N.20-v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään ~Vol.2~

No niin Sirpula plussaa kehiin nyt vaan että saadaan sekin tili auki tälle vuodelle.

Haltia ymmärrän kyllä että sua harmittaa...meillä meni muutama kierto pilalle ihan vaan siksi ettei töiden takia nähty ollenkaan. Kyllähän sosiaalisia suhteitakin täytyy vaalia...ikävä vaan jos se sattuu aina oviksen aikoihin...Olet muutaman kerran sanonut että et halua julkiselle puolelle kun teidän oma lääkäri on mitä on...voisitko aikaa varatessasi pyytää että pääsisit nais-lääkärin vastaanotolle?

Tinttu voi olla että asustellaan ihan lähelläkin...vaikka onhan Oulunlääni kyllä aika suuri. Meillä siis odotellaan oys:iin lähetettä, mutta sen saaminen kestää varmaan pari kuukautta...

ON: Täti kurvaa kylään viikon päästä. Nyt on masussa tuntunu kummallista vihlontaa varsinkin kun yrittää nukkua. Tällaista on toki ollut ennenkin eli salamatkustajaa en uskalla toivoa saaneeni kyytiin. Olo on onneksi pikkuisen helpottunut sen eilisen tk:ssa käynnin jälkeen, kun tietää että asia on nyt menossa eteenpäin eikä enää pelkästään itsestä kiinni.

Sarah85: Voihan se tosiaan olla, että asutaan aika lähellä. :) Meillä ei ainakaan vielä tarvitse oys:iin lähteä, kun täällä omassa kaupungissa pystytään jotakin näitä lapsettomuusjuttuja hoitamaan, mutta jos koeputkihedelmöitykseen vaikkapa jouduttaisiin niin sitten tulis Ouluun lähtö.

Sirpula: Toivottavasti sulla on huomenna meille hyviä uutisia!! :heart: Tulethan sitten heti kertomaan?

Mua jänskättää... Huomenna olis aika sinne polille. Eihän siellä vielä oikeastaan mitään muuta tehdä, kuin keskustella tästä tilanteesta (tai korkeintaan mulle ultra + verikoe). Mutta mihinkään "tositoimiin" ei vielä päästä. Saa nähdä miten jatko menee sitten ja kuinka kauan joutuu odottamaan seuraavaan käyntiin/tutkimukseen. Tämmöstäpä tämä on, odottelua...

Sirpula: Miten kävi? :p

Me tultiin miehen kanssa just sieltä keskussairaalalta. Nyt on sitten se eka käynti takana. Oikein mukava ja kannustava gynekologi oli meitä siellä vastassa. Kertoi kyllä kaiken mahdollisen tästä asiasta ja mahdollisista hoidoista. Ultrasi minut ja totesi munasolun irronneen. Mies siinä vieressä tuijotti silmät suurina, eihän se ole ennen nähnyt kun naiselle tehdään sisäultra. :D Sain myös ajan sinne SSG-tutkimukseen. On jo parin viikon päästä. Ennen sitä pitää käydä verikokeissa joissa katsotaan TSH ja prolaktiini arvot.

Gyne oli oikein luottavaisin mielin tämän meidän jutun suhteen ja sanoi, että hyvä että minä olen näin nuori vielä. Naisen ikä kun vaikuttaa niin vahvasti. Nyt taas jaksaa vähän paremmin uskoa, että kyllä mekin vielä saamme sen oman pikkuisen käärön. :heart:

Nyt on raskaustesti tälle aamua tehty ja lisäksi gynellä käyty; en ole raskaana!:'(

Gyne ultras munasarjat ja sanoi limakalvojen kaiun (?) olevan 4mm, ja sen on kuulemma suhteellisen ok. Nyt mulla menossa kp 38, joten tänään aloitan 10pv kuurin teroluteja, ja sitten kierron 21-22 päivänä pitää käydä verikokeessa, mittaavat progesteroni-arvoja. Mikäli se on alle 15, niin sitten noin kp 30-35 aloitan taas terot 10pv kuurin, kun menkat tulee, syön Clomifeneja kp 5-9 ja taas teroja kp 15-24. Sitten taas kp 21-22 pitää käydä uudestaan verikokeessa, mittaavat uusiksi sen progesteronin. Niin, tietysti ellen tule raskaaksi ennen kaikkia näitä juttuja.. *huokaus*

Gyne oli jotenkin melko masentava, koko ajan puhui vain, että "sitten toukokuussa kun teillä tulee vuosi yritystä täyteen, niin sitten jatkotutkimuksiin"...blaa,blaa,blaa! Niinku mä sitä en jo tietäis!! :kieh: Sen asenne oli muutenki tosi sellanen välinpitämätön, tuli itelle ihan semmonen olo, että pääsispä äkkiä poiis ku se ukko oli niin inhottava! Niin, se gyne oli taas se reilu 50v kalju mies - sama ku viimekski... :/

Nyt on sitte itellä ajatukset vähän sekaisin; oon tosi ilonen että sain nuo clomitki (mikäli ilmenee että ovuloimisessa on jotain häikkää ), sillä aloitin heti sinne päästyäni niiden ruinaamisen..epäilen ite, että en ovuloi, sillä en vielä ikinä ole saanu plussaa ovis-testiin...siinä kierrossa jos/kun syön noita clomeja, niin täytyy kyllä tikuttaa ovista tosi ahkerasti, jos sen plussan sinne vihdoin sais!

Meillä ollu miehen kanssa nyt monta päivää hirveetä riitelyä, en sitten tiedä että onko se kummallakin vaan stressiä vai mitä, mutta mä oon nukkunu viimeset 2 yötä sohvalla, oon antanu sen kiukutella aivan rauhassa... :|
No, äsken sitten saatiin kuitenki sovinto aikaiseks, ja ainaki omalta osaltani siihen vaikutti suuresti tuo gynellä käynti, niin sai sen mielen päältä pois ja taas vähän selvyyttä näihin asioihin...ja eteni kuitenkin taas vähän tämä meidän vauvan saanti-projekti! :heart:

Tinttu: Kiva kuulla, että teillä menny noin hienosti lääkärireissu!! Kateeksi ihan meinaa käydä, kun teillä tuntuu olevan noin mukava gyne..no, kai ne asiansa osaa muutkin.

Voi ei Sirpula :( :hug: Onneksi kuitenkin saitte lääkkeet, toivottavasti se siitä lähtisi :)

Mullakin on reilu 50v lääkäri (mies myöskin), mutta on ihan mukava, tosin hieman hajamielinen :LOL:

Nyt iso voima :hug: koko tälle pinolle :) Kyllä tekin joskus.. :heart:

Sirpula: Voi ei. :| Miksi tommosia gynejä on olemassa??? Mulla on kyllä tainnu sit käydä melko hyvä tuuri, kun molemmilla kerroilla (yksityisellä ja julkisella) on sattunu tosi mukavat ja kannustavat gynet. Hyvä kumminkin, että sait hieman selkoa tilanteeseesi. Jos oikein muistin niin sullakin on monirakkulaiset munasarjat? Hyvä, että sulla tutkitaan tuo ovulaatio. Tuli tässä mieleen tuosta omasta oviksesta... Testailin mammaksin liuskatesteillä enkä saanu ihan täysin kahta yhtä vahvaa viivaa siihen. Silti mulla oli se ovis tapahtunut. :) Oisko sulla mahdollisuutta päästä jollekkin toiselle gynelle juttelemaan? Jollekkin joka on esim. lapsettomuuteen erikoistunut? Tsemppiä tosi paljon!! :hug:

No niin eli täällä tipahdettiin taas...kummallisen aikasin tässä kierrossa mutta oikeastaan parempi näin kun kerran täti aikoi paikalle kurvata. Ensi viikonloppuna on kavereiden kolmekymppiset ja olis ollu kyllä aika ikävää olla siellä mekko päällä menkoissa... :x

Taitaapi meikäläisen kiertomäärät pamahtaa yli 20 reippaasti ennenkuin se plussa tulee. Eli yk 19 ja kp 1. Noh jospa se lähete tulis joskus...

Sarah85: Pahoittelut. :hug:

Mulla muuten menee nuo kiertopäivät nyt tässä kierrossa (ja varmaan seuraavissakin clomikierroissa) jonnekkin 30-32. Että ei ihan vielä parin päivän sisään pitäs tätiä odotella tänne. :) Mulla on melko inha flunssa menossa, päivällä ei tiedä mitään, mutta aamulla ja illalla nenä vuotaa tai meinaa olla tukossa. Jospa tää ei pahemmaksi yltyis.

Tuli muuten mieleen tuosta munatorvien aukiolosta... Dreamer, eihän siihen tarvitse aina olla kunnon syytä miksi munatorvet ovat tukossa. Niinkuin sinullakaan kun ei ole tiedossa mitään sairautta miksi ne olisivat menneet tukkoon. Moniakin tapauksia olen nyt lukenut, että munatorvet ovat tukossa, vaikkei mitään kunnon syytä siihen ole. Joten ethän ole enää huolissasi, että sinulla kyse olisi mistään vakavasta? :) Pakko myöntää, että itseänikin pelottaa kamalasti nuo munatorvet... Mulla tosiaan parin viikon päästä meno sinne aukiolotutkimukseen... :|

Tinttu Mutta minun ikäisellä on harvinaista, että Molemmat puolet ovat kiinni, kun koskaan ei ole ollut gynekologista tulehdusta tms. eikä leikkauksia.. kyllä se edelleen huolestuttaa, mutta pakko elää hetkessä, tulee mitä on tullakseen.. vahvin epäilys on endometrioosi.. 90% on kyse endosta..

Ai, en ookkaan ainut "yökukkuja". :D

Dreamer: Kyllähän se varmasti huolettaa! Turhaan me muut täällä edes yritetään sanoa, että "älä huolehdi". Tuskinpa meistä kukaan siihen pystyisi sinun tilanteessasi. Jos mulla on torvet tukossa niin melko varmaan johtuu siitä, että sairastin sen umpilisäkkeen puhkeamisen. Sepä selviää parin viikon päästä ja voin sanoa, että jännittää nyt jo helkutisti. :(

Ensinnäkin, Sarah85lle iso :hug: !!

Tinttu: Juuh, monirakkulaiset munasarjat täälläkin. :( Oon toisaalta ihan iloinen, että nyt nämä terot menossa (tänään 4. teron ottaminen, 10pv kuuri), niin päästään sitten uuteen kiertoon. Tosin koko ajan taustalle hiipii pelkoa, että mitähän siitä verikokeesta selviää sen ovuloimisen suhteen. No, onneksi on nuo clomi-reseptit jo valmiina, toivottavasti niistä olisi viimestään toivotunlaista apua! :heart:

Oon ollu vkonlopun töissä iltavuoroissa la ja su. Mies ollu myöskin töissä koko vkonlopun, tosin hän aamuvuorossa. Joten ei olla paljon toisiamme nähty nyt viime päivinä, yöt vaan nukuttu samassa sängyssä lähekkäin:heart:!

Kauhea väsy... |O Nyt menen unten maille, huomiseen! :wave:

Sirpula: Samaa minäkin olen tässä miettinyt, että miksi tässä ketjussa on nykyään niin hiljaista. Mulla tosiaan loppui nuo terolutit nyt, kun se lapsettomuuslääkäri sanoi, ettei niitä enää sekoiteita tähän. Voivat kuulema vaikuttaa ovulaatioon. Hyvä tosiaan, että sulla on tuo clomi-resepti jo valmiina. :) Ootko ikinä ajatellu/kysynyt kun sua on ultrattu, että miten sun rakkulat sijoittuu munasarjassa? Mulla on sillee siinä keskellä rykelmässä. PCO:ssahan ne yleensä on helminauhamaisesti. Oon miettiny sitäkin monesti, että mulla vois tää ihan olla PCO:ta, mut ei sitäkään oo diagnosoitu ja sit kun nuo munasarjatkaan ei oo tyypilliset pco:laisen munasarjat, niinkuin gyne sanoikin.

Tinttu: Ehkä meitin seura ei vaan kelpaa enää porukalle, varmaan niin sekavia juttuja välillä... :D :LOL: Ei kai ne ihan kaikki vielä plussannukaan ole?!

En ole ikinä kysyny, että miten ne rakkulat sijoittuu munasarjoissa, eikä se kyllä ole kertonutkaan!! :headwall: Nuo on musta sellaisia asioita, joita se vois ite kertoa - eikai noita hoksaa kysellä... :ashamed:

moi kaikki!
anteeksi kun en ole vähään aikaan käynyt! ja anteeksi,että nyt en ehdi keskittyen lukemaan teidän kuulumisia. tulen myöhemmin uudestaan.
huomasin omat kpni listassa ja ajattelin korjata,että ne on nyt 14/jotain..ehkäpä se 28-29,koska olen käynyt lääkärissä lapsettomuuden tiimoilta. minun kysta oli hävinnyt samoin kaikki siihen liittyneet oireet. ja saimme clomifen reseptin jotka otamme käyttöön ensi kiertoon!
paljon voimia kaikille. tällaisia kuulumisia meiltä. saa nähdä miten käy
:hug:

Mulla ovis taas venyy. On se kumma, vaikka on clomitki käytössä niin silti venyy. :/ Tällä 3:lla pillerillä, ekalla kierrolla tuli ovis+ kp 15, toisella kp 17 ja saa nähä mihi nyt menee. Eilen kp 17 ei vielä ovis+. :|
Minkähän lie toleranssin oon kehittäny. Miks sitä pitääki olla niin urpo, ettei lääkkeetkään vaikuta! |O
Mies menee ens viikolla antamaan spermanäytteen, saadaan sentään siitä selvyys. Mun tutkimukset menee ties minne...monen kuukauden päähä meijän tuurilla.

Tää on niin perseestä, ku haluais vaan oman perheen ja joutuuki vaan oottamaan ja oottamaan ja oottamaan ja siltikään mitään ei tapahdu!! :headwall: :headwall: |O |O

Sirpula: Joo, kyllä minunkin mielestä gynejen pitäis paremmin kertoa noista jutuista. Ei se minunkaan gyne mulle mitään oikeen sanonut niistä rakkuloista - paitsi, että ne ei oo "tyypilliset pco-laisen munikset". Itse sitten siitä ruudulta tihrustin kun se ultrasi. :)

hissu: Tsemppiä ekaan clomikiertoon sitten! Toivottavasti ne auttais. :heart:

Orion: Pidetään peukkuja, että se ovis ois tulollaan sieltä! :) Tämmöistä tämä on, kamalaa odottelua. Kuukaudet kuluu. :| Mutta toivotaan, että teillä lähtis asiat sujumaan mahdollisimman nopeasti.

Flunssa alkaa hitusen hellittää. Tänään nenästä ihan verta tullut, kun vissiin alkaa limakalvot olla jo niin kovilla. Vatsassakin muka jotain nippailuja tuntunut, mutta ne yritän jättää omaan arvoonsa. Pari päivää pitäis jaksaa vielä piinailla, kp 31 pitäs menkat siis tulla.

Yhteistyössä