U
uusikoiratalossa
Vieras
Onko jossain tälläsitä rekisteriä?Linkkiä?
Haluaisin katsoa, että onko ostamani koira siirtynyt nimiini.
Haluaisin katsoa, että onko ostamani koira siirtynyt nimiini.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
en ole lähettänyt, koska minulla ei sellaisia papereita ole.:/ Minulla siis rekisteröity kodinvaihtaja josta olen saanut eu-passin ja rekisteritodistuksen.
Miten voin tehdä omistajamuutoksen? eikö myyjän olisi pitänyt se tehdä?
Kiitos paljon!!! Oikein hyvin ymmärsin.Ihmettelinkin että se omakoira-palvelu pyyti jotain avainkoodia koirasta, se on siis sillä ex-omistajalla.
tuo tosiaan on yli kaksi vuotias.
Mulla ei ole ennen ollut kodinvaihtajia.![]()
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmEtusivu.aspx
Tuolta jos on rekisterissä.
Siruttaminen juurikin tarkoittaa koiran rekkaamista FIX-rekisteriin, kun on sekarotuisesta kyse. Eli sirutettu x-rotuinen on rekisterissä.
Sirussa ei lue omistajaa, vaan siinä on numeroista koostuva pitkä koodi. Eläinlääkäri ei siis näe muuta, kuin numeroita.
Kennelliitolla se sijaan on tiedoissaan numeroita vastaava koira ja sitä kautta myös omistajan tiedot, mutta yksityishenkiöt eivät niitä saa. Eli et saa todennäköisesti mitään kautta tietää koiran omistajaa.
Kerroit ostaneesi koiran, mutta haluaisit tietää kuka koiran omistaa. Onko siis syytä epäillä, ettei myyjä ole omistaja? Jos näin, niin miksi teit kaupat? Ja miksi "et tullut kysyneeksi muuta"? Eikö kaikki tieto koirasta ja sen taustasta ole melko oleellista, jos ne vaan saa tietoonsa? Jos myyjä on omistaja, niin soita hälle ja pyydä postittamaan sulle se paperi allekirjoitettuna.
Sillä kuitilla et todennäköisesti tee yhtikäs mitään. Koska se kellä on rekkarit, on omistaja. Jos kuitti toimii samalla luovarina (eli siinä on kaikki tarvittavat tiedot), niin siinä tapauksessa se riittänee, mutta muutoin ei.