N.20-v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään ~Vol.2~

Onnea murpalle hyvistä tuloksista, antaa varmasti taas uutta toivoa! Niin ja onnea myöskin hääpäivän johdosta, vitsit, nyt kun sais vielä pian onnitella raskautumisen johdosta :)
Tälläisella palstalla, missä monella yritystä on ollut pitkään, on helppo olla vilpittömän onnellinen toisten plussaamisesta, kun taas kaikkialla muualla tuntuu että olen alkanut pelätä kaikkia lisääntymisikäisiä :eek: Oikeasti, tämän viikon aikana on tullut jo 2 uutta plussauutista ja molemmat ovat olleet ilman yritystä tulleita raskauksia. Tämä on aika kamalaa, ei haluaisi olla sellainen katkera eukko mutta ei oikein saa itselleen mitään. Sitten kun kukaan ei edes tiedä tästä ja alkaa jo tulla niitä kyselyitä että koskas sitä sisarusta meinaatte. Ei se oo niin helppoo kaikilla että naps vaan ja tulee toinen heti perään (tai siis tuntuu että kaikille muille se on nimittäin viimekesänä 4 puolituttua sai vauvan ja kaikille neljälle on tulossa jo toinen :| ) Ok, ehkä tämä on vähän turhaa valitusta, kun teillä monella ei oo sitä ensimmäistäkään. Tulee vähän ahne olo :ashamed:
 
Heippa kaikille!

Olen tarkoituksella pitänyt vähän hiljaiseloa tähän ketjuun, vaikka lukemassa olenkin teidän juttuja käynyt. =)

Onnea murpalle (ja miehelle toki) hyvistä simppatestin tuloksista! Mahtavaa! :heart:

haltia: Tsemppiä, että teilläkin tulisi hyvät tulokset simppa-analyysista! :) Odottelu on kaikista raastavinta.

Möhköfanttis: Kyselit, että onkos kellään pudotettavaa painossa. Ennen raskautumista mun mitat oli 172cm/77,5kg ja sitten toukokuun aikana pudotin painon 73 kiloon. Eli mulla ainakin saattoi olla tuo painonpudotuskin osa "syynä" raskautumiselle. Tällähetkellä paino on 73,3kg joten ei ollut onneksi paino juurikaan noussut edes juhannuksena vaikka tuli vähän syötyä. :D

Muuten vaan iso :hug: ja tsemppiä muille ketä en maininnut!

Sitten vähän omaa napaa: Viime viikon elelin pelonsekaisissa tunteissa, kun maanantai-iltana alkoi pieni verinen tuhruvuoto. :ashamed: Tuhrua ei tullut paljon, mutta se jatkui vielä tiistainakin, jolloin soitin yksityiselle lääkäriasemalle ja varasin alkuraskauden uä ajan. Ajan sain torstaille. Vuoto jatkui keskiviikkonakin sekä torstaina. Oli tosi torstaina jo hiipumaan päin. Ultrassa sitten selvisi, että kaikki olikin hyvin ja syke näkyi. Itkin onnesta siinä pöydällä maatessani, koska olin ihan varma, että raskaus on kohdunulkoinen tai menossa kesken. Mies oli mukana ja loisti siinä vieressä kuin naantalin aurinko. :) Ei siis täälläkään lähtenyt alkuraskaus menemään ongelmitta, mutta pitänee toivoa ettei vuotoa enää näy.
 
Murppa Hienoa, että tuli hyviä uutisia :) Meillä taisi olla 46% yhteensä a+b ja lääkäri sanoi, että siitä ei lapsettomuus johdu..
Tinttu Ihana, että kaikki kunnossa.. :) Nyt vain yritä nauttia raskaudestasi.. :heart:

ON: Väsyttää |O Tosiaan olin melkein vuorokauden töissä ja koko ajan riitti tekemistä :p Aamulla ei silti tuntunut väsyttävän.. rupesin nukkuu joskus 7.30 niin heräsin 15.30 :D Normaalisti herään eka yön jälkeen viim. klo 13.. Vielä ens yö, mutta noiden unien kanssa kyllä jaksaa :) Sitten pitkä vapaa.. pitänee käydä alennusmyynneissä :)
 
Tinttu kiva kuulla sinusta, ja että kaikki on kuitenkin hyvin =) kohta sullakin alkaa kriittiset viikot ilmeisesti olla ohi, ja jännittää ei tarvitse niin paljon.

Möhkö nyt sullakin taitaa siis olla yöt vähäksi aikaa ohitse! rentoudu kunnolla B)

Neppi Samoja tunteita tässä käydään läpi, katkera olen itsekin välillä ja läheisten vauvauutiset nyt satuttaa paljon, varsinkin jos vauva on vahinko, tai yllätys, varsinkin kun meilläkään ei oikeastaan kukaan tiedä hankaluudesta ja tutkimuksista yms. vastaile siinä sitten jotain järkevää, kun plussanneet kyselee, eikö mekin hankittais jo niitä vauvoja " olis kiva olla yhtä aikaa äippälomalla" jne. no olishan se, mutta piru vie, kun ei vaan onnistu haluamalla.

ON: eilen illalla yllätyksekseni harrastettiin oikein ihanaa seksiä, mieskin oli aivan yhtenä hymynä, kun pitkästä aikaa tuntui oikeasti ihanalta, sitten aan kysyi jälkeenpäin että luulenko, että oli jo liian myöhäistä... no en tiedä, kai mä tänään voiin sen ov-testin tehdä, harmittaa vaan, kun ei ne näytä mulla mitään selkeää. kaksi viikkoa vaan melko tummaa. se gyne sanoi kyllä, että naisilla joilla on monirakkulaisuutta saattaa näyttää melkein plussaa pitkin kiertoa, mulla siis taitaa olla niin. jos pystysin laihduttaa se ehkä auttais. Mutta miten te olette onnistuneet laihduttamaan. Musta tuntuu, että kun noi n10 ylimääräistä kiloa on tullut, niin ne ei lähde sitten millään. en vain pääse omiin mittoihini..
 
haltia: Itse onnistuin laihduttamaan niin, että liityin netissä www.kalorilaskuri.fi sivustolle ja aloin laskemaan kaloreita. =) Tein jokaiselle päivälle oman listan mitä saan syödä ja milloinkin. Muutaman viikon ajan tein noita listoja ja sitten alkoi jo hoksaamaan itsekin, että minkä verran saa syödä mitäkin. Tietenkin liikuntaa lisäsin kans. Suosittelen kyllä lämpimästi tuota!

 
Täällä flunssa vaan jatkuu... Olo on tosi kurja :( Kuumetta oli toissapäivänä yli 38 astetta, mikä on erittäin harvinaista minulle. Eipä ole oikeen jaksanu pupuillakaan kun olo on tällainen.. Pitää odottaa, että paranis pian :) :snotty:
 
:hug: Kaikille.

Murpalle pikaisia parantumisia! :)


Mulla ei oo oikeen fiiliksiä nyt mihinkään suuntaan. Hyvin täyttyy tällä hetkellä elämä palkkatöistä ja omista töistä. Itse asiassa mä oon tällä hetkellä aika tyytyväinen tilanteeseen (ja jopa itseeni), kun unohdetaan ne pelot tulevaisuudesta.

Menkat pitäis alkaa ehkä joskus tiistaina tai keskiviikkona. Jännä, ku tissit ei oo vielä tullu aroiksi sillä tavalla ku ruukaa n. viikkoa ennen menkkoja. En tiedä vaikuttasko tuo yrttiuute sit sillä tavalla...tiedä häntä. Jos joku muu tän aiheuttaa, joku paljon parempi asia :whistle: , niin sehän selviää viikon päästä. Ellei jo aiemmin. :)
 
Murppa Paranemisia! :)
Orion *peukut pystyssä* :) Toivotaan parasta..

ON: täällä taisi olla luomuovis, joka tosin meni harakoille, mies ei halunnut seksiä.. tai sitten muuten vain ovislimat ja nippailut.. Parin viikon päästähän sen näkee tuleeko menkat vai ei.. Tosin ihan hyvä ehkä, pitää miehen kanssa keskustella, ei ole oikein hyvin mennyt viime aikoina.. :( Sain lääkäriltä terolut reseptin, mutta nautin kesän vuodottomasta ajasta ;)

Muilla taitaa parisuhde kestää hoidot?
 
Möhkis: Meillä ei oikeen osaa sanoa vielä mitään, ollaan vasta niin alkuvaiheessa. Mies ei tosin hirveästi ole halunnut puhua näistä asioista, tiedä sitten onko syynä se ettei halua ajatella sitä vaiko ihan vaan välinpitämättömyys.. No kummiskin, on sanonut kuitenkin sen, että niin pitkälle hoidoissa mennään kun on pakko, ja jos ei muuten lasta saada niin sitten vaikka adoptiolla. Mutta onneks ei tartte vielä ajatella niin pitkälle näiden asioiden kanssa.. Nyt toivon vaan, että saisin ens kuussa clomit ja että niillä tärppäis..
 
Murppa Niin se mies meilläkin sanoo, hän ei vain ymmärrä millaista on pistää viikko tolkulla piikkejä itseensä, käydä lääkärillä 5-10 krt/kk, tehdä se neg. testi, odottaa aikoja, olla leikkauspöydällä, kivuliaissa operaatioissa jne.. Helppohan hänen on sanoa, hänen tehtävä olisi vain laittaa simpat matkaan, eikä aina suostu sitä tekemään.. Lisäksi minä teen töitä niska limassa, jotta saadaan rahaa kaikkeen ja sitten mies päättää ettei halua seksiä, kun on maksettu 700e/kk siitä että lapsi saisi alun.. kyllä kuluttaa parisuhdetta aika paljon..
 
Kuulostaa kyllä tosi kuluttavalta ja ahdistavalta tuo sinun tilanne Möhkis :| Meillä tosiaan on ainakin vielä hyvä tilanne. On meidänkin parisuhdetta toki monikin asia koetellut, mutta lapsettomuuden ja sen tutkimusten+hoitojen kanssa ollaan vielä tähän mennessä päästy eteenpäin tappelematta sen suuremmin. Meillä ei myöskään ole vielä suuria summia jouduttu uhraamaan tämän asian puolesta. Pitää toivottaa sinulle jaksamista tuossa tilanteessa :hug:
 
Murppa Toiv. sinä tai kukaan muukaan ei joudu tähän tilanteeseen, siis näin pitkälle.. :ashamed: Meillä mennyt rahaa noin 4000e 10kk aikana :( Paljon opiskelijalle ja työttömälle..

ON: Luulen että ovis oli tai voisiko olla vasta tulossa.. Eilen tuli todella paljon melko juoksevaa limaa, nyt oli todella sitkeää.. En ole ennen keskittynyt paljon limoihin, kun on ultralla katsottu milloin on oikea aika ja piikki pistetty.. Voisihan tuota ukkoa yrittää houkutella sänkyyn..
 
Möhkis: Miten kävi sen ukon houkuttelun kanssa? ;) Meillä oli eilen oikein hyvä päivä sen suhteen.. Pupuiltiin varmaan ainakin se neljä kertaa.. Ja ilman mitään pakkoja tällä kertaa.

Flunssa vaan vainoaa.. Ja tämä pinokin vajoaa koko ajan alemmas. Nyt oltiin jo melkeen toka sivun alimpia :(
 
Murppa Se on tämä vkonloppu ja kesä mikä tiputtaa pinoa.. Ja kyllä se lopuksi suostui, mutta vaikka ovis olisi ollut, niin hieman liian myöhään pupuiltiin, eli ei mahdollisuuksia..

ON: Kohta lähdettävä puhelimeen höpöttämään viideksi tunniksi.. eilen lupauduin kriisipäivystäjäksi (olen käynyt vap.eht. koulutuksen, mutta teen nettipäivystyksiä).. Nyt sitten puhelimessa.. Ja yleensä koko ajan puhelin soi, eli ei hetken rauhaa.. Nooh, ei tule tylsää :) Käytiin miehen ja isäni nimipäiviä juhlimassa, syömässä ABC:llä :)
 
No onpas tämä mennyt sooloiluksi/murpan kanssa höpöttelyksi ;)

Ällö-kakka-varoitus: :D Koirilla ollut kiva aamu tänään.. Aloittivat neljältä kunnon shown.. Tyttö kakkii ripuleita ympäri kämppää, poika syö ne.. Ei ehdi siivota välissä.. Sitten poika aloitti tuossa 7 jälkeen oksentamaan niitä kakkaoksennuksia, voitte kuvitella hajut.. Nyt sitten olen siivonnut ties miten monet ripulit/kakkaoksennukset, hyih.. Ja poju vielä teki pihalle mielettömän kasan ensin kiinteää ja sitten ihan velliä.. Mukavaa tämä lomailu :p :p
 
Sinne meni se loma.. 1-17.8. piti olla lomaa.. 3.8. on nykyinen työsoppari voimassa, niin tänään sovin vielä toisen kesätyön, joka alkaa 1.8.. Eli kahdessa paikassa yhtä aikaa :D Lopetan siellä sitten työt 17.8.. Muuten en olisi suostunut, mutta kun soittivat Just Siltä osastolta.. vastasyntyneiden osastolta.. oih.. Pakko oli suostua :heart: Ja tuleepa sitten mukavasti pari tonnia lisää palkkaa.. :whistle:
 
Njoo, semmosia uutisia että näky olevan lämpö aamulla laskusuunnassa taas vaihteeksi. Huomenaamulla vielä varmistus että oliko se varmasti nyt tässä.

Minut voi sitte siirtää taustalle, nyt on pakko ja hyvä sauma muutenki ottaa pikkusen etäisyyttä.

Miehen sisko saa 4. lapsensa tässä minä päivänä tahansa, on kait jo 10 päivää lasketusta yli. Eipä osaa iloita ei... Toiset on vähä turhanki hedelmällisiä, toiset ei... :(

Ny on paha päivä, mutta periksi en anna. :kieh:
 
Huomenta!

Täällä kanssa melkoisen apeat meiningit...mahaa on nipistelly pari päivää aivan samalla tavalla kuin menkkojen alkaessa. Eli huomenna varmaan ryntää täti taas kylään. Sais kait se meilläkin jo tärpätä :'(

Juu minäkin olen taas kuullut vauvauutisia. Kaverini odottaa jo toista. Heidän lastensa ikäero tulee olemaan tasan vuoden. Ei saisi olla kateellinen tai katkera, mutta minkäs teet... Oli halunnut heti ensimmäisenä kertoa minulle...ei siis tajua että en välttämättä halua tuollaisia uutisia kuulla. Juu kamala kaveri oon :ashamed:

Meillä on töissä omahoitajuus-järjestelmä käytössä. Viimeisen puolentoista vuoden aikana neljä työntekijää on tullut raskaaksi. Kaikki ovat silloin olleet samojen kahden lapsen omahoitajia... Jospas minä pääsisin siihen hommaan nyt :kieh: Noh tämä raskausuutinen oli siinä mielessä ihan positiivinen, että mulla jatkuu sitten äippäloman lomitukset pidempään
 
Minä kävin tänään ystävän luona, jolla on 2,5 vuotias pieni mies ja on 18 viikolla raskaana.. Oli silti ihanaa :) Hurmaava poika oli, ihastui minuun.. Ei kelvannut enää mikään äidin tekemänä, kaikki piti "tädin" tehdä (tunsin oloni niin vanhaksi :D ).. Olisihan se ihanaa olla samassa tilanteessa, mutta en kadehti häntä, outoa.. :eek: Viisi tuntia vietettiin.. tosin pieni mies otti 1,5 tunnin päikkärit välissä, sai jutella ihan aikuistenjuttuja välillä :D

Meidän nuorempi koira (10kk) on kipeä.. linkuttaa todella pahasti :( Huomenna eläinlääkäri klo 9.15..
 

Yhteistyössä