Näkyykö kihomadot aina...

mummi
kyllä olemme tehneet siivouksen aina. ei ole kyllä koko perhettä hoidettu aina vain oirehtiva. ja ei ole uusittu koskaan. mitä se hyödyttää oikein sitten jos koko perhe hoidetaan jos muilla kerran ei ole sitä??+ ja kerrotteko tuosta sinkkipastasta?. mulla on tälläkin hetkellä ja kutisee peräaukko paljon. tulin näille sivuille lukemaan juttuja ja se helpottaa hieman oloa. nyt yritän niin että kun pitää mennä nukkumaan niin minä ramppaan vessassa kokoajan niin että äiti tajuaisi. kun yleensä se on tepsinyt. äiti menee vaijn nukkumaan niin aikaisin ettämietityttää hieman ettäö ehdinkö mutta yritän. ennen minulla on ollut vain iltaisin ja öisin kutinaa mutta nyt sitä on jo hiukan päivisinkin koulussa. sitten jos se äiti juttu onnistuu niin minä lähetän hänelle vviestin jkun on kaupungissa että ostatko lääkekuuriT
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mummi:
kyllä olemme tehneet siivouksen aina. ei ole kyllä koko perhettä hoidettu aina vain oirehtiva. ja ei ole uusittu koskaan. mitä se hyödyttää oikein sitten jos koko perhe hoidetaan jos muilla kerran ei ole sitä??+ ja kerrotteko tuosta sinkkipastasta?. mulla on tälläkin hetkellä ja kutisee peräaukko paljon. tulin näille sivuille lukemaan juttuja ja se helpottaa hieman oloa. nyt yritän niin että kun pitää mennä nukkumaan niin minä ramppaan vessassa kokoajan niin että äiti tajuaisi. kun yleensä se on tepsinyt. äiti menee vaijn nukkumaan niin aikaisin ettämietityttää hieman ettäö ehdinkö mutta yritän. ennen minulla on ollut vain iltaisin ja öisin kutinaa mutta nyt sitä on jo hiukan päivisinkin koulussa. sitten jos se äiti juttu onnistuu niin minä lähetän hänelle vviestin jkun on kaupungissa että ostatko lääkekuuriT
Sun nimimerkki on mummi?

Siis koko perhe pitää hoitaa tietysti, koska kaikki muutkin mitä luultavammin ovat saaneet sen tartunnan ja kaikki ei koskaan oirehdi vaikka niitä olisikin. Eli jos kaikkia ei hoideta niin nehän levittää sitä sitten eikä niistä pääse eroon. Ja uusintakuuri ilmanmuuta, koska se lääke ei tehoa muniin, ainoastaan matoihin.
 
vieras
mulla on kanssa kihomatoja. eilen illalla kävin parisen kertaa vessassa ja sitten äiti tuli kysymään että onko niitä taas ja sanoin vain että joo, ja sitten se katsoi peräaukkoon ja otti ne pois. sitten hain lääkkeen ja menin nukkumaan. se ei helpottanut se kutina juurikaan mutta nukahdin heti. meillä on sitä vermoxia kun mun veljellä on myös niitä. siinä oli 6 taplettia ja vain yksi tapletti per pää......no otin sellaisen sitten ja sítten kahden viikon päästä uudelleen. toivottavasti nyt häipyy kokonaan koska mullakin on ollut pikkulikasta niitä
 
minä
On mulki ollu ja pesenjatkuvasti käsiä ja käsi ja käsiä mul on ihan veril iho sill' pesen niit iin usein vaikka kakassa ei liiku niin mua kutittaa en tiiä tarkoittaako se sitä,että pelkään vaan mut enm. huom oon sua (mummi) tilkkasen vanhempi. HUOM. kuulin et jos kuuria syö jatkuvasti ne menee tehottomiksi siis et ne ei auta mitää!
 
lopuittoman v...tuuntunut näihin matoihin
Alkuperäinen kirjoittaja assi:
niin mutta vaikka justiinsa ois ollut tuo tunne ja meen isolle asialle vassaan,niin siinä kun otan tarkasteluun,paperilla,niin mitään ei näy.Ei vaikka kuinka tutkisi.(siis ällöttävän noloa kysellä ja kuvailla,mutta kun on pakko)Ja ei kait pitäisikään kun olen jo ottanut Vermoxiakin kaksi kertaa!
Ja jos niitä on ulosteessa niin ovatko ne siinä pinnalla,vai siellä sisällä niin että ainoastaan "tonkimalla" n löytää?Apujaaaa :( :(
Pinnalla luikertelevat. Mutta silloin niitä on tosi paljon jos näkyy.

Valkoista paperia vasten pienet valkoiset ei erotu hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:24 Norsupäästäinen kirjoitti:
Mun neuvolasta saamassa oppaassa lukee että illalla kannattaa laittaa teipinpala peräaukkoon ja ne madot tarttuu siihen kiinni jos niitä on.
Ei kyllä määritellä mitä teippiä, luulisin että jeesusteippiä ei kannata kun sen poisto voi olla aika ikävä kokemus
:LOL: REPS :LOL:
Aiii, sen teipin nimi on julkisestikkin "jeesusteippi".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:24 Norsupäästäinen kirjoitti:
Mun neuvolasta saamassa oppaassa lukee että illalla kannattaa laittaa teipinpala peräaukkoon ja ne madot tarttuu siihen kiinni jos niitä on.
Ei kyllä määritellä mitä teippiä, luulisin että jeesusteippiä ei kannata kun sen poisto voi olla aika ikävä kokemus
:LOL: REPS :LOL:
Aiii, sen teipin nimi on julkisestikkin "jeesusteippi".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kihomatojaomistava:
Auttakaa mulla on kihomatoja ja välillä ne menee pois ja sit taas tulee takas mut mulla on ongelma en kehtaa kertoa siitä kellekkään. Mitä teen?!?!!?!?!!!
Ne ei mene pois ilman hoitoa!


Olethan muistanut uusia lääkityksen 10-14 vrk:n kuluttua? Lääkkeet ei tapa matojen munia eli ne munat jäävät suolistoon ja siksi uusintalääkitys on ehdottoman tärkeä.

Kai koko perhe on hoidettu samaan aikaan? Myös oireettomat pitää hoitaa aina!

Voit saada koko ajan uuden tartunnan joltain muultakin ihmiseltä. Kukaan ei puhu kihomadoista, mutta ne on TOSI YLEISIÄ joten tartunnan voi saada ihan mistä vaan.

Ja valitettavasti kihomadot ei aina häviä lääkkeillä. Jos reseptivapaa Pyrvin ei auta, mene lääkäriin ja hae resepti Vermox-nimiseen lääkkeeseen. Itse olen ottanut nyt 6 lääkekuuria putkeen ja taas joudun menemään lääkäriin alkuviikosta. Tämä ei ole uusi tartunta vaan lääkkeet eivät tehoa. Apteekista annettiin tuolle Vermoxille annosteluohje jos kihomadot ovat todella sitkeitä ja nyt siis pitää hakea uusi resepti sellaiselle annostukselle, että lääkettä otetaan 6 kertainen määrä verrattuna siihen normaaliin annostukseen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mummi:
kyllä olemme tehneet siivouksen aina. ei ole kyllä koko perhettä hoidettu aina vain oirehtiva. ja ei ole uusittu koskaan. mitä se hyödyttää oikein sitten jos koko perhe hoidetaan jos muilla kerran ei ole sitä??+ ja kerrotteko tuosta sinkkipastasta?. mulla on tälläkin hetkellä ja kutisee peräaukko paljon. tulin näille sivuille lukemaan juttuja ja se helpottaa hieman oloa. nyt yritän niin että kun pitää mennä nukkumaan niin minä ramppaan vessassa kokoajan niin että äiti tajuaisi. kun yleensä se on tepsinyt. äiti menee vaijn nukkumaan niin aikaisin ettämietityttää hieman ettäö ehdinkö mutta yritän. ennen minulla on ollut vain iltaisin ja öisin kutinaa mutta nyt sitä on jo hiukan päivisinkin koulussa. sitten jos se äiti juttu onnistuu niin minä lähetän hänelle vviestin jkun on kaupungissa että ostatko lääkekuuriT
Moni on oireeton, mutta levittää munia. Tai toisilla oireet on todella lieviä... Jos ei hoida koko perhettä yhtä aikaa niin hoidot menee hukkaan. Ja jos hoitoa ei uusi niin ensimmäisestä hoidosta ei ole muuta hyötyä, kun oireiden helpottaminen hetkeksi.

Se reseptiläääke on muuten todella paljon halvempi kuin Pyrvin. Meillä Pyrivin ei edes auttanut.
 
kihojen supervihaaja
meillä sama s......n vaiva jatkui aina vaan:(
desinfioinnit ja siivoukset ei auttanut,pari kuukautta veke ja sit taas luikertelijat oli takas,helvetti meinas järki mennä.tuli oikeasti tunne että en kestä enää,joten jotain radikaalia oli siis tehtävä...alkoi siis todellinen matojen karkoitus..6 viikkoa putkeen koko porukka(5 henk)pyrviniä,sinkkipastaa kaikille persuksiin joka ilta 6 viikkoa:(ja itselleni vielä pyrvin tabu takalistosta sisään kun luikertelu oli viedä järjen:(sitä tosin en suosittele,tuli meinaan ihan järjetön ripuli ja suolikouristelua:(nyt on madot historiaa,ainakin toivon niin.oireita ei 4kk ole ollut kellään:)tsemppiä kaikille tän helvetillisen riesan kanssa kamppaileville,kyllä niistä pääsee eroon jos on tarpeeks sitkeä taistelija:)
 
12
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kihomatojaomistava:
Auttakaa mulla on kihomatoja ja välillä ne menee pois ja sit taas tulee takas mut mulla on ongelma en kehtaa kertoa siitä kellekkään. Mitä teen?!?!!?!?!!!
Ne ei mene pois ilman hoitoa!


Olethan muistanut uusia lääkityksen 10-14 vrk:n kuluttua? Lääkkeet ei tapa matojen munia eli ne munat jäävät suolistoon ja siksi uusintalääkitys on ehdottoman tärkeä.

Kai koko perhe on hoidettu samaan aikaan? Myös oireettomat pitää hoitaa aina!

Voit saada koko ajan uuden tartunnan joltain muultakin ihmiseltä. Kukaan ei puhu kihomadoista, mutta ne on TOSI YLEISIÄ joten tartunnan voi saada ihan mistä vaan.

Ja valitettavasti kihomadot ei aina häviä lääkkeillä. Jos reseptivapaa Pyrvin ei auta, mene lääkäriin ja hae resepti Vermox-nimiseen lääkkeeseen. Itse olen ottanut nyt 6 lääkekuuria putkeen ja taas joudun menemään lääkäriin alkuviikosta. Tämä ei ole uusi tartunta vaan lääkkeet eivät tehoa. Apteekista annettiin tuolle Vermoxille annosteluohje jos kihomadot ovat todella sitkeitä ja nyt siis pitää hakea uusi resepti sellaiselle annostukselle, että lääkettä otetaan 6 kertainen määrä verrattuna siihen normaaliin annostukseen.
 
vieras
semmonen tunne ois, että kihomatoja löytyy. kutinaa ei ole, mutta ripulia tuli, ja siinä näkyi yksi langanpätkä (kihomato?) kiemurtelevan. onko se kihomato, kutinaa ei meinaan ole?
 
mulla on ensimmäistä kertaa, kihomatoi. ihmettelin ku olin serkulla yötä ja meni sen äidin luo sanomaan jtn ja sit leikkaamaan kynnet oli ihan pihal? kysyin et mikä on homman nimi. sain lääkityksen ja koko juttu oli mulle ihan outoa. huomasin yks päivä et kutisee ja mietin et oiskohan mullle sit tarttunu?? nooh, olihan se ku kävin isomalla hädällä . pyydän iskän ostamaan sitä lääkettä niin eiköhän ne lähe pois ..
 
kuulin mun kummitädiltä , siilä ihmisellä jolla on kihomatoi, on koneella niin näppäimet voi olla vaikka kuinka likaset. ja siitä tarttua eteenpäin.. ku ajattelee et vaikka kirjastossa käy ja kuinka paljon ihmisii on ollu koneella ja tekemässä mitä? kaivannu nenää mm:? ku kuulin ja joka kerta kun olen ollut koneella menen oitis pesemään kädet ihan varmuudeks !
 
Nainen joka nimeä kerro ei.
No, minullakin joskus tuntuu siltä, että joku luikertelee alapäässä. Se on inhottavaa. ´Vessassa työnnän sormeni alapään reikään... ja sain käteeni ällötyksen KIHOMADON! Kakassakin näen joskus valkoista. Luulisin että minulla on ollut myös suolinkainen. Kun kakkasin niin löysin noin 10cm kokoisen madon. Ei se voinut olla kihomatokaan. Ihan ällöttää kun noita ''loisiakin'' on.
 
vierailija
meillä 3 v tytöllä kihomatoja. otettiin kaikki 2 pv sitten lääkekuuri ja tytöllä näky tänään ainaki 1 kuollu mato kakassa... pari tuntia myöhemmin tyttö kävi taas vessassa ja kakassa olikin ainakin 10 elävää matoa ja vähän myöhemmin taas sama. eikö lääke ole tehonnu vai onko suolessa tai missä nyt onkaan olevat munat kuoriutunu ja ne olisi niitä toukkia ? voiko ne toukat tulla kakan mukana ulos jos ne asustaa ohutsuolessa ? ja onko ne eri näkösiä kun aikuiset madot ? ja kuinka kauan kestää että munat kuoriutuu siitä kun ne on suuhun laitettu ? annoin tytölle uuden lääkkeen, täytyykö taas huomena tehä sama lakanan vaihto ja siivoukset kun edellisenä päivänä?? ja miten esim. legot kannattee pestä kun ei ulos pakkaseenkaan voi viiä kun ei ole pakkasta ? pehmolelut on helppo pestä pesukoneessa, vaikkakin sitä pyykkiä on muutenkin aivan riittävästi.
 
djko
oon 14-vuotias ja olen melko varma että mulla on kihimatoja. Ulosteessa oli kerran yksi lankamainen noin 4mm pitkä ja kerran pikkareissa. Onko kihomadot ainoa vaihtoehto? Eikö voi olla mitää muuta ku niitä ällötytksiä? Ja kuinka paljon ne lääkkeet maksaa?
 

Yhteistyössä