"vieras"
Noup, en laita. Jos taskuun sattuisi jäämään tilaa, se on varattu käsineille.Laita se sinne taskuun.
Noup, en laita. Jos taskuun sattuisi jäämään tilaa, se on varattu käsineille.Laita se sinne taskuun.
Minä jaksaisin <3 Toistaiseksi olen tyytynyt parhaimmillaan n. 2-3 kertaan viikossa (oma saunavuoro + lenkkisauna, sekä toisinaan ystävien/sukulaisten saunavuorot..) Voi että kun olisi oma sauna!Alkuperäinen kirjoittaja ymmärtämätön.;29025608:Ei kai tässä mitään vikaa ole, mutta minä en ymmärrä miten jotkut kuulemma käyvät JOKA PÄIVÄ saunassa. Miten jaksavat, ehtivät, viitsivät? Itse kun käyn ehkä kerran kuussa tai kahdessa, on kai vain niin erilaiset tottumukset ettei ymmärrä
Mä jätän kans aina sen siihen rasian päälle. Miks se ei sais olla siinä? Kertaakaan ei oo tullu varpailleMulla on toi tapa ja mun miestä ärsyttää se tosi paljon. Jotenkin mä en vaan osaa pois siitä. Vaikka monesti se on lentänyt omillekin varpaille. Olen koko lapsuuden äidin kanssa toiminut näin, joten se on toooodella syvälle päähäni pinttynyt.
Mutta voihin liittyen tiedän yhden TOSITOSI ärsyttävän jutun: Voin kaivaminen veitsellä. Se kuuluu sipaista siististi eikä kaivaa! Joku aina kaivaa meidän voin ja sitten minun pitää silitellä se tasaiseksi. :headwall:
Näin myös minä teen.Alkuperäinen kirjoittaja vaippaikäisen äiti;29025550:Itse käytän keittiön roskista siksi, että se tulee tyhjennettyä päivittäin, kun taas wc:n roskis harvemmin (sisältää yleensä vain wc-paperihylsyjä, topseja, vanupalloja ja sellaista). Kylässä yleensä kysyn, mihin roskikseen voi vaipan laittaa.
tästä on tehty vielä jatkotutkimus, jossa todetaan että jos wc-pönttö on vedetty kansi alhaalla, niin ne pöpöt nousevat sieltä pöntöstä seuraavankerran kun se avataan. Eli sitten voi jokainen päättää haluaako olla mieluummin omien pöpöjen kanssa (vetää kansi auki) vai saada toisen pöpöt päälle (kun avaa kannen)....Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29025642:Tuossa on siivojalle vähän faktaa: Wc-pöntön kansi kiinni! Asiantuntija kertoo miksi | Terveys | Iltalehti.fi
Kiitos vaan, oon ollut siivousduunissa ja pessyt vessojakin, eikä selkä siitä kipeytynyt sen enempää kuin kotivessankaan siivoamisesta. En kyllä läheskään viittätoista vuotta, mutta joka kerta joudun/in pönttöä siivotessa kumartumaan riippumatta siitä oliko kansi auki vai kiinni.Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025716:Tervetuloa siivousalalle, sitten kun sitä on tehnyt 15 vuotta niin tuntuu jo ihan erilaiselle...
.................
Enhän ole sanonutkaan etteikö sitä pönttöä pidä sulkea sitä vedettäessä. Sanoin vaan ettei sitä kantta tartte jättää kiinni, vaan mielellään myös katsoo vetämisen jälkeen että posliini on jäänyt siistiin kuntoon seuraavalle kävijälle. Ei kukaan viitsi sulkea kantta, vetää, aukaista se uudelleen ja sulkea taas. Ihminen on laiska otus. Jos joku väittää tekevänsä näin, niin väittäisinpä että valehtelee...
Mut joo, ihmiset löytää aina keinoja vängätä vastaan kun omista pinttyneistä tavoista on kyse. Viimeksi tänään taas sai hinkata jarrareita ja irrotella vessaan ja pönttöön kiinnitettyjä tarramainoksia. Eipä nuo ihmiset muutu miksikään, parempi vaihtaa ammattia.
On se meilläkin hanan päällä tai sellaisen astiakaapin putken päällä, mutta yksinkerroin. Ei siis viikattuna tai mytättynä muhisemaan. Enpä tosin ole erilailla säilytettyjen tiskirättien bakteeripitoisuuksia mittaillut, mutta ajattelen että sellainen joka on kuivannut "väljästi" on puhtaampi kuin viikattu tai mytätty.miten ja minne sinä sen tiskirätin sitten sijoitat?vinkkejä minullekin
Mies vastasi että se on voinen ja kerää bakteereja. Mulle on ihan sama, mutta se häiritsee toista ja taitavasti onnistuu sen aina lennättämään ulos kaapista jalkoihinsa.Mä jätän kans aina sen siihen rasian päälle. Miks se ei sais olla siinä? Kertaakaan ei oo tullu varpaille
Mä laitan aina siivouskaapiin, vaikka ois vähän kauempankin (on mulla nykyään keittiössä metrin päässä tiskialtaista) Ja solussa asuessa siirsin aina kämppiksen hanan päälle jättämät tiskirätit siihen kuivauskaapin alimmaisen hyllyn edessä olevalle rimalle. (kämppis ei vaan koskaan ottanut siitä opikseen, vaikka se oli vähän niin kuin vihje)miten ja minne sinä sen tiskirätin sitten sijoitat?vinkkejä minullekin
Vessoissa on aina ollut jarrutusjälkiä ja tulee olemaan.Alkuperäinen kirjoittaja Siivoojan näkökulma;29025716:Mut joo, ihmiset löytää aina keinoja vängätä vastaan kun omista pinttyneistä tavoista on kyse. Viimeksi tänään taas sai hinkata jarrareita ja irrotella vessaan ja pönttöön kiinnitettyjä tarramainoksia. Eipä nuo ihmiset muutu miksikään, parempi vaihtaa ammattia.
Aamen. Eikä siivoojana huomaa sitä että jotkut siistii jälkensä, koska aina tulee perässä joku joka ei siisti.Vessoissa on aina ollut jarrutusjälkiä ja tulee olemaan.
Kannatan ehdottomasti ammatin vaihtoa.
Tämäkö ei tosiaan oo kenenkään muun mielestä yököttävä tapa?Alkuperäinen kirjoittaja Yök;29025695:Sormien nuoleminen esim. lehden sivuja kääntäessä, jai muovipussia avatessa. Kertakaikkiaan yököttävä tapa!
No on minusta, lehden sivuja käännellessähän toki se on jokaisen oma asia mitä suuhunsa tunkee, eikä se niin ällöttä lukea sellaista lehteä, mutta ei kiinnostais esim. ostaa tai saada jotain leipomuksia joiden valmistaja on nuoleskellut sormensa ennen muovipussin avaamista.Alkuperäinen kirjoittaja Yök;29025811:Tämäkö ei tosiaan oo kenenkään muun mielestä yököttävä tapa?
Aika kalliiksi tulee ne roskapussit ajan myötä, toki kaikkien ei tarvi miettiä sellaisia ollenkaan.Siksi, koska tarvitsemme ne muovikassit roskapusseiksi. En viitsi kuitenkaan sellaista roskapussirullaa useinkaan ostsaa vaan käytän kaupan muovipussit roskapusseina. Ja kyllä joskus on lisäksi mukana se kangaskassikin tai kylmälaukku. Iso perhe niin pusseja kuluu paljon.
Totta ja vielä ärsyttävämpää on se kun jotkut ei ota kenkiä pois kylään tullessaan, vaan lampsii ympäri kämppää ne ulkokengät jalassa. Ei viitsi alkaa huomauttelemaankaan niille, mutta tympii kyllä.Mä jaksan ihmetellä aina sitä, että ihmiset eivät pese käsiään kylään tullessaan. Minusta se on ihan perushygieniatapoja. Siis esimerkiksi: tulet kaupungin toiselta puolelta bussilla kaverille kylään. Koskettelet kaikenlaisia pintoja bussissa. Johan siinä pitäisi olla itsellä käsissä ällöttävä fiilis, että ovat likaiset. Vaan ei, tosi moni ei pese käsiään sisään tullessaan.
Tätä tapahtuu vielä silloinkin, kun taloudessa on pieni vauva/koiranpentu/kissanpentu tms. jolle ei ylenmääräistä bakteerialtistusta soisi.
Kyllä minä viitsin ostaa roskapussirullan, sehän on paljon halvempikin.Siksi, koska tarvitsemme ne muovikassit roskapusseiksi. En viitsi kuitenkaan sellaista roskapussirullaa useinkaan ostsaa vaan käytän kaupan muovipussit roskapusseina. Ja kyllä joskus on lisäksi mukana se kangaskassikin tai kylmälaukku. Iso perhe niin pusseja kuluu paljon.
On, mutta teen sitä silti pussia avatessa. En ole koskaan ollut kauhean pöpökammoinen. Olen siinä varmaan outo, mutta ajattelen pöpöt melkein enemmän positiiviseksi kuin negatiiviseksi. Sen verran kuitenkin pesen käsiä, että vessareissun jälkeen tietysti ja jos esim perheessä pieni vauva ja niin edelleen...Alkuperäinen kirjoittaja Yök;29025811:Tämäkö ei tosiaan oo kenenkään muun mielestä yököttävä tapa?