Ei siinä mitään pahaa ole. Eikä siinäkään että muutama luonnonoikku näyttää pitkään nuoremmilta kuin ovat. Se on neutraali asia, joka silti jostain syystä ärsyttää ihmisiä.En näytä, niinku ei näytä suurinosa ihmisistä (vaikka useat taitaa niin luulla).
Useimmat näyttävät ikäiseltään tai jopa vanhemmilta, mutta palstalla jostain syystä nää ketjut täyttyy vastauksista, joiden kirjoittajat ovat ikäistään (huomattavasti) nuoremman näköisiä.
Toi taitaa olla joku (vanhempien) naisten välinen kulttuuri, että toisille jauhetaan kohteliaisuussyistä bullshitiä siitä, kuinka on Ritva 10 vuotta nuoremman näköinen ja Annekin ihan sama "tyttö" kuin teininä 40 vuotta sitten!
Osa myös mainostaa olevansa henkisesti nuoria, "ikuisesti kaksikymppisiä".
Voi luoja miten typerä tapa tuo on, repesin ääneen kun kirjoitin tätä ja mietin asiaa - niin tyhmältä se näyttää ja kuulostaa.
Muutenkin nuoruuden yli-ihannointi on jotenkin vistoa.
Mitä pahaa on olla vaikkapa 47-vuotias ja näyttää siltä?
Varmaan just siks ärsyttää, kun siitä ("ikuisesta" nuoruudesta) on tehty niin iso ja tavoiteltava asia, että nuorekkuus ei ole "vain" ominaisuus vaan moni on todella kateellinen.Ei siinä mitään pahaa ole. Eikä siinäkään että muutama luonnonoikku näyttää pitkään nuoremmilta kuin ovat. Se on neutraali asia, joka silti jostain syystä ärsyttää ihmisiä.
Ei nuori ulkonäkö tarkoita että olisi automatic hyvännäköinen.Varmaan just siks ärsyttää, kun siitä ("ikuisesta" nuoruudesta) on tehty niin iso ja tavoiteltava asia, että nuorekkuus ei ole "vain" ominaisuus vaan moni on todella kateellinen.
Mieti nyt, kuinka paljon on kaikenlaisia anti age-tuotteita, kauneusleikkaukset ja pistokset yleistyvät kokoajan ja naiset ovat kokoajan valmiita menemään pidemmälle ja pidemmälle "ikuisen" kauneuden tavoittelussa (nuoretkin) - ja sitten on ne luonnonoikut jotka näyttävät nuorelta ja freesiltä ihan vaan omana itsenään.
Totta ne ärsyttävät ja herättävät kateutta.
Miksi opettaja kohteli parikymppiseksi luulemaansa erilailla kuin vanhempaa? Opettaja toimi väärin, kaikkia pitäisi kohdella tasapuolisesti.Olen MONTA kertaa joutunut tilanteeseen, jossa minua on luultu huomattavasti ikääni nuoremmaksi, vaikka en todellakaan yrittää olla nuorempi kuin olenkaan - päinvastoin. Noloa oli, kun viimeksi opiskellessani opettaja luuli minua alle parikymppiseksi ja kohteli sen mukaisesti. Olin kuitenkin neljän lapsen äiti ja reilusti yli 30-vee.
Nykyisessä työssäni saan "järkyttää" ihmisiä tiedolla, että olen puolessa välin viittäkymmentä ja viiden lapsen äiti... Valtaosa asiakkaista luulee minua huomattavasti nuoremmaksi. Kiitos kasvojen muodolle ja pyöreydelle, joka häivyttää rypyt sekä vanhemmilta saatujen "nuorelta näyttämisen" geeneille...