Naapurin vauvaperheen äiti asetti sitten ehdot muiden asukkaiden vapun vietolle:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja absurd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

absurd

Vieras
Asun siis ihan ydinkeskustassa kerrostalossa yksiössäni ja seinänaapurissaani asuu nuorehko perhe ja heillä on ehkä puolivuotias vauva. Eilen sattui sitten aivan käsittämätön tapaus:D

Perheen äiti tuli ovelleni ja alkoi kysellä vapun vietosta, olin että enpäs vielä tiedä, muutamia kavereita saattaa tulla kylään. Hän sitten sanoi, että heillä on nyt vauvan kanssa sellainen tilanne, että aloittavat nukkumaan opettelun vappuviikolla ja muutenkin kun vauva on herkästi häiriintyvää sorttia, niin että jos me naapurit välttäisimme kutsumasta hirveästi ihmisiä kylään vappuna. Heillä on raskasta nyt ja jos naapureilla on vieraita, niin meteli kuuluu heidän asuntoon ja vauva ei pysty sitten rauhoittumaan ollenkaan. Eli pyyntö oli että ei mielellään vieraita ja kahdeksan jälkeen juhlimaan muualle:D Jos vaan mitenkään mahdollista.

Myöhemmin päivällä oli jokaisen naapurin postiluukusta tullut vielä "ohjeet" erikseen, joissa kerrottiin sama pyyntö ja olipa vielä tulostettu ohjelma kaupungin tarjoamasta vappuohjelmasta opiskelijoille ja muille juhlijoille, jotta ei tarvitsisi bilettää kämpillä. Mä en sinänsä yllättynyt, kun sama nainen on käynyt huomauttelemassa parveketupakoinnista (käyn ehkä 2 kertaa päivässä tupakalla), mut huvitti aika paljon.

Nyt vähän ahdistaa, että kun ei ole vielä suunnitelmia, mut uskallanko kutsua enää kavereita kylään vapuksi, kun ehdin jo sanoa, että en ole suunnitellut mitään... Tuleeko "järjestyksenvalvoja" ovelle syyttämään mua rikkuruudesta:D

Mun mielestä on oikeastaan ihan jees, että väsynyt äiti uskaltaa mennä pyytämään moista naapureiltaan ja itse kun on tuo väsymys tuoreessa muistissa niin yrittäisin ajatella heitä toki.

MUTTA kilttiä tai ei niin kaikki kyllä elää järjestyssääntöjen mukaan eikä yhden vauvan unirytmin mukaan. Ei kerrostalossa ole ikinä hiiren hiljaista. En minäkään ole voinut naapuria vaatia lopettamaan remonttia pikkuvauva-aikana.

Mä oisin ihan just niin veemäinen et kutsuisin niitä kamuja entistä enemmän kylään ja pitäisin järkyttävää älämölöä siihen 22 asti millloin meillä ainakin alkaa ns. hiljaisuus!! Ei kukaan voi tulla noin toiselle sanomaan! Muuttakoot sitten metsän keskelle jos se vauva pitää opettaa siihen et elämässä ei pidä olla ääniä.. hitto mitä idiootti vanhempia taas!!

Mä en ole koskaan ymmärtänyt noita, joiden mielestä koko kylän pitää elää heidän lapsosensa ehdoilla. Eiköhän helpommalla pääse, kun opettaa sen yhden lapsukaisen talon tavoille... ja mitä järkeä aloittaa joku nukkumisharjoittelu juuri vappuna, kannattaiskohan aloittaa vasta viikon päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirjoita sie sille ohjeet asunnonhakuun + leikkaa mukaan sunnuntain lehdestä alueen omakotitalojen myynti-ilmoitukset? :D

Mä tekisin näin :D.
Lisäksi juhlisin vappuni mieleiselläni tavalla.
Miksi se vauvan nukkumaanopettelu on aloitettava juuri vappuviikolla? :o

http://www.libero.fi/Pages/Dictionary/DictionaryTerm.aspx?id=5001

Tulosta naapureillesi tuo sekä taloyhtiön järjestyssäännöt, joissa varmaan lukee hiljaisuus klo 22?? ja sekin tarkoittaa sitä ettei sen jälkeen stereoita huudateta täysillä.. normaalia rauhallista elämää ilman kaapinovien paiskomista ym voi hiljaisuuden jälkeen rauhassa viettää. Joten ihan rauhassa voit pyytää kylään vieraita vappuna :)

Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
Mä oisin ihan just niin veemäinen et kutsuisin niitä kamuja entistä enemmän kylään ja pitäisin järkyttävää älämölöä siihen 22 asti millloin meillä ainakin alkaa ns. hiljaisuus!! Ei kukaan voi tulla noin toiselle sanomaan! Muuttakoot sitten metsän keskelle jos se vauva pitää opettaa siihen et elämässä ei pidä olla ääniä.. hitto mitä idiootti vanhempia taas!!

Sekö se auttaa että on veemäinen? Miksei voi hoitaa asioita kuin aikuiset? Toinen tulee kuitenkin asiallisesti juttelemaan, miks pitää vittuilla takas? Sillä äidillä on oikeasti huoli siitä miten yöt ja illat vauvan kanssa sujuu. Pyyntö oli outo ja tuollaistahan ei voi vaatia, mutta mitä sä sillä voitat että rassaat tuota naapuria tahalleen? Olisko susta kiva jos joku tahalleen kiusais sua sun vauvas kustannuksella?

Mun mielestä on oikeastaan ihan jees, että väsynyt äiti uskaltaa mennä pyytämään moista naapureiltaan ja itse kun on tuo väsymys tuoreessa muistissa niin yrittäisin ajatella heitä toki.

MUTTA kilttiä tai ei niin kaikki kyllä elää järjestyssääntöjen mukaan eikä yhden vauvan unirytmin mukaan. Ei kerrostalossa ole ikinä hiiren hiljaista. En minäkään ole voinut naapuria vaatia lopettamaan remonttia pikkuvauva-aikana.

Täysi peesi tähän... ei se äiti mitään vaatia voi, mutta ainahan voi nätisti pyytää. Ja niinhän se tekikin. :)

Mä ehkä menisin viettään vappua muualle että ei tarvisi yrittää hiljakseen olla. Tulisi kuitenkin itselle huono omatunto melusta.

Joo, mäkin ymmärrän sen parveketupakoinnin et häiritsee, mut tuo oli jo aika hulvatonta. Ovat ihan mukava pariskunta muuten, mutta pitävät tuota järjestystä aika jämptisti yllä..

Ehdottivat kerran, että pitäisikö meidän saman kerroksen asukkaiden pitää pari kertaa kuussa "kerroskokous", jossa voisi sitten käydä läpi asioita, jotka painavat mieltä ja sopia esim. käytäväkukkien kasteluvuoroista (jotka tämä nainen on sinne tuonut).

Mua nyt ei sinänsä haittaa, koska en biletä hirveästi ja olen aika vähän kämpillä, mut kyllä mä nyt vappuna haluaisin vähän juhlia ja kun parvekkeella nyt kuitenkin saa tupakoida, niin en voi aina mennä sen ehdoilla, miten vauva on ulkona. Ja varsinkin, jos tulee vappuna kavereita, jotka tupakoivat.

:D Meille tuli viikko sitten naapuri valittamaan, ettei lapsen tarvitsisi kuunnella niin lujalla musiikkia heti aamu seitsemältä kun hän ei saa nukutuksi :D Pitäisi muka lapsiperheiden ottaa huomioon naapurissa yksinasuvat viikonloppuisin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua nyt ei sinänsä haittaa, koska en biletä hirveästi ja olen aika vähän kämpillä, mut kyllä mä nyt vappuna haluaisin vähän juhlia ja kun parvekkeella nyt kuitenkin saa tupakoida, niin en voi aina mennä sen ehdoilla, miten vauva on ulkona. Ja varsinkin, jos tulee vappuna kavereita, jotka tupakoivat.

Jos tosiaan haluat vappuna juhlia, niin se on sinun oiketesi, naapurin toiveista viis! Noudata taloyhtiön järjestyssääntöjä eli jos hiljaisuus klo 22 tai 23 kuten yleensä niin siihen saakka saa myös normaalia ääntä kuulua vaikka kuinka toisessa asunnossa olisikin herkkäuninen vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja :
:D Meille tuli viikko sitten naapuri valittamaan, ettei lapsen tarvitsisi kuunnella niin lujalla musiikkia heti aamu seitsemältä kun hän ei saa nukutuksi :D Pitäisi muka lapsiperheiden ottaa huomioon naapurissa yksinasuvat viikonloppuisin :D

No kyllä täytyykin ottaa toiset huomioon, sitä radiota ei tarvitse huudattaa heti aamusta.
Mutta kohtuus siinäkin.. jos olisi kieltänyt lasta kokonaan kuuntelemasta muusiikkiaan ymmärtäisin miksi valitat

Samanlaiset ajatukset tuli!
Jotekii hyvä olo tuli kun tuli ystävällisesti kertomaan oman mielipiteen, mutta noi ohjeet jo meni vähän :whistle:

Mutta tosiaan, jos talossa alkaa hiljaisuus 22.00, siihen saakkaa saa elää normaalisti ja juhlia vappua omassa kotona!! Ei kyllä naapurin vauvan takia tarvii varpasillaan hiipiä kasin jälkeen.
En kyllä kahta kauheempaa meteliä pitäis kuitekaa, mut ihan normisti juhlisin kymppiin asti.

Elämä on ja jos kerrostalo asumisen valitsee, siihen on tyytyminen että ääniä kuuluu.
Tulee oleen perheellä hankalaa jos pienestä pitäen opettaa vauvan nukkumaan täydellisessä hiljaisuudessa :/

Yhteistyössä