Naapurin mummo tuli valittamaan suihkusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistaako kukaan sitä tyyppiä, joka veti jonkun joulukuusen vessanpöntöstä alas? :laugh: .

Muistan joo! :laugh: Hän oli vielä nyt loppukevään/kesän aikana täällä palstalla kun itse siitä jossain toisessa ketjussa mainitsi.

Parasta siinä oli, että se ihan vilpittömästi ihmetteli että voikohan sellasesta mennä vessanpönttö tukkoon vai oliko se pönttö ihan muuten vaan sattunut menemään tukkoon... :laugh: Muutenhan se vaikutti ihan sympaattiselta tyypiltä, ei vaan oikein maalaisjärki pelannut. Tän ketjun ap taas sitä vastoin ei näytä haluavan edes harkita sitä mahdollisuutta, että saattaa kenties tehdä jotain väärin...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Muistaako kukaan sitä tyyppiä, joka veti jonkun joulukuusen vessanpöntöstä alas? :laugh: .

Muistan joo! :laugh: Hän oli vielä nyt loppukevään/kesän aikana täällä palstalla kun itse siitä jossain toisessa ketjussa mainitsi.

Parasta siinä oli, että se ihan vilpittömästi ihmetteli että voikohan sellasesta mennä vessanpönttö tukkoon vai oliko se pönttö ihan muuten vaan sattunut menemään tukkoon... :laugh: Muutenhan se vaikutti ihan sympaattiselta tyypiltä, ei vaan oikein maalaisjärki pelannut. Tän ketjun ap taas sitä vastoin ei näytä haluavan edes harkita sitä mahdollisuutta, että saattaa kenties tehdä jotain väärin...

Whaaat!? Multa on menny ohi. :laugh: :laugh:

Muistaako kukaan sitä tyyppiä, joka veti jonkun joulukuusen vessanpöntöstä alas? :laugh: Jotenkin mua ei yhtään yllättäisi vaikka ap olisi tosissaan, kyllä tähän maailmaan ääliöitä mahtuu... Toivon kyllä että on Porvoosta...

Joo, se oli ehkä koko palstahistorian hulvattomin ketju. Nauroin vedet simissä sille.

Siis sillähän oli varissu kaikki neulaset lattialle ja se oli imuroinu niitä ja tyhjentäny täydet pölypussit pönttöön. Sitten rapussa alkoi haista paska ja alakerran mummon vessa oli menny jumiin tai jotain. Hätäpäissään aloittaja kyseli, miten nyt sais äkkiä hävitettyä sen kuusen rungon, ettei paljastuisi että hänen kämpästään on ne neulaset vedetty pöntöstä alas. Ja joku antoi vinkiksi, että pilko pönttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Meillä siis 13 ?. Ja meillä 2 lasta, maksetaan tosin vain yhdestä maksua. Eli maksetaan aikuisista ja yhdestä lapsesta ja saadaan silti takasin aika reilusti.

Miten toi on mahdollista ettette maksa kaikista ?

En ole fff, mutta meillä huoltoyhtiö ei tiedä mitään uusista perheenjäsenistä, jollei asukkaat itse ilmoita asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Miten toi on mahdollista ettette maksa kaikista ?

Meillä esimerkiksi menee asunnoittain vesimaksu, ei henkilön perusteella. Periaatteessa meidän asunnossa on 4 hengen mukaan laskettu ennakkomaksu, kun asunnossa on 4h+k. Tosin meillä siis on myös tasauslasku 2x vuodessa.

Jos tämä nyt oli totta, niin oletettavasti se naapurin mummo on ilmonnut isännöitsijälle asiasta. vaikka on kiinteä maksu, niin se ei tarkoita sitä ettei väärinkäytösten sattuessa voitaisi laskuttaa lisää vedenkäytöstä. Kyllä sen kulutuksen voi laskea ilman mittariakin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Meillä siis 13 ?. Ja meillä 2 lasta, maksetaan tosin vain yhdestä maksua. Eli maksetaan aikuisista ja yhdestä lapsesta ja saadaan silti takasin aika reilusti.

No just. Meillä on 17 euroa ja maksan sekä itsestäni, että muksusta. 34 euroa yhteensä.

Kyllä siinä on sitten varmasti huomioitu tälläiset. Olen aina tehnyt näin. Nyt on vain ollut pidemmät helteet kuin aikaisemmin.

No ilmankos teillä on ollutkin se vesimaksu 17 e / kk. Meillä on muistaakseni vaan 9 e / hlö / kk. Teillä sitä on jo nostettu kun sinä tyttö se tuhlaat.

Siis tä? :o tyyppi valuttelee vettä 24/7?!
Mulla vuosi vessanpönttö 3 viikkoo, kun ei korjaajia tullut aiemmin ja 500e lasku pamahti, onneks ei mun niskoille, kun olin asiasta ilmoittanut ajoissa ja asiallisesti. Mietippä ihan piruuttas että paljonko toi kuluttaa...

Ei tartte enää valittaa. Isännöitsijä oli samaa mieltä siitä, että näillä keleillä lotraa suihkua jokainen!!

jep. ihmiset käyvät vähän useammin suihkussa. mutta ei jumalauta kukaan laske vettä koko ajan jotta huonelämpö pysyisi alhaisena.

olet kkyllä ihan oksetus.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Ei tartte enää valittaa. Isännöitsijä oli samaa mieltä siitä, että näillä keleillä lotraa suihkua jokainen!!

jep. ihmiset käyvät vähän useammin suihkussa. mutta ei jumalauta kukaan laske vettä koko ajan jotta huonelämpö pysyisi alhaisena.

olet kkyllä ihan oksetus.

Mutta meillä on vain 20 astetta sisällä!!!

Mäkin haluan tietää sen isännöitsijän nimen, jonka mielestä on OK valuttaa suihkusta vettä vuorokauden ympäri viikon-parin ajan. :D

Hankkikaa ilmastointilaite. Niin mekin tehtiin.

Kolme eri toimintoa: ilman "puhallus" (kuten perinteisessä pöytätuulettimessa); viilennys (imee kuumaa ilmaa ulos ja puhaltaa kylmää tilalle), ja kosteuden poisto (laskee ilmankosteutta). Ei tartte lotrata ja tuhlata pohjavettä!

Meillä oli edellisessä asunossa vesimaksu 15e/henkilö,mut sit alkuvuodesta pamahti tasauslasku. Meidän silloisella 3 henkisellä perheellä,jossa käytiin paljon suihkussa,vauvaa kylvetettiin ja pyykkikone laulo lähes päivittäin tasauslaskua tuli aina himpan yli satasen 2 v asuttiin ekana vuonna vesimaksu 13e sitten tuo 15e et kyllä sulle viä lasku pamahtaa,tuuppa sit kertoon paljonko "naapurin mummon takia" tuli lisää maksettavaa.
Nyt asutaan 2 henkisenä perheenä asunnossa jossa vesi sisältyy vuokraan.

Yhteistyössä