näkö häviää?!?!? apuaa!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Jaaha, tulikin jo uutta tietoa sinä aikana kun mä vielä kirjoitan... Nyt tuo alkaa kuulostaa migreeniltä, mutta sekin voi sitten liittyä siihen raskausmyrkytykseen. Mites ne paineet?
niin ne paineet oli nyt 126/71, korkeimmat tähn asti. mittailen tässä uudestaan tän illan aikana ja huomenna..
mitenkähän nopeesti nuo muuten paineet nousee sitten jos meinaavat nousta?
 
Saraldo
Mä ehkä sinuna soittelisin äitiyspolille tai synnärille ja kysyisin asiasta. Sulla on viikkoja jo niin paljon, että tuo raskausmyrkytys voi olla hyvinkin mahdollinen. Tuntuuko että olisit lähipäivinä turvonnut esim. nilkoista?
 
ap
en mä oo mielestäni turvoksissa mistään, sormuksetkin lähtee hyvin pois eikä jaloissa mitään. mut jotenkin eilinen neuvola sotis tätä vastaan ku pissa oli eikä mitään häikkää...
 
ap
ei tästä olis kun 10km sairaalaan, bussitkin vielä kulkis ei tarvis taksiin tuhlata:D mut en millään haluis nyt mihinkään mennä,lapsetkin on jo nukkumassa ja jos ne sit alkas käynnistellä ni en haluais "kadota" ilman mitään sanomatta moneksi päiväksi. *punastus* ehkä ei pitäis nyt niin aatella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei tästä olis kun 10km sairaalaan, bussitkin vielä kulkis ei tarvis taksiin tuhlata:D mut en millään haluis nyt mihinkään mennä,lapsetkin on jo nukkumassa ja jos ne sit alkas käynnistellä ni en haluais "kadota" ilman mitään sanomatta moneksi päiväksi. *punastus* ehkä ei pitäis nyt niin aatella..
niin :saint: mutta itse kuitenkin parhaiten olosi tiedät =)
 
vieras
Oireet - yllättäen ja useimmin kivutta

Aivoinfarkti iskee usein täysin yllättäen. Oireisto kehittyy huippuunsa muutamissa minuuteissa tai tunneissa. Sairastunut on yleensä tajuissaan, vain laajaan aivoinfarktiin tai sydänperäiseen tukokseen voi liittyä lyhytkestoinen tajuttomuus tai tajunnan asteittainen heikkeneminen. Sairastunut ei itse välttämättä edes tunnista ensioireita, joita voivat olla näkö- ja puhehäiriöt, raajojen voimattomuus tai tunnottomuus, tai suupielen roikkuminen. Näiden vuoksi on hakeuduttava välittömästi hoitoon sairaalan päivystysyksikköön, joka kykenee tarvittaessa liuotushoitoon.

Myös ohimenevät oireet (ns. TIA-kohtaukset) on tutkittava heti, sillä ne viestittävät usein lähestyvästä pysyvästä tukoksesta ja aivoinfarktista. TIA-kohtaus korjaantuu yleensä täysin, eikä aiheuta pysyviä neurologisia vammoja tai oireita. Suurin osa TIA-kohtauksista menee ohi tunnin kuluessa.
Hakeudu pikaisesti hoitoon

Nopea puhelinsoitto hätäkeskukseen (yleinen hätänumero 112) ja kiireellinen ambulanssikuljetus sairaalan päivystyspoliklinikalle (ei terveyskeskukseen) on tarpeen, jotta tarvittava hoito voidaan aloittaa mahdollisimman nopeasti. Aivoinfarktin liuotushoito on hyvän lopputuloksen takaamiseksi aloitettava 2-3 tunnin kuluessa.
 
samma här harmaana
mene käymään synnärillä, on mun ehdotus! tuttavan tuttavalta lähti synnytyksessä näkö, eikä siihen mennessä ollut mitään ongelmia. Kaikkea voi sattua, sinuna menisin tarkastuksille! Pliis!
 
Aivoverenkierron hetkellinen häiriö, tarkoittaa että tulevaisuudessa on aivoinfarktialttiutta.
Minulle sattui viimekesänä samanoloinen tapaus, eli toisessa silmässä oli ns. rinkula mikä vääristi. En pystynyt lukemaan, näin tähtiä kun suljin silmät, valoarkuutta ja lopulta aivan tajuton hedari.
Tulevaisuuden aivokuollut :(
 
äiti-yö harmaana
Mulla oli tollanen ihan samanlainen juttu kolmatta lasta odottaessani raskauden loppuvaiheessa.Ensin hävisi toisesta silmästä näkö puoliksi,vähän myöhemmin puhe muuttui vaikeaksi.Siis niin,että ajattelin sanovani jotakin ja jotta sain sanottua,niin piti keskittyä ihan täysillä.Silti saatain "puhua väärin".Seuraavaksi kieli puutui toiselta puolelta.LAitoin lapsille filmin pyörimään ja menin itse sänkyyn makaamaan.Hetkeä myöhemmin alkoi hirvittävä päänsärky.Eli oletan,että kysessä oli elämäni ensimmäinen migreenikohtaus.
Tämmöinen samantapainen on tullut 2 kertaa raskausajan jälkeenkin.Eli ensin häviää näkö osittain silmästä ja sitten tulee päänsärky.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-yö harmaana:
Mulla oli tollanen ihan samanlainen juttu kolmatta lasta odottaessani raskauden loppuvaiheessa.Ensin hävisi toisesta silmästä näkö puoliksi,vähän myöhemmin puhe muuttui vaikeaksi.Siis niin,että ajattelin sanovani jotakin ja jotta sain sanottua,niin piti keskittyä ihan täysillä.Silti saatain "puhua väärin".Seuraavaksi kieli puutui toiselta puolelta.LAitoin lapsille filmin pyörimään ja menin itse sänkyyn makaamaan.Hetkeä myöhemmin alkoi hirvittävä päänsärky.Eli oletan,että kysessä oli elämäni ensimmäinen migreenikohtaus.
Tämmöinen samantapainen on tullut 2 kertaa raskausajan jälkeenkin.Eli ensin häviää näkö osittain silmästä ja sitten tulee päänsärky.
Kannattaisi sinunkin käydä lääkärissä tarkemissa tutkimuksissa.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,2718,5928,16460
 
ap
no jopas syitä löytyy :eek: kohta tulee vainoharhaseks ja kuvittelee lisää oireita.
tää taitaa mennä ohi ja alan kallistuun siihen migreeniin. kävin panadolin ottamassa,päätä särkee nyt. näkee jo lukea ihan normaalisti. kiitos kaikille jotka viitsi vastata! <3
 

Yhteistyössä