Näettekö naisen pyörivän myötä- vai vastapäivään?

Saan sen vaihtumaan ihan miten päin tahansa ja mies sanoi myös, että vaihtuu koko ajan. Testattiin yhdessä ja ihan sikin sokin meni vaikka kuinka tuijoteltiin, ei osunut suunnan vaihtuminen kertaakaan samaan. Niih.
Jos oikeasti katsot ja seuraat jalkoja vaikka pakarasta lähtien (laita hiiren nuoli tms. samaan kohtaan, tai katso kuvaa sillä tavalla, että katsot kuvasta kauemmaksi (horisonttiin), mutta näet kuvan pyörivän (onpas vaikea selittää tähän aikaan yöstä, kun on väsy :D ), niin nainen muuttaa suuntaa tietyn ajan kuluessa. Jos jaksaisi, ottaisin kellolla aikaa :)

Viimeksi muokattu:
kfkfkf
tää on kyl tosi jännä juttu, vaikka kattois pelkkää jalkaterää ni pyörii myötäpäivään. Vaikka periaatteessa vois pyöriä kumpaan suuntaan vain.

Sehän tossa on ideana, et voi tietää kumpi on etummainen ja kumpi takimmainen jalka kun musta menee mustan edestä tai takaa, sitä ei tuossa näy.

"vieras"
Kyse on ihan oikeasti aivopuoliskoista.

Nyt kaikki katsotte tuota kuvaa JONKUN KANSSA YHDESSÄ SAMAAN AIKAAN.

Jos ballerina pyörii eri suuntaan vieressä olevan henkilön mielestä kuin sinun mielestäsi, tai vaihtaa suuntaa toisen mielestä ja toisen ei, niin kyse on AIVOISTA.

Me miehen kanssa tuota tuijotettiin. Yhtä aikaa vierekkäin. Miehellä pyöri eri suuntaan kuin mulla. Ballerina vaihtoi myös suuntaa eri aikoihin. Kun miehen mielestä ballerina vaihtoi suuntaa, mulla ei vaihtunu, mulla pysyi samana. Jne.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"vieras"
Tulkaa kertoo tuloksia tänne, kun olette YHTÄ AIKAA JONKUN SINUN VIERESSÄSI OLEVAN henkilön kanssa tuota ballerinaa katsoneet. Raportoikaa toisillenne kumpaan suuntaan pyörii ja heti, kun ballerina vaihtaa suuntaa. Takaan, että ballerina pyörii ihan eri suuntaan teillä ja vaihtaa suuntaa ei aikaan. ELI KYSE ON AIVOISTA.

"Vieras"
Myötäpäivään pyörii vain ja ainoastaan. Olen nyt kokeillut katsoa lukemattomia kertoja, pidempiä aikoja jne. Miehellä pyöri vastapäivään ja alkoi sitten vaihdella suuntaa, kunnes jämähti pyörimään myötäpäivään. Samaan aikaan mulla pyörii koko ajan myötäpäivään. Ei muuta suuntaa, vaikka olen kokeillut kaikkia ketjun konsteja.

Mä jo aiemmin totesin, että mulla puuttuu sitten varmaan kokonaan tuo vasen aivopuolisko :D

tuo ämmä
pyörii tasan tarkkaan molempiin suuntiin saman aikaa, kääntää katsetta siitä pois tai ei. Tokihan sekääntää suuntaa katseen poiss ollessa jos on sen aika.
Omilla aivoillanne te ette sitäkääntymään saa :D

Tuossa gif-kuvassa on 34 framea ja yksi kestää 0.03 sekuntia. Näin ollen koko gif-animaation näyttämiseen menee noin 1 sekunti. Sen jälkeen sama animaatio pyöritetään yhä uudestaan. Sitä voi tuijottaa vaikka tunnin, mutta suunnanvaihto tapahtuu vain aivoissa :)

Suunnan mieltäminen riippuu siitä, kummalla jalalla ballerina näyttäisi seisovan. Jos animaation purkaa osiin ja tarkastelee jokaista kuvaa erikseen, jokaisen kuvan voi tulkita kummalla tavalla tahansa. Siksi pyörimissuunnankin voi nähdä kummin päin vain.

Itse näen sen enimmäkseen myötäpäivään.

[QUOTE="vieras";28334663]Kyse on ihan oikeasti aivopuoliskoista.

Nyt kaikki katsotte tuota kuvaa JONKUN KANSSA YHDESSÄ SAMAAN AIKAAN.

Jos ballerina pyörii eri suuntaan vieressä olevan henkilön mielestä kuin sinun mielestäsi, tai vaihtaa suuntaa toisen mielestä ja toisen ei, niin kyse on AIVOISTA.

Me miehen kanssa tuota tuijotettiin. Yhtä aikaa vierekkäin. Miehellä pyöri eri suuntaan kuin mulla. Ballerina vaihtoi myös suuntaa eri aikoihin. Kun miehen mielestä ballerina vaihtoi suuntaa, mulla ei vaihtunu, mulla pysyi samana. Jne.[/QUOTE]

Me testattiin ja kyllä se eritahtiin meni, mulla toiseen ja miehellä toiseen suuntaan. Toisella vaihtui suunta, toisella ei jne...

Alkuperäinen kirjoittaja tuo ämmä;28334781:
pyörii tasan tarkkaan molempiin suuntiin saman aikaa, kääntää katsetta siitä pois tai ei. Tokihan sekääntää suuntaa katseen poiss ollessa jos on sen aika.
Omilla aivoillanne te ette sitäkääntymään saa :D
Miten se sitten kääntyy toiselle jos molemmat tuijottaa sillä hetkellä? Ajallisesti ei näyttäny olevan merkitystä kattoko muualle vai tuijttiko silmät kuivana.

Wikipedian artikkelin mukaan tuolla ei ole mitään tekemistä aivojen vasemman/oikean puoliskon kanssa.

In popular psychology, the illusion has been incorrectly[6] identified as a personality test that supposedly reveals which hemisphere of the brain is dominant in the observer. Under this wrong interpretation, it has been popularly called the Right Brain–Left Brain test,[7] and was widely circulated on the Internet during late 2008 to early 2009

Yhteistyössä