Naapuri räpsii "tuhmaa" 2 v:tään sormille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eikä lapsi edes ole tuhma, vaan aivan normaali uhmis. Äiti uhkailee, että jos ei kohta lopeta, niin seuraavaksi lävähtää takalistolle:( Heti perään äiti kertoo, että uhkailee vain, eikä lasta ole ikinä pyllylle läpsitty. Vaan mene ja tiedä..
Tuntuu ihan kamalalle katsella sivusta. Olen kyllä sanonut, että hän tekee väärin ja en hyväksy lapsen fyysistä kurittamista. Ja lastensuojelu ilmoitus tuntuu jotenkin hyvin vaikealle askeleelle..

mun mielestäni ei aihetta ilmoitukselle, jos kerran äiti ei lasta kosaan lyö.

itsekkin uhkailen koivuniemenherrlla, mutta en ole kyllä koskaan uhkausta toteuttanut.

kyllä mä näpäytin sormille jos esim hellannappien räpläys ei loppunut kielloista huolimatta. Ei se nyt ihan lastensuojeluilmoituksen paikka ole..En ole ylpeä siitä että itselläni pinna katkesi, mutta ei toi lapsi siitä kyllä näytä kärsineen että näpsyn on saanut.

En ymmärrä, kun aina otetaan esille tuo lastensuojeluilmoitus. Itse olisin saanut tehdä monta ilmoitusta, jos olisin kaikki toisten sanomiset lapsilleen ottanut kontolleni. Tietty olen tuntenut nämä ihmiset ja tietänyt kuinka paljon he lapsistaan välittävät. Kannattaa oikeasti miettiä, mitä noista ilmoituksista perheelle seuraa ja etenkin sen lapsen kannalta eli onko tosissaan aihetta vai ei. Kuvaamasi perusteella minusta ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
kyllä mä näpäytin sormille jos esim hellannappien räpläys ei loppunut kielloista huolimatta. Ei se nyt ihan lastensuojeluilmoituksen paikka ole..En ole ylpeä siitä että itselläni pinna katkesi, mutta ei toi lapsi siitä kyllä näytä kärsineen että näpsyn on saanut.

No tuo nyt on ihan inhimillistä, ihminen tekee sen vaistomaisesti suojellakseen lastaan. Esim. jos lapsi säntää parkkipaikalla juoksuun, hyvin todennäköisesti tarraat häntä nopeasti kiinni kädestä tai takin kauluksesta. Oon kuullut parkkipaikalla tälläisessä tilanteessa lapsen huutavan "äitii, älä lyö, sä satutat mua" Tai jotain :) Varmaan äitiä hävetti, mutta pakkohan lapsi oli ottaa kiinni.

Eri asia jos aikuinen toistuvasti ja ilman syytä lasta kurittaa, henkisesti taikka fyysisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
En ymmärrä, kun aina otetaan esille tuo lastensuojeluilmoitus. Itse olisin saanut tehdä monta ilmoitusta, jos olisin kaikki toisten sanomiset lapsilleen ottanut kontolleni. Tietty olen tuntenut nämä ihmiset ja tietänyt kuinka paljon he lapsistaan välittävät. Kannattaa oikeasti miettiä, mitä noista ilmoituksista perheelle seuraa ja etenkin sen lapsen kannalta eli onko tosissaan aihetta vai ei. Kuvaamasi perusteella minusta ei.

hyvä pointti.
laitoselämä ei lapselle ole todellakaan hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paska laki. Tehty tyhmille ihmisille. Sormille räppääminen on mielestäni ihan hyvä konsti lopettaa hölmöily.

En voi ymmärtää tollasta asennetta. Jokaisesta lapsen "huonosta" käytöksestä voisit näppästä sormille? Entäs jos miehen räppäis sua sormilles.

Siis en mene minkään sormile räpsäyttämisen takia ilmoitusta tekemään.. Minulla on vaan semmonen "aavistus" että ei ne siellä kotona pelkkiin räpsyihin jää. Äiti sanoo, että naiset on niin paljon hellämielisempiä, kuin isät ja että heillä mies pitää hyvin tiukkaa kuria.. Ja että mummi oli suositellut antamaan koivunmäen herrasta, niin että lapsi tottelee heti käskystä. Ja tuo sormille räpäytys (ja se ei sitten ole mikään hellä näpäytys, vaan rätkäsy siihen näpeille, niin että lapsi alkaa itkemään) on arkipäiväinen kurintoimenpide, kun joillakin se on esim. jäähypenkki

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paska laki. Tehty tyhmille ihmisille. Sormille räppääminen on mielestäni ihan hyvä konsti lopettaa hölmöily.

En voi ymmärtää tollasta asennetta. Jokaisesta lapsen "huonosta" käytöksestä voisit näppästä sormille? Entäs jos miehen räppäis sua sormilles.

Jokaisesta? Sanoinko niin? Jos lapsi toistuvasti tekee jotain kiellettyä ja vaarallista, räppään kynsille. Aivan varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja miettisitte seuraukset ilmoituksista:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

hyvä pointti.
laitoselämä ei lapselle ole todellakaan hyväksi.

kannattaa puuttua vasta kun on oikeasti aihetta. eli kunnon lyömistä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis en mene minkään sormile räpsäyttämisen takia ilmoitusta tekemään.. Minulla on vaan semmonen "aavistus" että ei ne siellä kotona pelkkiin räpsyihin jää. Äiti sanoo, että naiset on niin paljon hellämielisempiä, kuin isät ja että heillä mies pitää hyvin tiukkaa kuria.. Ja että mummi oli suositellut antamaan koivunmäen herrasta, niin että lapsi tottelee heti käskystä. Ja tuo sormille räpäytys (ja se ei sitten ole mikään hellä näpäytys, vaan rätkäsy siihen näpeille, niin että lapsi alkaa itkemään) on arkipäiväinen kurintoimenpide, kun joillakin se on esim. jäähypenkki

Eli todellisuudessa et tiedä perheen elämästä mitään, olet kehitellyt omassa pikku päässäsi jonkunlaisen lapsenhakkaaja tarinan ja olet nyt huolissasi.. hohhoijjaa..

onneksi asun omakotitalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmiset jaksaa:

Eli todellisuudessa et tiedä perheen elämästä mitään, olet kehitellyt omassa pikku päässäsi jonkunlaisen lapsenhakkaaja tarinan ja olet nyt huolissasi.. hohhoijjaa..

onneksi asun omakotitalossa.

Olen ihan samaa mieltä. Tommoset vauhkoiljoille pitää saada lisää vipinää elämään, niin ei ehtis kytätä muita. Onneksi asutaan omakotitalossa...

Kannattaa kuitenkin tosissaan miettiä,onko ilmoituksen arvoista. Jos on "normaali" perhe, jossa lapset selkeästi hoidetaan hyvin ja heillä näyttää olevan hyvä suhde vanhempiinsa, niin anna todellakin olla asian.

Ok, en enää sanokaan ett tee ilmoitus. Käsitin että TIEDÄT äidin toimivan noin, nyt sitten aavistelet niin..

mikä ihmeen lastensuojeluilmoitus buumi nykyään on?

tiuskaset lapselle puistossa tai et alistu uhmaikäisen tahtoon, niin johan ollaan lastensuojeluun soittelemassa.

tiedättekö te ihan oikeasti mitä kaikkea siitä voi seurata perheelle ja läheisille?

mahdollisesti masennusta, huonon äidin leima, ikuinen merkintä papereihin, seuranta, jatkuvaa todistelua siitä, että lapset on hyvässä hoidossa ja niitä rakastetaan.

viette oikeasti aivan turhaan aikaa näiltä sosiaalityontekijöiltä kun varmasti olisi niitäkin tapauksia jotka ihan oikeasti sitä apua tarvitsevat.

Alkuperäinen kirjoittaja Manta Makoisa harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Jos toistuvaa käytöstä, tee ilmoitus.

Etköhän sä nyt vähän liioittele.

Joo, vedin jo sanani takaisin. Mutta olen todellakin sitä mieltä että lasta ei saa näpsäytellä sormille huvikseen, vähän jokaiseen tuhmaan käytökseen. Voin että tiedän niin hyvän esimerkin miltä tuollainen lapsesta tuntuu.

Ap:llä on kolme lasta ja asuu myös omakotitalossa;) ja kuten tuossa jo sanoin, minkään räpsimisen tai fiiliksen takia en lähde ilmoa tekemään. Kunhan tuntuu vain lapsen puolesta pahalle. Mutta juu, taidan vauhkota. Itse niin henkeen vereen en vain hyväksy minkään muotoista lapsen fyysistä kuristusta.

Yhteistyössä