Naapurit tulivat valittamaan tänään :(

  • Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti
"äityli"
Asumme siis kerrostalossa. Minulla on kaksi lasta, 5 ja 6 vuotiaat. Tänään oli siivouspäivä, mutta eihän siitä siivoamisesta mitään meinannut tulla, kun tuo kaksikko vain riehui, eivätkä ottaneet kieltoja kuuleviin korviinsa. Joten pistin heidät tuohon etupihalle keskenään leikkimään. Tämän seurauksena naappurin mamma tuli sitten valittamaan minulle (kyllä, ihan ovelle tuli pimputtamaan), että minun pitää heti hakea kakarani pihalta pois, pitävät niin hirveää meteliä, eivätkä tuon ikäiset edes saa olla keskenään pihalla jne. Menin hiukan häkellyksiin tuosta tilanteesta. Ja ei, tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun nuo ovat keskenään pihalla olleet. :eek:
 
Niin munkin, mut toisaalta mä tiedän ihan varmasti, että ne osaa käyttäytyä pihan sääntöjen mukaan, enkä koskaan komenna heitä ulos siksi, etten saisi heitä itse hallintaan.
no jaa... yleensä se saattaa jopa auttaa että lapsukaiset menee ulos päästämään ihan paineita pihalle. vaikka oliskin mallikelpoinen lapsi kaikinpuolin, joskus vaan saattaa hirttää kiinni ja eikun pihalle purkamaan energiaa. jösses sentään!
 
"äityli"
Normaalisti he kyllä tottelevat, mutta ovat olleet hiukan ylivilkkaita, kun eivät ole muutamaan päivään päässeet tarhaan ollenkaan. Ja itse en kuullut sisälle mitään hirveätä meuhkaamista, ihan normaalia nauramista ja leikin ääniä. Aina välillä kävin ikkunasta vilkuilemassa, ja kiltisti olivat lasten leikkipaikalla, eivätkä esim. rappujen edessä, joten tästäkään ei voi valitus johtua.
 
mexigan
Niin munkin, mut toisaalta mä tiedän ihan varmasti, että ne osaa käyttäytyä pihan sääntöjen mukaan, enkä koskaan komenna heitä ulos siksi, etten saisi heitä itse hallintaan.
Kyllä ne minullaki menevät aina omasta tahdostaan ulos; mutta meillä ei pihalla mitään sääntöjä erikseen ole koska on meidän oma piha ja lapset tekevat siellä mitä haluavat jos muitten lapset tulet meidän pihallemme niin se on niitten omalla vastuulla ....
 
"hmmm"
no jaa... yleensä se saattaa jopa auttaa että lapsukaiset menee ulos päästämään ihan paineita pihalle. vaikka oliskin mallikelpoinen lapsi kaikinpuolin, joskus vaan saattaa hirttää kiinni ja eikun pihalle purkamaan energiaa. jösses sentään!
Siis että yhteiskunta eli me veronmaksajat maksamme kun vanhemmat eivät halua maksaa. Pihalle heitetyt energiset rettelöivät penskat yleensä keksivät pihalla kaikenlaista ilkivaltaa toisten omaisuudelle.

Jos sisällä eivät osaa nätisti olla niin eikö silloin tarvita pihalle vahti omista vanhemmista?

varsinkin jos ei ole oma piha kyseessä vaan yhteinen.
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";25676112]Ai, kukaan ei myönnä laittavansa lapsia ulos kun ei jaksa riehumista. Juupa juu.[/QUOTE]

Oma piha on eri asia kuin yhteinen piha. Omassa pihassa kärsii vain se kenen kuuluukin, eli jos jotain hajoaa, niin oma omaisuus.
 
no siis mie käsitin tämän niin että 5-6 vuotiaat olivat vain liian villillä päällä. ja piha on aikas iso alue yleensä ja helposti lapsi keskittyy leikkihin ihan eri tavalla pihalla, raittiissa ilmassa. ja nyt puhutaan eskari-iäisistä! mutta joo, pidetään me kerros/rivi-talo eläjät pentumme vaan sisätiloissa niin säästyy yhteiskunnalta nekin pennoset!
 
"vieras"
[QUOTE="hmmm";25676133]Oma piha on eri asia kuin yhteinen piha. Omassa pihassa kärsii vain se kenen kuuluukin, eli jos jotain hajoaa, niin oma omaisuus.[/QUOTE]

Ai, rikkoiko ne jotain?
 
Kyllä ne minullaki menevät aina omasta tahdostaan ulos; mutta meillä ei pihalla mitään sääntöjä erikseen ole koska on meidän oma piha ja lapset tekevat siellä mitä haluavat jos muitten lapset tulet meidän pihallemme niin se on niitten omalla vastuulla ....
No hieno homma, mutta aloittaja asui kerrostalossa, joten piha ei ole oma ja siellä ei voi touhuta ihan mitä sattuu.
 
mexigan
Eihän ne ollukkaan ihan mitä sattuu puuhailleet lapset leikkivät kova äänisesti mitä sitten ? ihan yhtäläillä aikuiset ryyppää äänekkäästi eikä kukaan uskalla sanoa mitää koska ne ovat aikuisia
 
meillä ennen
Me asuimme ennen kerrostalossa ja talossa oli lapsia, jotka leikkivät usein ja melko äänekkästikin pihalla (meillä ei silloin ollut lapsia). Taloyhtiön kokouksessa joku naapureista oli valittanut metelöivistä lapsista, mutta tuolloin kokous totesi, että lasten leikkien äänet kuuluvat normaaliin elämiseen, eikä siitä voi valittaa. Itsekin tuntuu vähän oudolta tuollainen valitus, kun kyseessä oli ilmeisesti ihan normaali päiväaika?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä ennen;25676206:
Me asuimme ennen kerrostalossa ja talossa oli lapsia, jotka leikkivät usein ja melko äänekkästikin pihalla (meillä ei silloin ollut lapsia). Taloyhtiön kokouksessa joku naapureista oli valittanut metelöivistä lapsista, mutta tuolloin kokous totesi, että lasten leikkien äänet kuuluvat normaaliin elämiseen, eikä siitä voi valittaa. Itsekin tuntuu vähän oudolta tuollainen valitus, kun kyseessä oli ilmeisesti ihan normaali päiväaika?
Meilläkin lapsia pihassa mekastamassa päivittäin, ei ole tullut mieleenkään että siitä voisi valittaakin. Ei edes ennen kuin itselläni oli lapsia.
 
"äityli"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä ennen;25676206:
Me asuimme ennen kerrostalossa ja talossa oli lapsia, jotka leikkivät usein ja melko äänekkästikin pihalla (meillä ei silloin ollut lapsia). Taloyhtiön kokouksessa joku naapureista oli valittanut metelöivistä lapsista, mutta tuolloin kokous totesi, että lasten leikkien äänet kuuluvat normaaliin elämiseen, eikä siitä voi valittaa. Itsekin tuntuu vähän oudolta tuollainen valitus, kun kyseessä oli ilmeisesti ihan normaali päiväaika?
Kyllä, päiväaikaan tämä tapahtui. Helpottavaa tosiaan kuulla, että tästä ei mitään sen isompaa jupakkaa voi nousta. Hiukan sitä pelkäsin, että tuo mummeli menee taloyhtiölle asiasta valittamaan.
 
"noh"
Onko normaalia että lapset riehuvat niin että ei voi siivota? eikö tuon ikäisten pitäisi siivota mukana tai olla hiljaa jos äiti siivoaa? Jos riehuvat niin ehkä vaativat huomiota. Ja jos sitä ei saakotoa, niin mistä?

Jotenkin vierastan ajatusta että lapset vaan työnnetään jonnekin muualle jos niistä on vaivaa tai vastusta. Niistä on siellä muuallakin (lasten kaverit, puistot, jne) vaivaa ja vastusta ja miksi muiden pitää jaksaa jos vanhemmat eivät? eikö voisi olla rehellinen jahkea apua? vaikka ihan maksamalla MLL, pyytää jotain lastenhoitajaa, vähentää töitä jne? vähentää sitä materiaa mitä vaatii? antaa jopa huostaan jos ei jaksa.
 
"vieras"
päiväsaikaan saa lapset metelöidä ihan niin paljon ku huvittaa,vaikka olis kerrostalon piha! Ja kyllä kautta aikain on lapset pistetty pihalle riehumaan! Sinä Cecilia Algotsdotter taidat olla pikkasen ylisuojeleva lässynlää mamma!
 
ugh
Jos asuu kerrostalossa on samalla suostunut myös kuuntelemaan normaaleja elämisen ääniä vauvasta vaariin. Valittajia riittää aina ja eri asia jos jotakin alka särkymään.

Anna naapurin mummon elää ihan rauhassa valituksineen :)
 
"noh"
[QUOTE="vieras";25678348]päiväsaikaan saa lapset metelöidä ihan niin paljon ku huvittaa,vaikka olis kerrostalon piha! Ja kyllä kautta aikain on lapset pistetty pihalle riehumaan! Sinä Cecilia Algotsdotter taidat olla pikkasen ylisuojeleva lässynlää mamma![/QUOTE]

Näinkö on? Minun lapsuudessa ei saanut meluta. Ei kukaan melunnut. Muut piti ottaa huomioon.
 
"noh"
[QUOTE="noh";25678374]Näinkö on? Minun lapsuudessa ei saanut meluta. Ei kukaan melunnut. Muut piti ottaa huomioon.[/QUOTE]

Jos olisin alkanut huutaa pihalla kurkku suorana niin kyllä mut ois sisälle kutsuttu. Laulaminen ja leikkiminen eri asia, mutta sellainen melu että häiritsee omaa äitiä, miten siitä m uut muka jaksavat?
 

Yhteistyössä