M
Mitä tehdä?
Vieras
Miten menetellä hienovaraisesti kun naapurin neljä alle kouluikäistä pyrkii jatkuvasti pihallemme tekemään tuhoja? Olemme juuri tehneet kovan työn; rakennettu terassi, istutukset, aita ja portti. Portti on jo tuhottu kun 2 vuotias on sitä käynyt niin monesti "rämppäämässä" väkisin auki, portissa lukko. Naapurin rouva kielsi vieraitamme käymästä omalla pihallamme tupakalla kun savut tulee heidän pihaansa. Jotenkin en itse saa sanotuksi tästä ongelmasta naapurisovun säilyttämiseksi. Itse olemme päässeet jo tämän tuhoamisvaiheen yli lastemme kanssa (lue: kouluikäisiä) ja nyt harmittaa kun ongelma uusii naapurin lasten toimesta. Rouva kyllä yrittää kieltää lapsiaan, mutta on pikkaisen hallitsemis vaikeuksia monen pienen kanssa, ymmärrän sen kyllä. Meillä suuri kokoinen koira ja sekään ei "pelota" lapsia. Olen pari kertaa sanonut äidin kuullen etten voi taata etteikö koiramme jyräisi lapsia kun tulevat pihallemme, mutta se ei tunnu äitiä kiinnostavan. En myöskään ole yhtään nipottaja tyyppiä, mutta kyllä tämä on nyt alkanut hieman jo häiritsemään..