Näin Kelalta huijataan rahaa!!! - Härskeimmät kikat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei uutta arskan alla - eräässä asumalähiössä oli oikein tapana että asuttiin melkein naapurissa ja käytännössä oltiin yhdessä.
on mukavuutta enemmän, kun veronmaksajat kustantaa toisenkin kämpän.
enemmän neliöitä, ei ahdista niin...

pitäisi kai alkaa sitten maksamaan siitä, ettei enää tuotettaisi niitä jälkeläisiä - epätoivoiselta vaikuttaa.

Suomessa yksi suurimpia epäkohtia onkin se, että tuilla eläminen on tehty kannattavammaksi kuin työssäkäynti.

Muistakaa sitten te jotka työppäriin ilmottaudutte, se on karenssi jos ette ota tarjottua työtä vastaan. Turha inistä ettei lapselle ole hoitopaikkaa, se on karenssi silti.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Työ- ja elinkeinotoimiston virkailija kertoo äideistä, jotka ilmoittautuvat vanhempainvapaan päätyttyä työttömiksi työnhakijoiksi. He jäävät käytännössä työttömyyspäivärahalla hoitamaan lasta kotiin, koska päiväraha on huomattavasti suurempi kuin kotihoidontuki.

Ei tämä minusta mitenkään huijaamista ole. Itse olin puolivuotta työtön kotiäiti ja jos olisin jäänyt odottamaan työkkärin tarjouksia olisin edelleen kaksi vuotta myöhemminkin. Useimmat tuntemani kyllä ihan oikeastikin hakevat töitä, vaikka olisivat kotona vuodenkin. Tietyillä aloilla kun työt on todella tiukassa tai niitä on jaossa vain tiettyyn aikaan vuodesta. Esim. luokaopettajan on aika vaikea työllistyä kesken lukuvuoden.

Näin meilläkin tehtiin eikä kannettu siitä edes huonoa omaatuntoa. Esikko sai alkunsa kun äipän työsuhde näytti katkeavan (firma lopetti toimintansa äitiysloman aikana). Äitiysloman jälkeen vähän aikaa "työttömänä" kunnes alkoi seuraava äitiysloma.

Toisen äitiysloman jälkeen löytyi heti uusi duunipaikka. Eli tuo äitiyslomien välinen aika kotihoidontukea oltiin paremmalla tuella. Muuten ei meidän perheessä olla työttömyyskorvauksilla oltu. Työkkärin virkailija selvästi käsitti missä mennään mutta ei v*ttuillut asiasta lainkaan.

Mikseihän siinä tapauksessa soska vaan jättänyt vuokria maksatta uudestaan ja lapset huostaan jos katon menettää päänsä päältä....

Mut mun mielestä se ei oo huojaamista jos ilmottaa ittensä työnhakijaks jos kerta oikeesti hakee töitä.. Siitähäbn saa karenssin jos ei ota töitä vastaan jos niitä tarjotaan..

Ärsyttää tämä touhu. "Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan maksaa" voi hyvää päivää!
EIPÄ OLE KOHTA ENÄÄ TARPEEKSI MAKSAJIA, KUN PORUKASSA on niin paljon
löysiä paskiaisia. Ei ainakaan meilläpäin ole tapana jäädä työttömäksi, kun äitiysloma loppuu.
Kotihoidontuki ja säästöt tai töihin. Luusereita näköjään löytyy! Mutta sen olen aiemminkin tiennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Suomessa yksi suurimpia epäkohtia onkin se, että tuilla eläminen on tehty kannattavammaksi kuin työssäkäynti.

Muistakaa sitten te jotka työppäriin ilmottaudutte, se on karenssi jos ette ota tarjottua työtä vastaan. Turha inistä ettei lapselle ole hoitopaikkaa, se on karenssi silti.

Heh, täällä tuppukylässä ei ole sitä pelkoa että töitä tajoittais.

Kaverikin 3 vuotta putkeeen ollu jo kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja --:

Heh, täällä tuppukylässä ei ole sitä pelkoa että töitä tajoittais.

Kaverikin 3 vuotta putkeeen ollu jo kotona.

ei täällä isommassakaan kaupungissa sitä työtä kovinkaan usein TARJOTA vaan sitä pitää ITSE HAKEA...

Alkuperäinen kirjoittaja ep:
Mitä huijaamista on ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi vanhempainvapaan loputtua? Näin aion itsekin tehdä enkä ymmärrä mitä väärää siinä on?

Ilmeisesti se jos ei ole aikomustakaan hakea töitä vaan hoitaa lasta sillä työttömyyskorvauksella.

Täällähän aina paasataan kuinka lastenhoito käy työstä. Miksi siis nostaa TYÖTTÖMYYSkorvausta...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Työ- ja elinkeinotoimiston virkailija kertoo äideistä, jotka ilmoittautuvat vanhempainvapaan päätyttyä työttömiksi työnhakijoiksi. He jäävät käytännössä työttömyyspäivärahalla hoitamaan lasta kotiin, koska päiväraha on huomattavasti suurempi kuin kotihoidontuki.

Tämähän on tällä palstallakin ihan yleinen käytäntö...

Mulla menee noin. Mutta ei kyllä käynyt mielessäkään, että se vois olla jollain tavalla väärin tai kiellettyä. Miks kela sitten maksaa mulle ton kh-osuuden, kun tietää, että oon ansiosidonnaisella?

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen:

Mulla menee noin. Mutta ei kyllä käynyt mielessäkään, että se vois olla jollain tavalla väärin tai kiellettyä. Miks kela sitten maksaa mulle ton kh-osuuden, kun tietää, että oon ansiosidonnaisella?

Koska kotihoidontuki ei liity mitenkään siihen oletko töissä vai et.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Mitä huijaamista on ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi vanhempainvapaan loputtua? Näin aion itsekin tehdä enkä ymmärrä mitä väärää siinä on?

Ilmeisesti se jos ei ole aikomustakaan hakea töitä vaan hoitaa lasta sillä työttömyyskorvauksella.

Täällähän aina paasataan kuinka lastenhoito käy työstä. Miksi siis nostaa TYÖTTÖMYYSkorvausta...

koska kotihoidontuki on siihen paska palkka

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

Palkka? Pitääkö omien lasten hoitamisesta oikein palkkaa maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea ihmiset luulee...:
me asutaan miehen kanssa eri osoitteissa mut ei kyllä rahan takia....

No kerrotko miksi?

miehellä on työ toisella paikkakunnalla ja mulla opiskelut, läheiset ja suku täällä joten halusin jäädä tänne vielä hetkeksi asumaan. muutamme saman katon alle kun talomme on valmis eli aika pian.

lastenhoito käy työstä :D

jos kerran saa enemmän rahaa työttömänä niin miksi ei? systeemissä vika

Ja mitähän te vastanneet olette tähän asti kokeneet tai olleet? Millä perusteella te toisia noin kovin sanoin arvostelette?

Itsekin käytätte veroeuroja, jos jonkin näköisessä muodossa ja sekö on hyväksyttävämpää?
Jos kenelläkään ei ole antaa muuta apua ko perheille, ni hyvä, että saavat edes rahallista apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ei makseta enää kohta kenellekään:
Ärsyttää tämä touhu. "Ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan maksaa" voi hyvää päivää!
EIPÄ OLE KOHTA ENÄÄ TARPEEKSI MAKSAJIA, KUN PORUKASSA on niin paljon
löysiä paskiaisia. Ei ainakaan meilläpäin ole tapana jäädä työttömäksi, kun äitiysloma loppuu.
Kotihoidontuki ja säästöt tai töihin. Luusereita näköjään löytyy! Mutta sen olen aiemminkin tiennyt.

Voi voi kuule, työssäni näen tätä jatkuvasti. Tyhmäähän se on että me vastaanotetaan näitä lippulappusia joita maksetaan sitten vuodesta toiseen. NO CAN DO. Ja oikeassa olet, ei ole kohta maksajia. Kunhan nyt annoin vertauskuvan siitä millaista se todellisuudessa on. Häikäilettömästi käytetään hyväksi näitä porsaanreikiä ajatuksella "aina kannattaa kokeilla"

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

lastenhoito käy työstä :D

jos kerran saa enemmän rahaa työttömänä niin miksi ei? systeemissä vika

No eihän sitä ole työtön jos se lastenhoito työstä käy... Mutta yhteiskunta ei ole kyllä velvollinen maksamaan palkkaa siitä, että ihminen hoitaa omia lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sew:
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen:

Koska kotihoidontuki ei liity mitenkään siihen oletko töissä vai et.

Niinpä. Eli mitä väärää siinä on, jos haen työtä, saan ansiosidonnaista, kuntalisän ja kh-tuen? Meillä on niin pienet tulot, että jos en sais ansiosidonnaista, joutuisin hakemaan muuta tukea. Enemmän se ois pois muilta ihmisiltä ja verorahoista kun toi liiton raha. Mä kuitenkin oon sen perjaatteessa liitolle jo etukäteen, työssä ollessani maksanut.

Kaveri on sossunkirjoilla, saa sieltä siis rahaa + kelan etuudet. Kaverin mies asuu saman katon alla, mutta ei ole kirjoilla vaan "posterestante" vai mikä lie onkaan.
Näin kaveri saa täydet työt ja mies kokonaiisen toimeentulotuen summan.

Ja silti niillä aina rahat loppu.

Jopa häädön meinasivat saada, sossu tietyy makso rästit.

Yhteistyössä