Naapurisopua, tai pikemminkin epäsopua. Nyt paloi käämit lopullisesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Meikäläisellä on uusi kutsumanimi. Mut tunnetaan jatkossa taloyhtiössä varmaankin paremmin nimellä "se vitun alakerran ämmä". Toki saattaa olla että ko. nimi on ollut käytössä jo pidempään, mutta eilen sain siitä itse kuulla.

Selitystä...

Muutettiin vajaa vuosi sitten nykyiseen asuntoomme ja ehkä noin kuukauden täällä asuttuamme, kävin asiallisesti keskustelemassa yläkerran kanssa siitä, miten he toiminnallaan (lähinnä lasten itku, raivo ja juoksu) herättävät koko perheemme joka arkiaamu klo 6:15-6:30. Tämän koin sikäli paskamaiseksi, että teemme vuorotyötä mieheni kanssa emmekä halua tuohon aikaan vielä sattuneesta syystä herätä tai muutenkaan.

Juttelu sujui mielestäni ihan hyvin, vaikka alkuun yläkerran nainen ottikin hyökäys on paras puolustus-linjan. Loppukeskustelu sujui mielestäni puolin ja toisin kuitenkin asiallisesti.

Tämän keskustelun jälkeen oli jonkin ajan kuluttua taloyhtiössämme kokous, jossa tämä ko. nainen valittiin taloyhtiön puheenjohtajaksi. Perusteena kai lähinnä se, että hän oli ainoa joka ko. hommaan suostui ja hän on monen äidin kaveri taloyhtiössämme. Taloyhtiössämme ei montaa kaikin puolin kunnollista ihmistä taida asua, sillä rapukäytävässä tupakoidaan, sieltä vedetään asuntoihin myös sähköjä kun on omat laskut maksamatta. Lastensuojelu ja eläinsuojelu on täällä myös vieraillut ja meno on muutoinkin mitä on.

Emme todellakaan ole itse mitään yli-ihmisiä, mutta hoidamme asiamme siten, ettei meistä kyllä pitäisi olla kenellekään naapurille mitään haittaa. Ainoa haittani on se, että minua kaikki tämä epäsiisteys ja sääntöjen noudattamatta jättäminen risoo. Taidan olla taloyhtiössämme ainoa joka näin ajattelee tai sitten vain ainoa joka asiaan yrittää puuttua.

Isännöitsijälle olen muutamaan otteeseen soitellut kun lapset tyhjäävät roskikia ja jättävät roskat pihalle. Isännöitsijä ei tehnyt asialle mitään. Tätä ennen olin yrittänyt itse jutella lasten kanssa, tuloksetta. Taoyhtiömme lapsilla kun on vähän erilainen kasvatus...he eivät pätkääkään kunnioita aikuisen sanaa mikä mielestäni on kummallista, sillä he ovat iältänsä 3-6 vuotiaita vasta.

Vajaa viikko sitten ilmestyi alakertaan lappu, jossa ilmoitettiin yläkerrassamme pidettävistä bileistä. Ilmoittivat aloitusajankohdaksi klo 18 ja kertoivat samalla yrittävänsä pitää volyymit kohtuullisina ja lupasivat poistua asunnosta ihmisten aikaan.

Taloyhtiössämme on hiljaisuus klo 22. Ymmärrän toki jos pippaloiden vuoksi menee vähän pidempään, mutta eilinen paukkui jo reippaasti yli. Klo 23 musiikki vain koveni ja porukka lisääntyi. Päättivät myös aloittaa laulutreenit ja jumputtivat jalalla lattiaan (eli kattoomme) tahtia.

Klo 23:40 olin mielestäni odottanut jo riittävän kauan heidän asunnosta poistumistaan tai edes musiikin sammutamista/hiljaiselle laittoa joten päätin suunnata yläkertaan keskustelemaan asiasta.

Sanoin ihan ystävällisesti, että kello on aika paljon, saiskos sen musiikin pois. Asunnon emäntä (eli taloyhtiömme puheenjohtaja) ilmoitti hyvinkin veemäisen sävyn ja ilmeen kera, että kyllä ja laittoi oven kiinni. Tämän jälkeen joku kysyi häneltä, että kuka valitti ja hän vastasi "se vitun alakerran ämmä". Tämän siis kuulin rappukäytävään, oven läpi kun talsin kotiin.

Musiikki hiljeni ja luulin jo että vitun alakerran ämmääkin ymmärretän, mutta olin totaali väärässä. Klo 00:00 meno oli aivan samalla tasolla, kuin 20 min aiemmin kun olin oven takana käynyt. Soitin sitten poliisille. Tätä olen joutunut muutamaan kertaan aiemminkin tekemään yläkerran öisten riitelyiden vuoksi, mutta jatkossa mulle taitaa olla se ja sama miten paljon tämä nainen ottaa pataansa, kunhan lapset eivät ole kotona, enkä poliiseja varmaan sitten enää hälle avuksi soita.

Poliisista soitettiin 00:15 takaisin ja puhelimessa oli todella mukava herra, jonka kanssa asiasta keskustelimme noin 10 minutin ajan. Päädyimme siihen, etteuvät he tule, sillä todennäköisesti tämäntapaiset ihmiset innostuisivat poliisien poislähdön jälkeen vain lisäämään volyymiä entisestään ikäänkuin "kostoksi". Hän kehoitti minua ottamaan isännöitsijään yhteyttä ja kertomaan, että poliisiinkiin on oltu asian tiimoilta yhteydessä.

Klo 00:35 yläkerrassa vihdoin hiljeni.

Klo 7:15 oli meiläläisellä herätys ja hetken päästä lähtö töihin. Ei kiva.

Huomenna yritän jälleen keskustella tilanteesta isännöitsijän kanssa, mutta epäilen taas ettei se mitään auta. Hän kun on taitanut menettää jo toivonsa taloyhtiömme kohdalla.

Ei kenelläkään sattuisi olemaan vastaavasta kokemusta? Olisi kiva tietää että onko tässä tasan tarkkaan mahdollisuutena vain kuunnella yläkerran mekkalointia vai voiko isännöitsijä tehdä yhtään mitään?

Yläkerran arkiaamumekkalointeihin siis heräämme aamuisin ja tämä ottaa päähän suunnattomasti sillä en millään jaksaisi aamuisin aina herätä liian aikaisin ja kohta jään äippälomalle ja tuolloin vasta unta kaipaankin sillä jokainen meistä tietää miten väsyttävää voi ensimmäiset viikot vauvan kanssa olla.

Olemme kyllä muuttamnassa pois heti kun uusi asunto saadaan, mutta isät asunnot ovat täälläpäin kiven alla, eli siitä ei meille löydy lohtua varmaan lähimpään 6 kuukauteen ainakaan.

Normaaliin elämisen kuulluu ne aamimekkaloinnit, joten joshiljsaisuus pättyy klo 6.00 saa sen jälkeeen juosta jne...

jos yhden kerran soitetaan musikkia aj asiallisestion ilmoitetu, sen kestää. Minäkin valitan helosti, mutta se että joku herää aikaisin,e i oel syy valittaa

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Meikäläisellä on uusi kutsumanimi. Mut tunnetaan jatkossa taloyhtiössä varmaankin paremmin nimellä "se vitun alakerran ämmä". Toki saattaa olla että ko. nimi on ollut käytössä jo pidempään, mutta eilen sain siitä itse kuulla.

Selitystä...

Muutettiin vajaa vuosi sitten nykyiseen asuntoomme ja ehkä noin kuukauden täällä asuttuamme, kävin asiallisesti keskustelemassa yläkerran kanssa siitä, miten he toiminnallaan (lähinnä lasten itku, raivo ja juoksu) herättävät koko perheemme joka arkiaamu klo 6:15-6:30. Tämän koin sikäli paskamaiseksi, että teemme vuorotyötä mieheni kanssa emmekä halua tuohon aikaan vielä sattuneesta syystä herätä tai muutenkaan.

Juttelu sujui mielestäni ihan hyvin, vaikka alkuun yläkerran nainen ottikin hyökäys on paras puolustus-linjan. Loppukeskustelu sujui mielestäni puolin ja toisin kuitenkin asiallisesti.

Tämän keskustelun jälkeen oli jonkin ajan kuluttua taloyhtiössämme kokous, jossa tämä ko. nainen valittiin taloyhtiön puheenjohtajaksi. Perusteena kai lähinnä se, että hän oli ainoa joka ko. hommaan suostui ja hän on monen äidin kaveri taloyhtiössämme. Taloyhtiössämme ei montaa kaikin puolin kunnollista ihmistä taida asua, sillä rapukäytävässä tupakoidaan, sieltä vedetään asuntoihin myös sähköjä kun on omat laskut maksamatta. Lastensuojelu ja eläinsuojelu on täällä myös vieraillut ja meno on muutoinkin mitä on.

Emme todellakaan ole itse mitään yli-ihmisiä, mutta hoidamme asiamme siten, ettei meistä kyllä pitäisi olla kenellekään naapurille mitään haittaa. Ainoa haittani on se, että minua kaikki tämä epäsiisteys ja sääntöjen noudattamatta jättäminen risoo. Taidan olla taloyhtiössämme ainoa joka näin ajattelee tai sitten vain ainoa joka asiaan yrittää puuttua.

Isännöitsijälle olen muutamaan otteeseen soitellut kun lapset tyhjäävät roskikia ja jättävät roskat pihalle. Isännöitsijä ei tehnyt asialle mitään. Tätä ennen olin yrittänyt itse jutella lasten kanssa, tuloksetta. Taoyhtiömme lapsilla kun on vähän erilainen kasvatus...he eivät pätkääkään kunnioita aikuisen sanaa mikä mielestäni on kummallista, sillä he ovat iältänsä 3-6 vuotiaita vasta.

Vajaa viikko sitten ilmestyi alakertaan lappu, jossa ilmoitettiin yläkerrassamme pidettävistä bileistä. Ilmoittivat aloitusajankohdaksi klo 18 ja kertoivat samalla yrittävänsä pitää volyymit kohtuullisina ja lupasivat poistua asunnosta ihmisten aikaan.

Taloyhtiössämme on hiljaisuus klo 22. Ymmärrän toki jos pippaloiden vuoksi menee vähän pidempään, mutta eilinen paukkui jo reippaasti yli. Klo 23 musiikki vain koveni ja porukka lisääntyi. Päättivät myös aloittaa laulutreenit ja jumputtivat jalalla lattiaan (eli kattoomme) tahtia.

Klo 23:40 olin mielestäni odottanut jo riittävän kauan heidän asunnosta poistumistaan tai edes musiikin sammutamista/hiljaiselle laittoa joten päätin suunnata yläkertaan keskustelemaan asiasta.

Sanoin ihan ystävällisesti, että kello on aika paljon, saiskos sen musiikin pois. Asunnon emäntä (eli taloyhtiömme puheenjohtaja) ilmoitti hyvinkin veemäisen sävyn ja ilmeen kera, että kyllä ja laittoi oven kiinni. Tämän jälkeen joku kysyi häneltä, että kuka valitti ja hän vastasi "se vitun alakerran ämmä". Tämän siis kuulin rappukäytävään, oven läpi kun talsin kotiin.

Musiikki hiljeni ja luulin jo että vitun alakerran ämmääkin ymmärretän, mutta olin totaali väärässä. Klo 00:00 meno oli aivan samalla tasolla, kuin 20 min aiemmin kun olin oven takana käynyt. Soitin sitten poliisille. Tätä olen joutunut muutamaan kertaan aiemminkin tekemään yläkerran öisten riitelyiden vuoksi, mutta jatkossa mulle taitaa olla se ja sama miten paljon tämä nainen ottaa pataansa, kunhan lapset eivät ole kotona, enkä poliiseja varmaan sitten enää hälle avuksi soita.

Poliisista soitettiin 00:15 takaisin ja puhelimessa oli todella mukava herra, jonka kanssa asiasta keskustelimme noin 10 minutin ajan. Päädyimme siihen, etteuvät he tule, sillä todennäköisesti tämäntapaiset ihmiset innostuisivat poliisien poislähdön jälkeen vain lisäämään volyymiä entisestään ikäänkuin "kostoksi". Hän kehoitti minua ottamaan isännöitsijään yhteyttä ja kertomaan, että poliisiinkiin on oltu asian tiimoilta yhteydessä.

Klo 00:35 yläkerrassa vihdoin hiljeni.

Klo 7:15 oli meiläläisellä herätys ja hetken päästä lähtö töihin. Ei kiva.

Huomenna yritän jälleen keskustella tilanteesta isännöitsijän kanssa, mutta epäilen taas ettei se mitään auta. Hän kun on taitanut menettää jo toivonsa taloyhtiömme kohdalla.

Ei kenelläkään sattuisi olemaan vastaavasta kokemusta? Olisi kiva tietää että onko tässä tasan tarkkaan mahdollisuutena vain kuunnella yläkerran mekkalointia vai voiko isännöitsijä tehdä yhtään mitään?

Yläkerran arkiaamumekkalointeihin siis heräämme aamuisin ja tämä ottaa päähän suunnattomasti sillä en millään jaksaisi aamuisin aina herätä liian aikaisin ja kohta jään äippälomalle ja tuolloin vasta unta kaipaankin sillä jokainen meistä tietää miten väsyttävää voi ensimmäiset viikot vauvan kanssa olla.

Olemme kyllä muuttamnassa pois heti kun uusi asunto saadaan, mutta isät asunnot ovat täälläpäin kiven alla, eli siitä ei meille löydy lohtua varmaan lähimpään 6 kuukauteen ainakaan.

ota sitten yläkerrasta asunto. Ja muuten alakerranknäänet kuuluvat usein ylskin oikien hyvin
muut saa herätä klo 6 vaikka sinä nukkuisit kahteen asti

Onko kyseessä omistus- vai vuokrayhtiö?
Tuosta pitäisi alkaa jo varoituksia sadella, ei sentään mitä tahansa terroria voi olla jatkuvasti. Olkoon vaan taloyhtiön hallituksen pj, silti pitää yhteisiä sääntöjä noudattaa.

No eilen oli kuitenkin halloweenit ja asiasta oli etukäteen ilmoitettu. Mun mielestä kerrostalossakin saa joskus pitää meteliä yli hiljaisuusaikojen, varsinkin kun siitä on tosiaan etukäteen ilmoitettu.

Ymmärtääkseni tuo homma menee kuitenkin siten, että fiksua olisi ajatella myös muita. Ei tulisi siis itselleni pieneen mieleenikään antaa lasten riekkua (eikä tulisi itselleni mieleen huutaa klo 6:30 lapsille vittu-saatanaa joka siis myös kuuluu erittäin selvästi meille) aamulla niin että alakertamme herää.

Yläkerran bileet eivät olleet vain yhden kerran sillä näitä bileitä on ollut useampia ja kuten mainitsin, niin lisäksi perheriidat, jolloin olen poliiseja avuksi soittanut. Kyllä tämä iltahäiriköintikin on mielestäni turhan tiheätä.

Eli toki yläkerta tai kuka tahansa saa herätä vaika klo 4, mutta eikö voi senvertaa ajatella muita että voisi koittaa olla sen mukaan, että muut tosiaan saattavt vielä nukkua? Vai onko tämä tosiaan liikaa toivotta?

Ehkä olen sitten turhan herkkä ja tarkka :/ Mutta sen tiedän, ettei tämä silti tunnu oikealta. Poliisi oli myös kanssani samaa mieltä ja sanoi, ettei se meidän poismuuttomme mitään auta, sillä seuraavat asukkaamme jotuvat kuitenkin sitten kestämään tätä ihan samaa ja että asialle olisi siis oikeasti tehtävä jotakin.

Mutta ehkäpä isännöitsijä sitten kertoo kantansa ja sen mukaan sitten mennään, jos mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No eilen oli kuitenkin halloweenit ja asiasta oli etukäteen ilmoitettu. Mun mielestä kerrostalossakin saa joskus pitää meteliä yli hiljaisuusaikojen, varsinkin kun siitä on tosiaan etukäteen ilmoitettu.

Toki, mutta kohtuus kaikessa. Klo 00:35 ei ole enää kohtuullista. Klo 23:30 olisi vielä nipin napin ollut, sillä he nimenomaan ilmoittivat lapussa poistuvansa ihmisten aikoihin.

Bileet alkoivat klo 18, eli heillä oli kyllä aikaa bailata.

Eiköhän yläkerran metelöinti häiritse muitakin, kirjoita paperi jossa selität mistä valitat ja kierrät muut asukkaat läpi keräten heidän allekirjoituksensa vetoomukseen. Se sitten isännöitsijälle jonka tulee tuossa tapauksessa laittaa kirjallinen varoitus.

Ihan oikeasti muuttakaa pois. Tuota se on monessa kerrostalossa. Olet ehkä tottunut liian hyvään?
Siihen teidän tilalle voisi muuttaa perhe joka sietää muiden elämän ääniä, ts. normaali perhe :D

kokemusta on..tosin meillä oli seinäntakana monilapsinen perhe, muksut oli teinejä.bileitä oli aina kun vanhemmat lähti jonnekin ja poliisit soitin joka kerta ja kävin asiasta sanomassa, samoin muut naapurit.teineihin vaikutti asia vasta kun poliisi tyhjenti asunnon.naapurisi on ilmeisesti aikuinen ihminen ja vielä perheellinen joten en ymmärrä moista käytöstä! toivottavasti löydätte sen uuden asunnon pian.niin ja lisään vielä että monet valitti asiasta me myös isännöitsijälle ja sanoimme etä jo smeno ei muutu ni muutamme pois ja yhtiä menettää hyvän asukkaan ja vuokran maksajan..rupes asiat muuttumaan.ja lisäät vielä aiot kertoa tämän talon meiningistä kaikille ystävilles jos he edes harkitsevat tänne muuttamista..meidän entisen talon kohdalla tilanne oli sit sellainen että sieltä muutti puolet asukkaista pois.

Muistin, että kerrostalossa hiljaisuus loppuisi 7... Mutta jos 6, niin... :(

Tosi järkyttävältä kuulostaa naapurisi ja on vielä puheenjohtajana taloyhtiössä! :/

Toivotaan, että saatte pian kivemman asunnon! Olisin muuten luullut, että poliisi olisi voinut tyhjentää kyseisen asunnon yöllä bilettäjistä...

harmillista mutta noista aamutoimista ei oikein voi valittaa, kuuluu normaaliin elämisen ääniin.
siis onko tuo vuokra-asunto? en ole kuullukaan että vuokratalossa valittas asukkaista taloyhtiön puheenjohtaja.....

Saanko kysyä miten estetään lasta vauvaa huutamasta jos se on päättänyt huutaa? Minä en kahden lapsen kokemuksella ainakaan oppinut. Mut mä en asu kerrostalossa niin ei se ollut niin kriittistä.

Yksittäisistä bileistä en kehtaisi valittaa vaikka kestäisivät koko yön. Sen sijaan jos häiriköinti on jatkuvaa, asiasta saa ja pitääkin valittaa. En ymmärrä, miksei kaikki aikuiset omaa käytöstapoja saati opeta niitä lapsilleen :headwall: Taitaapi olla tuokin sukuvika, kun kukaan ei pistä vanhempiaan paremmaksi.

Taitaa olla talokohtaista päättyykö hiljaisuus klo6 vai klo7. Sen jälkeen kuuluvat normaalin elämisen äänet ovat sallittuja. Siihen kuuluu lapsen itku ja juoksuaskeleetkin. Tiedän, koska minun seinänaapurini on tehnyt perättömän valituksen meistä juuri näistä syistä. Tällaisesta ei saa valitusta aikaan, pitää vaan oppia elämään äänien kanssa tai muuttaa pois.
Hiljaisuus alkaa kerrostalossa klo22 mutta jos bileistä on asiallisesti ilmoitettu etukäteen eikä niitä ole kovin usein niin minä en kyllä menisi valittamaan, puolenyön paikkeilla on kuitenkin mielestäni aika inhimillistä vielä lopettaa biletys.

Mä ymmärrän sua kyl niin hyvin. Meillä tilanteena se, että asumme neljännessä kerroksessa, mutta alakerrassa asuu ulkomaalainen perhe, heidän mekkalansa kuuluu meille niin, että ihan kuin he hyppisivät meidän katolla. Heillä ei ihan pieniä lapsia ole, oisko nuorin n. 7vee eli sen ikäisen kyl pitäis jo vähän käsittää ajan päälle jotain.

Eilen viimeksi aloittivat illalla klo 21 meuhkaamisen. Siis ne isot lapset juoksee siellä sisällä, hakkaa pattereita, kiljuu ja karjuu. Sitä kestää vähintään se 2,5 tuntia. Hiljaisuus toki alkaa vkloppuisin vasta klo 23, mutta siltikin. Kai sitä joku raja voi olla, kun eivät ole kuitenkaan etukäteen ilmoittaneet asiasta mitään, että kuuluisi enempi ääniä.
Eli ongelma naapurit meillä TAAS. No, mutta isännöitsijään pidän yhteyttä ja jouluna on sitten syytä soitella ne poliisitkin jos meno tosiaan tollanen on. Me ollaan asuttu tässä vasta 1,5kk. Niin joulunahan tuo metelöinti menee sitten jo joulurauhan rikkomisen piikkiin. Näiden mekkala kun ei ole ainoastaan iltaista, vaan myös aamuista ja päiväistä. Ei koko ajan, tiettyihin kellonaikoihin.

Mies eilen illalla hakkasi vasaralla lattiaa, kun meteli oli niin kova, että meidän kuopus (3v) rupes sängyssä itkemään ja huusi vaan hysteerisesti mistä ääni kuuluu. Tämän jälkeen kyllä hiljenikin. :/

Katsoin tuon hilajisuuden ja meillä se on klo 7 asti...eli tällöin kai isännöitsijän pitäisi puuttua jollei sitten niihin lasten mekkalointeihin niin edes vanhempien aamuhuutamisiin, eikö?

Ei vauvaa herttileijaa voikkaan estää huutamasta, mutta kyllä mielestäni 3-, ja 6 vuotiaiden kanssa pitäisi vanhemmilla olla sellainen puheyhteys, ettei tarvitse puolin ja toisin joka aamu huutaa. Minä yhden lapsen kokemuksella olen ainakin toistaiseksi tähän pystynyt.

Huh huh. Olen asunut elämässäni ainakin 10 vuotta kerrostalossa, mutten ole onneksi osunut moisiin taloihin. Nyt nautin luonnonrauhasta ok-talossa - eivät naapurit häiritse.

Tsemppiä ja pitkää pinnaa. Valitus vaan isännöitsijälle joka kerta ja hänen on pakko sitten antaa varoitus ja tietyn varoitusmäärän jälkeen tulee häätö.

ihme mielipiteitä taas täällä... Mä oon asunu monessa kerrostaloasunnossa, sekä yksityisessä että kaupungin, eikä missään ikinä oo meno tollasta ollut. :o
Mun mielestä mihinkään aikaan ei öykkäröidä naapureita häiritsevästi, oli päivä tai yö.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Katsoin tuon hilajisuuden ja meillä se on klo 7 asti...eli tällöin kai isännöitsijän pitäisi puuttua jollei sitten niihin lasten mekkalointeihin niin edes vanhempien aamuhuutamisiin, eikö?

Ei vauvaa herttileijaa voikkaan estää huutamasta, mutta kyllä mielestäni 3-, ja 6 vuotiaiden kanssa pitäisi vanhemmilla olla sellainen puheyhteys, ettei tarvitse puolin ja toisin joka aamu huutaa. Minä yhden lapsen kokemuksella olen ainakin toistaiseksi tähän pystynyt.

kyllä neljästä lähte ääntä enemmän kuinyhdestä. tiedn omassta kkemuksesta.
meillä ainkin joutuu joskus huutamaan, kun asunto on iso 122 neliötäaj alakerrasta ei kuulu välttämättä ylös.
Meillä lasten on herättävä vimeisään klo 6.15,jos meinaavat ehtiä syömään aamupalaakin enen kouluunlähtöä varsinkin kahdeksan aamuina.

voi taivas :o jos et kestä ääniä sen takia että teet vuorotyötä niin muuta omakotitaloon,,et voi olettaa että koko hemmetin naapurusto elää sun tarpeittes mukaan.
meillä aikoinaan kun asuttiin rivarissa ja niissä on aika usein puiset kierreportaat niin naapuri tuli valittaa kun hän ei pysty nukkumaan kun lapset menee portaissa,,,,kai ne äänet nyt kuuluu kun yksi oli niin pienei että peruutti alas ja siitä kolisee......se ihminen kastettiin rouva kolmivuoroks :D

Yhteistyössä