Naapuri siipeilee, ärsyttää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se toinen naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ottaisi lasta mukaani. Miksi? Koska toisinkuin jossain utopiassa, tässä maailmassa on vastuuta ja rahaakin kuluu. Niin, voitteko ituhipit kuvitella; se auto syö ihan oikeasti rahaa! Bensat, vakuutukset, mahdolliset pesut jne. jos se naapurin lapsi vaikkapa ykää kesken matkan. Jonkun nekin on maksettava eikä ap:n naapuri ole nähtävästi antamassa edes bensarahoja...

Sekin tuottaa ongelmaa ainakin omassa päässäni, että kaiken ylläolevan lisäksi myös VASTUU lapsesta (hänen vahtimisensa, avustamisensa, huolehtiminen ettei esim. joku pervo nappaa mukaansa jne.) painaa helvetisti ja samaan aikaan pitäisi itsekin miehen osallistua kisoihin (näin käsitin?).

Taas ollaan vaatimassa ilmaisia kyytejä näennäisesti ilmaisessa autossa, mutta kummasti "unohdetaan" oma vastuu tilanteessa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta tuo harkkoihin vieminen:
Siinäkin kuitenkin ajattelisin niin, että eihän lapsi sille mitään voi, jos vanhemmat eivät "välitä" tai halua tulla mukaan.

Mutta kun siellä kisoissa on vanhemman apu tarpeen, niin miehenikö tuota naapurin lasta pitäisi sitten avustaa? Huoltaa ja holhota koko kisapäivä? Huolehtia tavarat, ruokailut ym. Tosi reilua.

No ole sinä reilu ja sano tuo asia sille naapurille.

sillehän on sanottu jo. Rautalangastako pitää sille asiat vääntää??? Ilmeisesti. Turha jankkailu ja sataan kertaan samasta asiasta sanominen tekee kyllä ihmisestä aika yksinkertaisen, tai minä saan ainakin sellaisen kuvan. Olen sitä mieltä, että tuollaisilla kisamatkoilla pitää jokaisen vanhemman hoitaa itse lapsensa. Minä en ottaisi kyytiin ilman sitä vanhempaa, koska ei ole reilua laittaa lasta koko päiväksi toisen harteille!

Edelleenkään ap:n mies ei halua sitä toista äitiä ottaa omaan autoonsa.

ajakoon sitten itse sinne kisapaikalle.

Siinäkin kuitenkin ajattelisin niin, että eihän lapsi sille mitään voi, jos vanhemmat eivät "välitä" tai halua tulla mukaan.

Mutta kun siellä kisoissa on vanhemman apu tarpeen, niin miehenikö tuota naapurin lasta pitäisi sitten avustaa? Huoltaa ja holhota koko kisapäivä? Huolehtia tavarat, ruokailut ym. Tosi reilua.

sillehän on sanottu jo. Rautalangastako pitää sille asiat vääntää??? Ilmeisesti. Turha jankkailu ja sataan kertaan samasta asiasta sanominen tekee kyllä ihmisestä aika yksinkertaisen, tai minä saan ainakin sellaisen kuvan. Olen sitä mieltä, että tuollaisilla kisamatkoilla pitää jokaisen vanhemman hoitaa itse lapsensa. Minä en ottaisi kyytiin ilman sitä vanhempaa, koska ei ole reilua laittaa lasta koko päiväksi toisen harteille!

No se taas ei käy, koska se tarkottas että ap:n ja miehensä pitäis löytää sen verran sisua että kehtaisivat sanoa miten asia on eivätkä kyräillä.

Alkuperäinen kirjoittaja luin_ekan_sivun:
En ottaisi lasta mukaani. Miksi? Koska toisinkuin jossain utopiassa, tässä maailmassa on vastuuta ja rahaakin kuluu. Niin, voitteko ituhipit kuvitella; se auto syö ihan oikeasti rahaa! Bensat, vakuutukset, mahdolliset pesut jne. jos se naapurin lapsi vaikkapa ykää kesken matkan. Jonkun nekin on maksettava eikä ap:n naapuri ole nähtävästi antamassa edes bensarahoja...

Sekin tuottaa ongelmaa ainakin omassa päässäni, että kaiken ylläolevan lisäksi myös VASTUU lapsesta (hänen vahtimisensa, avustamisensa, huolehtiminen ettei esim. joku pervo nappaa mukaansa jne.) painaa helvetisti ja samaan aikaan pitäisi itsekin miehen osallistua kisoihin (näin käsitin?).

Taas ollaan vaatimassa ilmaisia kyytejä näennäisesti ilmaisessa autossa, mutta kummasti "unohdetaan" oma vastuu tilanteessa...

totta! Mutta kun kaikki PITÄÄ saada ilmaiseksi eikä ajatella ollenkaan, että toisille se maksaa!

Ei se asia pitäisi ap:n vielä saada sanottua naapurilleen. Kukaan ei lue ajatuksia.

Minä käyttäisin valkoista valhetta: "nyt teidän täytyy kyllä mennä ihan omalla kyydillä keskenänne, koska meidän täytyy matkan varrella poiketa siellä ja täällä" ja jos muija mukisee, että ei se haittaa vaikka tulisi mutkia, niin sitten vaan tiukasti toteaisitte, että "sori, mutta joku toinen kerta sitten, nyt ei käy". Tollaisille ihmisille pitää vaan olla tiukkana. Ymmärrän hyvin miestäsi, ettei ärsyttävän ihmisen kanssa jaksa olla satoja kilometrejä samassa autossa, vaikka kuinka sillä säästäisi. Eikä voi olettaa, että miehesi huolehtisi molemmista muksuista koko kisamatkan ajan.

Tässä on kaksi vaihtoehtoa: joko menette sanomaan ihan suoraa naapurille, että ette ota lasta mukaan, koska vastuu lapsesta siirtyy ap:n miehelle koko päiväksi.

Tai sitten miehesi laittaa korvatulpat korvaansa ja ottaa lapsen + äidin kyytiin 8mikäli äiti "kiireiltään" ehtii. Jos näistä kumpikaan ei sovi naapurin eukolle niin voi voi. Ajakoot vaikka pyörällä sitten sinne.

Minä ehkä käyttäisin myös valkoista valhetta, että naapurinkumminkaiman koira on saanut pentuja ja poiketaan sitä kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Onpas:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mutta ehkä naapurin yh toivoo näin saavansa vähän vapaa aikaa itselleen.

Hänellä on omaa aikaa joka toinen viikonloppu ja joskus viikollakin, kun lapsi on isällään. Minulla ei ole tuollaisia "etuuksia" koskaan ;)

Onpas sulla kamala mies kun ei koskaan huolehdi lapsista.

Nimenomaan :) Eikö sinun miehesi lähde yksin lapsesi kanssa sinne kisamatkalle ja sinä olet kotona?

Me käytetään useinkin valkoisia valheita, jotta saadaan tehtyä asiat oman päämme mukaan ja silti saamme säilytettyä välit ihmisiin. Täytyy vaan keksiä sellaiset selitykset, ettei niistä voi jäädä kiinni. Ainahan sitä voi sanoa olevansa menossa jonkun sukulaisen luokse kylään samalla reissulla ja jos tuosta valheesta jää kiinni, voi sanoa että kyläilyreissu peruuntui viimetipassa. Helppoa kuin heinänteko! Mä en vaan osaa olla niin jämäkkä, että saisin sanottu asiat aina suoraan. Pelkään loukkaavani ihmisiä, joten siksi usein turvaudun kaikenmaailman selityuksiin.

Ongelma ei ole muuttunut matkan varrella; nainen ei haluaisi lähteä kisoihin, jolloin olisi hänen mielestään tosi kätevää että muksu lähtisi meidän kyydillä ja mieheni ei todellakaan halua tätä samaan kyytiin noinkin pitkälle matkalle.

Sanoin miehelle, että JOS lapsi lähtisi heidän mukaansa, niin naapurin tulee varustaa tälle eväät/rahaa ruokaan, tarvittavat tarvikkeet, bensarahat ja tarpeeksi vastuuta huolehtia itsestään (9v).

Ja mitä joku puhui, etten minä muka osallistu, niin puppua! olen useat kerrat vienyt harkkoihin, mutta tuleviin kisoihin en nyt sattuneesta syystä lähde (edellisissä olin mukana).

En ymmärrä sitä miks ap:n miehen pitäis ottaa vieraan lapsi tuollaselle reissulle ja muutenki en tajua jos naapuri ei koskaan kuskaa lastansa harrastuksiin vaan joku toinen tekee sen aina. Itekkin kuskailin naapurin lastan mutta kun se alko mennä siihen että joka kerta nii sanoin ns, valkosia valheita et me käydään samalla reissulla kylässä tai kaupassa jne...

Me käytetään useinkin valkoisia valheita, jotta saadaan tehtyä asiat oman päämme mukaan ja silti saamme säilytettyä välit ihmisiin. Täytyy vaan keksiä sellaiset selitykset, ettei niistä voi jäädä kiinni. Ainahan sitä voi sanoa olevansa menossa jonkun sukulaisen luokse kylään samalla reissulla ja jos tuosta valheesta jää kiinni, voi sanoa että kyläilyreissu peruuntui viimetipassa. Helppoa kuin heinänteko! Mä en vaan osaa olla niin jämäkkä, että saisin sanottu asiat aina suoraan. Pelkään loukkaavani ihmisiä, joten siksi usein turvaudun kaikenmaailman selityuksiin.

Ootkohan sinä minun ystäväni? Voin kertoa että olen huomannut valkoiset valheesi ja ne loukkaavat enemmän kuin suora rehellinen puhe :( Sanoisit rehellisesti ettet enää halua olla ystäväni etkä valhtelisi :(

Ongelma ei ole muuttunut matkan varrella; nainen ei haluaisi lähteä kisoihin, jolloin olisi hänen mielestään tosi kätevää että muksu lähtisi meidän kyydillä ja mieheni ei todellakaan halua tätä samaan kyytiin noinkin pitkälle matkalle.

Sanoin miehelle, että JOS lapsi lähtisi heidän mukaansa, niin naapurin tulee varustaa tälle eväät/rahaa ruokaan, tarvittavat tarvikkeet, bensarahat ja tarpeeksi vastuuta huolehtia itsestään (9v).

Ja mitä joku puhui, etten minä muka osallistu, niin puppua! olen useat kerrat vienyt harkkoihin, mutta tuleviin kisoihin en nyt sattuneesta syystä lähde (edellisissä olin mukana).
Mä edelleenkin sanoisin suoraan, että mies ei halua ottaa vastuuta vieraasta lapsesta kisojen ajaksi ja 9 v on liian pieni vastaamaan itse itsestään. Jos naapurisi ei tätä ymmärrä, olkooon ymmärtämättä. Jos sallitte vastuun ratketa rahalla, voitte olla varmoja, että jatkossakin teitä pyydetään kuskaamaan lapsi kisoihin. Sitten on vielä vaikeampaa kieltäytyä.

eli tässä kirjoituksessasi näkyykin jo se dilemma, mistä ei voi päästä enää eteenpäin. teille ei kelpaa kumpikaan ratkaisu, eli ainoa vaihtoehto on kertoa, ettei teiltä tule tällä kertaa minkään sortin apua.

Sanoit miehelle? Miksi ihmeessä? Eikö tämä asia pitäisi sanoa sille naapurille?

Jaa niin, sulla ei ole pokkaa sanoa. Sä vaan päätät mitä sanotaan ja pistät miehesi asialle =D

Oikeastiko tossa on joku iso ongelma että mitä tehdä? Mies ei todellakaan halua, sinä et halua. Koittakaapa nyt jompikumpi saada se suukku auki.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Jaa niin, sulla ei ole pokkaa sanoa. Sä vaan päätät mitä sanotaan ja pistät miehesi asialle =D

Sanoin miehelle, koska naapuri tätä asiaa tulee häneltä kysymään! Sehän vasta tyhmää olisi, jos puuttuisin "ulkopuolisena" tuohon asiaan :D

Sanoin miehelle, koska naapuri tätä asiaa tulee häneltä kysymään! Sehän vasta tyhmää olisi, jos puuttuisin "ulkopuolisena" tuohon asiaan :D

Ulkopuolisena? Sun poikas kisamatkaan ulkopuolisena? Ööö.... Naapurien harkkakuskausrinki jossa sinäkin vuorollas viet, mutta oot ulkopuolinen?

No, jos se sun miehes ei kehtaa sitten sanoa sitä minkä sä ulkopuolisena käskit sanoa, niin ehkä toi sitten on pattitilanne ja se tenava on pakko ottaa mukaan.

Laittakaas naapurille tekstarilla viesti, että "sori, tällä kertaa ei lapsen kyyditseminen onnistu".
Näin kummankaan ei tarvitse avata suutaan. Naapurille ei kuulu miksi ei sovi, mutta jos kuitenkin kysyy, niin vastatkaa, että teillä on perhejuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Koittakaapa nyt jompikumpi saada se suukku auki.

Suu kyllä saadaan auki, jos kyytiä kyselee.

En vaan koskaan ole törmännyt tällaiseen taktiikkaan ( =muut hoitakoot minunkin lapseni) ja siksi olen vähän ihmeissäni, että kovinkin tavallista toimintaa ja kuinka menetellä.

Mutta miksi sun pitää sanoa miehelle mitä sen pitää sanoa??? Eikö mies itse kykene muodostamaan sanoja?

Hänhän ei halua naapuria kyytiinsä eikä naapurin lasta vaivoikseen.

Jos sä oelt "ulkopuolinen" niin miksi ylipäätään puutut koko asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Ulkopuolisena? Sun poikas kisamatkaan ulkopuolisena? Ööö.... Naapurien harkkakuskausrinki jossa sinäkin vuorollas viet, mutta oot ulkopuolinen?

No, jos se sun miehes ei kehtaa sitten sanoa sitä minkä sä ulkopuolisena käskit sanoa, niin ehkä toi sitten on pattitilanne ja se tenava on pakko ottaa mukaan.

Huomaa, että osa porukasta haluaa tahallaan käsittää väärin, mut ei se mitään...

Olen "ulkopuolinen" (huomaa lainausmerkit!), koska naapuri on asiasta puhunut mieheni, ei minun kanssani. U see?

Yhteistyössä