Naapurin ekaluokkalailen ja sen tuomat rasitteet,apua!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mii"

Vieras
Eli siis,meillä asuu naapurissa ekaluokan alottanu poika. viime ajat tuon pojan takia on elo ollu tosi hankalaa. poika käy hajottamassa meidän pihalla tavaroita,varastelee,kiusaa muita ja haukkuu aikuisia(juuri äsken 75vuotias isäni sai kuulla melkoiset haukut että itseäkin hävettää,myös minä ja mies saadaan haukkuja kuulla). Asutaan omakotitalossa enkä tuota kakaraa omalle pihalle haluaisi vaan kovasti se siihen itsensä aina tukkii. Pojan vanhemmat ei ole kiinnostunut asiasta eikä ne tee asian eteen mitään vaikka esim. tietää että poika varastelee esim. pyöriä omaan käyttöönsä ja jättää ne sitten minne sattuu,itsellä alkaa olla pinna jo niin tiukassa ja tuo isäni haukkuminen oli vika tikki(vanhan ja sairaan ihmisen ei tarvi kuunnella homotteluja,vittuun painumisia,haistatteluja jne..)

Mitä mä teen?? pojan vanhenpia ei kiinnosta. alanko ottamaan yhteyttä kouluun? lastensuojeluun? vai mihin?

Itse tekisin niin, että seuraavan pihalla oleskelun ja homottelun huomatessani marssisin pojan luokse, ottaisin korvasta kiinni ja taluttaisin hänet heidän ovan taakse ja palauttaisin vanhemmille erittäin painavien saatesanojen kera!!!!!! Voisi olla vanhempienkin korvat punaiset tämän jälkeen.

Minä ottaisin yhteyttä sinne lastensuoje´luun kun vanhempia ei kerran lapsen kasvatus kiinnosta, varmaan koulustakin on jo alettu toimia lapsen käytöksen takia.

Olet siis yrittänyt puhua vanhempien kanssa, mutta tuloksetta?

Pyörät lukkoon, tavarat pois pihalta, pihalletulokielto. Ja jos on tuttuja poliisissa niin voisit keskustella hänen kanssaan mitä asialle vois tehdä.

[QUOTE="hei";22153342]Itse tekisin niin, että seuraavan pihalla oleskelun ja homottelun huomatessani marssisin pojan luokse, ottaisin korvasta kiinni ja taluttaisin hänet heidän ovan taakse ja palauttaisin vanhemmille erittäin painavien saatesanojen kera!!!!!! Voisi olla vanhempienkin korvat punaiset tämän jälkeen.[/QUOTE]

Näin on kerran jo tehty,mutta eipä se kiinnostusta herättäny!

[QUOTE="hei";22153342]Itse tekisin niin, että seuraavan pihalla oleskelun ja homottelun huomatessani marssisin pojan luokse, ottaisin korvasta kiinni ja taluttaisin hänet heidän ovan taakse ja palauttaisin vanhemmille erittäin painavien saatesanojen kera!!!!!! Voisi olla vanhempienkin korvat punaiset tämän jälkeen.[/QUOTE]

Ja olisit vastuussa lapsen pahoinpitelystä

Olet siis yrittänyt puhua vanhempien kanssa, mutta tuloksetta?

Pyörät lukkoon, tavarat pois pihalta, pihalletulokielto. Ja jos on tuttuja poliisissa niin voisit keskustella hänen kanssaan mitä asialle vois tehdä.

Sen verran mukavan hinnan mä oon tästä talosta ja tontista maksanu että mä toivon ettei mun tarvi esim. pihakalusteita joka käytön jälkeen raahata lukkojen taakse,sama koskee kukkaruukkuja jne. Pihalle tulo kielto ei tepsi,se sillä on ollu jo kauan mutta jatkuvasti sitä saa olla pois ajamassa.. tuttuja ei oo polisissa..

[QUOTE="Mii";22153372]Sen verran mukavan hinnan mä oon tästä talosta ja tontista maksanu että mä toivon ettei mun tarvi esim. pihakalusteita joka käytön jälkeen raahata lukkojen taakse,sama koskee kukkaruukkuja jne. Pihalle tulo kielto ei tepsi,se sillä on ollu jo kauan mutta jatkuvasti sitä saa olla pois ajamassa.. tuttuja ei oo polisissa..[/QUOTE]

Lastensuojeluun yhteys, tai todellakin sinne poliisiin ilkivallasta ja varkaudesta.

[QUOTE="Mii";22153372]Sen verran mukavan hinnan mä oon tästä talosta ja tontista maksanu että mä toivon ettei mun tarvi esim. pihakalusteita joka käytön jälkeen raahata lukkojen taakse,sama koskee kukkaruukkuja jne. Pihalle tulo kielto ei tepsi,se sillä on ollu jo kauan mutta jatkuvasti sitä saa olla pois ajamassa.. tuttuja ei oo polisissa..[/QUOTE]

Vanhemmat ovat korvausvelvollisia kun lapsi rikkoo tahallaan. Valvontakamera, ja ilmoitus tuhotyöstä poliisille ellei vanhemmille sanominen auta.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22153366:
Ja olisit vastuussa lapsen pahoinpitelystä

Tuskin niitä vanhempia paljon kiinnostaa pojan korvannipukka jos ei sen tekemisetkään kiinnosta. Mieluummin ottaisin sitten vaikka pahoinpitelysyytteet kun sietäisin tuollaista vuosikausia.

[QUOTE="hei";22153390]Tuskin niitä vanhempia paljon kiinnostaa pojan korvannipukka jos ei sen tekemisetkään kiinnosta. Mieluummin ottaisin sitten vaikka pahoinpitelysyytteet kun sietäisin tuollaista vuosikausia.[/QUOTE]

Vastaavissa tapauksissa kiinnostaa yleensä.

Jospa poliisilta kysäisit, että mitä voit tehdä. Jos voit selkeästi osoittaa, että on varastanut tai tuhonnut teidän omaisuutta, niin siitä ilmoitus. Ja poliisin kautta kyllä sitten vastuu siirtyy lastensuojeluun. Toki sinnekin voit olla suoraan yhteydessä, jos siltä tuntuu.

Yhteistyössä