Joskus aikoinaan tästä asiasta pistin tänne aloitteen ja silloin sain kakkaa niskaan ja suurin osa oli sitä mieltä että lapsilla pitää saada käydä kavereita ihan milloin vain ja miten paljon vain, se sosiaalistaa...
Nytpä onkin mukava lukea että oikeasti muillakin mietitään samaa asiaa ja että on muitakin jotka ei ihan joka päivä kuitenkaan haluais niitä lasten kavereita kylään =)
Meillä täällä ravaa kolmen lapsen kavereita lähes joka päivä. Tai joka päivä heitä ois tulossa mutta välillä sanon sit ihan suoraan että "en halua tänään ketään vieraita kylään". Saatanhan sanoa niin myös omille kavereille jos tuntuu sille etten jaksais just sillä hetkellä ketään.
Joka päivä niitä kavereita tosiaan tuossa oven raossa on kyselemässä voiko tulla ja omat mukulat aina menossa kavereidensa luokse.
Toisaalta mieluummin pitäisin lapset omien silmien alla kuin että ovat vahtimatta siellä jossain... Varsinkin siis tuo ekaluokkalainen pojan viikari
Toinen juttu mikä mua on mietityttänyt on toi aika, minkä aikaa saa olla kaverin luona...??
Yleensä itse sanon ekaluokkalaiselle että saa olla tunnin kaverin luona. Kolmas- ja kuudesluokkalainen omaa kännykän joten soittelen heille sit perään jos ei ala mitään kuulumaan.
Meille tulleet kaverit taas on vaikka yöhön asti, ei yleensä ole mitään aikaa milloin pitäis kotiin mennä.
No niinpä heitä sitten istuu ruokapöydässäkin :/ En sitä sano etten heitä vois silloin tällöin ruokkia mutta jos se alkaa olla lähes joka päiväistä...
Itse taas olen opettanut omat lapset siihen että kotona syödään ja kavereillä käydään vain kyläilemässä. Kotiin pitää tulla silloin kun kavereilla alkaa ruokailu.
No joskus tuo kolmasluokkalainen on ollut kauempana kaverillaan käymässä koulun jälkeen ja sovittu vanhempien kesken siitä että on sit vaikka iltakuuteen. Menee siis koulusta suoraan.
Kun tyttö tulee kotiin niin on niin pirun nälkäinen, ei sitä kukaan ole siellä ruokkinut
Siis koko päivänä!
No kukin tyylillään mutta tässäkin vois olla jonkinlaista maalaisjärkeä ja tasapuolisuutta!