Naapurin mies oli tuonut lapset kotiin, ihmetyttää mikä motiivi...

• Viestiketjun aloittaja mitävittua
  • Ensimmäinen viesti
juuh
Pedofiilejä on, se on totta ja hyväksikäytötkin tapahtuvat usein läheisen ihmisen toimesta, se on totta.
Mutta kumpia on enemmän, hyvää tarkoittavia, kilttejä aikuisia vai pedofiilejä?
Tapahtuiko matkalla jotakin, pyysikö naapuri sisälle taloonsa tms. epäilyttävää.
Tunnetteko naapurin?
On hyvä olla varuillaan, mutta kaikkea luottamusta ihmisiin ei pidä menettää.
Tarjosin minäkin kyytiä kaupasta kotiin naapurin mummolle, vaikka matkaa oli kilometri ja mummolla kantamuksena vaan yksi piimäpurkki. Mitäköhän mulla oli taka-ajatuksena....

itse uhri
taitaa olla niin, että jos pedofiili on osuakseen kohdalle niin sehän tekee sen, vaikka suojautumisoppia olisi käyty sulkeisissa läpi joka sunnuntaipäivä. Ainoa konsti on pitää niitä sulkeisia koko valveillaoloaika, että lapset eivät pääse mihinkään ilman vanhempiaan.

Siinä kilpavarustelussa motivoitunut aikuinen vaanija pärjää älyllään lasta paremmin aina. Joten voitaisiin lopettaa turhana lasten pelotteleminen. Mitä enemmän lapset pelkää, sitä paremmin pistävät saalistajan silmään.

Ja jos naapurinsetä olisi saalistaja, niin tuskin se kotikulmilla operoisi.

Rollolainen
mitäköhä mahtoi aatella se mummo jonka kerran vein kotiinsa, autolla. Oltiin samalal kirpparilla asioimassa, mummolla ei ollut kotiin matkaa kuin noin 1,5 km, mutta satoi vettä ja hänellä oli aiak paljo tavaraa. Vein mummon kotiinsa, kun asui "matkan varrella"
mummo olis trjonnut kahvitkin, mutta en halunnut.

"mamaa"
Niin joo, olenhan mä niin hirveä, että kaupassa kiertelin aika kauan yhden tuntemattoman 5 veen kanssa etsimässä äitiään. Ja vielä sellainenkin, että naapurin mummin olen myös kuskannut kotiin autolla kaupasta, vaikka matkaa on vain 0,5 km. Oikein yllyttämällä yllytin että tulee autoon (oli todella liukas pääkallokeli)!

No huoh, tottakai jos lapsi on loukannut tai muuten avun tarpeessa niin autetaan mutta mä en kyllä tykkäisi että naapuri tai kukaan muukaan puolituttu alkaisi kuskaamaan mun lapsia kilometrin päästä kotiin ellei siihen olisi jotain syytä (esim. lapsi satuttanut itsensä) tai siitä olisi aikuisten kesken sovittu.
Ja mulle ei tulisi mieleenkään alkaa kuskata naapurin muksuja tosta kilometrin päästä pulkkamäeltä ihan noin vaan... Aina sovitaan etukäteen jos vieraita lapsia otetaan kyytiin, puolin ja toisin.
Mä oon kyllä varmaan aika vainoharhainen kans mutta enpä nyt hulluudeksi sanois kuitenkaan. Enkä kovin helposti luota ihmisiin, kaikkia pahojakin tyyppejä sitä kuitenkin on olemassa.

Yhteistyössä