Näin telkkarista mainoksen jossa mainostettiin valmista lihamureketaikinaa

• Viestiketjun aloittaja "Kokki"
  • Ensimmäinen viesti
"sivullinen"
On myös tosi paljon vammaisia tai heikosti juuri ruoanlaittoon pystyviä ihmisiä, ei kaikki ole uusavuttomia. Esim eräs mummeli ketoi, että ostaa valmiiksi kuorittuja perunoita ja esikeitettyjä kasviksia, kun se on hänelle keino selvitä arjesta yksin paremmin. Mitäpä siihen mmitään sanomaan.
Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista.

Joskus ostetaan sellainen paistettava murekeköntsä. Yleensä sivelen siihen päälle sinappia, niin maku menee kohtuu siedettäväksi.

Itse kun teen lihamurekkeen, siitä tulee yleensä lihakokkelia, koska en vaan osaa tehdä gluteenittomista jauhoista kunnon taikinaa. :/

[QUOTE="vieras";28965255]Mihin lihamurekkeessa jauhoja tarvii??[/QUOTE]

Ole hyvä ja anna minulle jauhoton resepti! Kokeilen mielelläni jotain muuta menetelmää.

[QUOTE="vieras";28965316]Tässä esimerkki: puoli kiloo jauhelihaa,juustoraastetta,pari munaa,mausteita maun mukaan[/QUOTE]

Paljonko tuota juustoraastetta sitten tulee?:rolleyes:

"vieras"
Sairauskorttia on aika turhaa vetää. Aika monelta puuttuu tässä maassa käsi ja kylkiluut ovat katkenneet samalla joukolla. Joillekin ei ruuan laatu ole ykkösasia, vaan nopeus ja helppous. Se heille sallittakoon, meitä on erilaisia. Vastuullinen aikuinen ei kuitenkaan syötä lapsilleen jatkuvasti eineksiä (en väitä, että kaikki valmiin murekkeen ostavat tekisivät niin).

[QUOTE="jep";28954955]nno asiaan, itse ostan valmisruuista pinaatti ja verilättyjä, sekä maksalaatikkoa. Pidän niistä ja aika vaikeita normikokille valmistaa. [/QUOTE]

pinaattilettu - tee lettutaikina ilman sokeria ja lisää pinaattia, paista.
verilättyjä en ole tehnyt kun en tykkää
maksalaatikko - kiehauta riisiä, lisää vuokaan maksa ja riisi ja mausteet, heitä uuniin

Kelvoton terkkariäiti
Kylläpä teillä sädekehät kiiltää, oi että!

Näin neljän lapsen työssäkäyvänä äitinä nautin suuresti siitä, että on keksitty elämää helpottavia ja arkea nopeuttavia hyödykkeitä. Kun 16.30 suunnilleen tullaan kotiin, voin iloita kaupan valmiiksi jauhetusta lihasta, valmiiksi fileoidusta kalasta, valmiista kinkkusuikaleista ja perunasuikaleista, pakastealtaan ranskalaisista ja hui kauhistus, jopa maksalaatikon saatan lämmittää! Keittoon saatan vain kuoria perunat ja porkkanat ja paloitella ne parjatut nakit ja heittää sekaan pussin pakastejuureksia. Voi lapsiparkojani, kun en itse ongi ja perkaa kaloja ja kasvata pihalla nauriita.

Myös vaatteita tilaan netist sen sijaan, että ompelisin ne itse. Joskus jopa saatan palkata ulkopuolista työvoimaa avukseni tänne kotiin. Ja enhän hoida itse lapsianikaan, -laiska paskamutsi kun olen niin raahaan ne päiväkotiin ja menen itse töihin!

Mitäs jos annettaisiin ihmisten nauttia niistä kylmähyllyjen tuotteista, ilman moraalisaarnoja ja sädekehien kiillotusta?
Pääasia lienee, että ruokaa on pöydässä ja lapsilla mahat täynnä. Olipa se sitten kaupan valmis lihamureke tai vaikka ne einespullat. Tai vaikka purkkihernari. Hyväl Ruokaa kaikki. Paitsi palstamammojen mielestä.

Ps. Moniko teistä ostaa valmiita torttu- ja piirakkataikinoita, valmispastaa, ketsuppia tai hilloa kaupasta? Entäs Makaronit? Mehän on vaan jauhoa ja vettä, ette kai te niitä valmiina osta? Teettehän Myös saippuan itse, niin on vatmasti puhtaat raaka-aineet ilman teollisia myrkkyjä? Hei kamoon, vähän viitseliäisyyttä mammat! ;)

Lihamurkeköntsä taitaa olla raakana liian pehmeä lyömäaseeksi, mutta henkisenä hutkintavälineenä sitä näköjään voi käyttää.

Eiköhän valmismurkekin ole tehty arkea helpottamaan, ei avuttomuus/ sankaruusasteikkoa määrittämään.

Sen paistovalmiin murekkeen olen minäkin ostanut (joskus kiireessä kun nopeasti on pitänyt saada ruokaa) mutta aika harvoin tuollaisia ostelen.
Mureketaikinan teko onnistuu minulta hyvin, eikä siinä kauan mene aikaa.

Yhteistyössä