Naapurin vauvaperheen äiti asetti sitten ehdot muiden asukkaiden vapun vietolle:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja absurd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hah, ei ole todellista:o Ja vielä vähemmän todellista on se, että täällä yllättävän moni on sitä mieltä, että väsynyt äiti ei ole tehnyt mitään väärää ja että ap:n pitäisi olla kutsumatta vieraat ja mennä muualle vappuna, samoin muiden naapurien:o

Kerrostalo on kerrostalo ja se on ihan selvä, juttu että vappuna sitä ääntä voi olla enemmän. Yhden vauvaperheen mukaan ei maailma pyöri ja minusta on kohtuutona pyytää tuollaisia vappuna, vauvan nukkumiset voi ihan varmasti odottaa vapun yli, mutta vapun juhlintaa kaikilta muilta voi olla hankalampi siirtää yhden vauvan takia.

Mitä ihmettä liikkuu päässä, jos menee pyytämään muita asukkaita (perheettömiä ja opiskelijoita vielä) olemaan kutsumatta vieraita vappuna, juhlimatta? Ja vielä tulostaa ohjelman, minne voi lähteä. Kyllä sen perheen "kuuluisi" lähteä pois jos jaipaavat täydellistä rauhaa vappuna. Ei vaan voi olettaa, että vappuna on hiljaista ja että naapurit eivät juhli vappua, koska oman vauvan pitää saada olla ihan täydellisessä rauhassa juuri silloin. Kuuluuhan en äänet kadultakin.

Alkuperäinen kirjoittaja pöpiä menoa:
Hah, ei ole todellista:o Ja vielä vähemmän todellista on se, että täällä yllättävän moni on sitä mieltä, että väsynyt äiti ei ole tehnyt mitään väärää ja että ap:n pitäisi olla kutsumatta vieraat ja mennä muualle vappuna, samoin muiden naapurien:o

Kerrostalo on kerrostalo ja se on ihan selvä, juttu että vappuna sitä ääntä voi olla enemmän. Yhden vauvaperheen mukaan ei maailma pyöri ja minusta on kohtuutona pyytää tuollaisia vappuna, vauvan nukkumiset voi ihan varmasti odottaa vapun yli, mutta vapun juhlintaa kaikilta muilta voi olla hankalampi siirtää yhden vauvan takia.

Mitä ihmettä liikkuu päässä, jos menee pyytämään muita asukkaita (perheettömiä ja opiskelijoita vielä) olemaan kutsumatta vieraita vappuna, juhlimatta? Ja vielä tulostaa ohjelman, minne voi lähteä. Kyllä sen perheen "kuuluisi" lähteä pois jos jaipaavat täydellistä rauhaa vappuna. Ei vaan voi olettaa, että vappuna on hiljaista ja että naapurit eivät juhli vappua, koska oman vauvan pitää saada olla ihan täydellisessä rauhassa juuri silloin. Kuuluuhan en äänet kadultakin.

PEESI. Itse pitäisin kunnon bileet ihan vaan naapurin nuoren frouvan kunniaksi!

Mä en ymmärrä mitä kamalaa siinä on, että toinen tulee ystävällisesti asiasta kysymään. :) Ihan älyttömiähän nuo ohjeet ja toiveet toki ovat, mutta sellaista voi odottaa väsyneeltä tuoreelta äidiltä. ;) Mä menisin sinuna ystävällisesti soittamaan ovikelloa hyvissä ajoin ennen vappua, ja kertoisin mikäli aiotte juhlia kotosalla. En tosiaankaan tieten tahtoen lähtisi v*ttuilemaan ja huudattamaan sterkkoja, jollei se olisi ollut alkuperäinenkin suunnitelma. Musta on jotenkin lapsellista vastata asialliseen, joskin kohtuuttomaan pyyntöön v*ttuilulla.

En koko ketjua jaksanut lukea, mutta musta äidillä on ihan oikeus toivoa/pyytää naapureilta ymmärrystä ja sen mukaan toimimista. Naapureilla tosin on yhtälailla oikeus olla vastaamatta tähän pyyntöön, toiveeseen. Helpommallahan tuntuisivat pääsevän jos menisivät itse rauhallisempaan paikkaan, mutta jos ei sellaista mahdollisuutta heillä ole.

Itse menisin jonkun muun luo vapun viettoon jos mahdollista, mitä sitä piruuttaan kiusata väsynyttä ihmistä, oli sitten lapsia tai ei. Jos ei muillekaan voisi mennä niin sitten meille.

Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Mä en ymmärrä mitä kamalaa siinä on, että toinen tulee ystävällisesti asiasta kysymään. :) Ihan älyttömiähän nuo ohjeet ja toiveet toki ovat, mutta sellaista voi odottaa väsyneeltä tuoreelta äidiltä. ;) Mä menisin sinuna ystävällisesti soittamaan ovikelloa hyvissä ajoin ennen vappua, ja kertoisin mikäli aiotte juhlia kotosalla. En tosiaankaan tieten tahtoen lähtisi v*ttuilemaan ja huudattamaan sterkkoja, jollei se olisi ollut alkuperäinenkin suunnitelma. Musta on jotenkin lapsellista vastata asialliseen, joskin kohtuuttomaan pyyntöön v*ttuilulla.

Anteeksi vaan, mutta kohtuuton pyyntö EI ole asiallinen, vaikka kuinka niin väittäisit. Naapurilla on ilmeisesti hieman joko alkavaa tai jo akuutissa vaiheessa oleva mt-ongelma. TIETENKIN häneen pitää suhtautua ystävällisesti, ja todeta, että pyyntö on kohtuuton ja asiaton. Asiallisesti ja ystävällisesti. Hyvää vappua!

ah, ei ole pitkää aikaa kun ite jännäsin samaa, että saako vauva nukuttua, ja manasin joka risahdusta. Mutta siis tollanen 6kk kyllä nukkuu vaikka olis bileet naapurissa. Kokemusta on. Se vauvan uni ei siitä metelistä ole kiinni vaan sit jostain muusta (mahaa yms..)

Se on vaan enemmän äidin hermo joka siinä prakaa kun stressaa että nukkuuko vauva vai ei. Pistä hormoonien ja sekopäisen äitiyden piikkiin toi sen ohjeistus, nauti vapusta ja morjensta reilusta, kun taas törmäät siihen rapussa. Ja jos tulee vielä ohjeita lappusilla yms. jakamaan niin kerro sille ystävällisesti että relaa vähän ja että kyllä naapureita yritetään huomioida, mutta eletään silti järjestyssääntöjen mukaan

Entä jos ehdotat vauvan äidille, että he lähtisivät perheinensä jonnekin sukulaistensa luo vapuksi. Näin minä ainakin tekisin, vaikka ei se matkustaminen vauvan kanssa olekaan herkkua ennenmin kuin olisin remuavan kerrostalon keskellä. Kerro asiallisesti, että haluaisit keskustella asiasta ja että hänen pyynntönsä saattavat useimmista tuntua kohtuuttomilta. Että olisiko sitten helpompi heidän lähteä kuin koko muun kerrostalon. Ehkä hän epätoivoisesti yrittää rauhottaa teidän taloa.

Muistan kuinka jännäsin itsekin meteliä joka ilta ja "vahdin" vauvani unta. Järkytys olikin aika suuri kun muutimme ja allamme olevan kuntosalin ryske ja pauke ei häirinnyt lasta tippaakaan; tämä nukahti minuuteissa ja sama juttu nytkin kun on 2,5-vuotias! :o Äiti stressasi kuukausia itsensä sairaaksi ja lapsi korkeintaan käänsi kylkeä kun kuuli mekkalaa...

Toi on niin totta mitä "Muuten" kirjoitti - luulin itekii että vauva herää ääniin, no ei tosiaankaan, nukkuu hyvin metelissäkin, tuore äiti ei vaan tiedä sitä ja stressaa ittensä ja naapurinsa...

Mä kyllä ymmärrän tätä äitiä. Asuttiin hyvin lyhyen aikaa vuokralla luhtitalossa kun etsittiin uutta asuntoa, ja siellähän asui muitakin opiskelijoita, perheasuntoja olivat kuitenkin. Seinät oli kuin paperia, ja se juhlinta oli joskus ihan järkkyä, lapsi pelkäsi eikä uskaltanut nukkua vaikka on yleensä aina ollut tosi hyväuninen lapsi. Todellakin kävin asiasta huomauttamassa parillekin naapurille ja sanoin että kytät tulee sitten seuraavaksi paikalle jos tuo h-vetillinen meteli ei lopu. Hiljenivät, ja syytä olikin, kun hiljaisuus olisi ollut jo klo22.

Tosi lapsellisia nuo "kaivan sille vuokra-asuntoilmoituksia" " piruuttanikin pitäisin järkyt bileet"-ym. kommentit. Se on kuitenkin semmoinen juttu, et hiljaisuus alkaa silloin iltakymmenen aikaan, siihen on tällä äidilläkin oikeus. Ei hän kyllä sitä voi vaatia, että kaikki istuu kusi sukassa jo iltakahdeksalta. Mutta jos joku esittää asiallisen toiveen, niin kyllä itse ainakin pistäisin mankan volyymiä pari astetta pienemmälle.. Ei liene liian vaikeaa kellekään..

Ei ole syytä olla huonokäytöksinen ja vastata pyyntöön vittuilulla ja provosoinnilla, mut ei myöskään ole mitään syytä muuttaa suunnitelmiaan naapurin vauvan tähden.

Jos itse olisin tuossa tilanteessa, niin pitäisin suunnitellut illanistujaiset, en luultavasti alkaisi rytmittämään normaalia elämääni naapurin perheen mukaan, mutta tietysti eläisin järjestyssääntöjen puitteissa. En missään nimessä suostuisi perumaan iltaa ystävien kanssa ja lähtemään istumaan kapakkaan klo 20 illalla, jos ei olisi muutenkaan suunnitelmissa.

Jos en tekisi kyseisenä ajankohtana mitään ja viettäisin vain normaalia arki-iltaa itsekseni, ilman erityisempiä suunnitelmia, niin luultavasti yrittäisin välttää meteliä, mitä nyt ei normaalista asumisesta muutenkaan tule.

Minusta kenenkään ei tarvitse suostua tuollaisiin pyyntöihin jos se ei omiin suunnitelmiin sovi. Naapuri voi osaltaan helpottaa tilannetta omien suunnitelmien puitteissa. Ja niitä suunnitelmia ei kuitenkaan tarvitse tuollaisen takia lähteä muuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muuten:
Muistan kuinka jännäsin itsekin meteliä joka ilta ja "vahdin" vauvani unta. Järkytys olikin aika suuri kun muutimme ja allamme olevan kuntosalin ryske ja pauke ei häirinnyt lasta tippaakaan; tämä nukahti minuuteissa ja sama juttu nytkin kun on 2,5-vuotias! :o Äiti stressasi kuukausia itsensä sairaaksi ja lapsi korkeintaan käänsi kylkeä kun kuuli mekkalaa...

niin no, tuokaan ei absoluuttinen totuus ole. Meillä aivan erilaisia kokemuksia, on asuttu kerros, rivi ja nyt omakotitalossa. Nykyään nukkuu, kun on hiljaista.

Minä olen ollut samanlainen lapsi, pienikin meteli häiritsi unta. Ja se sama jatkuu näin aikuisena, vaikka olen yrittänyt totutella ääniin, niin ei onnistu. Uni ei tule ennen kuin on täysin hiljaista, ja täysin pimeää. Jouduimme jopa vaihtamaan asuntoa rautatien vierestä, kun koko muu elämä alkoi tosiaan kärsiä mun nukahtamisvaikeuksista.

Musta tuon naapurin toiminta kuulostaa kaiken kaikkiaan aika pimeeltä... "Kerroskokouksia" ei hyvää päivää... Kaupungin eri osista löytyy paljon alueita, joissa yhteisöllisyyttä kaipaavat voivat päästä toteuttamaan itseään. Ydinkeskustan nuoria sinkkuja vilisevä kerrostalo ei välttämättä ole sellainen paikka. Jos kyse on Helsingistä, niin muuttaisivat vaikka Arabianrantaan tai Kumpulaan, jos kaipaavat lähikontaktia naapureihinsa. Suurin osa ihmisistä kun ei niin kauheasti välittäisi olla naapuriensa kanssa tekemisissä, mutta noilta alueilta löytyy "toisinajattelijoita".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lue teiän taloyhtiön säännöt ensin niin tiedät enemmän. meiän taloyhtiön säännöissä lukee et hiljaisuus alkaa jo 20.00.

Älyttömän aikaisin alkaa hiljaisuus :o
Mä saatan vielä imuroidakin, tms. kahdeksan jälkeen illalla :whistle:

Meidän talossa alkaa hiljaisuus 22.00 ja kyllä minusta naapureiden pitää sopeutua siihen tilanteeseen että meteliä saattaa ( ja saa ) kuulua siihen hiljaisuus- aikaan saakka.

Minusta tuollainen on tosi törkeää, olettaa että ihmiset olisivat yhden vauvan takia hipihiljaa - se kun saattaa tarvita enemmän aikaa se nukkumaan opettelu kuin yhden viikon :snotty:

ehkä sitä naapurin tuoretta äitiä pelottaa jo valmiiksi, et te ja muut asukit mölyätte viiteen-kuuteen asti aamulla ja siks on pyytänyt vähän iisimpää juhlimista.. Ja kekkassut sit uniharjoitukset verukkeeksi, et ois enemmän pokkaa pyytää tällaista juttua vaikka on vappu. Ja ehkä heillä se turvaverkko asuu just jossain satojen kilsojen päässä jne jne et ei oo mahista ees lähtee kyläilemään. Tai sit vanhempansa on järkkäämäs omia bileitä, niinku tän päivän viriilit mummot ja papat ruukaa tehdä, eli sinnekään ei ois silloin asiaa vauvan kanssa..

Mun ymmärrys on kyl ihan vauvelin vanhempien puolella, varsinkin jos väsymys vaivaa ja vauva on vaikka hankala saada nukkumaan. Voisin jopa kuvitella et itse menisin jonkun frendin luo pippaloimaan just siks, et heidän vauva saa nukuttua. En ois ekana järkkäämäs omas himas niit bileitä. Mut mä en kuulukaan tähän minä minä-osioon vaan haldaan empatiajutut paremmin ku suurin osa ns. aikuisista ihmisistä.

Voi olla, et sit vituttaa bilettää ku naapurista kantautuu väsyneen äidin ja vauvan itku, vie varmasti vappufiiliksen mennessään. Ymmärrystä hoi!

Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
ehkä sitä naapurin tuoretta äitiä pelottaa jo valmiiksi, et te ja muut asukit mölyätte viiteen-kuuteen asti aamulla ja siks on pyytänyt vähän iisimpää juhlimista.. Ja kekkassut sit uniharjoitukset verukkeeksi, et ois enemmän pokkaa pyytää tällaista juttua vaikka on vappu. Ja ehkä heillä se turvaverkko asuu just jossain satojen kilsojen päässä jne jne et ei oo mahista ees lähtee kyläilemään. Tai sit vanhempansa on järkkäämäs omia bileitä, niinku tän päivän viriilit mummot ja papat ruukaa tehdä, eli sinnekään ei ois silloin asiaa vauvan kanssa..

Mun ymmärrys on kyl ihan vauvelin vanhempien puolella, varsinkin jos väsymys vaivaa ja vauva on vaikka hankala saada nukkumaan. Voisin jopa kuvitella et itse menisin jonkun frendin luo pippaloimaan just siks, et heidän vauva saa nukuttua. En ois ekana järkkäämäs omas himas niit bileitä. Mut mä en kuulukaan tähän minä minä-osioon vaan haldaan empatiajutut paremmin ku suurin osa ns. aikuisista ihmisistä.

Voi olla, et sit vituttaa bilettää ku naapurista kantautuu väsyneen äidin ja vauvan itku, vie varmasti vappufiiliksen mennessään. Ymmärrystä hoi!

Nyt ei varmaan ollut kyse aamuun asti möykkäämisestä, senhän jo kieltävät järjestyssäännötkin. Aikuisten ihmisten illanistujaisista taas ei lähde meteliä, vaan normaaleja keskustelun ääniä, jotka voidaan lukea normaaliin elämään ihan yhtälailla kuin vauvan itku tai muutkin vieraat (joita luultavasti käy tämän perheenkin luona joskus).

En näe mahdollisena tilannetta, että kerrostalossa voisi missään olosuhteissa saavuttaa hipihiljaisuuden kahdeksan aikaan illalla, vaikka kaikki asukkaat lähtisivät pois, kaupngin vapun juhlinnan äänet kantautuvat silti.

Ja jos teidän mielestä perheettömien pitäisi lähteä pois empatian nimissä,niin entäs ne perheelliset asukkaat, jotka viettävät vappua samassa talossa? Pitäisikö heidänkin lähteä kotoaan, kyllähän heistäkin lähtee sitä ääntä.

Pitäisin ihan normaaalisti illanistujaiset. Meillä tosin ei ole tapana möykätä muutenkaan, kyllä normaalia puhetta ja naurua saa kuulua illallakin. Jos sen pikku kullannupun tulee nukkua täysin häiriöttömässä tilassa niin voi vuokrata mökin jostain landelta uniharjoitustensa ajaksi. En kyllä edes kehtaisi mennä häiritsemään muita ihmisiä absurdeilla toiveillani, kyllähän heillä on oikeus elää asunnoissaan. Parvekkeellani myöskin tupakoin hyvällä mielellä niin kauan kuin laki sen sallii.

Yhteistyössä