi vanhempainvapaan loputtua? Näin aion itsekin tehdä enkä ymmärrä mitä väärää siinä on?

Ilmeisesti se jos ei ole aikomustakaan hakea töitä vaan hoitaa lasta sillä työttömyyskorvauksella.

Täällähän aina paasataan kuinka lastenhoito käy työstä. Miksi siis nostaa TYÖTTÖMYYSkorvausta...

No minä ainakin ihan tosissani haen töitä, eri asia sitten saanko niitä. En kyllä koe tekeväni mitään väärää tuossa asiassa. Vielä en ole edes varma saanko työttömyys korvausta ja jos saankin, niin nettoan siitä korkeintaan pari sataa.

Entäs tämä tilanne (joka on omalla kohdalla ajankohtainen):

Olen opiskelija, eronnut lasteni (3 kpl) isästä ja seurustelen. Ei ole mitään järkeä muuttaa yhteen, sillä uusi mies joutuisi elättämään lapsiani usealla sadalla eurolla kuukaudessa. Nyt saan asumistukea 500 ?/kk -> se pois. Lapsilisän yh-korotus 140 ? -> pois. Hoitomaksut nyt 0 ?, yhdessä tulisi maksettavaa n. 250 ?.

Vaikka asumiskulut periaatteessa puolittuisivat, joutuisin yhdessä maksamaan vuokraa n. 400?/kk. Nyt maksan 200 ?. Eli mies joutuisi maksamaan puolet minunkin asumiskuluistani, sillä tuohon 200 euroon minulla on juuri varaa, 400:aan ei.

Tässä tilanteessa olisi taloudellisesti täysin kestämätöntä muuttaa yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja lala:
Alkuperäinen kirjoittaja VETOOMUS:
Jos tiedät yhdenkin tuollaisen vapaamatkustajan, niin ILMOITA siitä välittömästi. Tee se nyt HETI!

Tarkkaile, huomio, ilmoita!

Näillä Suomi nousuun!

Kyllä, juuri näin pitäisi useamman meistä toimia. Saakeli että sapettaa nuo hyväksikäyttäjät!

Mun mielestä tohon kotihoitotukeen on saatava muutos. Se on niin väärin, että ihminen joka tekee yhteiskunnan kannalta melkein tärkeintä tyotä, saa siitä käteensä "pari kolikkoa". Ja sit joku työtön pummi saa moninkertaiset summat viinoihinsa.

Miksi kotiäidin arvoa ei nähtävästi nosteta ensi vaalien yhdeksi teemaksi?

Ja miksei tuossa raportissa ollut maahanmuuttajien väärästä sossun käytöstä? Vastaus retoriseen kysymykseen: Koska lähteenä on hesari.

meidän naapurissa suu just tollanen pyrkyri. on eriasunnot miehensä kanssa tää meijän naapuri kämppä on näköjään se kakkos asunto. käyvät ehkä kerran kk näyttäytymässä ja taas pois. ja niin ne luulee että muut ei huomaa että se asunto on tyhjä. vittumaisinta tässä on se että täällä rivitalot on tosi tiukassa ja varsinkin kolmiot. ja tohonkämppään ois ollut halukkaita. olisivat ottaneet kakkosasunnoksi jonkun huonomman kämpän.

mitenhän tollasen vois käräyttää??

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen:
Alkuperäinen kirjoittaja yy:
Alkuperäinen kirjoittaja sew:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Työ- ja elinkeinotoimiston virkailija kertoo äideistä, jotka ilmoittautuvat vanhempainvapaan päätyttyä työttömiksi työnhakijoiksi. He jäävät käytännössä työttömyyspäivärahalla hoitamaan lasta kotiin, koska päiväraha on huomattavasti suurempi kuin kotihoidontuki.

Tämähän on tällä palstallakin ihan yleinen käytäntö...

Mulla menee noin. Mutta ei kyllä käynyt mielessäkään, että se vois olla jollain tavalla väärin tai kiellettyä. Miks kela sitten maksaa mulle ton kh-osuuden, kun tietää, että oon ansiosidonnaisella?

Koska kotihoidontuki ei liity mitenkään siihen oletko töissä vai et.

Niinpä. Eli mitä väärää siinä on, jos haen työtä, saan ansiosidonnaista, kuntalisän ja kh-tuen? Meillä on niin pienet tulot, että jos en sais ansiosidonnaista, joutuisin hakemaan muuta tukea. Enemmän se ois pois muilta ihmisiltä ja verorahoista kun toi liiton raha. Mä kuitenkin oon sen perjaatteessa liitolle jo etukäteen, työssä ollessani maksanut.

Ei helvetti :D Eiköhän sun liitolle maksamat rahat ole hyttysen pieru siinä summassa mitä sieltä saat.

Mutta kohdallasihan asiassa ei ole ongelmaa JOS kerran haet työtä.

No väitinkö, että olen koko summan maksanut?? Enemmän tossa kuitenkin omia tulee takas, saati että saisin muita tukia kelasta tai sossusta.

"Mä kuitenkin oon sen perjaatteessa liitolle jo etukäteen, työssä ollessani maksanut."

Nii, OSAN siitä. Edelleen en sanont, että koko summan.

Alkuperäinen kirjoittaja ilkeä:
meidän naapurissa suu just tollanen pyrkyri. on eriasunnot miehensä kanssa tää meijän naapuri kämppä on näköjään se kakkos asunto. käyvät ehkä kerran kk näyttäytymässä ja taas pois. ja niin ne luulee että muut ei huomaa että se asunto on tyhjä. vittumaisinta tässä on se että täällä rivitalot on tosi tiukassa ja varsinkin kolmiot. ja tohonkämppään ois ollut halukkaita. olisivat ottaneet kakkosasunnoksi jonkun huonomman kämpän.

varmaan me :D

kelalle vihjettä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Vääntäkääs nyt rautalangasta, että saako myös kh-tukea jos on ansisidonnaisella? :o :o :o

saa.

:o :o :o :o miksi? sittenkö jos laittaa lapsen päiväkotiin työttömänä niin ei saa kh-tukee?

Mut eiks siitä ansiosidonnaisesta vähennetä sen kh-tuen verran pois? Muistelen, että näin oli 4 vuotta sitten...

Joo, vähennetään. Mut ainakin täällä kuntalisä tulee tuon lisäksi, sitä ei vähennetä mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja Avokado:
Mun mielestä tohon kotihoitotukeen on saatava muutos. Se on niin väärin, että ihminen joka tekee yhteiskunnan kannalta melkein tärkeintä tyotä, saa siitä käteensä "pari kolikkoa". Ja sit joku työtön pummi saa moninkertaiset summat viinoihinsa.

Ja miksei tuossa raportissa ollut maahanmuuttajien väärästä sossun käytöstä? Vastaus retoriseen kysymykseen: Koska lähteenä on hesari.

musta ois reilua että kaikki kotiäidit joilla on ammattitutkinto saisivat enemmän rahaa. koska muuten tulee näitä jotka eivät edes kouluttaudu ja eikun lapsia vääntämään. tämä pieni tuki edes vähän rajoittaa tätä toimintaa.
yhteiskunta ei tälläisellä elä. ja mielellään viellä koulunjälkeen 2v työkokemusta. niin olisi oikeutettu tähän korotettuun tukeen. karsiutuisi ainakin osa pyrkyreistä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja helppo:

kelalle vihjettä.

riittääkö pelkkä sukunimi ja osoite jos ei etunimeä tiedä?

Avokado hyvä, ensinnäkin: Ole ystävällinen äläkä puhu työttömistä juoppopummeista tuolla tavoin. Kirjoituksesi perusteella laittasin sinut samaan kastiin.

Kyllä kotiäitejä arvostetaan ja tukiakin maksetaa. Lähtökohtaisesti ajatellaan, että tukien lisäksi PERHEEN TÄYTYY KYETÄ KUSTANTAMAAN OMAT MENONSA. Tarkoittaen siis vanhempien tuloja (oli kyse äidistä tai isästä). Lapsia kyllä pykätään maailmaan tukien elätettäviksi ja sitten itketään kun rahat on loppu ja kht on niin pieni.

kelalle vihjettä.

kyllä.

kelalle vihjettä.

Riittää. Olen käräyttänyt PL-osoitteesta ja kuutamokeikkailusta.

Alkuperäinen kirjoittaja st:

Avokado hyvä, ensinnäkin: Ole ystävällinen äläkä puhu työttömistä juoppopummeista tuolla tavoin. Kirjoituksesi perusteella laittasin sinut samaan kastiin.

Kyllä kotiäitejä arvostetaan ja tukiakin maksetaa. Lähtökohtaisesti ajatellaan, että tukien lisäksi PERHEEN TÄYTYY KYETÄ KUSTANTAMAAN OMAT MENONSA. Tarkoittaen siis vanhempien tuloja (oli kyse äidistä tai isästä). Lapsia kyllä pykätään maailmaan tukien elätettäviksi ja sitten itketään kun rahat on loppu ja kht on niin pieni.

PEESI

Miksi se kotiäidin työ on nyt niin "tärkeintä työtä" yhteiskunnalle? Ei ainakaan uusien veronmaksajien tekemisen kannalta, niitä tekevät työäiditkin. Lasten kotihoidon kannaltako? Onko lapsen hoitaminen kotona vaikkapa tärkeämpää kuin vanhuksia hoitavien työ? Tärkeämpää kuin jo olemassa olevien veronmaksajien hoitaminen? Mitä väliä on uusien veronmaksajien teolla jos yhteiskunta ei pyöri, kun kaikki on kotona tekemässä tärkeintä työtä?

Ei mikään hyökkäys kotiäitiyttä vastaan, vaan tuota iänikuista "maailman tärkein työ ever"-lässytystä vastaan. Sitten kun lapset on isompia niin palaatte takaisin niihin turhiin hommiinne yhteiskuntaa pyörittämään?

Alkuperäinen kirjoittaja se muija:
Alkuperäinen kirjoittaja tuloni putoaisi 1100 euroa kuussa:
jos asuisin miehen kanssa samassa taloudessa,never.

mulla ois sama homma - ei kyllä kannattais miestä tänne ottaa, tosin eipä ketään mielenkiintoista oo ehdollakaan :)

meillä sama. lisäksi toinen pääsee tuulettumaan toiseen kämppään, jos alkaa naama nirsomaan :D

Niinpä, keskituloiset ja asuntolainaa maksavat maksaa elämisestään suhteessa kaikista eniten. SILTI musta on suuremmoista, että asun alueella, jossa omistusasuntoja ympärillä, ihmiset fiksuja ja hyvin toimeentulevia, lasten kaverit kasvatetaan pyrkimään elämässä eteenpäin, ei pummeja, ei ördääjiä. Mulla työ josta nautin ja mukavia ystäväperheitä, joissa sama tilanne; ei siis näitä tukia huijaavia luusereita ympärillä. Väitän, että nautin enemmän tästä elämästä, kun siitä, että asuisin sossun maksamassa vuokrakämpässä, samanlaisten urpojen ympäröiminä, vaikka se oli ilmasta..:)

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja Kitrus:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Jäänyt odottamaan? Siis oikeastiko joku työtön vaan istuu kotona ja odottaa?

:laugh:

Työttömyys on valinta. Aina löytyy töitä, jos niin haluaa.

Mutta ei kaikille. Tajuatko, että Suomessa on puli miljoonaa ihmistä ilman työtä. Käyppäs sanomassa, että aina löytyy töitä, jos haluaa.

No minä haluan nyt. Missä työ?

Kai minäkin olisin työtön, jos en haluaisi töissä olla? Työni on paskaa, inhoan sitä ja kovin moni ei näitä hommia tee. Työni ei vastaa millään tavalla omaa alaani/ammattiani, mutta siitä saa rahaa jolla maksellaan laskuja.

Ja työ on siellä mitä suostut tekemään.

Kohta tulis 2 vuotta täyteen kun oon ansiosidonnaisella ollut kotona lasta hoitamassa! Totta helvetissä mieluummin niin kun saan about 1000 euroa enemmän rahaa/kuukausi kun mitä kotihoidontuella saisin! Olisin toki ottanut työn vastaan jos olis tarjottu, mut eipä tällä alalla ole ollut siitä pelkoa... Nyt sit aloitan työt kun ansiosidonnainen loppuis.

Alkuperäinen kirjoittaja nasu:
Alkuperäinen kirjoittaja no minua eui kukaan voi pakottaa kirjoille miehen kanssa samaan asuntoon:
Mistä minä voin tietää kestääkö meidän suhde vai ei,kamala edestakaisin muuttaminen sitten jos ei synkkaa kuitenkaan.
Paljon parempi vaihtoehto pitää omat asunnot ja asua erillään.
Eipä tarvi ainakaan muuttaa edestakaisin jos riita tulee.

Mutta et varmaankaan ole ilmoittautunut yksinhuoltajaksi?

:headwall: Ei yksinhuoltajaksi voi noin vain ilmoittautua!

Alkuperäinen kirjoittaja Kitrus:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Jäänyt odottamaan? Siis oikeastiko joku työtön vaan istuu kotona ja odottaa?

:laugh:

Työttömyys on valinta. Aina löytyy töitä, jos niin haluaa.

no etsihän mulle sitten ensi kesäksi. 2-4 eri kaupungin alueelta hain töitä, KAIKKI hommat kelpasi, laitoin n. 20 hakemusta joista osa samalla moneen eri paikkaan, en saanut kesätöitä. Että näin...

Yhteistyössä