Mutta tarinat ovat suurimmaksi osaksi kymmenen vuoden takaa. Siis hän on ollut esimerkiksi 26-vuotias nuorisojärjestön puheenjohtaja vikitellessään kenties 17-vuotiasta nuorisojärjestön jäsentä. Pikkaisen eri asia kuin 36-vuotias kansanedustaja vikittelemässä 17-vuotiasta nuorisojärjestöläistä. Tosin ei siinäkään minun mielestäni olisi mitään vikaa, mutta jonkun muun mielestä on. Itse lähden siitä, että suojaikäraja on 16 vuotta ja siitä pidetään kiinni.
Luitko tarkkaan koko jutun? On mm. tarjottu viiniä alle 16-vuotiaalle, noh, arvannet kyllä, mikä oli tarkoitusperä.
"RYDMANILLA on ollut etenkin kokoomusnuorten piirissä tietynlainen maine, sanoo moni juttuun haastateltu. Hänestä on varoitettu.
Kokoomusnuoriin kuulunut Lotta kertoo HS:lle
saaneensa Rydmanilta kahvikutsun 16-vuotiaana vuonna 2014.
”Kerroin muille nuorisojärjestön aktiiveille, että Rydman oli minua lähestynyt, että vähän outo juttu. Muut sanoivat, että älä todellakaan mene hänen kanssaan mihinkään.”
Lotan mukaan varoitukset liittyivät siihen, miten Rydman käyttäytyi alaikäisten tyttöjen kanssa. Lotta sanoo, että Rydman kyseli hänen peräänsä jonkin aikaa, mutta hän ei halunnut olla Rydmanin kanssa tekemisissä."
14-VUOTIAS Petra sai yhteiskuntaopin kurssilla tehtäväksi haastatella poliitikkoa. Hän oli jo aiemmin tutustunut Rydmaniin kokoomusnuorten tapahtumassa. Petra kysyi Rydmanilta, voisiko hän haastatella tätä.
Petra kertoi poliisille Rydmanin ehdottaneen haastattelun päätteeksi, että tapaisimme uudelleen, että hänellä olisi vielä minulle lisää kerrottavaa.
Rydman oli tuolloin yli 30-vuotias kansanedustaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu.
Petra kertoi, että hän meni tapaamaan Rydmania eduskuntatalon kahvilaan. Kuulustelussa Petra kertoi näin:
Rydman sanoi minulle, että muistutan erästä seksikästä naista.
Sitten hän itsekin totesi, ettei 14-vuotiaalle pitäisi tällä tavalla puhua, Petra jatkoi."