Naimisissa olevat tai eronneet! Osallistukaas tämmöseen pienehköön kyselyyn. Vastatkaa huolella :)

Kertokaa mulle:

Oletteko naimisissa vai eronnut?

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
Kauanko olette olleet naimisissa?
Onko teillä avioehto? Miksi?

Eronneet:
Miksi menitte naimisiin aikoinaan?
Mikä oli eron syy?
Mikä on avioliiton merkitys?
Kuinka heloposti saitte eron?

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?

Mä teen taustatutkimusta ainekirjoitukseen joka koskee avioliittoja ja olisin kiitollinen jos haluatte hetken aikaanne tuhlata :)

Jos haluaa niin mulle voi myös pistää yv:tä.

Kiitos isosti etukäteen :)
 
Oletteko naimisissa vai eronnut?
-Naimisissa
Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
-Tuntu oikeelta
Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
-sitoumus siinä missä muutkin
Kauanko olette olleet naimisissa?
-7,5 vuotta
Onko teillä avioehto? Miksi?
-Tekeillä

Eronneet:
Miksi menitte naimisiin aikoinaan?
Mikä oli eron syy?
Mikä on avioliiton merkitys?
Kuinka heloposti saitte eron?

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
-me oltiin 21 ja 25 kun naimisiin mentiin ja ihan oman pään mukaan toimittiin

Mä teen taustatutkimusta ainekirjoitukseen joka koskee avioliittoja ja olisin kiitollinen jos haluatte hetken aikaanne tuhlata :)

Jos haluaa niin mulle voi myös pistää yv:tä.

Kiitos isosti etukäteen :)
-Ole hyvä :)
 
"ONNELLINEN"
kertokaa mulle:

Oletteko naimisissa vai eronnut? Naimisissa

naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin? Rakkaudesta ja sitoutumisen halusta.
Mikä on avioliiton merkitys sinulle? Sitoutuminen ja aito halu elää toisen kanssa
kauanko olette olleet naimisissa? 3vuotta
onko teillä avioehto? Miksi? Ei. Ei ole tarvetta.

Eronneet:
Miksi menitte naimisiin aikoinaan?
Mikä oli eron syy?
Mikä on avioliiton merkitys?
Kuinka heloposti saitte eron?

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"? Trendi voi vaikuttaa myös asiaan mutta toivottavasti takana on suuri rakkaus ja halu sitoutua. Ei pidä yleistää. Itse mentiin kihloihin 20 ja 26v eikä olla koskaan kaduttu. Seurustelua oli takana 5 kk.

Mä teen taustatutkimusta ainekirjoitukseen joka koskee avioliittoja ja olisin kiitollinen jos haluatte hetken aikaanne tuhlata :)

jos haluaa niin mulle voi myös pistää yv:tä.

Kiitos isosti etukäteen :)
näin meillä.
 
"vaimo"
Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
-Oli (ja on edelleen) niin varma olo että halutaan olla ihan loppuelämä yhdessä
Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
-Että on luvannut olla yhdessä koko loppuelämän ja uskollinen jne
Kauanko olette olleet naimisissa?
-Vajaan vuoden vasta :D
Onko teillä avioehto? Miksi?
-Ei
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
-No mä olin viikkoa vajaa 19v ja mies 20v. Että oon ehkä vähän huono vastaamaan tähän. Mun oma mielipide vaan on se että ei sillä iällä oo väliä, jotkut nuoret ehkä menee vähän ajattelematta naimisiin, mutta samoin tekee jotkut vanhemmatkin ihmiset.
 
juust
kerran eronnut vastaa:

ekan kerran naimisiin rakkaudesta ja halusta sitoutua toiseen loppuelämäksi. ei ollut avioehtoa ja naimisissa kerettiin olla 7 vuotta. avioliitto päätyi miehen uskottomuuteen ( lukuisia uskottomuuksia) ja lähti lopulta toisen naisen matkaan. virallisen eron hain kuitenkin minä sillä mies ei sitä saanut aikaiseksi uudesta naisesta huolimatta. puolen vuoden odotusaika oli eron voimaanastumisella.

toiseen avioliittoon rakkaudesta ja halusta sitoutua toiseen virallisesti toivon mukaan loppuelämäksi, mikäli se vaan minusta on kiinni. Sitoutuminen toki vaatii molempien osapuolten panoksen koko avioliiton ajalle. Ei ole avioehtoa. Olemme olleet naimisissa nyt 4 vuotta. Tässä liitossa on todellista läheisyyttä ja ystävyyttä (verrattuna edelliseen liittooni jossa mies aina salaili ja valehteli) sekä molemmat puolisot ovat sitoutuneita näkemään vaivaa parisuhteen hyvinvoinnin eteen. Käymme avioliitto/parisuhdetapahtumissa jne.

minusta nuorikin voi ja saa mennä naimisiin, mutta kehottaisin jokaista avioliittoa harkitsevaa käymään ennen sitä avioliittoa suunnittelevien kurssin, jotta tulee todella mietittyä onko parilla yhteiset näkemykset ja tavoitteet ym eikä mentäisi vaan rakkauden huumassa naimisiin.. Nykyään itse asiassa ei ole trendikästä mennä naimisiin, vaan asua ensin avoliitossa tai seurustella vuosikausia ilman syvempää sitoutumista toiseen.
 
e
Oletteko naimisissa vai eronnut? naimisissa

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin? koska halusin "virallistaa" meidän suhteen. Naimisissaolo tekee monista käytännön asioistakin helpompaa. Rakastin ja rakastan miestä, joten en nähnyt mitään syytä, miksi en voisi sitoutua pysyvämmin. Jotenkin vaan naimisissa olo tuntuu pysyvämmältä kun esim. avoliitossa eläminen.
Mikä on avioliiton merkitys sinulle? Sitoutuminen toiseen ja tulevaan perheeseen. Tuo turvaa. Eihän se naimisissaolo rakkautta takaa, mutta jos on ollut valmis menemään naimisiin niin yleensä on valmis myös tekemään töitä suhteen eteen.
Kauanko olette olleet naimisissa? 4 vuotta.
Onko teillä avioehto? Miksi? Ei.

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"? Itse menin naimisiin kun olin juuri vasta täyttämässä 19, joten en nyt voi oikein olla nuorena naimisiin menemistä vastaan. Mies tosin on 7 vuotta vanhempi ja uskoisin, että usein nuorena solmitun avioliiton haitta on miehen epäkypsyys. Voi kai toki olla naisenkin. Itse en voi ainakaan sanoa, että silloin olis ollut mitenkään trendikästä mennä naimisiin kun suurin osa kavereista ei edes seurustellut saati naimisiin menossa..:D en jotenkin usko, että naimisiin menoa nuorena pidettäis mitenkään trendikkäänä.
 
"noh"
Oletteko naimisissa vai eronnut?
-naimisissa

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
-tuntu oikealle ja oli jatkumoa
Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
-ei oikeastaan tavallaan ole merkitystä, paperi
Kauanko olette olleet naimisissa?
-neljä vuotta
Onko teillä avioehto? Miksi?
-ei

Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
-syitä on yhtä monta kuin on liittoja. Mitä kurkkaa historiaan niin on siellä aikakausia jolloin on menty nuorina naimisiin.
 
Fleur de la Cour
Olen naimisissa, olen ollut jo 12 vuotta naimisissa. Menin naimisiin 22-vuotiaana, hyvin nuorena siis. Mieheni oli silloin 24-vuotias, nuori hänkin. Miksi menimme naimisiin? Hyvin monitahoinen kysymys.. Itse olin aina halunnut naimisiin ja halunnut itselleni prinsessahäät ja halunnut perustaa perheen. Koko nuoruuteni haaveilin siitä, että löydän hyvän miehen ja sitten menen kihloihin ja naimisiin hänen kanssaan ja teen sen vain kerran. Avioliitto oli siis minulle tärkeä juttu. Kun sitten tapasin mieheni ja rakastuimme ja muutimme yhteen, niin yhteiskuntakin alkoi suhtautua asiaan niin, että naimisiinmeno alkoi tuntua järkevältä vaihtoehdolta, avioliitto oli instituutio ja kun naimisiin meni niin oli vakavammin varteen otettava yhteiskunnan jäsen niin sanoakseni (asia joka tuntui tärkeältä sen ikäisenä, 22-vuotiaana) Loppujen lopuksi tietysti pitää sanoa, että rakkaudesta menin naimisiin, olimme ihan älyttömän rakastuneita nuorena, nykyäänkin tietysti olemme, mutta olemme rauhoittuneet ja tyyntyneet ja olemme monesti sanoneet, että jos ei nuorena olisi mennyt naimisiin niin tuskin enää vanhana menisi, nuorena uskaltaa enemmän. Ja kyllä se perheen perustaminen oli myös iso syy, halusin olla naimisissa kun saan lapsen.

Avioliiton merkitys minulle.. No se on yksi turvallisuuden elementti yhteiskunnassa ja kuten jo mainitsin myös arvostuksen lähde tietyllä tapaa. Identiteetin muodostajaksikin se on tullut, olen omaksunut vaimon identiteetin. Toisaalta kun ikää tulee niin naiseus ei enää ole niin riippuvainen siitä onko vaimo tai äiti vaan osaa olla itse yksilöllinen nainen, silloin avioliitto alkaa merkitä enemmän kumppanuutta ja välittämistä. On joku jonka kanssa vanheta. Vaikkei tietysti vielä halua ajatella sitä kun on kuitenkin vasta 34-vuotias. Avioliitto on minulle tärkeä, olen konservatiivinen luonne, pidän näistä instituutioista ja tavoista ja perinteistä.

Kuten jo mainitsinkin, olen ollut naimisissa 12 vuotta. Menimme naimisiin 8.8.1998. Avioliitto on kummallekin ensimmäinen. Ylä- ja alamäkeä on suhteessa ollut, mutta työtä on tehty ja yhdessä edelleen ollaan.

Avioehtoa meillä ei ole. Kun menimme naimisiin, emme omistaneet kumpikaan yhtään mitään. Isäni otti asian kylläkin kanssani puheeksi ja kielsi minua missään nimessä avioehtoa siinä kohtaa tekemästä. Lieneekö hänellä mielessä sitten ollut, että mieheni suku on rikas ja omistaa vaikka mitä, joten hän tulee perimään paljon, joten siksi kai halusi keskustella asiasta. Mieheni ei ole koskaan halunnut avioehtoa, meillä on kyllä eri tilit ja hankimme kumpikin omaa omaisuutta, mutta menomme ovat yhteiset ja hankintamme yhteiset. Keskinäisestä testamentista meillä on kyllä ollut puhetta, lapsia meillä on vain yksi, joten muuten meidät merii sitten vain hän, mutta hänen aikuiselämästään ja puolisoistaan ja muustahan ei vielä ole tietoa ollenkaan. Laki keskinäisestä testamentista vaan ei ole vieläkään Suomessa aukoton, mut nyt eksyin jo aiheesta.


Minusta nuorena kannattaa just avioon mennä. Jos liikaa odottaa niin asiat mutkistuu ja vaikeutuu. Yhdessä kun kasvaa parisuhteeseen ja aikuisuuteen niin on paremmat mahdollisuudet selvitä ongelmista kuin jos kaksi aikuista koittaa tehdä kompromisseja. Trendi tai ei. Ylipäätään perinteetkin on olleeet jonkin sortin trendejä joskus ennen kuin niistä tuli perinteitä, että se nyt aina vaikuttaa käyttäytymiseemme. Mutta eikö voida uskoa kuitenkin siihen rakkauteen vaan!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kkkkkkkkk
Oletteko naimisissa vai eronnut? naimisissa

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin? Rakkaudesta, Halusta elää tuon miehen kanssa. Halusimme perustaa muttaa yhteen ja perustaa perheen.
Mikä on avioliiton merkitys sinulle? Avioliitto on ainut oikea yhdessä asumisen/elämisen ja perheen perustamisen muoto.
Kauanko olette olleet naimisissa? 24v
Onko teillä avioehto? Miksi? ei


Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
Ehkä vaan halutaan palata vanhaan käytäntöön, yhdessä asutaan vain avioparina. Seksi kuuluu avioliittoon, tosirakkaus odottaa.
Onhan se avioliitto kuitenkin turvatumpi vaihtoehto, kuin avo.
 
Oletteko naimisissa vai eronnut?
- naimisissa

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
- tiesin, että hän on se oikea. Haluamme jakaa yhdessä ilot ja arjen sekä kohdata yhdessä kaikki ne vaikeat paikat joita eteen oli tullut jo ennen naimisiin menemistäkin.

Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
- se, että yhdessä TAHDOTAAN rakastaa ja rakkaus ja se tahto sekä toisen kunnioitus pitävät yhdessä

Kauanko olette olleet naimisissa?
- 6,5 vuotta

Onko teillä avioehto? Miksi?
- ei ole, siihen ei ole mitään syytä koska kaikki on yhdessä hankittua joka tapauksessa

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
- olen kuullut pikemminkin sinkkutrendistä, joten en ole ikinä ajattellut asiaa noin. Ja eikös naimisiin mennä yleisesti yhä vanhempana, vai muistanko väärin? Nuorena avioitumisen syyt ovat varmaankin rakkaudessa ja ehkä tarpeessa vakiintua, löytää paikkansa ja perustaa perhe. Ihan hyvää tekee kyllä katsastaa maailmaa rauhassa, mutta jokainen omalla aikataulullaan etenee.
 
"aave"
Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin? Rakastan miestäni ja halusin että olemme kaikki yhtä perhettä sama sukunimi yms.
Mikä on avioliiton merkitys sinulle? Se on sellainen sitoutuminen erittäin tärkeään juttuun. Sillä on iso merkitys en osaa sitä sanoiksi pukea.
Kauanko olette olleet naimisissa? 2,5v
Onko teillä avioehto? Miksi? Ei ole. Ei olla katsottu tarpeelliseksi.

Ei ole väliä meneekö nuorena vai vanhempana naimisiin. Ihana asia jos ihmiset vielä haluaa ja uskaltaa mennä naimisiin.
 
vastauksia ole hyvä :)
Oletteko naimisissa vai eronnut?

- naimisissa

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?

- En osaa sanoa, se vain tuntui oikealta vaihtoehdolta. Halusimme vakiintua.

Mikä on avioliiton merkitys sinulle?

- Avioliitto on minulle ja miehelle sitova, pysyvä.

Kauanko olette olleet naimisissa?

- 10 vuotta.

Onko teillä avioehto? Miksi?

- Ei ole avioehtoa. Ei ole tullut koskaan mieleen tehdä sellaista. Olemme ajatelleet, että emme eroa. Se ei ole vaihtoehto. Joten miksi tehdä siis avioehtoa.


Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?

- Voi olla, että joillekin todella nuorille se on "trendi". Esim. 20v ikäisille. Mutta toisaalta, monilla voi olla uskonnollinen tausta, jonka johdosta seurustelu johtaa avioliittoon automaattisesti. Ja näin saatetaan mennä nuorenakin avioliittoon.
 
"vieras"
Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin? koska avioliitto on minulle henk.koht se oikea liitto. vaikee selittää
Mikä on avioliiton merkitys sinulle? sama kun yllä
Kauanko olette olleet naimisissa? 3 vuotta
Onko teillä avioehto? Miksi? ei ole. ei ollu mitään syytä laittaa. mitään varallisuutta ei oo semmoista miksi pitäisi tehdä. tulevaisuuden perinnöt ei tarvi avioehtoo.

jotkut menee hepposin syin nuorena naimisiin,itse olin 24v kun menin ja ihan oikeista syistä kyllä.
 
Raparperitaivas harmaana
Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
- rakkaudesta
Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
-avioliitto merkitsee minulle sitoutumista, kuulumista jollekin ihmiselle kokonaan
Kauanko olette olleet naimisissa?
-vähän yli vuosi
Onko teillä avioehto? Miksi?
- ei ole, ei ole omaisuutta mitä tarvitsisi varjella

Eronneet:
Miksi menitte naimisiin aikoinaan?
-varmaan rakkaudesta silloinkin
Mikä oli eron syy?
- mies halusi lähteä ja "elää itselleen"
Mikä on avioliiton merkitys?
-kts. yllä
Kuinka heloposti saitte eron?
-Eroaminen on erittäin helppoa (liian helppoa?) nykyään, lähetin hakemukset sähköpostitse

Viimeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
- Trendi? Jaa-a... voihan se olla noinkin. Heppoisin perustein ei minusta naimisiin pidä mennä mutta en minä nyt mitään ikärajaakaan asialle laittaisi. Jokainen tekee omat virheensä eikä naimisiin meneminen varmastikaan ole virheistä suurin, vaikka liitto päättyisikin lopulta eroon.
 
Eronneet:
Miksi menitte naimisiin aikoinaan? en tiä,kai siks ku muksuja oli
Mikä oli eron syy? kyllästyin ukkoon ja juomiseen ja muuhun..
Mikä on avioliiton merkitys? en tiedä
Kuinka heloposti saitte eron? eipä se vaikeaa ole
 
Oletteko naimisissa vai eronnut?
-Naimisissa

Miksi menit naimisiin?
-oli jo yksi lapsi ja toinen suunnitteilla ja tuntui kivemmalta olla samalla sukunimellä oleva perhe ja perintösyistä koska oli yhteistä oamisuutta

Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
-Ei mitenkään ihmeempi. Sormus ja sama sukunimi ja onhan se mukavaa sanoa miestä aviomieheksi :)

Kauanko olette olleet naimisissa?
-Kohta kuusi vuotta

Onko teillä avioehto? Miksi?
-Ei ole, kaikki on yhteisesti hankittua omaisuutta

Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
-Mä uskon et naimisiin mennään rakkaudesta mut luulen ettei olla oikein tutustuttu kunnolla ensin toiseen tai sit koko alkuseurustelu menee häiden suunnitteluun ja kun häät on ohi niin alkaa todellisuus tulla tajuntaan et toiseen pitäs tutustuakin eikä häiden jälkeen enää olekkaan muuta kun arki. Tuntuu et erotaan kauhean helposti.. Muutama kaveri on mennyt puolen vuoden yhdessä olon jälkeen naimisiin ja noh.. Eihän siinä sitten ole lopulta hyvin käynyt..
 
"Mily"
Oletteko naimisissa vai eronnut?
- Naimisissa

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
- Koska olimme siinä tilanteessa parisuhdetta että halusimme syventää sen muotoa, olimme rakastuneita, mutta emme vastarakastuneita vaan olimme eläneet yhdessä jo muutaman vuotta ennen sitä. Halusimme lapsillemme myös lain tuomaa turvaa. Halusimme näyttää perheelle ja suvulle sekä ystäville miten onnellisia olemme yhdessä ja juhlistaa yhteistä rakkauttamme.
Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
- Yhdistää kaksi ihmistä toisiinsa tasavertaisiksi. Näyttää puolisolleen kunnioitusta ja rakkautta joka päivä.
Kauanko olette olleet naimisissa?
- 3 vuotta.
Onko teillä avioehto? Miksi?
- Ei ole. Ei ole varsinaista varallisuutta kummallakaan ylitse toisen jota "turvata", esimerkiksi.


Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
- Itse olin nuori kun menin naimisiin. En tehnyt sitä toisten takia - näyttääkseni mitään, pikemminkin sain puolustella kaikille päätöstäni, että se tosiaankin on minun ja puolisoni päätös, ei mikään pakonomainen tarve (esim. raskaus).
Mielestäni myös nuoret saavat mennä naimisiin, mutta kunnon kihlausaika olisi hyvä olla, vuosi on sellainen perinteinen - siinä ajassa ehtii säästää vähän juhlia varten, suunnitella häät ja valmistautua siihen ajatukseen että kohta on lainmukaisesti sidottuna toiseen ihmiseen eikä siitä pääse vain sormuksen jokeen heittämällä eroon... (avioerossa on puolen vuoden miettimisaika ennen II hakua.)
En usko että on varsinaisesti trendikästä mennä naimisiin, sillä koko avioliiton ideahan on rapistunut sukupolvesta toiseen... nykyään se ei enää olekaan "kunnes kuolema meidät erottaa" vaan pikemminkin "niin kauan kun tuntuu kivalta eikä tule ryppyjä rakkauteen".
Siinä lyhyesti mielipiteeni - olen myös kirjoittanut aiheesta useaan otteeseen, joten tätä juttua riittäisi vaikka koko ainekirjoituksesi verran... ;)


Kiitos isosti etukäteen :)
- Ole hyvä vaan, voikos tän sun aineen lukea sitten jostain myöhemmin? :D
 
"vieras"
Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin? Rakkaudesta.
Mikä on avioliiton merkitys sinulle? Jakaa elämä toisen kanssa.
Kauanko olette olleet naimisissa? 5v.
Onko teillä avioehto? Miksi? Ei.

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?

Eikö joku fiksu ole sanonut, että ei ero tee avioliitosta epäonnistunutta. Joten mitä haittaa siitä on vaikka 20v menee naimisiin. Ainahan niin on tehty. Pikemminkin varmaan nykypäivänä mennään myöhemmin naimisiin kuin ennen joten en allekirjoita tuota.
 
aviovaimo
Oletteko naimisissa vai eronnut?
naimisissa

Miksi menit naimisiin?
tapasin ihmisen jonka kohdalla tuntui että tämän kanssa haluan olla loppuelämäni ja halusin myös tuoda sen julki

Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
myötä ja vastoinkäymisissä

Kauanko olette olleet naimisissa?
6,5 vuotta

Onko teillä avioehto? Miksi?
ei. mies ei suostunut (mies on se jolla oli omaisuutta ja tuloja yhteen mennessä)
 
Eronneet:
Miksi menitte naimisiin aikoinaan? Tuntui järkevältä vaihtoehdolta
Mikä oli eron syy? liitto joka perustui ystävyyteen ja järkevyyteen ei ollut kuitenkaan sitä mitä halusin
Mikä on avioliiton merkitys? riippuu syistä miksi se solmitaan
Kuinka heloposti saitte eron? Hyvin helposti

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi?
Ei mielipidettä asiasta
 
"Rouva"
Oletteko naimisissa vai eronnut?
Naimisissa

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
8 vuoden yhdessä elon jälkeen halusimme sanoa toisillemme "tahdon".

Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
Luottamus, rakkaus ja turva

Kauanko olette olleet naimisissa?
kohta 3 vuotta

Onko teillä avioehto? Miksi?
Ei ole, kaikki mitä meillä on, on yhteisillä rahoilla hankittua.


Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?

Onhan tuota iät ja ajat menty naimisiin nuorina ja susipareiksi avopareja haukuttu. Nykyään tilanne on onneksi toinen ja avopareja ei pitkin nokan vartta katsota.
 
"outi"
Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?

- Oltiin hyvin rakastuneita ja tuntui että meillä synkkaa niin hyvin, että kumpikin ajattelee että tässä on se ihminen, kenen kanssa perustetaan perhe. Oltiin silloin asuttu muutama vuosi yhdessä, mies halusi naimisiin ennen lapsia (on yh-perheestä ja hänelle oli tärkeää että ollaan naimisissa eikä avoliitossa), ja musta oli myös ok että lapset syntyvät avioliittoon (mun kannalta parempi (leskeneläke, perimiset ym.)).

Mikä on avioliiton merkitys sinulle?

- On se musta sitovampi kuin avioliitto, toki nuo lapset sitoo yhteen vielä enemmän. Mutta ei se yksin riitä pitämään yhdessä, pitää olla myös parisuhteen hoitoa ja tahtoa mennä vaikeampien aikojen läpi. Olen itse ainakin kokenut, että olisin helpommin antanut periksi vaikeuksien tultua, jos en olisi naimisissa. Nyt niistä on jo päästy yli.

Kauanko olette olleet naimisissa?

- 11 vuotta.

Onko teillä avioehto? Miksi?

Ei, koska kumpikaan ei ollut sen rikaampi kuin toinen naimisiin mennessä. Jos olisi joku sukutila tms. mitä suojaisin, olisin voinut ottaakin.

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?

- Tosi nuoret tarkoittaa mitä? Siis just ja just 18-v? En hirveän hyvin usko, että ne liitot kestävät, jos syy on joku trendi eikä että sitoutuu elämäkseen johonkin ihmiseen ja tähän perheeseen. Mutta 18-v saa tehdä mitä haluaa. Itse olin 28 kun menin naimisiin.
 
täällä
naimisissa 4.vuosi menossa. Naimisiin mentiin rakkaudesta ja sen vuoksi, että haluttiin sitoutua ihan virallisestikin. Lisäksi haluttiin lapsia ja mulle yhteinen sukunimi oli tärkeä asia eikä haluttu mitään isyyden tunnustamisia. Avioliitto merkitsee rakastamista myös vaikeena päivänä. Mä olen luvannut tahtoa rakastaa ja tästä ei siis lähdetä. Mulle on ihan sama jos joku haluaa mennä nuorena naimisiin. Trendin vuoksi siihen ei kannata kuitenkaan lähteä, parisuhde vaatii aina työtä ja ei ole aina helppoa. Itse olin 30-vuotias ja aika kokenut mitä ihmissuhteisiin tulee.
 
täällä
Alkuperäinen kirjoittaja täällä;22394116:
naimisissa 4.vuosi menossa. Naimisiin mentiin rakkaudesta ja sen vuoksi, että haluttiin sitoutua ihan virallisestikin. Lisäksi haluttiin lapsia ja mulle yhteinen sukunimi oli tärkeä asia eikä haluttu mitään isyyden tunnustamisia. Avioliitto merkitsee rakastamista myös vaikeena päivänä. Mä olen luvannut tahtoa rakastaa ja tästä ei siis lähdetä. Mulle on ihan sama jos joku haluaa mennä nuorena naimisiin. Trendin vuoksi siihen ei kannata kuitenkaan lähteä, parisuhde vaatii aina työtä ja ei ole aina helppoa. Itse olin 30-vuotias ja aika kokenut mitä ihmissuhteisiin tulee.
Ai niin ja avioehtoa ei ole. Siihen mennessä kertynyt omaisuus ja perinnöt menevät aika tasan.
 

Yhteistyössä