Närästyksen estoon kikkoja?

Eli täällä alkaa paha olo olla jo historiaa mutta uutena jatkuvana vaivana on kauhee närästys, varsinkii iltasin :x ! Ja sanotaan ettei saisi käydä nukkumaan täydellä mahalla, mutta kun juuri iltaisin iskee se järkky nälän tunne ja on pakko ahtaa ruokaa tai ei tuu uni. Mutta sitten alkaa se närästys.. :/ rennie ei auta eikä samariini, kokeiltu on moneen kertaan. Jos koittaa nukkuu useemman tyynyn kaa tulee selkä ja niskat sika kipeiks.

Joten jos jollain hyviä keinoja estää taikka helpottaa närästystä niin kertokaa :attn: !?

Tyty ja Kitku 11+1
 
Kylmää vettä. Helpottaa ihan hiukan... Älä syö liikaa kerralla, vältä raakoja kasviksia (jos jonkun niistä huomaat pahentavan tilannetta), varsinkin sipulia.

Mutta jos pitkään jatkuu, käy lääkärillä. Raskauden aikanakin voi käyttää (ja suositellaan käyttämään ennemmin kuin kärsimään pitkään kestävästä närästyksestä ) muitakin närästyslääkkeitä kuin Rennietä, mut ne on reseptillä olevia. Rennie on kuulemma noista kaikista lievintä eikä useinkaan riitä. :)
 
Pienet ruoka-annokset, nukkuminen pää koholla... ei auttanut mulla. Rennie alkoi tökkimään ja sitä en nyt tässä vikassa raskaudessa juuri käyttänyt. Valmarin, nestemäinen liuos apteekista/luontaistuotekaupasta auttoi jkv. Parhaiten auttoi se, että muksu laskeutui ja antoi tilaa tähän ylävattalle ja reseptillä Nexium.
 
AAM
piimä auttoi mulla.
suklaa, klementiinit kun niitä vetää muutaman niin alkaa närkkä, kahvinjuonnista sain, liian rasvainen tai hapokas ylipäätään tai liikaa jos syö.. joo ja ruisleipä :headwall: mitä tuoreempi sen pahempi. REnniet ei täälläkään auttanut ja maistuikin niin munalle kun muutaman joutuu vetämää jotta mtn apuja tulee..

eli usein ja vähän syö ja välttele ko aineita :D kyllä se siitä.. pahenee yleensä loppuraskautta kohti vielä kun beebe kasvaa ja vie tilaa vatsalaukulta :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borboleta:
Lasi maitoa ennen nukkumaan menoa...Tarkkaile ruokavaliotasi...Valta esim sitruksia ym- Rennieta ei kyllakaan suositella raskauden aikana....ole varovainen !!!!

Borboleta & Mini 36 +2 :heart:

Rennien lääketiedoissa sanotaan:

4.6. Raskaus ja imetys

Annostusohjeita noudattamalla Rennie Spearmint imeskelytabletteja voidaan käyttää raskauden ja imetyksen aikana ilman, että sikiölle tai vastasyntyneelle on siitä haittaa. (max. 12 kpl/vrk)

Että kyllä sitä rennietä saa syödä. Älkää nyt keksikö päästänne näitä juttuja!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: raivostuttaa tuollaiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Borboleta:
Lasi maitoa ennen nukkumaan menoa...Tarkkaile ruokavaliotasi...Valta esim sitruksia ym- Rennieta ei kyllakaan suositella raskauden aikana....ole varovainen !!!!

Borboleta & Mini 36 +2 :heart:

Rennien lääketiedoissa sanotaan:

4.6. Raskaus ja imetys

Annostusohjeita noudattamalla Rennie Spearmint imeskelytabletteja voidaan käyttää raskauden ja imetyksen aikana ilman, että sikiölle tai vastasyntyneelle on siitä haittaa. (max. 12 kpl/vrk)

Että kyllä sitä rennietä saa syödä. Älkää nyt keksikö päästänne näitä juttuja!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: raivostuttaa tuollaiset.
Mäkin jo ihmettelin et koskas se on muka kielletyks vaihtunu (rennie) :eek:


 
gefilus-piimä auttaa mulla parhaiten,
lusikallinen perunajauhoja lasilliseen kylmää vettä,
tee lusikallinen soodaa lasilliseen kylmää vettä,
raaka paprika (siis pureskeltuna),
yöllä koho asento,
myös lääkettä gaviscon voi kokeilla,
kahvi ja muut närästävät ainesosat pois.
 
Juu, kyllä Rennietä toki saa vetää melkein niin paljon kuin napa vetää (tai siis tuo 12 palaa päivässä...); sehän on ihan vaan magnesium- ja kalsiumkarbonaattia eli samaa ainetta kuin vaikka maidossa, tosin tuhdinpana vaan.

Mulla ei oikeastaan mikään muu ole auttanutkaan, mutta tietysti banaani, sipulit, suklaa, tee ym. lisää närästystä.
 
Kokeilin tuota ruokasooda/vesi yhdistelmää eikä se oikeen toiminu ainakaa miulla..en tiiä mistä johtuu mutta nyt muutamana päivänä on närästys hieman helpottanu,oon jopa saanu nukuttuu..en sit tiiä johtuuko se siit et kohta ensimmäinen kolmannes on ohi =)
 
tyty mä en mitenkään halua masentaa sua mut yleensä se pahenee sit loppua kohden... :D Mulla auttaa Rennie ja niitä joudunki popsimaan välillä yölläkin. :) Mut ei se viel oo kovin paha, siis kivulias ainakaan mulla... toivotaan et ei tuukkaan. Ja ehkä sä oot onnekas ja se oli siinä se sun raskausajan närästys!! =)
 

Yhteistyössä