Naimisissa olevat tai eronneet! Osallistukaas tämmöseen pienehköön kyselyyn. Vastatkaa huolella :)

Naimisissa olevat tai eronneet! Osallistukaas tämmöseen pienehköön kyselyyn. Vastatkaa huolella :)
Kertokaa mulle:

Oletteko naimisissa vai eronnut?

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin? Rakkaudesta ja halusimme yhteisen sukunimen ja olla perhe, vauvat oli tulossa jo.
Mikä on avioliiton merkitys sinulle? Rakastaa ja kunnioittaa toista elämän loppuun asti, mutta...
Kauanko olette olleet naimisissa? 10v
Onko teillä avioehto? Miksi? Ei

Eronneet:
Miksi menitte naimisiin aikoinaan? Rakkaudesta
Mikä oli eron syy? Mies ei halua enää elää minun ja lasten kanssa
Mikä on avioliiton merkitys? Minulle avioliitto merkitsee kaikkea, miehelle ei näköjään mitään
Kuinka heloposti saitte eron? Nyt menossa harkinta-aika, mutta luulen, että ero tulee olemaan lopullinen, itse en olisi halunnut erota, vaan ratkaista pulmat ja solmut.

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
Kun me mentiin naimisiin minä olin 25v ja mies 23v, meille se oli elämää, mutta tosiaan tuntuu että moni nuori menee naimisiin vain häälahjojen ja rahan takia, me emme saaneet rahaa tai se raha mikä saatiin lahjaksi sillä ostimme masussa mukana oleville vauvoille turvakaukalot ja rattaat. En mennyt naimisiin erotakseni, ja minulle oli shokki, kun mieheni kertoi haluavansa erota. Itse asiassa en ole toipunut siitä vieläkään.

Mä teen taustatutkimusta ainekirjoitukseen joka koskee avioliittoja ja olisin kiitollinen jos haluatte hetken aikaanne tuhlata

Jos haluaa niin mulle voi myös pistää yv:tä.

Kiitos isosti etukäteen
 
q
Oletteko naimisissa vai eronnut?
- eronnut ja naimisissa nykyään

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
- Sukulaiset "painosti", lapsi oli tulossa. Kumpikin oli jo valmiita menemään.
Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
- Virallisesti yhdessä, yhteinen rakkaus, lakiasiat helpompia, lasten takia
Kauanko olette olleet naimisissa?
- 3,5 vuotta
Onko teillä avioehto? Miksi?
- On. Yhden riitaisan avioliiton jälkeen en tahdo enää ikinä tehdä eroa niin vaikeaksi. Miehellä on isompi omaisuus, en halua elää siivellä.

Eronneet:
Miksi menitte naimisiin aikoinaan?
- Olin lestadiolainen
Mikä oli eron syy?
- Ei rakkautta, eikä edes ystävyyttä ekan vuoden jälkeen
Mikä on avioliiton merkitys?
- Halu olla rakastettu, rakastaa, usko ja halu rakkauteen, helpompi elää perhe-elämää
Kuinka heloposti saitte eron?
- Rasti ruutuun pari kertaa

Vimmeiseksi kaikille yhteinen kysymys:
Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?
- Jokainen tekee omat ratkaisut. Iällä ei väliä.
 
onnellinen rouva
Oletteko naimisissa vai eronnut?

Naimisissa

Naimisissa olevat:

Miksi menit naimisiin?
Rakkaudesta. Halusin sitoutua vakavammin, mutta halusin naimisiin myös siitä syystä, että perheessämme kaikilla olisi sama sukunimi.

Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
Vahva sitoutuminen kumppaniin hyvinä ja pahoina aikoina, elämän jakamista toisen kanssa.

Kauanko olette olleet naimisissa? 10 vuotta

Onko teillä avioehto? Miksi? Ei ole. Koen avioehdon "eron suunnitteluksi". Haluan, että avioliitto perustuu rakkauteen, ikuiseen yhteiseen elämään. Jos joskus eroaisin, miehelleni kuuluisi puolet siitä mitä meillä on. Ja koska ei ole mitään isoja maallisia omaisuuksia, ei tarvitse miettiäkään niitä mahdollisia jakoja...


Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?

Voi ollakin. Monet haluavat hienot häät, tajuamatta että sen jälkeen odottaa yhteinen elämäkin. Lisäksi avioliittoon mennään kovin lyhyen yhdessäolon jälkeen, ja ylipäätään nykyään suhde kehittyy huimaa vauhtia, ensin monesti hankitaan lapsi, vasta sitten yhteinen koti ja mennään avioon... Jos ensin rauhassa tutustuttaisiin toiseen eikä suinpäin rynnättäisi suhteessa eteenpäin, voi olla ettei eroon päättyviä avioliittoja olisi läheskään niin paljoa.
 
Oletteko naimisissa vai eronnut?
Olen toisessa avioliitossani. Ensimmäinen päättyi puolison kuolemaan vuonna 2001.

Miksi menit naimisiin?
Puoliso toivoi kovasti suhteen virallistamista. Itselleni sitoutuminen oli yhtä isoa ilman virallistamistakin eli avoliitto olisi toiminut minun kannaltani yhtä hyvin. toisaalta koin, että vihille meno oli yksi tapa osoittaa rakkaudellisuutta itä kovin toivovaa kumppania kohtaan.

Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
Avioliitto/avoliitto on sitoutumista toiseen loppuiäkseeni. Se on kumppanutta ja tietoista, ahrkittua tahtoa rakastaa.

Kauanko olette olleet naimisissa?
Tässä liitossa kohta 6 vuotta.
Edellinen kesti 19 vuotta.

Onko teillä avioehto? Miksi?
Ei ole avioehtoa. En koe sitoutumista aidoksi mikäli jo alussa nähdään tarpeelliseksi petata eroa varten.


Mitä mieltä olette siitä että tosi nuoret menevät naimisiin ja voisiko olla, että syvimmät syyt avioliittoon on "trendi"?

Minä en usko moisiin trendiehin. Itse menin ekaan liittoni 17 vuotiaana ja toiseen kun olin 39.
Kumpaankaan ei vaikuttaneet tuollaiset ulkoiset seikat vaan kyse oli keskinäisestä sitoutumisesta ja sen virallistamisesta.
 
Kertokaa mulle:

Oletteko naimisissa vai eronnut?

Naimisissa olevat:
Miksi menit naimisiin?
Mikä on avioliiton merkitys sinulle?
Kauanko olette olleet naimisissa?
Onko teillä avioehto? Miksi?
Me mentiin naimisiin lasten takia. Ilman lapsia ei oltais naimisissa. Tai en olis kenenkään kanssa naimisissa.

Avioliitto ei merkitse mulle oikeastaan mitään. Se oli vaan muodollisuus millä turvattiin lasten tulevaisuus ja helpotettiin huoltajuus asioita arjessa.
Ollaan oltu naimisissa 4 vuotta.
Avioehtoa ei ole.
 

Yhteistyössä