Näin syötät KISSALLE PILLERIN HELPOSTI:

Tehdään nyt vallan oma aloitus, homma kun on oikeasti aika helppo. Kopsasin kirjoitukseni toisesta ketjusta...

Noniin. Eli mars apteekkiin. Ostatte pilleriruiskun. Joka kissaperheessä on oltava pilleriruisku. Ja ei. Siihen ei kannata laittaa vettä vaan sitä voi laittaa erilliseen ruuttaan. Pilleri laitetaan pilleriruiskun kumiseen päähän, vedetään mäntä ulos ja vesi omaan ruiskuun ja ne laitetaan valmiiksi lattialle.

Sitten tärkeä ja kriittinen osuus: ota kissa kainaloon ja mene istumaan polvillesi niin että polvet on harallaan. Pyllysi on siis jalkateriesi päällä jottei kisu pääse pakittamaan ahterin alta pakoon. Asettele kissa istumaan lattialle reisiesi väliin niin että häntä on itseesi päin, pää poispäin. Tämä on tärkeää että kisu istuu omalla pyllyllään lattialla. Niin se ei hätäänny. Jos olet oikeakätinen, pidät kissan leuan alta vasemmalla kädelläsi, hiukan nostat. Kissa ei pääse raapimaan, peruuttamaan (muistat pitää sen ihan itseäsi vasten haarovälissäsi) eikä venkoilemaan kunhan tiukennat hiukan otetta ( nostat vasemmalla kädellä) jos se yrittää rimpuilla. Heti kun se on rauhassa, ote höllätään mutta käsi pysyy leuan alla.
Sitten otat oikealla kädellä pilleriruiskun ja sujautat sen oikean puolen raateluhampaan takaa kisun kurkkuun ja ammut sen pillerin sinne syvälle syöveriin. Odotat että se nielee ja sitten voit palan painikkeeksi ruiskasta hiukan vettä perään ja näin varmistaa ettei se pilleri tartu kurkkuun. Varo ettet ruuttaa liikaa ettei mirrille tule nihkeet paikat. Tämä asento on kaiken a ja o. Sen kun kerran reenaat kuntoon, ei tule tappelua, naarmuja eikä loukkaantunutta kissaa. Koko pilleri on kitusissa alta puolen minuutin ja jos haluat tehdä ihan tosi vaikutuksen kissaan, älä ruuttaa vettä sen suuhun vaan tarjoa tonnikalaa lautaselta.
Tuo on myös pirun hyvä osata jos jollekin eläimelle tulee vatsatauti ja sitä pitää juottaa. Tuossa asennossa ne ei mene paniikkiin niinkuin vaikka pyyhkeeseen kääriessä ja koko homma pysyy rauhallisena, stressittömänä ja helppona. Vaikka sitten laittaisi pastana sen lääkkeen. Meidän kissa kyllä kuolaa sen pois, joten laitan kaikki aina pillereinä kun se on niin älyttömän helppoa! :D
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
no itse olen saanut sisäkissani ottamaan pillerin niin, että oon muka menossa avaamaan ulko-ovea; kissa tulee kiltisti odottamaan ovelle ulospääsyä. sitten vain laittaa pillerin kissan suuhun "sivusta" ja rapsuttaa leuan alta, rapsutus aiheuttaa nielaisurefleksin. :)
 
"cute"
Meillä mies pitää kiinni kissaa sylisään. takki ja hanskat pitää olla ettei kynsi. minä työnnän pilleriä suuhun. noin 1-7 kertaa saattaa pilleri lentää lattialle mut kyl se viimein nielee sen.
 
[QUOTE="cute";27474549]Meillä mies pitää kiinni kissaa sylisään. takki ja hanskat pitää olla ettei kynsi. minä työnnän pilleriä suuhun. noin 1-7 kertaa saattaa pilleri lentää lattialle mut kyl se viimein nielee sen.[/QUOTE]

Niin mutta mirri stressaantuu. Nyt ei varmaan tartte näyttää kun rukkanen niin hännänpää vilahtaa oviaukosta.

Olisn joskus eläinlääkärissä, ei onnistuttu ottamaan verikoetta. Ei sitten millään. Kun menin seuraavana päivänä uudestaan, se oli helppoa kuin heinänteko ilman rukkasia, suojavarusteita, kirosanoja, mitään ongelmaa. Eläinlääkäri vaan ymmärsi paremmin kissan sielunelämää ja neuvoi mulla oikeat otteet. Onnistuu tippaletkun laitto, kaikki. Kun valitin et pillerit on hankalia, antoi tämä ihana eläinlääkäri mulle pilleriruiskun ja neuvoi otteet.

Semmonen maksaa jonkun 3€ apteekeissa.
 
"Jukka"
Kuinka kissalle annetaan pilleri

Nosta kissa syliin ja pitele sitä vasemmalla käsivarrellasi kuin pitelisit lasta. Aseta oikea etusormi ja peukalo kissan suun molemmin puolin ja paina hellästi poskia samalla kuin pidät pilleriä oikeassa kädessä. Kun kissa avaa suunsa, pudota pilleri suuhun. Anna kissan sulkea suunsa ja nielaista.

Nosta pilleri lattialta ja kissa sohvan takaa. Pitele kissaa vasemmalla käsivarrellasi ja toista prosessi. Hae kissa makuuhuoneesta ja heitä pehmennyt pilleri pois.

Ota uusi pilleri pakkauksesta ja pitele kissaa vasemmalla käsivarrellasi ja pidä kiinni takajaloista lujasti vasemmalla kädelläsi. Pakota kissan leuat auki ja työnnä pilleri suun takaosaan oikealla etusormellasi. Pidä kissan suuta kiinni laskien samalla kymmeneen.

Poimi pilleri akvaariosta ja kissa vaatekaapin päältä. Huuda puoliso sisään pihalta.

Polvistu lattialle pitäen kissaa kiilattuna lujasti polviesi väliin pitäen kiinni etu- ja takakäpälistä. Älä välitä kissan matalasta mouruamisesta. Käske puolison pitää kiinni kissan päästä lujasti yhdellä kädellä, samalla kun tunget puista viivoitinta kissan suuhun. Liu'uta pilleri suuhun viivotinta pitkin ja hiero kissan kurkkua voimakkaasti.

Hae kissa verhotangolta ja ota uusi pilleri pakkauksesta. Pistä muistiin uuden viivoittimen osto ja verhojen korjaus. Lakaise rikkoutuneet koriste-esineet takasta ja laita ne syrjään myöhempää liimausta varten.

Kääri kissa isoon pyyhkeeseen ja pyydä puolisoasi makaamaan kissan päällä niin, että sen pää juuri ja juuri näkyy puolison kainalon alta. Pistä pilleri mehupillin päähän, pakota kissan suu auki lyijykynällä ja puhalla mehupilliin.

Varmista lääkepaketista, ettei pilleri ole vaarallinen ihmiselle. Juo lasi vettä, että saat maun pois suustasi. Laita laastari puolison käsivarteen ja pese veri pois matosta kylmällä vedellä ja saippualla. Hae kissa naapurin halkoliiteristä.

Ota uusi pilleri. Laita kissa kaappiin ja sulje ovet kaulan kohdalta niin että pää jää näkyviin. Pakota suu auki jälkiruokalusikalla. Ammu pilleri kissan kurkkuun kumirenksulla.

Hae ruuvimeisseli työkalupakista ja kiinnitä ovi takaisin saranoilleen. Laita kylmäkompressi poskellesi ja tarkista rokotuskortistasi viimeisen jäykkäkouristusrokotuksen päivämäärä. Heitä T-paita roskiin ja hae toinen paita makuuhuoneesta. Soita palokunta hakemaan kissa puusta tien toiselta puolelta. Pyydä anteeksi naapurilta, joka törmäsi aitaan väistäessään kissaa.

Ota viimeinen pilleri paketista. Sido kissan etu- ja takakäpälät yhteen puutarhalangalla ja sido se kiinni ruokapöydän jalkaan. Etsi paksut näppylähanskat vajasta. Pakota kissan suu auki pienellä jakoavaimella.

Työnnä pilleri suuhun ja iso fileepihvinpala perään. Pidä päätä pystyasennossa ja kaada puoli litraa vettä kurkkuun jotta pilleri huuhtoutuu alas.

Pyydä puolisoa viemään sinut ensiapuun ja istu rauhallisesti hiljaa kun tohtori tikkaa sormesi ja käsivartesi sekä poistaa pillerin jämät oikeasta silmästäsi. Poikkea matkalla huonekalukauppaan ostamaan uusi pöytä.

Soita eläinlääkärille ja pyydä kotikäyntiä.
 
"hoopo"
Hei, kiva kuulla, että tuo on ihan "oikea" ote. Mä olen meinaan joskus leikannut kanin kynsiä etujaloista kiilaamalla sen polvieni väliin, sivullinen olisi varmasti katsonut, että yritän istua sen littanaksi. Jouduin joskus leikkaamaan takakynnet samoin, päästin vain pupua hivenen pidemmälle ahterin alle ja oikaisin takajalkaa vähäsen taakse. Näkyvyys oli riittävä ja ennen kaikkea pupu kykenemätön hötkyilemään.

Yhdelle isommalle koiralle olen syöttänyt pillerin avaamalla välioven, koira luuli pääsevänsä ulos pilleriä karkuun. Sinne se kiilautui sievästi, enää ei tarvinnut kuin keplotella pilleri suuhun.

Ekan kissan aikaan opin, että lääkettä ei kannata antaa kirjavan raitamaton päällä. Sitä pillerinjämää sai turhan usein ja kauan haeskella matosta, että saattoi lopulta varmistua, että pilleri jäi kissaan viidennellä yrittämällä.

Liputan rauhallisuuden ja itsevarmuuden puolesta, ilman noita on turha yrittää mitään menetelmää lääkkeen syöttämiseksi.
 
Mä nappasin kissavainaata silleen kiinni että sen niska lepäs vasemman käden päällä, ja saman käden sormilla avasin kidan. Sitten oikealla kyynärpäällä pidin kissaa paikoillaan ja tuuppasin oikean käden sormilla pillerin kitusiin ja laitoin luukun kiinni. Se oli siinä, vei muutaman sekunnin. ( ragdollin tyyppinen, yltiörauhallinen, eli tuskin onnaa tuo mun tyyli normi luontosen kanssa )

Hyvä neuvo sulla, kiitos! Voipi tulla tarpeeseen kun tyttö vonkunu kissanpentua.
 
[QUOTE="Jukka";27474649]Kuinka kissalle annetaan pilleri

Nosta kissa syliin ja pitele sitä vasemmalla käsivarrellasi kuin pitelisit lasta. Aseta oikea etusormi ja peukalo kissan suun molemmin puolin ja paina hellästi poskia samalla kuin pidät pilleriä oikeassa kädessä. Kun kissa avaa suunsa, pudota pilleri suuhun. Anna kissan sulkea suunsa ja nielaista.

Nosta pilleri lattialta ja kissa sohvan takaa. Pitele kissaa vasemmalla käsivarrellasi ja toista prosessi. Hae kissa makuuhuoneesta ja heitä pehmennyt pilleri pois.

Ota uusi pilleri pakkauksesta ja pitele kissaa vasemmalla käsivarrellasi ja pidä kiinni takajaloista lujasti vasemmalla kädelläsi. Pakota kissan leuat auki ja työnnä pilleri suun takaosaan oikealla etusormellasi. Pidä kissan suuta kiinni laskien samalla kymmeneen.

Poimi pilleri akvaariosta ja kissa vaatekaapin päältä. Huuda puoliso sisään pihalta.

Polvistu lattialle pitäen kissaa kiilattuna lujasti polviesi väliin pitäen kiinni etu- ja takakäpälistä. Älä välitä kissan matalasta mouruamisesta. Käske puolison pitää kiinni kissan päästä lujasti yhdellä kädellä, samalla kun tunget puista viivoitinta kissan suuhun. Liu'uta pilleri suuhun viivotinta pitkin ja hiero kissan kurkkua voimakkaasti.

Hae kissa verhotangolta ja ota uusi pilleri pakkauksesta. Pistä muistiin uuden viivoittimen osto ja verhojen korjaus. Lakaise rikkoutuneet koriste-esineet takasta ja laita ne syrjään myöhempää liimausta varten.

Kääri kissa isoon pyyhkeeseen ja pyydä puolisoasi makaamaan kissan päällä niin, että sen pää juuri ja juuri näkyy puolison kainalon alta. Pistä pilleri mehupillin päähän, pakota kissan suu auki lyijykynällä ja puhalla mehupilliin.

Varmista lääkepaketista, ettei pilleri ole vaarallinen ihmiselle. Juo lasi vettä, että saat maun pois suustasi. Laita laastari puolison käsivarteen ja pese veri pois matosta kylmällä vedellä ja saippualla. Hae kissa naapurin halkoliiteristä.

Ota uusi pilleri. Laita kissa kaappiin ja sulje ovet kaulan kohdalta niin että pää jää näkyviin. Pakota suu auki jälkiruokalusikalla. Ammu pilleri kissan kurkkuun kumirenksulla.

Hae ruuvimeisseli työkalupakista ja kiinnitä ovi takaisin saranoilleen. Laita kylmäkompressi poskellesi ja tarkista rokotuskortistasi viimeisen jäykkäkouristusrokotuksen päivämäärä. Heitä T-paita roskiin ja hae toinen paita makuuhuoneesta. Soita palokunta hakemaan kissa puusta tien toiselta puolelta. Pyydä anteeksi naapurilta, joka törmäsi aitaan väistäessään kissaa.

Ota viimeinen pilleri paketista. Sido kissan etu- ja takakäpälät yhteen puutarhalangalla ja sido se kiinni ruokapöydän jalkaan. Etsi paksut näppylähanskat vajasta. Pakota kissan suu auki pienellä jakoavaimella.

Työnnä pilleri suuhun ja iso fileepihvinpala perään. Pidä päätä pystyasennossa ja kaada puoli litraa vettä kurkkuun jotta pilleri huuhtoutuu alas.

Pyydä puolisoa viemään sinut ensiapuun ja istu rauhallisesti hiljaa kun tohtori tikkaa sormesi ja käsivartesi sekä poistaa pillerin jämät oikeasta silmästäsi. Poikkea matkalla huonekalukauppaan ostamaan uusi pöytä.

Soita eläinlääkärille ja pyydä kotikäyntiä.[/QUOTE]

:LOL:
 
[QUOTE="hoopo";27474723]Hei, kiva kuulla, että tuo on ihan "oikea" ote. Mä olen meinaan joskus leikannut kanin kynsiä etujaloista kiilaamalla sen polvieni väliin, sivullinen olisi varmasti katsonut, että yritän istua sen littanaksi. Jouduin joskus leikkaamaan takakynnet samoin, päästin vain pupua hivenen pidemmälle ahterin alle ja oikaisin takajalkaa vähäsen taakse. Näkyvyys oli riittävä ja ennen kaikkea pupu kykenemätön hötkyilemään.

Yhdelle isommalle koiralle olen syöttänyt pillerin avaamalla välioven, koira luuli pääsevänsä ulos pilleriä karkuun. Sinne se kiilautui sievästi, enää ei tarvinnut kuin keplotella pilleri suuhun.

Ekan kissan aikaan opin, että lääkettä ei kannata antaa kirjavan raitamaton päällä. Sitä pillerinjämää sai turhan usein ja kauan haeskella matosta, että saattoi lopulta varmistua, että pilleri jäi kissaan viidennellä yrittämällä.

Liputan rauhallisuuden ja itsevarmuuden puolesta, ilman noita on turha yrittää mitään menetelmää lääkkeen syöttämiseksi.[/QUOTE]

Tuo ote tehoaa kaikkiin elukoihin, paitsi meidän koiraan joka on niin vahva että vaikka kuinka läsäytän perberini sen selkään niin mun pitää lisäksi äristä ettei se livistä. Ja matolääkettä ei saa sille menemään noin koska se kuolaa sen mitä se on jo syönyt ja pilleriruisku on niin lyhyt etten saa sitä tarpeeksi pitkälle kitusiin.

Mutta onneksi se on ahne, ja pillerin voi jemmata lihapullaaan...
 
Siskon ison kollikissan kans tehtiin kerran niin, että sisko kääri kissan pyyhkeen sisälle ja väkisin aukaasi kissan suun. Mun tehtävä oli työntää pilleri suuhun niin pitkälle ku pystyy.

Lapsuudenkodis oli spanieli joka oli sen verran hölmö tapaus, että söi lääkkeensä aiva onnes ku ne vain kädestä anto sille. Ja olis viä halunnu lisää! :LOL: :D
 
"hoopo"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27474945:
Tuo ote tehoaa kaikkiin elukoihin, paitsi meidän koiraan joka on niin vahva että vaikka kuinka läsäytän perberini sen selkään niin mun pitää lisäksi äristä ettei se livistä.
:LOL:

Mä olen kerran istunut lampaan päällä, aikomuksenani leikata sen sorkat siisteiksi, mutta elukka oli yllättävän vahva ja singahti sekunnissa ylös minusta huolimatta. Ihmettelen sitä edelleen. Itse laskeuduin olkapää/pää edellä pahnoille, en ehtinyt saada edes leikkureiden lukituslinkkua auki.

Toisen kerran mua puski pässi, jota talutin aamuvarhaisella köydenpätkässä pellolle heinää syömään. Olisi puskenut toistekin, mutta sain sarvista kiinni ja päätin kumota elukan, jos se vaikka siitä tajuaisi, ettei kannata ryttyillä. Se oli myös vahva kuin mikä, mutta sain sen silti kellistettyä, pieneen ojantapaiseen me päädyttiin. Luin sille lakia kahareisin sen päällä, kun joku ajoi ohi polkupyörällä, toivotti ihmeen iloiset hyvät huomenet ja hymyili niin, että takahampaatkin näkyivät. :ashamed:
 
Siskon ison kollikissan kans tehtiin kerran niin, että sisko kääri kissan pyyhkeen sisälle ja väkisin aukaasi kissan suun. Mun tehtävä oli työntää pilleri suuhun niin pitkälle ku pystyy.

Lapsuudenkodis oli spanieli joka oli sen verran hölmö tapaus, että söi lääkkeensä aiva onnes ku ne vain kädestä anto sille. Ja olis viä halunnu lisää! :LOL: :D

Mäkin oon joskus monesti kiusannut mun kissoja tuolla pyyhekonstilla, mutta siihen kun tarvitaan kaksi ihmistä tappelemaan yhtä kissaa vastaan, niin se ei ole kovin kätevää. Vielä kun kissat ahdistuessaan tiputtavat karvansa liukuakseen smoothisti paikalta haneen niin siinä joutuu oikeesti vähän käyttämään väkivaltaakin jottei päädy istumaan sohvalla pyyhkeellinen karvatuppoja sylissänsä. Ja sormiensa tunkeminen panikoivan kissan suuhun...
 
öltjäsdtp
Huhhuh! Oli niin pitkä ja vaikean kuuloinen juttu, että jätän väliin. Teen niinkuin ennenkin, eli kissa turvallisesti syliin, suu auki, pilleri sisään ja hieron kaulaa kunnes nielasu tapahtuu.

Homma etenee niin nopeesti, et kissa ei ehdi edes kissaa sanoa, kun pilleri on jo matkalla mahalaukkuun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja öltjäsdtp;27474992:
Huhhuh! Oli niin pitkä ja vaikean kuuloinen juttu, että jätän väliin. Teen niinkuin ennenkin, eli kissa turvallisesti syliin, suu auki, pilleri sisään ja hieron kaulaa kunnes nielasu tapahtuu.

Homma etenee niin nopeesti, et kissa ei ehdi edes kissaa sanoa, kun pilleri on jo matkalla mahalaukkuun :D
Sulla on helppo kissa =)
Ja ei se vaikeaa ole. Koitin vaan selostaa niin yksityiskohtaisesti kuin mahdollista ettei jää epäselväksi. Ens kerralla koitan vaikka jaksottaa niin jaksat lukea :D
 

Yhteistyössä