Minua kiinnostaisi miten tuo tulos on saatu. Tarkoitetaanko tuossa kaikkia aasialaisia ja vai onko tulos vain tietyltä alueelta?
Eli kandeisko anoa paikkaa koulussa, jossa riittävästi aasialaisia? :xmas:
Minua kiinnostaisi miten tuo tulos on saatu. Tarkoitetaanko tuossa kaikkia aasialaisia ja vai onko tulos vain tietyltä alueelta?
Eli kandeisko anoa paikkaa koulussa, jossa riittävästi aasialaisia? :xmas:
Suurin osa aasialaisista on kiinalaisia tai intialaisia. Je he ovat kyllä oikein hyvin pätevöityneet teknisillä aloilla, eli pakostikin ÄO on korkea.Minua kiinnostaisi miten tuo tulos on saatu. Tarkoitetaanko tuossa kaikkia aasialaisia ja vai onko tulos vain tietyltä alueelta?
En unohtanut, koska julkisella sektorilla on aika kovat vaatimukset, olen itsekkin aikuisena oppinut ruotsin kielen, että olisin pätevä hakemaan koulutustani vastaava työtä. Jos luet julkisen sektorin työpaikka ilmoituksia, sitten luet, että toisen kotimaisen kielen osaamista tarvitaan. Olen itse joskus muuttanut Suomeen ja aloittanut nollasta (toki, mulla oli akjo silloin akateeminen tausta ja hallitsin kieliä) julkisella sektorilla ja taujunut aika äkkiä, että ei riitä, että on osaamista, vaan mun pitää olla parempi kuin muut ja taistella parhaiden joukossa paikoista. Olen saanut töitä omin avuin (ei ollut ketäään puhumassa mun puolesta) enkä usko, että olisin poikkeustapaus -munkaltaisia maahanmuuttaija on Suomi täynnä ja ilmeisesti tulee aina olemaan, koska globalisaatiota ei estää enää mikään. Se toisaalta tarkoittaa, että myös suomalaiset itse joutuu taistelemaan työpaikoista ja jossain ("vaan")hyvä-oleminen, ei ole riittävä, tarvitaan enemmän.Unohsit julkisen sektorin. Ainakin Helsinki ja Turku panevat mamun etusijalle rekrytoinnissa, todnäk muitakin kaupunkeja kuuluu samaan poppooseen. Googlettamalla löydät mustaa valkoisella. Mamut saavat myös tiettyjä työllistämistukia joita jotkut yksityisen sektorin työnantajat pystyvät hyödyntämään.
Naiset ovat miehiä huonompia teknisillä aloilla: onko siis naisilla matalampi äo kuin miehillä?Suurin osa aasialaisista on kiinalaisia tai intialaisia. Je he ovat kyllä oikein hyvin pätevöityneet teknisillä aloilla, eli pakostikin ÄO on korkea.
Kiinan ja Intian lisäksi on yli miljardi muuta aasialaista. Ja kuinka moni intialainen on teknisellä alalla? Olisi myös mukava tietää keitä tuohon älykkyystestiin on otettu mukaan. Vain koulutettuja aasialaisia vai myös maalaisia, jotka elävät riisipellolla? Jotenkin outoa se, että ylipäänsä tuossa taulukossa oli pelkkä yksi ryhmä aasialaiset, heitä on kuitenkin yli 60 % maapallon väestöstä. Lähes 2/3 kaikista asukkaista.Suurin osa aasialaisista on kiinalaisia tai intialaisia. Je he ovat kyllä oikein hyvin pätevöityneet teknisillä aloilla, eli pakostikin ÄO on korkea.
En tiedä, miten tutkimus on tehty. Mutta aika usein aasialaiset ovat älykkäämpiä, ahkerampia, kuin länsimaalaiset. Ja he ovat olleet sivistyneitä paljon ennen länsimaita. Ja tulevat olemaan vieläkin:Kiinan ja Intian lisäksi on yli miljardi muuta aasialaista. Ja kuinka moni intialainen on teknisellä alalla? Olisi myös mukava tietää keitä tuohon älykkyystestiin on otettu mukaan. Vain koulutettuja aasialaisia vai myös maalaisia, jotka elävät riisipellolla? Jotenkin outoa se, että ylipäänsä tuossa taulukossa oli pelkkä yksi ryhmä aasialaiset, heitä on kuitenkin yli 60 % maapallon väestöstä. Lähes 2/3 kaikista asukkaista.
Tuo on silti todella yleistävää puhetta. Pelkästään noissa täällä kehutuissa Intiassa ja Kiinassa suurin osa väestöstä on köyhää väkeä. Eivät ole sillä älykkyydellään sitten saaneet luotua parempaa yhteiskuntaa... Tai kuinka typerää on väittää aasialainen = älykäs, ahkera kun siihen alueeseen kuuluu reilusti yli puolet maailman väestöstä ja erilaisia kulttuuripiirejä. Ei pitäisi käyttää pelkästään nimitystä Aasia, koska se on harhaanjohtaja nimitys, koska ilmiselvästikään tässä ketjussa Aasian kehujat eivät tarkoita kaikkia aasialaisia.En tiedä, miten tutkimus on tehty. Mutta aika usein aasialaiset ovat älykkäämpiä, ahkerampia, kuin länsimaalaiset. Ja he ovat olleet sivistyneitä paljon ennen länsimaita. Ja tulevat olemaan vieläkin:
Hans Rosling: Asia's rise -- how and when | Video on TED.com
Yleisellä tasollahan mä puhuinkin.Tuo on silti todella yleistävää puhetta. Pelkästään noissa täällä kehutuissa Intiassa ja Kiinassa suurin osa väestöstä on köyhää väkeä. Eivät ole sillä älykkyydellään sitten saaneet luotua parempaa yhteiskuntaa... Tai kuinka typerää on väittää aasialainen = älykäs, ahkera kun siihen alueeseen kuuluu reilusti yli puolet maailman väestöstä ja erilaisia kulttuuripiirejä. Ei pitäisi käyttää pelkästään nimitystä Aasia, koska se on harhaanjohtaja nimitys, koska ilmiselvästikään tässä ketjussa Aasian kehujat eivät tarkoita kaikkia aasialaisia.
Myös Turun on suosittava työhönotossa maahanmuuttajia[QUOTE="vieras";22917492]Ketäköhän Suomessa syrjitään kun mamut ovat etusijalla niin työhönotossa, asuntojonoissa kuin näköjään koulumäärärahojen jaossakin?
Ensin sanot etteivät mamut viihdy Suomessa vaan lähtevät pois ja sitten sanot niitä tulevankin lisää. Euroopan ja siinä ohessa Suomen velkavetoinen talous on romahtamispisteessä ja sen myötä rahat loppuvat sossulta, sen jälkeen mauilla ei ole mitään kiinnostusta muuttaa Suomeen kun ei ole saatavilla ilmaista rahaa.[/QUOTE
Hei!
Voisitko säkertoa tarkemmin, millä perustuu väittes, että maahanmuuttaijat ovat etusijalla työhönotossa? Muistaakseni Suomessa on markkinatalous, ainakin silloin kun itse asuin siellä, ja markinnatalous itse sanelee ehtot, ketä otetaan töihin, ketä ei. Jos jollakin on jonkilainen koulutus ja erikoisosaaminen, jota tarvitaan, plussa kielitato ja sopivat ominaisuudet, ei silloin ole yksinkertaisesti järkevää palkata töihin heikompaa, onko se suomalainen tai maahanmuutaja, yrittäjänä tai toimitusjohtajana kuiteskin joutut miettimään kenestä on enemmän hyötyä - kuka tuottaa osaamisella enemmän fyrkkaa yritykselle...
No onhn tuo nähty miten paljon bussit ovat nykyään mukana kaikenlaisissa kolareissa.Jos bussikuskina on lukutaidoton kamelikuski, kolarejahan siinä syntyy kun ei osaa lukea liikennemerkkejä ja kylttejä!
Koulussa tehdään muutakin kuin opiskellaan, siellä luodaan suhteita tulevaisuuden työelämän tarpeisiin. Jos luokkakaverisi ovat tulevia juoppoja, narkkeja ja puskaraiskaajia, niin tuskinpa siitä seurasta on paljon iloa ja hyötyä tulevaisuutta ajatellen ja siinä on myös se vaara, että seura tekee kaltaisekseen.Koulun huonomaineisuus ei tee teidän lapsesta luuseria, jos lähtökohdat ovat hyvät. Myös näissä huonomaineisissa kouluissa opiskelee hyviä oppilaita jotka menestyvät opinnoissaan aivan samoin kuin eiran hienostokoulussa menestyisivät. Kyseessä on tilastoharha, eikä omaa lasta kannata olla laittamatta "huonomaineiseen" kouluun siksi, että pelkää lapsestakin tulevan huonomaineisen. Päinvastoin jokaisen teidän palstamamman kannattaisi laittaa lapsenne kouluun, jossa on mahdollisimman paljon maahanmuuttajalapsia. Eipähän lapsistanne ainakaan kasvaisi yhtä epäsuvaitsevaisia kuin mitä itse olette.
Saisinko sitten selityksen, Miksi Päivi Lipponen laittoi lapsensa ns parempaan kouluun ?Koulun huonomaineisuus ei tee teidän lapsesta luuseria, jos lähtökohdat ovat hyvät. Myös näissä huonomaineisissa kouluissa opiskelee hyviä oppilaita jotka menestyvät opinnoissaan aivan samoin kuin eiran hienostokoulussa menestyisivät. Kyseessä on tilastoharha, eikä omaa lasta kannata olla laittamatta "huonomaineiseen" kouluun siksi, että pelkää lapsestakin tulevan huonomaineisen. Päinvastoin jokaisen teidän palstamamman kannattaisi laittaa lapsenne kouluun, jossa on mahdollisimman paljon maahanmuuttajalapsia. Eipähän lapsistanne ainakaan kasvaisi yhtä epäsuvaitsevaisia kuin mitä itse olette.