Näitä tapoja en ymmärrä II

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärtämätön.;29025608:
Ei kai tässä mitään vikaa ole, mutta minä en ymmärrä miten jotkut kuulemma käyvät JOKA PÄIVÄ saunassa. Miten jaksavat, ehtivät, viitsivät? Itse kun käyn ehkä kerran kuussa tai kahdessa, on kai vain niin erilaiset tottumukset ettei ymmärrä:)
Minä jaksaisin <3 Toistaiseksi olen tyytynyt parhaimmillaan n. 2-3 kertaan viikossa (oma saunavuoro + lenkkisauna, sekä toisinaan ystävien/sukulaisten saunavuorot..) Voi että kun olisi oma sauna!
 
Mulla on toi tapa ja mun miestä ärsyttää se tosi paljon. Jotenkin mä en vaan osaa pois siitä. :D Vaikka monesti se on lentänyt omillekin varpaille. Olen koko lapsuuden äidin kanssa toiminut näin, joten se on toooodella syvälle päähäni pinttynyt.

Mutta voihin liittyen tiedän yhden TOSITOSI ärsyttävän jutun: Voin kaivaminen veitsellä. Se kuuluu sipaista siististi eikä kaivaa! Joku aina kaivaa meidän voin ja sitten minun pitää silitellä se tasaiseksi. :headwall:
Mä jätän kans aina sen siihen rasian päälle. Miks se ei sais olla siinä? Kertaakaan ei oo tullu varpaille:)
 
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja vaippaikäisen äiti;29025550:
Itse käytän keittiön roskista siksi, että se tulee tyhjennettyä päivittäin, kun taas wc:n roskis harvemmin (sisältää yleensä vain wc-paperihylsyjä, topseja, vanupalloja ja sellaista). Kylässä yleensä kysyn, mihin roskikseen voi vaipan laittaa.
Näin myös minä teen.
 
hii
miten ja minne sinä sen tiskirätin sitten sijoitat?vinkkejä minullekin :)

meillä ostetaan joka kauppareissulla 4 muovikassia täynnä ruokaa,jotta saadaan roskapusseja.ovat isompia ja kestävämpiä kuin raukat mitääntekemättömät niinsanotut myytävät roskapussit,jotka ovat pieniä,läpinäkyviä ja todella hauraita. tykkäisin käyttää kangaskauppakassia muuten:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29025642:
tästä on tehty vielä jatkotutkimus, jossa todetaan että jos wc-pönttö on vedetty kansi alhaalla, niin ne pöpöt nousevat sieltä pöntöstä seuraavankerran kun se avataan. Eli sitten voi jokainen päättää haluaako olla mieluummin omien pöpöjen kanssa (vetää kansi auki) vai saada toisen pöpöt päälle (kun avaa kannen)....


Sulle kestokasseilija: Meillä menee ihan kaikki pussit roskapusseiksi. Jos ei ostettaisi kaupasta muovikasseja niin pitäisi ostaa erikseen roskapusseja ja se ei ole millään tasolla ekologista.
 
kahvikirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025716:
Tervetuloa siivousalalle, sitten kun sitä on tehnyt 15 vuotta niin tuntuu jo ihan erilaiselle...

.................

Enhän ole sanonutkaan etteikö sitä pönttöä pidä sulkea sitä vedettäessä. Sanoin vaan ettei sitä kantta tartte jättää kiinni, vaan mielellään myös katsoo vetämisen jälkeen että posliini on jäänyt siistiin kuntoon seuraavalle kävijälle. Ei kukaan viitsi sulkea kantta, vetää, aukaista se uudelleen ja sulkea taas. Ihminen on laiska otus. Jos joku väittää tekevänsä näin, niin väittäisinpä että valehtelee...

Mut joo, ihmiset löytää aina keinoja vängätä vastaan kun omista pinttyneistä tavoista on kyse. Viimeksi tänään taas sai hinkata jarrareita ja irrotella vessaan ja pönttöön kiinnitettyjä tarramainoksia. Eipä nuo ihmiset muutu miksikään, parempi vaihtaa ammattia.
Kiitos vaan, oon ollut siivousduunissa ja pessyt vessojakin, eikä selkä siitä kipeytynyt sen enempää kuin kotivessankaan siivoamisesta. En kyllä läheskään viittätoista vuotta, mutta joka kerta joudun/in pönttöä siivotessa kumartumaan riippumatta siitä oliko kansi auki vai kiinni.

Minä viitsin harrastaa joka ikinen kerta kotona, kylässä, julkisissa ja ihan kaikissa vessoissa tota kannen avaamis-sulkemis-rumbaa, uskoit sinä sitä tai et. Koulun vessassa useimmiten laitan kannen kiinni siksikin aikaa että riisun haalarin ja housut ettei tavarat lentele taskuista pönttöön.
Mutta puhun vain omasta puolestani, useimmat sen jättävät silti auki.

Mutta nyt en sano tähän aiheeseen enää sanaakaan.

Paitsi sen verran että sulle varmasti tekee alan vaihto ihan terää.
 
Professional Griefer
miten ja minne sinä sen tiskirätin sitten sijoitat?vinkkejä minullekin :)
On se meilläkin hanan päällä tai sellaisen astiakaapin putken päällä, mutta yksinkerroin. Ei siis viikattuna tai mytättynä muhisemaan. Enpä tosin ole erilailla säilytettyjen tiskirättien bakteeripitoisuuksia mittaillut, mutta ajattelen että sellainen joka on kuivannut "väljästi" on puhtaampi kuin viikattu tai mytätty.
 
miten ja minne sinä sen tiskirätin sitten sijoitat?vinkkejä minullekin :)
Mä laitan aina siivouskaapiin, vaikka ois vähän kauempankin (on mulla nykyään keittiössä metrin päässä tiskialtaista) Ja solussa asuessa siirsin aina kämppiksen hanan päälle jättämät tiskirätit siihen kuivauskaapin alimmaisen hyllyn edessä olevalle rimalle. (kämppis ei vaan koskaan ottanut siitä opikseen, vaikka se oli vähän niin kuin vihje)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025716:
Mut joo, ihmiset löytää aina keinoja vängätä vastaan kun omista pinttyneistä tavoista on kyse. Viimeksi tänään taas sai hinkata jarrareita ja irrotella vessaan ja pönttöön kiinnitettyjä tarramainoksia. Eipä nuo ihmiset muutu miksikään, parempi vaihtaa ammattia.
Vessoissa on aina ollut jarrutusjälkiä ja tulee olemaan.

Kannatan ehdottomasti ammatin vaihtoa.
 
---*
Mä jaksan ihmetellä aina sitä, että ihmiset eivät pese käsiään kylään tullessaan. Minusta se on ihan perushygieniatapoja. Siis esimerkiksi: tulet kaupungin toiselta puolelta bussilla kaverille kylään. Koskettelet kaikenlaisia pintoja bussissa. Johan siinä pitäisi olla itsellä käsissä ällöttävä fiilis, että ovat likaiset. Vaan ei, tosi moni ei pese käsiään sisään tullessaan.

Tätä tapahtuu vielä silloinkin, kun taloudessa on pieni vauva/koiranpentu/kissanpentu tms. jolle ei ylenmääräistä bakteerialtistusta soisi.
 
..
[QUOTE="vieras";29025549]Miksi joka kauppareissulla pitää ostaa useita kauppakasseja? Miksi ei osta kangaskassia ja ota sitä aina kauppaan mennessä mukaan ja ei aina tarvitsisi muovi/paperikasseja. Meillä on aina mukana kangaskassit, koska joutuisimme aina ostamaan kolme-neljä kassia.[/QUOTE]

Siksi, koska tarvitsemme ne muovikassit roskapusseiksi. En viitsi kuitenkaan sellaista roskapussirullaa useinkaan ostsaa vaan käytän kaupan muovipussit roskapusseina. Ja kyllä joskus on lisäksi mukana se kangaskassikin tai kylmälaukku. Iso perhe niin pusseja kuluu paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yök;29025811:
Tämäkö ei tosiaan oo kenenkään muun mielestä yököttävä tapa?
No on minusta, lehden sivuja käännellessähän toki se on jokaisen oma asia mitä suuhunsa tunkee, eikä se niin ällöttä lukea sellaista lehteä, mutta ei kiinnostais esim. ostaa tai saada jotain leipomuksia joiden valmistaja on nuoleskellut sormensa ennen muovipussin avaamista.
 
Siksi, koska tarvitsemme ne muovikassit roskapusseiksi. En viitsi kuitenkaan sellaista roskapussirullaa useinkaan ostsaa vaan käytän kaupan muovipussit roskapusseina. Ja kyllä joskus on lisäksi mukana se kangaskassikin tai kylmälaukku. Iso perhe niin pusseja kuluu paljon.
Aika kalliiksi tulee ne roskapussit ajan myötä, toki kaikkien ei tarvi miettiä sellaisia ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna ja rops
Mä jaksan ihmetellä aina sitä, että ihmiset eivät pese käsiään kylään tullessaan. Minusta se on ihan perushygieniatapoja. Siis esimerkiksi: tulet kaupungin toiselta puolelta bussilla kaverille kylään. Koskettelet kaikenlaisia pintoja bussissa. Johan siinä pitäisi olla itsellä käsissä ällöttävä fiilis, että ovat likaiset. Vaan ei, tosi moni ei pese käsiään sisään tullessaan.

Tätä tapahtuu vielä silloinkin, kun taloudessa on pieni vauva/koiranpentu/kissanpentu tms. jolle ei ylenmääräistä bakteerialtistusta soisi.
Totta ja vielä ärsyttävämpää on se kun jotkut ei ota kenkiä pois kylään tullessaan, vaan lampsii ympäri kämppää ne ulkokengät jalassa. Ei viitsi alkaa huomauttelemaankaan niille, mutta tympii kyllä.
 
huiiiih
Alkuperäinen kirjoittaja Yök;29025811:
Tämäkö ei tosiaan oo kenenkään muun mielestä yököttävä tapa?
On, mutta teen sitä silti pussia avatessa. En ole koskaan ollut kauhean pöpökammoinen. Olen siinä varmaan outo, mutta ajattelen pöpöt melkein enemmän positiiviseksi kuin negatiiviseksi. Sen verran kuitenkin pesen käsiä, että vessareissun jälkeen tietysti ja jos esim perheessä pieni vauva ja niin edelleen...
Ihminen on kyllä vähän hassu kaikessa ylihygieenisyydessään jossa tekee enemmän hallaa itselleen kuin hyvää jos mietitään tätä maailmaa jossa ei mikää rutto leviä joka nurkasta. Syön pullaa kaupungilla käsinkin voi kamalaa, lapsi saattaa koskea johonkin siellä ja laittaa käden suuhun ja terveitä ollaan kaikki oltu.Ihan tutkittukin juttu, että vähemmän allergioita on lapsilla jotka altistuvat enemmän bakteereille. ;) Pienet vastasyntyneet tietenkin erikseen. He eivät sellaista niin hyvin kestä.
 
"mami"
En kyllå mitenkään voi uskoa että kestokassini saastuttaa enemmän kuin 10000 muovipussia. Koska suunnilleen noin monta kauppareissua minun rakas Pirkka-laukkuni kestää. Ja se oli vieläpä ilmainen, toisin kuin ne tuhannet muovipussit. Kauhea hints tulee roskapussillekin!
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"viiraska"
Sormien nuolemista harrastan pakon edessä, se inhottaa itseänikin, mutta miten muuten voi saada kiinni liimautuneen muovipussin auki kuin hakemalla kosteudesta lisää kitkaa sormen ja pussin väliin?
 
[QUOTE="viiraska";29025854]Sormien nuolemista harrastan pakon edessä, se inhottaa itseänikin, mutta miten muuten voi saada kiinni liimautuneen muovipussin auki kuin hakemalla kosteudesta lisää kitkaa sormen ja pussin väliin?[/QUOTE]

Kyllä mä ainakin saan sillain että painan etusormen ja peukalon tiukasti yhteen, niin että pussi on välissä ja sitten liikutan niitä eri suuntiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja Zucchini

Yhteistyössä