Näkyykö kihomadot aina...

Kokenut
Ei ne aina ulosteessa näy.
Mulla on ollut jokin aika sitten niitä ällötyksiä,ja kutisi hirveesti.Ja matoja löyty n.2kk päästä kutinan alkamisesta ulosteessa,ja löyty niitä myös peräaukon suultakin.Apteekista hain pyrvin-nimistä lääkettä,autto heti.madot hävis ja kaikki on hyvin taas ;)

Kokenut
Joo,kyllä e kihomatoja on,valitettavasti.
Itse ostamani pyrvin maksaa n.8-11?,ja sen saa apteekista ilman reseptiä.Hoito kannattaa kyllä laittaa koko perheelle,jopa niille joilla ei oireita ole.
ps.Hoito olisi hyvä uusia n.2 kertaa 3 viikossa

hyödyttääkö se jotai että kun on kihomato ja se lähtee pois kakan mukana ja sitten tekee sen suur siivouksenm mutta ei ota lääkettä? entäpä jos sen lääkkeen ottaa viikon päästä?auttaako se mitään

aleksi
Alkuperäinen kirjoittaja djko:
oon 14-vuotias ja olen melko varma että mulla on kihimatoja. Ulosteessa oli kerran yksi lankamainen noin 4mm pitkä ja kerran pikkareissa. Onko kihomadot ainoa vaihtoehto? Eikö voi olla mitää muuta ku niitä ällötytksiä? Ja kuinka paljon ne lääkkeet maksaa?

aleksi
Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
Mulla on ollut jokin aika sitten niitä ällötyksiä,ja kutisi hirveesti.Ja matoja löyty n.2kk päästä kutinan alkamisesta ulosteessa,ja löyty niitä myös peräaukon suultakin.Apteekista hain pyrvin-nimistä lääkettä,autto heti.madot hävis ja kaikki on hyvin taas ;)

aleksi
Joo,kyllä e kihomatoja on,valitettavasti.
Itse ostamani pyrvin maksaa n.8-11?,ja sen saa apteekista ilman reseptiä.Hoito kannattaa kyllä laittaa koko perheelle,jopa niille joilla ei oireita ole.
ps.Hoito olisi hyvä uusia n.2 kertaa 3 viikossa

minä
mulla on ollut monia monia kertoja, ihan pienestä saaakka, se on niin inhittavaa kun iltasin kutisee takapuoli, aina olen syönyt lääke kuurin ja siivous on tehty, mutta ei katoa minnekkään! alkaa järki mennä tässä oikeasti, kun ei tiedä mistä ne tulee ... auttakkaa oikeasti

Booze Willis
Alkuperäinen kirjoittaja assi:
No tätähän minäki ekaksi aattelin!Mitään hajua ei öttiäisistä ollut,mutta ansolla kun ensin tytön tarhakavereilla huomattiin,ja sitten myös omalla tytöllä,niin joaps alkoi luikerrella minullakin!Ikinä en oo kyllä mitään tonkiessani löytänyt,mutta kamala tunne silti vaan taas tulikin.Ja tytyn ähtäriä olen hysteerisesti tsekkaillut nyt jo ties miten kauan joka ilta n. tunti nukkumaanmenosta.Eikä ekan lääkkeenoton jälkeen ole mitään ollut.
Mutta tämä on oikeesti tosi ahdistavaa.Tuntuu että oma mielenterveys alkaa jo olla koetuksella. :headwall:
joo luulotaudilta kuulostaisi.unohda madot ja keskity päästäsi kuuluviin ääniin...

Booze Willis
No tätähän minäki ekaksi aattelin!Mitään hajua ei öttiäisistä ollut,mutta ansolla kun ensin tytön tarhakavereilla huomattiin,ja sitten myös omalla tytöllä,niin joaps alkoi luikerrella minullakin!Ikinä en oo kyllä mitään tonkiessani löytänyt,mutta kamala tunne silti vaan taas tulikin.Ja tytyn ähtäriä olen hysteerisesti tsekkaillut nyt jo ties miten kauan joka ilta n. tunti nukkumaanmenosta.Eikä ekan lääkkeenoton jälkeen ole mitään ollut.
Mutta tämä on oikeesti tosi ahdistavaa.Tuntuu että oma mielenterveys alkaa jo olla koetuksella. :headwall:
joo luulotaudilta kuulostaisi.unohda madot ja keskity päästäsi kuuluviin ääniin...

moi
mä en jaksa oikeasti enään kun ei millään tule loppua. on ollut niitä jo pari vuotta... aina lähtee lääkkeen kanssa pois ja parin kuukauden päästä tulee takas. en ymmärrä mistä ne tulee oikeasti...ja vielä haluaisin tietää että kumpi on oikeatsi parempi niistä lääkkeistä? itse otin äsekn pyrviniä, mutta kuullut olen että vermox on parempi?
en oikeasti kestä kun niin paljon kutisee kokoajan

janniiccaa
ulosteessa?Siis jos on tartunta,niin näkyykö niitä aina ulosteessa?
Ja jos näkyy,niin liikkuuko ne?
Kun mulla välillä päivällä on sellanen outo aavistuksenomainen tunne..Ei kutise illalla/yöllä eikä muutenkaan.Joskus päivällä van tulee sellainen "tunne".Mutta kakassa ei näy sitten niin minkäänlaista liikettä,ei vaikka kuinka tutkailee.
Auttakaa pliis!! :ashamed:
ne kyllä liikkuu

malla
Niin minäkin luulin, mutta 1,5 kk taas löytyi matoja lapselta.. sama ruljanssi alkoi..

malla
Niin minäkin luulin, mutta 1,5 kk taas löytyi matoja lapselta.. sama ruljanssi alkoi..

Väsynyt pesijä
Meillä yhdellä kolmesta lapsesta jo neljättä kertaa..ja pesemistä ja puunaamista riittää..
Nyt sain kuulla, että jonkun ihmisen kehon/suoliston mikälie bakteerikanta elättää kihomatoja paremmin kuin jonkun toisen. Ja alan uskoa tuohon! Ainoa huolenaiheeni tämän pesemisen keskellä onkin..miten saan sen muutettua..ettei tämä ole 3kk.n välein toistuva painajainen?????

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt pesijä:
Meillä yhdellä kolmesta lapsesta jo neljättä kertaa..ja pesemistä ja puunaamista riittää..
Nyt sain kuulla, että jonkun ihmisen kehon/suoliston mikälie bakteerikanta elättää kihomatoja paremmin kuin jonkun toisen. Ja alan uskoa tuohon! Ainoa huolenaiheeni tämän pesemisen keskellä onkin..miten saan sen muutettua..ettei tämä ole 3kk.n välein toistuva painajainen?????
Kihomadot syövät suolistossa tärkkelystä, joten jätä lapsiltasi ruokavaliosta pois perunat, valkoiset jauhot, riisit, pastat ja sokeri. Lisäksi ota maitohappobakteerit käyttöön! Kaikki "makea" ja herkut pois myös.

toiveikas
Onko mahdollista että kihomadot olisivat kadonneet itsestään? Ilman varsinaista lääkitystä ajan ja hyvän hygienian kanssa?

Tää on aika noloa, mut joskus nappulana (tyyliin 7 vuotta sitten eli 10 vuotiaana) diagnosoin itselläni kihomadot. Puhuin tuolloin vanhemmille useampaan kertaan, mut eivät uskoneet. Eli vaiva jäi asiallisesti hoitamatta. Ajan kanssa vaivat kuitenkin hävisi enkä enää ole nähnyt itse matoja ulosteessa tai peräaukon suulla kuten ennen. Muu perhe ei ole valittanut vaivoista.

Onko siis niin, että kärsin noista iljetyksistä yhä, mutta ne elelevät jonkinlaista hiljaiseloa? Vai voisiko olla niin, että olisivat hävinneet ihan itsestään? Tää vaivaa mua aika paljon, koska pelkään levittäväni tietämättä kyseistä riesaa ympärilleni. Kiitos

Pelokas
Moi. oon 12 vuotias tyttö. Mulla on kauhea ongelma. En tiiä mitä teen. Mulla on ollut monta kertaa kihomatoja. Ainakin neljä tai viisi kertaa peräkkäin ja aina oon kertonu äidille ja äiti on ymmärtäny ja ostanu lääkkeit. aina on uusittu kuurit ja on menny tovi kunnes niitä on taas tullu. Viimeks ku kerroin äidille se alko huutaa mulle ja se sano et me mennää lääkärii jos niit viel tulee. Mä en oikeesti enää mitä teen ksoka en voi kertoo äitille. Mä oon miettiny oikeesti ihan kaikkea. Tulin nettiin ettii apuu ja öysin tän palstan. Oon jopa miettiny et aijon pöllii apteekista sellasii lääkkeitä joten oon jo aika epätoivoinen. Oon jopa miettiny et tapan viel joku kerta itteni ku en jaksa tätä enää.
En tiiä mitä teen. Pliis auttakaa te mua!:(

sitä vaan että
Mee vaikka kouluterveydenhoitajalle ja puhu sille jos helpottaa. Lääkkeita (pyrvin) saa myös apteekista ilman reseptiä. Enkä toisaalta nää mitään negatiivista siinä lääkärille menemisessä. Se voi opastaa esim hygienia jutuissa ja määrätä toista lääkettä.

Yhteistyössä