Näetkö haamua näissä? *kuvia*

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
pah
Alkuperäinen kirjoittaja ads:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks te ihmiset ette käytä niitä digi-testejä joissa lukee joko raskaana tai ei-raskaana? Ei tarvitse arpoa viivoja. Ja ap, en näe haamua.
Ne on kalliita... jos on vuosia yrittänyt ja testejä tehnyt noin sata, niin alkaa katsoa sitä hintaa.
Sata? Siis kuinka usein sitä testiä pitää tehdä? Joka kuukausi? Vuodessa on 12kk joten täytyykö sitä joka jumalan kuukausi testailla montaa kertaa? Eikö se riitä että odottaa onko kuukautiset kunnolla myöhässä ja testaa sitten? Eihän se tulos muutu vaikka testaisi myöhemminkin?
Tuo "noin sata" oli tuossa ihan sarkasmia. En mä oikesti ole testejä laskenut mitä tässä vuosien saatossa on tullut tehtyä. Yleensä testaan kun kuukautisten pitäisi alkaa, tosin vaikea joskus tietää kun kierto heittelee. Sitä paitsi mulla on lääkityksiä, esim. allergialääkitys, mitä ilman en viitsi "varmuuden vuoksi" olla, vaan mielummin varmistan olenko raskaana vai en ja otan lääkkeet sen mukaan. Samoin haluan tietää aloitanko Terolutit jos vuoto ei alakaan itsestään. Usko tai älä, ihmisillä voi olla ihan syynsä tehdä niitä testejä.
Ah, sarkasmia, no ei se oikein välittynyt tosta sun viestistä. Ihan tiedoksi, terveyskeskuksissa saa tehdä raskaustestejä ihan ilmaiseksi kun kuukautiset on myöhässä :D
Tuota, ei ainakaan meillä päin. Pitää olla lääkärin/hoitajan lähete ja pissapurkki kiikutetaan sairaalan labraan josta vastauksen saa seuraavana päivänä kun soittaa ja tiedustelee. Halvemmaksi se tulee ostaa niitä itse kun ensin mennä terveysasemalle johon tietty oot varannut ensin ajan, sitten odotat seuraavaan päivään et saat aamupissan, sitten kiikutat sen pissan sinne sairaalaan ja seuraavana päivän soitat tuloksen. Julkisilla tuohon reissaamiseen kuluu jo 12?.
Tääl meillä pitää olla tosiaan hoitajan lähete, aamupissa viedään seuraavana päivänä labraan, ja iltapäivällä saa MENNÄ kysymään tuloksen. Ei edes saa vastausta soittamalla, vaan pitää mennä uudestaan käymään ja täyttää myös lomake "onko toivottu raskaus" ruksi ruutuun tyylisesti. Ja jouduin käymään yhteen aikaan aika usein, ei tuosta käytännöstä joustettu vaikka olikin aina 99% varmaa että EN ole raskaana.

Julkinen terveydenhuolto osaa olla välillä jotenkin niin lyttäävää ja nöyryyttävää. Seisotetaan kerta toisensa jälkeen jonossa ja kysytään aina ne samat kysymykset, parhaassa tapauksessa joudut selittämään kummalisuutesi luukulla kun seuraava asiakas on vaan parin metrin päässä ja taatusti kuulee, ainakin hoitajan kysymykset, jos itse osaakin vastata hiljaa.
Ei mitään väliä syyllä, miksi joku ihminen hakee "hoitoa", kaikki saman myllyn läpi vaan.

ap
Tein aamulla testin, ihan yhtä nega oli kun nuo aiemmatkin.

Vauva ei ollut toiveissa. Ja te -ah niin ihanat- ihanat viisastelijat: Mulla oli kaks testiä (ale-laarista ostetut), joten mitä väliä vaikka tein laimeasta pissasta? Kyllä siitäkin raskaus ois näkynyt jos olisin ollut.

Yhteistyössä