"nää on ihan kilttejä".. koirista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainen koiranomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29157325]Vitun idiootti se sinäki olet. Itse pelkään koiria, myös niitä kilttejä, luuletko tosiaan että mieleen tulisi alkaa uhkailla kahdelle saksanpaimenkoiralle???[/QUOTE]

(Ilman kiroilua) olen samaa mieltä.

Mä pelkään kaikkia koiria, olen pelännyt lapsesta saakka.

Jos siis jostain hyökkää mun kimppuuni mikä tahansa määrä koiria, niin en tiedä mtä tee. todennäköisesti pyrin pakoon tai saan seko-kiljuntakohtauksen.
Eli teidän mielestänne "väärin".

Jos mä pidän keltaista huivia, niin ymmärtääkö ne koiranomistajat, että mun lähelle ei saa päästää koiria, ei mitään niistä, ei edes sitä nyrkillä tapettavaa.

Muuten miten muka omistaja voi sanoa, että koira "ei tee mitään" jos se hyppää päälle tai tunkee kuonoaan mun haaroväliin? Kumpikin toiminta on erittäin vastenmielistä. En halua kuraa enkä kuolaa päälleni, eikä mun haaruksin koske kukaan, kiitos. Ihanko vaan pitää olla kiitollinen ettei ole valtimo auki, sekö vasta on "jotain"?

Minä otan pienen koirani syliin, jos isommat koirat yrittävät sen kimppuun hyökätä. Tyhmää tai ei, mutta yksikin reipas puraisu pieneen niskaan voisi viedä koirani hengen. Vieraat koirat saavat siis raadella ensin minut ennen kuin pääsevät koirani kimppuun.

Itselläni on sakemanni, joka on hihnassa. Mutta sitten juoksee metsässä vastaan nämä pienemmät koirat vapaana eikä omistajaa näy missään. Sitten kun irrallaan oleva koira tulee koirani luokse ja koirani tästä raivostuu, syy on tottakai aina minun.

Alkuperäinen kirjoittaja tällainen laumanjohtaja;29162356:
Minä otan pienen koirani syliin, jos isommat koirat yrittävät sen kimppuun hyökätä. Tyhmää tai ei, mutta yksikin reipas puraisu pieneen niskaan voisi viedä koirani hengen. Vieraat koirat saavat siis raadella ensin minut ennen kuin pääsevät koirani kimppuun.

kovin ritarillista, tai sit ei. se koira ei ole mitenkään suojassa sun sylissä, päinvastoin. ellei hyökkääjä sitten ole chihu, jolloin voit nostaa oman koirasi sen ulottumattomiin....

Itselläni on sakemanni, joka on hihnassa. Mutta sitten juoksee metsässä vastaan nämä pienemmät koirat vapaana eikä omistajaa näy missään. Sitten kun irrallaan oleva koira tulee koirani luokse ja koirani tästä raivostuu, syy on tottakai aina minun.

Ja mulla keskikokoinen koira (n. 20 kg) joka ei tykkää toisista koirista ja on siksi aina, siis ihan aina mulla hihnassa. Kerran perään juoksi irrallaan oleva sakemanni, no mun koira nosti hemmetinmoisen mekkalan ni ei kun tää koira vaan tulee perässä. Omistajansa kömpi sieltä kauempaa ja rupes mulle huutamaan, että "jos vaan se rakkis puree mun koiraa sä maksat kaikki eläinlääkärikulut!!!" :O

[QUOTE="vieras";29162539]Ja mulla keskikokoinen koira (n. 20 kg) joka ei tykkää toisista koirista ja on siksi aina, siis ihan aina mulla hihnassa. Kerran perään juoksi irrallaan oleva sakemanni, no mun koira nosti hemmetinmoisen mekkalan ni ei kun tää koira vaan tulee perässä. Omistajansa kömpi sieltä kauempaa ja rupes mulle huutamaan, että "jos vaan se rakkis puree mun koiraa sä maksat kaikki eläinlääkärikulut!!!" :O[/QUOTE]

Ja kerran kun olin palaamassa koirani kanssa lenkiltä, kauempaa lähestyi niinikään sakemanni naisomistajansa kanssa. Kun koirani alkoi siinä haukahdella (jatkoimme silti matkaa koko ajan) se naisen kiekui: painu nyt v*ttuun siitä piskis kanssa että täällä pääsee kulkemaan!" Sanoin, että siinähän on tie auki ihan kokonaan niin akka rääkyi "pidä se turpas kii tai mä päästän mun koiran irti!"

Ja ei, todellakaan nämä ei ole mitään provoja vaan ovat oikeasti tapahtuneet. Kyseessä ei kuitenkaan ollut sama koira ja sama omistaja.

Ottakaa myös nämä "kilttien koirien" omistajat huomioon, että se toinen koira ei välttämättä ole! Oma koirani ei pidä vieraista koirista ja pelkää myös. Se ei halua vieraita koiria lähelleen ja saattaa olla sen vuoksi aggressiivinen. Pidän oman koirani aina kiinni enkä päästä sitä toisten koirien luokse koskaan. Nämä irrallaan juoksevat "kiltit" sessut saavat aina verenpaineen nousemaan, koska rähinän riski on liian suuri.

Sama. Ja sitten on muuten (aikuisia) ihmisiäkin jotka kysymättä tulevat koskemaan koiraa (yleensä en anna koskea vaikka kysytään). Mulle on käynyt pari kertaa niin, että ensin nämä nerot kävelevät TOSI läheltä koirani ohi, pysähyvät koiran eteen ja varoittamatta yrittävät silittää ja paijata. Olen siinä tilanteessa ehtinyt juuri ja juuri karjaisemaan että älä koske!, koska muuten oltaisiin saatu lukea iltalehdestä että Koira puri perheenäitiä lenkillä...huoh! Jos näette keltaisen nauhan koiran hihnassa niin älkää menkö kovin lähelle, ja varsinkaan koskeko (googlettakaa jos kiinnostaa).

Sori meni vähän ot, pyhitetään aihe takaisin alkuperäiselle aiheelle :D

Mulle ei tulisi mieleenkään mennä koskemaan vierasta koiraa, oli sillä keltainen merkki hihnassa tai ei. Miksi sitten koiranomistajan mieleen tulee päästää se koira koskemaan muhun? Mua ei kiinnosta, vaikka se koira olisi kuinka kiltti. En halua antaa sen nuuskia itseäni enkä todellakaan halua silittää sitä.

Asettako pitää alkaa kantamaan, sittenkö paukapäät koiranomistajat uskoo, että pitävät ne piskinsä kaukana musta?

[QUOTE="vieras";29162271]

Muuten miten muka omistaja voi sanoa, että koira "ei tee mitään" jos se hyppää päälle tai tunkee kuonoaan mun haaroväliin? Kumpikin toiminta on erittäin vastenmielistä. En halua kuraa enkä kuolaa päälleni, eikä mun haaruksin koske kukaan, kiitos. Ihanko vaan pitää olla kiitollinen ettei ole valtimo auki, sekö vasta on "jotain"?[/QUOTE]

Haiseeko sun haaraväli jotenki erityisen mehukkaalle? Suosittelen alapesua päivittäin ja alkkareiden vaihtoa päivittäin sekin :p

Yhteistyössä