Naapurin mummon outo jankuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Tein tästä aikaisemmin aloituksen, mutta se katosi enkä löytänyt sitä enää.

Naapurin mummo oleilee paljon tuolla pihapiirissä, ja nähdään melkein päivittäin. Sillä on jäänyt joku ihme levy jumittaan, kun se menee aina mun pojan naaman eteen ja huutaa, että "Siinä se isän poika on! Se on isän poika, ei äitillä ole poikaa ollenkaan!" :(

Poika täyttää kohta kolme. Mummo ei tunne miestäni ollenkaan, minut kylläkin vauvasta saakka, kun olen samaan pihapiiriin syntynyt.

Tässä on jo vuosi mennyt tuota samaa jankutusta lähes päivittäin kuunnellessa, enkä taida enää pysähtyä juttelemaan, vaikka mummo onkin todella seurankipeä tapaus. Vanhoja pitää ymmärtää mutta mun ymmärrys on loppu.

[QUOTE="Sara";21937489]No kuulostaa vähän sekaselta tapaukselta. Mä en ihan ymmärrä mitä se tolla edes tarkoittaa?[/QUOTE]

Siis tarkoitin, että mummo vaikuttaa olevan vähän sekaisin päästään, kirjoitin hassusti.

No vanhuksia pitää kunnioittaa ja ymmärtää tiettyyn pisteeseen asti! Kyllä vanhustenkin täytyis vähän miettiä välillä mitä suustaan päästää. Tästä syystä mun arvostus mun mummoa kohtaan alkaa olla mennyttä. Ihan järjissään on. TOSI arvosteleva ja piilovi**uilee jatkuvasti. Ei sitä vaan oikeen pysty sellasta ihmistä arvostamaan vaikka kuinka haluaisi. :(

Tää menee vähän ohi tuosta aiheesta, mutta meilläkin mummeleita pihapiirissä ja varsinkin tuossa kesällä päivittäin heidän kanssa siinä jutusteltiin. Ovat yleensä ottaen tosi mukavia ja vajaa 4 vuotiaani heidän kanssa viihtyy, menee syliin ja juttelee. Pitävät kyllä varmasti myös lapsestani. Yksi mummeli vain on välillä todella ärsyttävä. Kun lapseni tai lapsen kaverit jostain hermostuvat ja alkavat itkemään, niin tämä mummeli alkaa jankkaamaan "missäs menee lentokone?, "kuunteles onko joku tulossa pihaan" ym ym. Ei siis selvästikään kestä yhtään lasten itkua. Ja tuo jankkaaminen ei sitten tippaakaan auta lapsen huutoon, päinvastoin. Lisäksi tämä samainen mummeli on muutaman kerran lapseni aikana alkanut sanomaan, "ettei noin iso lapsi enää kauan syliin mahdu, vuoden päästä ei enää äitinsä syliin kyllä mahdu" jne. Tuohon olen sanonut, että kyllä mun siskon poikakin vielä yli 10 vuotiaana mun sylissä istuskeli! En myöskään ymmärrä noita juttuja, mut ovat ehkä sitten mummuikäisten mielestä hauskoja vitsejä.

Yhteistyössä