Näin häissä!!!! Hävettää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-vieraat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ex-vieraat

Vieras

Hääpari oli ilmoittanut selkeästi kutsussa häätilin numeron!!! Mitään mainitaa tai puhetta lahjoista ei ollut!
Mentiin normaalisti kirkkoon viimeisten joukossa ja matkattiin sieltä hääpaikalle.
Hääpaikalla huomattiin,kun jokainen aikuinen vieras kantoi joko lahja kassia tai pakettia lahja pöydälle!!! siis häh!?

Meitä sitten katsottiin vähän kieroon, kun eihän meillä ollut mitään lahjaa mukana. =(
Meille tuli niin tyhmä olo......Siis meidänkin olisi pitänyt nähtävästi tajuta tuoda sinne vielä joku lahja! Minua vieläkin niin harmittaa ja ihmetyttää koko touhu.

Ai ihan jokainen aikuinen? Äläs nyt viitsi. Eiköhän se kieroon katsominen ollut ihan teidän omassa päässänne!! Tuollaisia asioita ei kukaan huomaa häissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viikonloppuna vihitty:
Ai ihan jokainen aikuinen? Äläs nyt viitsi. Eiköhän se kieroon katsominen ollut ihan teidän omassa päässänne!! Tuollaisia asioita ei kukaan huomaa häissä.

Nimenomaan kaikki aikuiset kantoivat joko lahjakassia tai pakettia!!!
EN OLE LIIOITELLUT.....Minua ei vieläkään naurata.

Alkuperäinen kirjoittaja Tosi tökeröä hääparilta:
Tosi noloa kerjätä rahaa hääkutsussa.

toi on kyllä älyttömän yleistä nykyään. oon ollut tänä kesänä kaksissa häissä ja molemmissa oli tää häätilin numero kutsussa. :x kyl se silti jotenki vituttaa kun ei sitä rahaa nyt tosiaa ole laitettavaks tommoseen kun 20-30e niin typerältä tuntuu se sitte rahana laittaa tilille..

Toisaalta, mutta toisaalta taas jos ylimääräistä ei ole ja häitä halutaan viettää ystävien kanssa ja nehän maksaa, niin miksi kuluja ei voisi hieman jakaa.. mutta itse tuskin tilinumeroja antaisin vaikka tiukkaa tekisi. :)
En ole lastenkaan tilinumeroja antanut kuin mummoille, en edes kummeille.

Mä taasen mielelläni antaisin rahaa, ku aina joutuu miettimään mitä niille vois viedä. Ja monesti lahjalistassa on niin kalliita lahjapyyntöjä, ettei välttämättä ole varaa.

Esim, myö ku mentiin naimisiin nii ei ollu lahjalistaa eikä tilinumeroa. Lahjojen kyselijöille sanottiin että ei tarvii mitään, kax taloutta kun muuttaa yhteen, nii aika monesti on tavaroita kaksin kappalein .

Alkuperäinen kirjoittaja No:
ehkä muut eivät vaan noudattaneet hääparin toivetta? vaan toivat kuka mitäkin (tarpeetonta) tilpehööriä...

näin mä luulen kans. jos lahja halutaan rahana ei sillon haluta kaappeihin turhaa tavaraa eikä sitä viedäkään. ihan oikein teitte, enkä usko että teitä kieroon on katsottu, jospa vaan luulette niin kun itse tunsitte olonne vaivaantuneeksi

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei noin:
On TODELLA junttia viedä jotain lahjoja jos hääpari on pyytänyt rahaa. Huoh!

Ja vielä juntimpaa kerjätä rahaa. Jos ei halua lahjoja voi vaikka vinkata jostain hyväntekeväisyyskohteesta.

Mitä junttia siinä on? Jos vaikkapa haluavat mennä häämatkalle ja extra-raha siihen tarkoitukseen on aina tarpeen tai jos on joku muu isompi hankinta tiedossa. Sama se minusta on raijaanko jonkun astiaston lahjaksi vai annanko sen summan rahana heille.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:

Järkevämpää pyytää rahaa kuin hukuttaa itseään tavaraan jota ei tarvitse.

Just niin!
Sanoo muut mitä sanoo, mutta meilläkin aikomus pyytää rahaa jos joku jotenkin haluaa muistaa. Käytetään sit vaikka häämatkaan. Mekin ollaan asuttu yhdessä ja hankittu pikkuhiljaa kaikkea, niin miks pyytää jotain turhaa. Väkisin uusi astiastoko olisi parempi?

Eikö tyylikkäämpää olisi osoittaa joku hyväntekeväisyyskohde (Unicef, kummisäätiö, SPR tai vastaava) jos kokee ettei halua lahjoja?

Jos ei ole varaa järjestää häitä voi mennä maistraattiin naimisiin - vaikka rahat on vähissä voi kuitenkin tehdä asioita tyylillä.

Eikö tyylikkäämpää olisi osoittaa joku hyväntekeväisyyskohde (Unicef, kummisäätiö, SPR tai vastaava) jos kokee ettei halua lahjoja?

Jos ei ole varaa järjestää häitä voi mennä maistraattiin naimisiin - vaikka rahat on vähissä voi kuitenkin tehdä asioita tyylillä.

No miksi hääparin pitäis pyytää vieraita lahjottamaan rahaa tollaseen? Eiköhän ihmiset itse laita hyväntekeväisyyteen rahaa jos tahtoo...

Outo ajatusmalli.

Miksi se on hyväksyttävämpää että roudaat hääparille 20e maljakon kuin että laitat sen 20e heidän tilillensä?

Olemme menossa yksiin häihin syksyllä vieraaksi ja he toivoivat rahalahjaa mieluummin koska haluavat unelmiensa häämatkalle, ei mielestäni mitenkään junttia tai tuomittavaa.

Kertokaas ymmärtämättömälle, miksi rahan pyytäminen lahjaksi on niin noloa? Millä tavalla se on enemmän kerjäämistä kuin tavaralahjojen pyytäminen? Kaikki kuitenkin tietävät, että juhliin viedään lahja.

Rahalahja on ensinnäkin vieraan kannalta vaivatonta ja helppoa, ei tarvitse juosta kaupoissa miettimässä pää punaisena mitä ostaisi. Aina sanotaan, ettei kehtaa laittaa sitä kahtakymppiä tilille mikä on varaa laittaa lahjaan - kuinka sitten kehdataan viedä joku kahdenkympin kippo lahjaksi. Kyllähän siitäkin näkee, ettei se ole arvokasta designea. Jos joku muuta väittää, valehtelee itselleen.

Rahalahja on sitä paitsi ekologinen vaihtoehto, yleensähän hääpari ostaa rahoilla jtkn isompaa tai lähtee vaikka matkalle sen sijaan, että keräisi enemmän tai vähemmän turhaa tavaraa ympärilleen. Valtaosa hääpareista kun on nykyisin asunut vuosia yhdessä ennen häitä, niin tavaralahjoille ei sillä tavalla ole tarvetta kuin ennen.

Niin että MIKÄ siinä niin junttia on? Lahja muiden joukossa, ainoastaan helpompi ja ekologisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja !:

No miksi hääparin pitäis pyytää vieraita lahjottamaan rahaa tollaseen? Eiköhän ihmiset itse laita hyväntekeväisyyteen rahaa jos tahtoo...

Miksi sitten pyytää itselleen? Jos ei kerran halua lahjoja ja tämä pitää ilmaista siinä kutsussa niin sitten voi sanoa että halutessa voi muistaa sotainvalideja/Haitin uhreja tai mitä lie. Mutta kerjääminen itselle on junttimaista ja sellaista ei tehdä. Paitsi jos haluaa päästä juntin maineeseen :D

Ehkä ap:n tapauksessa vieraat pitivät tuota rahankerjuuta niin typeränä vetona että sen takia hankkivat lahjoja. Toivottavasti tuli paljon rumaa ja käyttökelvotonta kamaa.

Yhteistyössä