Näihin mamukouluihine EI kannata lastaan laittaa, jos haluaa lapselleen hyvän koulumenestyksen!

  • Viestiketjun aloittaja mustalista
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22925295]Saisinko sitten selityksen, Miksi Päivi Lipponen laittoi lapsensa ns parempaan kouluun ?[/QUOTE]

Voisiko olla niin, että asuvat lähempänä SYK:iä kuin Itäkeskusta? Luultavasti tyttö itse on myös päättänyt minne kouluun haluaa mennä. Kyseessä on kuitenkin lukiolainen.
 
kysymys?
Mummomainen

--------------------------------------------------------------------------------
Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
Saisinko sitten selityksen, Miksi Päivi Lipponen laittoi lapsensa ns parempaan kouluun ?

Voisiko olla niin, että asuvat lähempänä SYK:iä kuin Itäkeskusta? Luultavasti tyttö itse on myös päättänyt minne kouluun haluaa mennä. Kyseessä on kuitenkin lukiolainen.


Miksei Päivi Lipponen (sdp) asu Itäkeskuksessa kokemassa monikulttuurista värinää, vaan asuvat monokulttuurisen ummehtuneella asuinalueella? Sama tilanne muuten kaikkien mamuttajien Äidillä Astrid Thorsilla (rkp), eksottinen katukuva ei tunnu houkuttelevan.
 
"vieras"
Mummomainen

--------------------------------------------------------------------------------
Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
Saisinko sitten selityksen, Miksi Päivi Lipponen laittoi lapsensa ns parempaan kouluun ?

Voisiko olla niin, että asuvat lähempänä SYK:iä kuin Itäkeskusta? Luultavasti tyttö itse on myös päättänyt minne kouluun haluaa mennä. Kyseessä on kuitenkin lukiolainen.


Miksei Päivi Lipponen (sdp) asu Itäkeskuksessa kokemassa monikulttuurista värinää, vaan asuvat monokulttuurisen ummehtuneella asuinalueella? Sama tilanne muuten kaikkien mamuttajien Äidillä Astrid Thorsilla (rkp), eksottinen katukuva ei tunnu houkuttelevan.
päivi lipponen on opettanut pitkään erittäin monikulttuurisessa koulussa.
 
kysymys?
[QUOTE="vieras";22925510]päivi lipponen on opettanut pitkään erittäin monikulttuurisessa koulussa.[/QUOTE]

Ilmankos ei halua omia lapsiaan monikulttuuriseen kouluun. Silti kaipaisin vastausta kysymykseeni.
 
Miksei Päivi Lipponen (sdp) asu Itäkeskuksessa kokemassa monikulttuurista värinää, vaan asuvat monokulttuurisen ummehtuneella asuinalueella? Sama tilanne muuten kaikkien mamuttajien Äidillä Astrid Thorsilla (rkp), eksottinen katukuva ei tunnu houkuttelevan.
Varmaan siksi, että Lipposilla on varaa asua muuallakin, lähempänä keskustaa. Itäkeskuksesta on kuitenkin aika pitkä matka keskustaan, vaikka sieltä toki hyvät kulkuyhteydet onkin. Kyllä minäkin asuisin mieluummin Helsingin keskustassa/kantakaupungissa jos minulla olisi rahaa ja Lipposilla taitaa ihan hyvin olla raha-asiat.
 
"vieras"
Lääkärit ja opettajatkin välttelevät jo no go-alueita. Seuraavaksi poliisit eivät mene enää sinne yöaikaan.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/01/laakarit_ja_opettajat_valttavat_koyhia_kaupunginosia_2298809.html
 
seiskassa asiaa
Astrid Thors niskaperseotteella rajan yli!
24.1.2011 kello 12:15
Suomi, maailman turvallisin maa? Kyllä, ainakin hyvin lähellä sitä, toistaiseksi. Nykyisellä pleasewelcomemeiningillä kotimaamme menetetty turvallisuus on kohta yksi oppiaine lisää suomalaisille historian opettajille. Syyttävä sormi osoittaa eniten eduskunnassa nukkuvaan Astrid Thorsiin.

Eräskin faktoihin tukeutunut tutkimus osoitti maahanmuuttajien väkilukuun suhteutetun prosentuaalisen rikollisuuden olevan reilusti yli kaksinkertainen suomalaisten vastaavaan lukuun nähden.

Poliisiylijohtaja Mikko Paatero on samoilla linjoilla. Homma on lähtenyt lapasesta. Tosin Paateron mielestä maahanmuuttajien kotouttamisessa on avainasiana suomen kieli. Rohkenen olla eri mieltä. Uuden kielen opettelemisella ei ratkaista juurtavaa laatua olevia ongelmia eri kulttuureista tulevien mamujen kotouttamisessa Suomen tavoille. Kerjätä, varastella ja loisia -termit eivät häviä vuosisatojen saatossa syntyneestä perimäselkärangasta uuden kielen myötä.

Ja ei, kyse ei ole yleistämisestä. Kyse on kylmistä luvuista. Me otamme maahamme maahanmuuttajia maista, joiden kulttuurit sopivat härmäläisyyteen kuin sialle satula.

Meillä on lukuisia loistavia maahanmuuttajia roolimalleina. Voisimmeko kenties ajatella hyödyntävämme heitä tehokkaammin? Hetemajn sisarusparvi nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Mallikelpoisia, erittäin edustavia ja upeita suomalaisia.

Mitkä tekijät helpottivat heitä sopeutumaan uuteen kotimaahan? Maahanmuutto oikein toteutettuna on rikkaus. Nykypolitiikan linjaukset ovat tehneet siitä köyhyyden, ikävä kyllä.

Me emme halunneet lähettää romanialaisia kerjäläisiä kotiin. Käsittämätöntä. Jos sadat suomalaiset lähetettäisiin Romaniaan organisoidusti kännäämään, häiriköimään ja puukottamaan jengiä (kansallisen tapansa mukaisesti), luuletteko, että Romanian hallitus jarruttelisi moisen sikailun estämiseen tähtäävää toimintaa, koska se on tarkoitushakuista ja syrjivää?

Veikkaan, että siellä ei tuhlattaisi aikaa ja rahaa suomalaisten alkoholinkäytön vähentämisen pohdiskeluun, vaan lempattaisiin viholliset niskaperseotteella rajan yli, eikä toivotettaisi tervetulleiksi. So long, sanoisi Nykänen.

Ruotsi on maksanut omista virheistään kalliisti ja ruvennut vihdoin rajoittamaan maahanmuuttoa rankalla kädellä. Voisiko Suomi kerrankin olla edes yhdessä asiassa Ruotsia edellä?

Astrid Thors, voisitko sinä vihdoin vetää ensimmäisen oikean johtopäätöksesi ja lempata itsesi rajan yli? Jos nyt satut olemaan hereillä.

Toki, mehän voimme aina vetää rasismi-kortin tällaiseen kirjoitukseen törmätessämme, ignoorata ongelman ja lisätä maahanmuuttoa vähentääksemme rasismia.

Tack,
Aleksi
 
[QUOTE="vieras";22942288]Kannattaa harkita kokonaan Helsingistä muuttoa kehä-III:n paremmalle puolelle. Kymmenessä vuodessa mamuongelma räjähtää käsiin ja asuntojen arvo romahtaa.[/QUOTE]

Idässä ovat asuntojen arvot romahtaneet jo nyt ja syöksykierre senkun jatkuu...
 
stoppi islamilaismamuille
Norjalaisen koulun rehtorin kirje oppilaiden vanhemmille.


http://www.morsmal.org/documents/members/admin/Nyttaarsforsetter.pdf


HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!

Useimmat aikuiset tekevät uuden vuoden lupauksia. Minäkään en ole poikkeus. Tutkimusten mukaan on helpompi luopua jostain vanhasta kuin aloittaa jotain uutta. Minä olen miettinyt pääni puhki keksiäkseni jotain josta luopua. Tilastojen mukaan minun ei siis kannattaisi tehdä mitään lupauksia. Ehkäpä sellainen olisi helpompi tehdä koulun puolesta? Kouluun liittyviä ajatuksia minulla on paljon.

Toiskielisten oppilaiden määrä on kasvanut kuluvana lukuvuotena. Varsinkin muslimioppilaiden. Tietenkin tässä yhteydessä on täysin merkityksetöntä mihin oppilaat ja heidän vanhempansa uskovat - kunhan se ei vaikuta koulun arkipäivään.

Kun ihmisiä muuttaa tähän maahan - oli syy siihen mikä hyvänsä - on ensiarvoisen tärkeää kotoutua norjalaiseen yhteiskuntaan niin nopeasti kuin mahdollista. On itsestään selvää arvostaa korkealle tämän maan vapauksia - ilmaisunvapautta, valinnanvapautta ja uskonvapautta. Kyllä - muutoinhan tänne ei olisi kukaan tullut. Muutoinhan sitä olisi voinut jäädä vaikka vanhaan kotimaahan.

Minun kohdalleni on kaksi kertaa viimeisen kahden vuoden aikana osunut sattumus, joissa muslimioppilaan äiti on kieltäytynyt tervehtimästä minua rehtorina. Molemmilla kerroilla järkytyin ja valitettavasti myös lamaannuin täysin. Tässä maassa on täysin itsestään selvää että ihmiset tervehtivät toisiaan kättelemällä. On aivan ennenkuulumatonta menetellä toisin. Kättelemättömyys on töykeää ja osoittaa täydellistä kunnioituksen puutetta vastapuolta kohtaan. Ensi kerralla aion olla varuillani - ja minä kerron mitä tarkoitan - tapaaminen ei tule olemaan mukava, enkä aio olla erityisen avomielisellä tuulella tuolloin. Me nyt kuitenkin olemme Norjassa kaikesta huolimatta.

Minulla on toive uudelle vuodelle ja se koskee muslimiystäviämme. Minä toivon, että kaikki muslimioppilaat ja heidän vanhempansa osoittavat selkeästi, että he haluavat olla osa norjalaista yhteiskuntaa. Minä toivon, että he osallistuisivat koulun tarjoamiin aktiviteetteihin, leirikouluihin ja olisivat yhtä reippaita kuin muutkin oppilaat. Minä toivon, että he esimerkiksi osallistuisvat joulujumalanpalvelukseen tämän vuoden lopussa yhdessä muiden kanssa. Tämä kun kuuluu ikään kuin norjalaiseen perinteeseen. Kenestäkään ei tule yhtään huonompi muslimi, vaikka olisikin läsnä jumalanpalveluksessa. Ei se olisi pahasta. Minä voisin mielelläni olla mukana teidän juhlissanne moskeijassa, eikä se tekisi ilkeää. Eivät minun lapsenikaan pahastuisi, sillä on vain hyvästä hankkia kokemuksia ja lisätä tietoisuuttaan toisista. Olisihan se mukavaa, kun voisimme näin osoittaa kunnoitusta toistemme uskontoa kohtaan. Haaste on nyt heitetty ja tähän tullaan palaamaan monesti - ja jokaisessa mahdollisessa välissä.

Haluan kiittää niiden muslimioppilaiden vanhempia, jotka ovat antaneet lapsilleen luvan osallistua samoihin juttuihin kuin muutkin oppilaat. Heitä on nyt noin 50%. Tulevaisuudessa toivon prosenttiluvun nousevan lähemmäksi sataa.

Entistäkin parempaa yhteistyötä ja yhteydenpitoa Mjøndalenin koulun muslimitaustaisten oppilaiden ja heidän vanhempiensa kanssa toivoen.

Thore Ryghseter
Rehtori


http://dt.no/eiker/ber-muslimer-engasjere-seg-1.5966268


Nyt Mjøndalenin koulun rehtoria,Thore Ryghseteriä odottaa rikossyyte.
 

Yhteistyössä